Gå til innhold

Skryt litt! Hvilket løft er du mest stolt av?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fram eller bak? Uten å generalisere så er det problemet jeg oftes ser hos jenter er at de tipper framover, dette som regel pga 3 ting, 1) alt for store og heldempede sko som er som å stå på luftputer, bad for balance. 2) Knærne svikter innover, som kan korrigeres med litt bredere stilling, tærne litt mer pekende utover og fokus på å få trykket på utsiden av fotbladet. (Skyver utover og ikke bare nedover) og 3) ikke er helt trygg og dermed tør ikke sette seg bak skikkelig.

Sitt bak, ikke rett ned, tenk deg at du skal sette deg på do, du sitter jo ikke med bena på siden av skåla, men framfor deg, med å bruke tyngden av stanga som "motvekt" ramler du ikke men kreves lit tid på å finne "the sweet spot" :)

Jeg føler jeg tipper bakover ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler jeg tipper bakover ;-)

Skivebom fra min side altså :p Men du får prøve å få stanga mer over "midten" slik at tyngdepunktet blir flyttet framover, evt begynne forsiktig med noe under hælene :)

squat-variants.jpg

Vet ikke hvordan du har stangplasseringen høy/lav, så litt vanskelig å si så spesifikt da det er litt forskjell som sett på bildet over. Men for ikke å gå WAY OFF TOPIC så får du evt ordne en video og putte i loggen eller noe :)

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50+ pushups er jeg fornøyd med. Eller da jeg tok 125kg i benk for noen år siden. Også morro den dagen jeg skulle sjekke om jeg klarte pushups på en hånd, også gikk det jaggu greit å ta 3 stykker på både høyre og venstre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mangen andre, så er eg også fornøyd med hangups (Overhåndsgrep)

På rekrutten tok jeg NULL!

Det var flaut, og eg bestemte meg for at sånn kan det ikkje være!

Når eg dimmet var eg 12kg lettere, tok jeg 16 stykk

på dimmetesten! Deilig, Jaaaaa! Good Memories!

Jeg tok også 0 da jeg gikk inn i millitæret. Endte opp med 5 da jeg dimmet, så ikke like bra som deg, men morro var det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på en måte mest fornøyd med 630kg sammenlagt som junior på 75kg (240kg knebøy, 160kg benkpress og 230kg markløft med utstyr). Men utenom styrkeløftutstyr er jeg mest fornøyd med 90kg i dips 60+kg i chinups og dobbel på 200kg i knebøy med en kroppsvekt i overkant av 80kg :-)

NM 2008 :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...