Gå til innhold

"Hjelp til valg av Styrkeløftutstyr"-tråden


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal nå gå til innkjøp av mitt første belte. Det skal brukes til markløft og knebøy. Jeg har ingen planer om å konkurrere, så hvorvidt det er godkjent i konkurranse er lite viktig for min del. Budsjettet ligger på maksimalt 1000,-. Har tidligere kun prøvd ett utlånsbelte der jeg trener, men synes det føles ganske greit. Det var av følgende type: http://strength.nu/portfolio_page/balte-styrkelyft/.

Vil helst ikke ha leverspenne, da jeg strammer beltet mer i mark, enn jeg gjør i bøy.

Vet ikke hvor viktig det er ift valg av belte, men jeg er i hvert fall 1,88 høy

Så, har noen tips til hvilket belte jeg bør velge?

Dette har blitt anbefalt her inne tidligere, det var derfor jeg kjøpte det. Jeg anbefaler det hvertfall videre, kjempefornøyd med mitt og en veldig bra pris! http://www.gym2000shop.no/products/styrkelftbelte-s2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vurdert en stund å kjøpe et benkpressbelte, men er det egentlig særlig hjelp/støtte å få fra beltet? Erfaringer? :D Løfter utstyrsfritt, btw.

Du kan få mitt om du vil. Kjøpte det for en slikk og ingenting hos Maxrep, for merket er ikke ipf-godkjent. Gav meg absolutt ingenting. Helt tynt og jævli var det xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert en stund å kjøpe et benkpressbelte, men er det egentlig særlig hjelp/støtte å få fra beltet? Erfaringer? :D Løfter utstyrsfritt, btw.

Benkpressbelte = tynnere og støtter mindre, hovedsakelig for å holde skjorta på plass/gjøre det lettere med oppspenn for mindre løftere hvor et vanlig belte vil bli for bredt. Hvis du sliter med noe av det kan det være verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få mitt om du vil. Kjøpte det for en slikk og ingenting hos Maxrep, for merket er ikke ipf-godkjent. Gav meg absolutt ingenting. Helt tynt og jævli var det xD

Det høres ikke lovende ut, men vil gjerne prøve det ut når jeg er tilbake i Bergen! :roflmao: 

Benkpressbelte = tynnere og støtter mindre, hovedsakelig for å holde skjorta på plass/gjøre det lettere med oppspenn for mindre løftere hvor et vanlig belte vil bli for bredt. Hvis du sliter med noe av det kan det være verdt et forsøk :)

Oppklarende svar :) Synes wahlanderbeltet mitt har funket helt greit, men det kjennes litt bredt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Spørsmål om belte igjen:

Jeg har et belte som er så dårlig og ubehagelig at det føles bedre å løfte uten. Vurderer å kjøpe meg et skikkelig et. Det jeg lurer på er om jeg bør gå for et godt treningsbelte, eller om det kan være fornuftig å trene med et godkjent konkurransebelte i tilfelle jeg prøver meg på å konkurrere en gang. Jeg vet for lite om dette, og har brukt belte alt for sjelden til å ha noen erfaringer rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Noen som har erfaring med størrelsen på SBD singlet? I følge deres skjema (som går på vekt) skal jeg ha L, men den var veldig enkel på ta på seg og ikke spesielt trang. Trodde disse skulle sitte tight? Noen som har råd om størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...