Gå til innhold

Snikbilder av menn på bussen (Svenske feminister)


Iso

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Macho i Kollektivtrafiken är en normkritisk aktionsgrupp, skapad av My Vingren. Vi skapades för att uppmärksamma ett många gånger osynligt och omedvetet maktuttryck i ett vardagligt och allmänt utrymme. Att på tåg, bussar, pendeltåg och tunnelbanor ta mer plats än vad man kroppsligen behöver, genom att t ex sära på benen eller sjunka ner på sätet är ett konkret exempel på hur makt och maskulinitet samskapar. Att bre ut sig, ta över någon annans plats är ett symboliskt och aktivt återskapande, inte bara av makt utan också av en stereotyp maskulinitet."

Å, så grunnen til at jeg sitter med beina litt fra hverandre er at jeg utøver makt og hersketeknikk mot mine omgivelser, ikke det at jeg synes det er ekstremt ubehgaelig å få ballene i klem.

Kjekt å vite.

Så det at kvinner slenger vesker og handleposer på nabosetet er.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette må jo være trolling. Og om ikke, hva er det hun egentlig sier om sine medsøstre:

Do you think women can stand up for themselves?

Yes, I'm convinced they can. But I think it's more effective for girls to work together for change rather than every individual girl having to resolve power-structural issues.

Don't women have the guts to confront men and tell them to move over, please?

I don't think women and girls can cope with that. They choose not to take on that battle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, dette må jo være trolling. Og om ikke, hva er det hun egentlig sier om sine medsøstre:

Do you think women can stand up for themselves?

Yes, I'm convinced they can. But I think it's more effective for girls to work together for change rather than every individual girl having to resolve power-structural issues.

Don't women have the guts to confront men and tell them to move over, please?

I don't think women and girls can cope with that. They choose not to take on that battle.

Ligner veldig mye på den gamle sosialist/kommunist-doktrinen om at en liten priviligert gruppe av opplyste individer ("partiet") vet hva som er best for sine uopplyste medmenneskene. Men det er ikke utøving av makt, neida. Det er jo bare å hjelpe disse stakkars menneskene til deres eget beste.

Usikker på om jeg skal le eller bli kvalm av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...