Gå til innhold

Alternativ øvelse til markløft


Anbefalte innlegg

Heisan folkens..

Lurte på om det er noen her som har noen alternative øvelser til markløft?

Grunnen til at jeg spør er at har litt problemer med bekkenet og korsryggen, og dette merker jeg veldig når jeg tar markløft. Kan godt hende det trengs forbedringer med teknikken, men tør ikke å ta den sjansen akkurat nå, føler jeg må bli litt mer "mobil" i muskler og ledd først. Så dere trenger ikke komme med masse kommentarer om hva jeg gjør feil osv. vil bare ha noen alternative øvelser for nå :) takk på forhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da bryter jeg regelen din og sier at alle problemene med markløft vil mest sannsynlig forsvinne med rett teknikk.

Er ikke noe mirakuløst med markløft. Man må ikke på død og liv ta markløft, eller noen av de andre baseøvelsene.

Problem med tilta/skeivt bekken er faktisk jævlig pes, og ifølge naprapatene jeg har snakka med er markløft noe av det verste man kan gjøre da. Du kan jo spørre lokey...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rygghev, nordic hamstrings, roøvelser, tåhev, hip thrusts, knebøy, good mornings, etc

Er bare flere øvelser som må til for å erstatte èn øvelse.. tar litt mer tid

Prøvd deg på mark fra boks mens du jobber videre med mobilitet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Rygghev, nordic hamstrings, roøvelser, tåhev, hip thrusts, knebøy, good mornings, etc

Er bare flere øvelser som må til for å erstatte èn øvelse.. tar litt mer tid

Prøvd deg på mark fra boks mens du jobber videre med mobilitet?

Tenker du da at jeg har boksene under vektene sånn at jeg ikke må gå like langt ned?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. Enten bruk knebøystativet og sett støttene ned rett under knehøyde eller den høyden du er komfortabel med så løfter du fra denne høyden. Ligner litt på rumenske, men at du kan sette fra deg vekten mellom hver rep. Se video her: Rumenske markløft - Fitnessbloggen

Så jobber du videre med mobilitet og forhåpentligvis vil du kunne ta fulle markløft etter en liten stund (husk da at du nok må gå ned på vektene litt fra det du tok mindre i øvelsen forklart over).

Kjøp deg rumbleroller/foam roller og jobb med hams, legger, setemusklatur, adduktorer samt tøy hofteleddsbøyere, tren planke, etc.

Lykke til :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...