Gå til innhold

Kaloritelling og trening


Anbefalte innlegg

Jeg driver og jobber meg ned i vekt, og så har jeg et lite spørsmål når det gjelder dette med trening og kalloritelling!

Hvis jeg i løpet av dagen har spist 1600kcal (som er ca det jeg skal spise i løpet av en dag), og så forbrenner 400kcal på trening.. Skal jeg da "registrere" daglig kcal inntak som 1200kcal? eller kan jeg fortsatt registrere det som 1600?

Og hvis jeg skal registrere det som 1200, må jeg da spise 400 ekstra, sånn at jeg kommer opp på 1600?

Jeg prøver å bruke ShapeUp appen, og når jeg registrerer trening der, vil den at jeg skal spise ekstra, for å komme opp på 1600.. er dette riktig? Eller kan jeg ta de 400kcal forbrent som en slags "bonus"?

Jeg har aldri skjønt dette her, og kunne trengt litt hjelp :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

168cm 76kg

Men det over er bare et eksempel på kaloriforbruk, lurer generelt bare på om jeg må spise så og så mye ekstra for å nå "kalorigrensa" for dagen hvis jeg har trent :)

Trener du vil du jo forbrenne mer, så dersom du skal ligge på et inntak som tilsvarer 1600 hver dag (feks) vil det si at du må spise mer de dagene du trener.

Selv spiser jeg ca 5-800kcal mer på treningsdager, nettopp for å gi kroppen mer energi til å bygge muskler, samtidig som den trenger mer for ikke å bryte sammen når man utsetter den for tungt, fysiskt arbeid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åååh, det der var et spørsmål jeg har lurt på lenge, men ikke helt har skjønt hvordan jeg skal formulere. Jeg bruker også ShapeUp-appen, og synes den er genial. Men yay, nå vet jeg hva jeg skal gjøre :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale shape up appen :)

Skrev i bloggen min en gang:

717407-12-1344522613467.jpg

Hvis du teller kalorier under dietten din så er dette et genialt hjelpemiddel!

Mange har lurt på hvilken app jeg bruker, og her er den; Den fantastiske appen til ShapeUp Club

Skreddesydd for hver enkelt

Basert på din høyde, vekt og alder, lager de en personlig plan for deg. Følg denne planen å gå ned opp til 1kg per uke.

Dagbok

Hold orden på matinntak og trening. Skriv alt raskt og enkelt til din dagbok og ShapeUp Club vil gi deg en full kalori-

og ernæringslogg.

Det er en stor database med matvarer som ligger inne og jeg har ikke hatt problermer med å finne noesomhelst.

Man kan også føre inntaket på nett. Nett og mobil blir synkronisert!

717407-12-1344522539527.jpg

Minuser:-Det er mange varer som ikke ligger inne med strekkoder enda.

- Når man legger til trening så blir dette trekt fra dagsinntaket, jeg skulle personlig ønsket at dette kom på en egen linje.

- Man må betale abonoment for ekstra-tjenestene. Det er forsovit verdt det for min del.

Betalte 105,- for 3 mnd. God helseinvistering ;)

Visste du atFolk som fører en matdagbok vil, ifølge studier,gå ned dobbelt så mye i vekt enn de som ikke gjør det.

(Kilde: shapeupclub.com)

Minner også om Diett.no, det er gratis, men kun på nett.

Lykke til, de som velger å bruke dette!

Husk å være veldig nøye med å veie maten, det kan utgjøre stoore forskjeller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...