Gå til innhold

X-SIZE


Andy

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo
wow, gujunpyo. wow.

Sorry, Selters. Jeg er en nybegynner skal være normalt at jeg tar feil :p

Mer er ikke alltid bedre. Om det hadde vært tilfelle kunne vi ha trent biceps tungt hver dag, og det sier seg selv at det ikke funker i lengden for flertallet av oss.

"Less is more"

Heh, så jeg får bedre biceps muskelvekst av å trene 2 øvelser isteden for 4? så det å trene halvparten lav reps (4-6) og halvparten høy reps (8-12) funker for maksimal muskelvekt? Heh, variasjon er viktig. Hva med reps i 15-30 sonen, ville ikke det vært optimalt for muskelvekst og ha det inn også?

Eller har jeg lest for mye bro sciene :p?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, Selters. Jeg er en nybegynner skal være normalt at jeg tar feil :p

Heh, så jeg får bedre biceps muskelvekst av å trene 2 øvelser isteden for 4? så det å trene halvparten lav reps (4-6) og halvparten høy reps (8-12) funker for maksimal muskelvekt? Heh, variasjon er viktig. Hva med reps i 15-30 sonen, ville ikke det vært optimalt for muskelvekst og ha det inn også?

Eller har jeg lest for mye bro sciene :p?

Jeg vil tørre å påstå at de tunge øvelsene som involverer biceps og triceps + isolasjonsøvelsene på lett/medium-dagene holder i lange baner for en nybegynner.

Reps mellom 15-30 er vel per definisjon utholdenhetstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, Selters. Jeg er en nybegynner skal være normalt at jeg tar feil :p

Heh, så jeg får bedre biceps muskelvekst av å trene 2 øvelser isteden for 4? så det å trene halvparten lav reps (4-6) og halvparten høy reps (8-12) funker for maksimal muskelvekt? Heh, variasjon er viktig. Hva med reps i 15-30 sonen, ville ikke det vært optimalt for muskelvekst og ha det inn også?

Eller har jeg lest for mye bro sciene :p?

Vil du ha et program med masse isolasjonsøvelser og alle reps range kan du trene PHAT som var inspirasjonen til X-size. Nybegynnere vil som regel ha bedre framgang med mindre volum enn PHAT da for mye volum krever lengre tid for restitisjon og nybegynnere trenger ikke så mye arbeid for å stimulere musklene til vekst.

Har man trent gjennom X-size et par ganger (altså et par perioder på 6-8 uker) så kan man selvsagt gjøre små forandringer og legge til en isolasjonsøvelse eller to etter hva man ser fungerer best for en selv. Men første gangen er det alltid best å gjøre det slik det var tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Vil du ha et program med masse isolasjonsøvelser og alle reps range kan du trene PHAT som var inspirasjonen til X-size. Nybegynnere vil som regel ha bedre framgang med mindre volum enn PHAT da for mye volum krever lengre tid for restitisjon og nybegynnere trenger ikke så mye arbeid for å stimulere musklene til vekst.

Har man trent gjennom X-size et par ganger (altså et par perioder på 6-8 uker) så kan man selvsagt gjøre små forandringer og legge til en isolasjonsøvelse eller to etter hva man ser fungerer best for en selv. Men første gangen er det alltid best å gjøre det slik det var tiltenkt.

Jeg har tenkt å trene X-Size 7 måneder etter jeg har trent riktig (august) også jeg har da tenkt å bytte litt øvelser og legge til litt ekstra.

Jeg vil tørre å påstå at de tunge øvelsene som involverer biceps og triceps + isolasjonsøvelsene på lett/medium-dagene holder i lange baner for en nybegynner.

Reps mellom 15-30 er vel per definisjon utholdenhetstrening.

Mente det også til jeg så Chris Gethin sitt 4 ukers treningsprogram. Bodybuilding.com - Kris Gethin's DTP: Training

"

50 reps for the first set might seem like a lot, but stick to it. It'll serve to act as your warm-up set, and it will take you to absolute failure. This high amount of reps promotes the flow of synovial fluid to your joints, opens up neuromuscular pathways, gets more blood to your muscles, and activates nerve endings to get those motor-neurons firing for proper muscle-fiber contraction.

You may hit failure before 50. If that's the case, take a rest, do a couple reps, take another rest, and continue. Make sure you get to 50 reps! After you've hit 50, rest for 45 seconds, up the weight, and go for 40"

"Through these DTP workouts, specifically starting with the higher rep range and the shorter rest periods, you'll be able to hit the Type I muscle fibers. Then, as the weight gets a little heavier, you'll get to the Type IIA muscle fibers and then finish off with the Type IIB fibers.

You may have heard that high reps won't build muscle. This is not the case. You'll definitely build muscle, but more importantly, you'll build muscle density. Your muscles will fill, and the lines on your body will change. With this trainer, you'll get 4 full workouts with me, nutrition and shopping guides, rest/cardio day directions and other hints and tips as you progress."

Er dette bare bro sciene og fanteri eller er dette faktisk ekte vitenskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser bare at man kan ha noen fler øvelser. Kanskje en ekstra triceps øvelse f.eks og to biceps øvelser. Så får man bedre biceps øvelser fordi man trener dem to ganger i uken og fire øvelser isteden for to.

