Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som blir sinte på hva og hvordan andre trener?


000

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på.

Jeg har vært rundt omkring på treningsforum, treningssentre og diverse siden jeg var 16år - Jeg har alltid "cheated" i alle øvelser og teknikker siden jeg startet og trener sjeldent spesielt riktig eller strict, dette fordi jeg trener for at muskulaturen skal bli større og det er det jeg trives med. Skal jeg ta et maksløft blir det selvfølgelig noe annet.

Det jeg lurer på er hvorfor så mange blir irriterte? Hvorfor kan noen rasende komme bort til meg og si at jeg gjør en øvelse feil?

Hvorfor bruker noen gutter kanskje store av livet sitt på å kritisere hva andre skriver om trening på internett eller youtubeklipp eller filmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi en øvelse ofte har en rett metode og en feil metode. Der ved å gjøre den enkelte øvelsen feil, kan føre til mindre fremgang, skader, slitasje, og feil holdning..

En øvelse's rette utførelse, blir ofte utført slik at den minsker sjangsen for å overtrene noe, og for å føre minst mulig belastning på sener, ledd og muskler. En muskel skal brytes ned for å så bygges opp, men en muskel kan bli brutt ned på veldig mange forskjellige måter.

Ofte så er det også fordi belastningen er for stor at folk "cheater" det kan vell kanskje oppfattes som at de prøver å bevise noe, eller å virke sterkere en de egetnlig er. For eksempel folk som løfter rompa i benkpress osv.

Først og fremst er det nok for å hindre skader, og overtrening og feil-belastning at teknikk er viktig. De har teknikker for en grunn! Vis ikke hadde det vært ganske mange andre øvelser i øvelsesguiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor blir de irritert, kranglete og vil bruke en sedvanlig stor porsjon av sin fritid på å være sinte på andre mennesker?

Jeg ser ikke logikken.

Jeg er for øvrig uenig med deg, jeg har aldri blitt skadet noe sted, kanskje en liten betennelse i albuen men det er det og jeg har trent med tilsvarende treningspartnere i mange år, ingen skade...noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa heller ikke at det er 100% sjanse for å få skader, men at sannsynligheten nok øker betraktelig. Vis det ikke var slik hadde det vell ikke krydd av p'ter og trenings veiledere som sørger for at kundene får gjennomgang av rett utførelse av øvelsene :)

Og at noen blir sinte kan jeg ikke noe for. Jeg for min del sier ifra for å hjelpe til, da det ofte fører til bedre resultater :)

Riktig tenkikk kan faktisk også føre til at du greier enda tyngre vekter :)! ikke bare motsatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om jeg kan få lårmuskulaturen til å vokse mer effektivt om jeg kjører parallelt og ikke lavere, jeg trener ikke rompe og kan ikke fatte hvorfor noen tror jeg trener rompe når jeg trener knebøy, for meg er det to helt forskjellige verdner - hvorfor skal noen bruke sin egen tid på gymmet for å gi meg "skyllebøtte" om at jeg må sitte rompen på bakken..gudene vet hvorfor, da jeg som sagt IKKE trener rompen men prøver å bruke vekt som får mine lår til å vokse og det fungerer som bare det. Jeg er ikke en hissig styrkeløfter fra sånn 200stk kommune med en rundkjøring, jeg bryr meg ikke...jeg er ikke på forum eller gym for å jævlas med noen.

Så derfor måtte jeg bare spørre, etter for endte gang noen forteller meg at jeg trener feil i dag uten at de engang har forstått hvilken muskel jeg trener hehe...jeg bare lurer på "whats in it for them".

Og om en kan mye om trening, burde en da ikke si noe? bruke det som en potensiell inntektskilde? og vil en at alle skal se like bra eller bedre ut enn en...? hva er gøy med å se bra ut iform av fin muskulatur om alle andre ser like bra eller bedre ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da eh? hva mener du med det? Jeg lurer oppriktig på hvordan en organisme kan bry seg om hvordan jeg trener og deretter skulle irettesette meg, jeg lurer også på hvorfor så mange bruker så mye tid på det på nett?

Jeg mener det er en dårlig skjult herskerteknikk som må være i slekt med noen form for seksuell dominans, plutselig er hele verden eksperter på trening,..og ja..eh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LooooL slutt å overanalysere Rock :D

Om du tror dette kun gjelder trening så tar du feil. Folk som lar seg irritere og liker å kommentere på ting, kommenterer alt!

