Jump to content
LeneB

Alkohol i helgene.

Recommended Posts

Jeg trener tung styrke tre ganger i uken og spiser lite karbohydrater, mye proteiner og minimalt med sukker i ukedagene.

I helgen pleier det å være fest både fredag og lørdag.

Hvor mye ødelegger dette for fremgangen og hva er det "beste" å drikke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

det er jo villt med kcal i alkohol så den mengden du får i deg i helgene i form av væske ødelegger vel ca like mye som om du skulle spist samme antal kcals, er vel mye annet rart i alkohol som setter deg greit tilbake mtp form vil jeg tro, jeg føler meg ikke bra etter en todagers(noe som skjer annahvert skuddår)

men synes du det fungerer og du har fremgang med alkohol inntak hver helg og gjerne to dager så kjør på ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kommer vel egentlig mest an på hva og hvor mye du drikker. Alkohol inneholder både kalorier og karbohydrater, noen typer mer enn andre. Ren sprit inneholder etter hva jeg har lest nærmest ingen karbohydrater men en god del kalorier, så om du blander med sukkerfri brus/saft er ikke det så ille. Rødvin inneholder omtrent 2-3 g karbohydrater per 100 g, og hvitvin inneholder noe alà det samme. Søte/halvtørre hvitviner inneholder noe mer enn tørre hvitviner. Rusbrus og øl inneholder mye av både kalorier og karbohydrater, men det finnes en del sukkerfri cider på markedet. Du må derimot drikke mer cider enn vin for å bli full f.eks, så da er det kanskje ikke så bra likevel Det som har en tendens til å ødelegge mest er det du spiser om natta eller dagen derpå, siden mange har en tendens til å hive innpå med junk etter ei fylla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke alle som er på diett da folkens......

Alkohol er jo ikke bra for restitusjonen og ville unngått å trene tung styrke på samme dag som en skal drikke, dagen etter derimot er helt greit. Selv om det ikke er optimalt så må en jo leve livet også og sette prioriteringer deretter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drikk det du liker, hold deg unna nattmaten fra byen. det gjorde jeg. Drinker er inneholder enorme mengder sukker forresten.

Beer all the way, for min del :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Så det beste om man skal drikke vil være å blande vodka med sukkerfritt blandevann da eller?

Hvis du teller carbs, så JA. Jeg ligger lavt på karbohydrater selv, men jeg foretrekker rødvin når jeg skal ut på byen. I ei flaske rødvin er det grovt regnet ca 20 g karbohydrater så er jo ikke så mye at jeg ikke kan inkludere det i "budsjettet" mitt. I tillegg holder jeg meg unna den feite nattmaten og junk dagen derpå, og spiser det jeg vanligvis ville spist selv om jeg kanskje er dårlig eller redusert. Har ikke ødelagt noe for min del :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drikk det du liker, hold deg unna nattmaten fra byen. det gjorde jeg. Drinker er inneholder enorme mengder sukker forresten.

Beer all the way, for min del :)

Det er solid med sukker i en del øl også, avhengig av hvor "tørre" de er. Er nok ikke voldsomt med restsukker i en pils eller IPA, men tar du deg en litt god, søt stout er det nok bra med maltose igjen som gjæren ikke har spist opp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har gått på LCHF siden august, og i snitt vært på fylla en gang i uka siden da. Har nå begynt lagt til litt mer carbs i kostholdet igjen pga jeg mistet så mye fett. Så for meg funka det fett! ;) Men når jeg skulle drikke så prøvde jeg å holde meg unna store mengder øl, og for det meste holde meg til sprit+lightbrus o.l. Av og til kjøpte jeg nattmat også, men den typiske dagen derpå med junk, godteri og cola ble lagt langt opp på hylla. Derfor tror jeg at med litt begrensinger her og der så går det bra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaloriene fra f.eks. lite-øl og brennevin kommer kun fra alkohol, dvs at kaloritettheten i sprit er MYE høyere enn i lite-ølen. Så ingen typer alkohol er bedre enn andre når det kommer til dette, sålenge man ser bortifra vanlig øl, cider, vin og alle de andre typene som inneholder carbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har gått ned 35 kg på 10 mnd og i samme periode "festet" i snitt to ganger i uken. Holde seg unna nattmat, tren og spis dagen derpå som normalt. Dans mye på byn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...