Gå til innhold

Jente 13 år, 109kg benk, raw!


GrommiZ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest GuJunPyo

Jeg er noob som har begynt å trene riktig for muskler i 1 måned og 2 uker, så jeg skal ikke si for mye.

Men selv om hun kanskje ikke har HELT riktig teknikk på benkpressen, er det fortsatt veldig veldig bra for en 13 åring å løfte så mye. Bare tenk hvor mye hun vil løfte når hun blir eldre, sinsykt bra prestasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Hva er riktig teknikk på benkpress da GuJunPyo?

Av hva JEG har hørt og vet :

fra selveste Mark Rippeltoe. Teknikken han viser virker ihvertfall anderledes for meg enn den jenta gjør i videon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den videoen du liket sier han " Now put your chest up as high as you can get" er det ikke det kvinnemennesket gjør? Grunnen til at hun har den syke buen i ryggen er fordi hun klarer det. Er du en høy,tjukk og stiv mann som meg, så ville et hvert forsøk på å skape en slik bue resultere i et dødsfall. For henne derimot er det sikkert ikke like ille. Teknikken hennes er spesiell, men langt i fra feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GuJunPyo
I den videoen du liket sier han " Now put your chest up as high as you can get" er det ikke det kvinnemennesket gjør? Grunnen til at hun har den syke buen i ryggen er fordi hun klarer det. Er du en høy,tjukk og stiv mann som meg, så ville et hvert forsøk på å skape en slik bue resultere i et dødsfall. For henne derimot er det sikkert ikke like ille. Teknikken hennes er spesiell, men langt i fra feil.

Ahh, det viste jeg ikke.

Hvor lenge er det hun har trent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponerende på en måte, på en annen måte litt trist...

Er på ingen måte mot at barn skal være aktive å bruke kroppen, men jenta er 13 år, og har tydeligvis drevet med dette en god stund, og jeg greier ikke helt å fri meg fra tanken at dette er ikke noe hun har kommet på selv. Får litt assosiasjoner til østeuropeiske turnere som trenes fra de er små barn, og ikke får tid til å være barn.

For all del, jenta er knall flink, og jeg skulle ønske jeg løfta like bra, men barn burde få lov til å være barn...

Syns hun ser meget fornøyd ut eg da men! Ser hun hadde lagd den håndmalte dukkesaken til idolet sitt (Dana Linn Bailey) og greier.

Hva er forskjellen på dette, og en pappa som oppmuntrer sønnen til å starte med fotball, for så å følge han oppover til et greit nivå fra tidlig alder? Trur mange assosierer styrketrening med negative ting når det kommer til barn (dopa tenåringer på treningsleir i sovjetunionen/kina osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun ser meget fornøyd ut eg da men! Ser hun hadde lagd den håndmalte dukkesaken til idolet sitt (Dana Linn Bailey) og greier.

Hva er forskjellen på dette, og en pappa som oppmuntrer sønnen til å starte med fotball, for så å følge han oppover til et greit nivå fra tidlig alder? Trur mange assosierer styrketrening med negative ting når det kommer til barn (dopa tenåringer på treningsleir i sovjetunionen/kina osv.)

Sier ikke at det trenger å være noe ille med det, eller at det er verre enn fotball, for all del. Er nok mye fordommer fra min side ja, ikke nødvendigvis mot styrketrening, men jeg har en del erfaring med hvordan barn med fysiske talenter (særlig turnere) ofte behandles i deler av østeuropa/nordvest-Asia, og det farger nok uten tvil inntrykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerande løft av ho innanfor reglane som er satt av forbundet.

Ikkje imponert over reglane som er satt av forbundet.

Ho kjem seg nok langt denne jenta.

Men å sjå på løfta synes eg er like spennande som å sjå ein kvartbøy.

Fint resumé :)

Hun utnytter regelverket til sin fordel - fint det - hvem ville ikke gjort det? Men synes slike løft er totalt uinteressant, da det ikke er representativt for den faktiske styrken. Det blir mer sirkus i mine øyne. Person A klarer ikke å lage bro - løfter 100 raw - 130 med oppspenn og drakt. Person B lager en syk bro - løfter 80 raw - 140 med oppspenn og drakt. Hvem er sterkest? Det blir jo veldig relativt, for å si det slik ;)

RAW-lifting for the win. Ikke for å disse styrkeløft, men mener den som er sterkest, burde vinne. Ikke de som klarer å utnytte utstyret best og lage den sykeste declinen.

inb4 everything

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint resumé :)

Hun utnytter regelverket til sin fordel - fint det - hvem ville ikke gjort det? Men synes slike løft er totalt uinteressant, da det ikke er representativt for den faktiske styrken. Det blir mer sirkus i mine øyne. Person A klarer ikke å lage bro - løfter 100 raw - 130 med oppspenn og drakt. Person B lager en syk bro - løfter 80 raw - 140 med oppspenn og drakt. Hvem er sterkest? Det blir jo veldig relativt, for å si det slik ;)

RAW-lifting for the win. Ikke for å disse styrkeløft, men mener den som er sterkest, burde vinne. Ikke de som klarer å utnytte utstyret best og lage den sykeste declinen.

inb4 everything

Så enig!

I mine auge er det kun RAW som representerer den faktiske styrken til ein person. Eit løft på 250 i benk RAW imponerer meg meir enn eit løft på godt over 300 med utstyr. Men det er jo sjølvsagt opp til kvar enkelt å avgjere kva ein vil vektlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...