Har uansett aldri opplevd at noen har kommet "rasende" til meg, men at de har heller prøvd å gi en hyggelig innput eller gi meg kompliment for styrken / fysikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PewPew - Du må gjerne lese det jeg skrev , eller vent litt jeg kan gjerne hjelpe deg slik en skal hjelpe de som hjelp trenges, dette i god kristen ånd.

- Treningsforum der mennesker må bli moderert av andre mennesker siden de blir så sinte på noen mennesker som de mener gjør feil som mennesker, som igjen trener.

- Treningsstudioer - Disse ble først opprettet rundt omkring i Russland for at den vanlige mann skulle få tilgang til det som da kaltes for gymnastikk, videre tok den katolske kirke dette til USA hvor de første YMCA ble åpnet for alle, disse hadde også ofte svømmebasseng.

Etter hvert ble det privat, kommersialisert også videre og da kom det også en spesiell type mann som ble sint på andre menn som trener fordi han mener de ikke trener sånn ham selv synes er riktig.

Dette er denne mannen jeg lurer på hva består av, hvilke tanker og følelser har denne mannen og hvorfor må han dele dem ovenfor meg på en tilsynelatende disiplinær måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor folk er direkte rasende på deg - det vet jeg ikke, kanskje de har mental issues.

Hvorfor folk evt. korrigerer deg - mulig å forstå hvis du kjører øvelsen feil.

Grunnen til at folk "korrigerer" deg er jo bare godt ment, men noen har vel en tendens til å formidle det budskapet på en dårlig måte. Og noen er dårlig på å motta korrigeringer fra andre. Det er sjeldent jeg bryr meg eller legger merke til om folk kjører feil, men jeg tenker mer over det når jeg ser folk som jeg vet er personlig trenere, kjøre jævlig dårlig utførelse. Det er egentlig mye mer provoserende - siden de tross alt tar seg betalt for å lære opp andre til å gjøre samme feil som dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

att folk blir irriterte kan vel ha noe med responsen de får av deg når de vennlig kommer bort og påpeker dårlig teknikk...

virker som du irriterer deg lett over folk som prøver hjelpe. hva med kanskje prøve og sleppe rompa ner te gølvet ei runde? eller løfter du kanskje ikke så mye da som du vil att verden skal se du løfter? just asking.

att noe funker for deg er jo bare bra, men si det til folka som "irettesetter" deg på en normal måte og si takk men nei takk og be de pent om og fortsette med sitt;)

skal sies att jeg selfølgelig har en helt VILL teknikk i knebøy(og alle andre øvelser jeg gjør iom jeg har trena aktivt i snart 2 uker ;) ) og synes igrunn det er rart att ingen har kjefta på meg da min hinsides rå utførelse av Arnoldpress feks ikke kan være helt bra:D:D kanskje du burde bytte senter så du finner folk som ikke bryr seg om hva andre gjør?

evt trykke opp trenings tøy med egnet tekst på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøver vel bare å hjelpe .. og om du ikke er interessert i hjelp, kan du vel bare gjøre som jeg gjør å svare med "takk, det skal jeg prøve på", for å få dem til å holde kjeft og gå tilbake til sitt, så kan du fortsette med teknikken du er komfortabel med så lenge du ikke skader deg selv.

Har opplevd det selv, men kunne ikke brydd meg noe mindre .. Ikke akkurat noe jeg irriterer meg over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke irritert i den grad at jeg går bort til personer og forteller de hva jeg mener, men det hender at jeg rister litt oppgitt på hodet for meg selv. Det som derimot gjør meg ille til mote, er når personer skal lære andre uten selv å ha peiling på hva de driver med. Det er greit å gjøre øvelsene på en annerledes måte enn hva som er opplest og vedtatt, men da bør man ha reflektert over hvorfor man gjør det. Noen bare hermer etter andre helt ukritisk, og hvilke resultater får man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med de som krangler på internett og? Er de bare irriterte på svaret de fikk når de prøvde å hjelpe noen?

Sexylubben - Jeg bare smiler og sier takk og lar personen kjefte seg ferdig, helt uinteressert i hva personen har å si da jeg ikke trener muskelgruppene han prater om engang, så jeg forstår ikke hvor irritasjonen kommer ifra.

Jeg blir ikke irritert om noen lærer noen feil teknikk da jeg ikke helt forstår hvordan det er mulig å gjøre en øvelse feil, cheate litt ja..men feil, det forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...