Gå til innhold

"Hjelp til valg av Styrkeløftutstyr"-tråden


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også orginalbeltet fra Wahlander, og er superfornøyd. Kristin Charm har "jentebeltet", og det blir nesten i mykeste laget for meg som er vant til orginalen. Men hvis du har litt dårlig plass mellom ribbein og hofter, så er jentebeltet absolutt det beste alternativet :) Jeg stoler ikke på leverbeltene (n)

Jeg endte opp med både det vanlige beltet og med "jentebeltet". Til prisen av ett belte. WIN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ser etter et belte som ligner på dette fra Abilica som jeg kan bruke på stevne? Regner med å kanskje bare bruke det i bøy, men tror ikke det er godkjent.

Sjekk maxrep.no, mener han bare fører godkjente belter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk maxrep.no, mener han bare fører godkjente belter

Har kjøpt et derfra før men solgte det fordi det kjennes helt feil. Synes dette fra Abilica var ganske smalt og greit så jeg ser etter noe som ligner på det. Litt mer av typen som brukes ved vektløfting kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Har kjøpt et derfra før men solgte det fordi det kjennes helt feil. Synes dette fra Abilica var ganske smalt og greit så jeg ser etter noe som ligner på det. Litt mer av typen som brukes ved vektløfting kanskje?

Aha, men da må du bare sjekke mot IPF reglene, mener jeg har sett flere jenter som bruker slikt belte du viser bilde av som er tjukkere bak en framme men vet ikke hvor de har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
Noen som har sbd knee sleves? Er de verdt pengene? Lurte på det samme angående elbow sleevesene fra sbd, er de verdt det?:confused:

Jeg kjøpte mine i størrelse "tight" (XL). Herreminhatt for en annen verden! Ca. samme aha-opplevelse som jeg fikk etter et par økter med belte! Men dog ikke like obligatorisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sbd knee sleves? Er de verdt pengene? Lurte på det samme angående elbow sleevesene fra sbd, er de verdt det?:confused:

Jeg har de, kjenner flere som har de og alle er veldig fornøyde. God kvalitet og kan være veldig gunstig i bøy for de som driver med styrkeløft. Litt klønete å få de på hvis man velger tight fit, men mange beskriver støtten de gir som en lett surring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sbd knee sleves? Er de verdt pengene? Lurte på det samme angående elbow sleevesene fra sbd, er de verdt det?:confused:

Knevarmerene:

Skal du konkurrere i raw styrkeløft, da er de verdt det.

Skal du ikke, og har vonde knær, kjøp de eller noen andre. Gjerne ikke så trange.

Skal du ikke konkurrere, og har ikke vonde knær, bruk pengene på noe annet.

Albuevarmere:

Vonde albuer? Ok å bruke de. Bare ikke kjøpe noen trange som hjelper deg.

Finnes nok noen rimeligere og om poenget er å få varme i albuene, eg har noen gamle knevarmerene eg trer på bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ødelagt knærne enda, men begynner å kjenne smååå antydninger til at en skade er på vei og vil gjerne unngå det. Tenkte da å kjøpe et par knevarmere, men vil gjerne investere i noe som holder i mange år og er gode å bruke.

Samma ang albue sleeves, har litt småvondt i begge albuene og tenkte det kunne vært smart å investere i noen sleeves her også :)

Takk for svarene (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med nesten alt, burny_!

:)

Men det er godt triks å gå til innkjøp av knevarmere uansett. Den preventive, skadeforebyggende effekten er vel verdt investeringen. Så, selv om du ikke konkurerer og ikke har vonde knær (enda) så kjøp deg et par om du er glad i knebøy.

Det trenger ikke være SBD.

Ser argumentet, men da skal de isåfall brukes de dagene ein føler knærene er litt stive Feks.

Kjenner/hørt om flere som faktisk får vondt i knærene AV hyppig bruk av varmere. eirich er ein av de.

Så i noen tilfeller så kan de ha motsatt effekt, ikke alltid forebyggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ødelagt knærne enda, men begynner å kjenne smååå antydninger til at en skade er på vei og vil gjerne unngå det. Tenkte da å kjøpe et par knevarmere, men vil gjerne investere i noe som holder i mange år og er gode å bruke.

Samma ang albue sleeves, har litt småvondt i begge albuene og tenkte det kunne vært smart å investere i noen sleeves her også :)

Takk for svarene (y)

Har du vondt i albuer og knær er det ei bedre investering å finne utav det i samråd med ein god behandler. Heller være preventiv på den måten. (Om man ikke har råd til både det og varmere da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Calling alle utstyrsløftere: er det noen forskjell i størrelse mellom Centurion og Super Centurion?

Skal kjøpe en Super Centurion, og lurer på å bestille en størrelse mindre enn det jeg bruker i centurion da den er relativt stor til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Er det riktig at i utstyrsfritt kan man bruke alt av utstyr frem til 2018 så lenge det oppfyller kravene? Har et nytt belte på vei i posten, fra USA, litt smalere foran enn bak men ikke noe padding. Liten produsent som alene syr alt for hand så ikke ipf godkjent. Men hadde vært fint å slippe å kjøpe enda et belte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skal nå gå til innkjøp av mitt første belte. Det skal brukes til markløft og knebøy. Jeg har ingen planer om å konkurrere, så hvorvidt det er godkjent i konkurranse er lite viktig for min del. Budsjettet ligger på maksimalt 1000,-. Har tidligere kun prøvd ett utlånsbelte der jeg trener, men synes det føles ganske greit. Det var av følgende type: http://strength.nu/portfolio_page/balte-styrkelyft/.

Vil helst ikke ha leverspenne, da jeg strammer beltet mer i mark, enn jeg gjør i bøy.

Vet ikke hvor viktig det er ift valg av belte, men jeg er i hvert fall 1,88 høy

Så, har noen tips til hvilket belte jeg bør velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...