Jeg tenker bare at noen ekstra isolasjons øvelser vil bedre muskelveksten enda bedre.

Really? Not sure if......... Mer øvelser er ikke mer vekst.

Elsker at du skal komme med kritikk av programmet uten å besitte noen som helst form for kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker at alle harselerer en person som våger å spørre i stedet for å ha feil kunnskap i hodet, som han eventuelt kunne ha spredt videre.

Skjerpings.

Hvis man ikke har kunnskapen bør man ikke lirke ut setninger som : "De eneste kritikken jeg har : Du kunne hatt noen mer isolasjons på Mandag og for bein på Tirsdag. Men ellers er det bra! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Really? Not sure if......... Mer øvelser er ikke mer vekst.

Elsker at du skal komme med kritikk av programmet uten å besitte noen som helst form for kunnskap.

Ja, okay. Jeg tok feil og er nybegynner. Også? Jeg inrømmer det og skal passe munnen min litt mer neste gang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har kunnskapen bør man ikke lirke ut setninger som : "De eneste kritikken jeg har : Du kunne hatt noen mer isolasjons på Mandag og for bein på Tirsdag. Men ellers er det bra! "

Om du har kunnskapen, kan ikke du fortelle det til han på en måte som gjør at han ønsker å endre sitt mønster? Når har nedlatende kommentarer ført til noe mer enn problemer?

Om du har problemer med å kommunisere skikkelig, kanskje det er du som bør unngå å si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Hvis man ikke har kunnskapen bør man ikke lirke ut setninger som : "De eneste kritikken jeg har : Du kunne hatt noen mer isolasjons på Mandag og for bein på Tirsdag. Men ellers er det bra! "[/quote

Nei, jeg gjør ikke som jeg vil. For hvis jeg spiser som jeg vil, trener som jeg vil. Ender jeg opp med å bli feit og ignorere teknikk.

Det handler ikke om å finne programmet som gjør meg til Zyzz eller Chris Gethin, men å spise et bra kosthold og et ok program. Det er det som er det viktigste for en nybegynner som meg.

Ja, jeg har faktisk prøvd å lese mye om trening av artikler laget av Arnold og mye på flexonline. Men mye av det som blir skrevet er vell litt for avansert for min forståelse. Jeg sa det jeg trodde utifra å ha lest artikler om hva Arnold har skrevet i sine bøker (noen artikler på bodybuilding.com og en arikkel på flexonline.com og litt av Arnold biographi). Jeg må da ha klart ha misforstått noe.

Selv om jeg sitter med lite kunnskap og tar sikkert feil er jeg ikke redd for å si det jeg tror. Fordi til slutt vil jeg lære av det og forstå ting litt bedre iforhold til treings-teori.

Dukenukem det jeg sa er feil, men det jeg gjorde er FAEN ikke noe feil med, jeg turte å ta en mulighet til å si noe feil og få kritikk av det ISTEDEN for å ikke si noe og sitte med samme kunnskap og spredt det videre.

Hva er bedre? Selvfølgelig det jeg gjorde. :)

Og nei, jeg lirker ikke ut settninger. Jeg sa det jeg trodde var rett så enkelt er det. Og jeg lærte av det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at alle harselerer en person som våger å spørre i stedet for å ha feil kunnskap i hodet, som han eventuelt kunne ha spredt videre.

Skjerpings.

Det kommer daglig tilbakestående råd/tips og vranglære fra nyfrelste mosjonister og internetthelter på dette forumet, som fører til feilinformasjon, og i verste fall skader og et ubalansert kosthold. Vranglære skal slås ned på, ellers stopper det aldri, og det Duke gjør er helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer daglig tilbakestående råd/tips og vranglære fra nyfrelste mosjonister og internetthelter på dette forumet, som fører til feilinformasjon, og i verste fall skader og et ubalansert kosthold. Vranglære skal slås ned på, ellers stopper det aldri, og det Duke gjør er helt riktig.

Det er mange veier til Rom. Negativitet er en av de lengste.

Du kan fremdeles få frem budskapet med en positiv undertone, selv om man blir sliten og oppgitt ved flere tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer daglig tilbakestående råd/tips og vranglære fra nyfrelste mosjonister og internetthelter på dette forumet internettet generelt, som fører til feilinformasjon, og i verste fall skader og et ubalansert kosthold. Vranglære skal slås ned på, ellers stopper det aldri, og det Duke gjør er helt riktig.

fixed ;)

Enig med både deg og Bluebear, det kommer lite nyttig ut av å være utelukkende negativ hvis det ikke bærer noe konstruktivt med seg. Men noen ganger må man være hard for å få inn budskapet hos folk.

Dette er vel strengt tatt tema for en egen tråd, så for videre diskusjon rundt dette er dere velkomne til å opprette en tråd om temaet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har trent en slags Starting strenght med 2 spilt i 2 måneder ( fordelt på over/underkropp). For jeg må trene 2 dager på rad så 2 dager pause. Hadde dette programmet funket med å trene 2 dager på rad, eller blitt for heavy?

jeg trener denne 2 dager på rad. man-tirs og tors-fre :) går helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...