Gå til innhold

Hvor lenge har du vært sambo/gift?


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Samboer og forlovet:) Gifter oss i juli 2014:) Vært sammen i 3 år og 4 mnd:)

For å holde fiffen i forholdet er mine tips at man ikke må glemme slik man hadde det da man ble forelska;) Kos,klem,kyss ofte,fortell hvor mye man elsker den persnonen og ikke minst hvorfor,det gjør faktyisk underverker i ny og ne;)

Også ikke glem å ha jevnlig sex,det blir jo ofte sjeldnere for mange etterhvert som man har vært sammen en stund,kommer jo an på hvilket liv man har men som jeg selv har opplevd og ser på vennepar osv at det kjølner etterhvert selv om følelsene er der og da går mange fra å ha det fantastisk til å kanskje føle at forholdet er gått over til bare å være bestevenner omtrendt..denne er ikke veldig sjelden og mange par går i denne fella,eller at man fsaktisk ikke er mye til venner heller;)

Også at man tar vare på tilliten og prater sammen om alt,ikke hold igjen noe for den andre,ikke hold på hemmeligheter og mest av alt støtt den andre uansett hva det skulle være:) Hyppig skryt og ros og komplimenter er også bra:)

Regner med denne tråden er hintet på de ssom fsktisk har det bra i forholdene sine da siden du spør om hva man gjør for å holde ting bra?:p

Tror også det kommer veldig an på menneskene som er sammen...noen skulle jo aldri ha kommet sammen liksom:P Mens andre er liksom skapt for hverandre;) Noen ganger hjelper det jo ikke uansett hva man gjlør for å holde et forhold bra:/ mens andre synes ikke det akkurat er mye jobb i det hele tatt og det går av seg selv,jeg er en av de som føler at disse tingene kommer av seg selv og ting går egentlig alltid påskinner mtp samboeren,just lucky i guess:) men nå har ikke vi vært sammen i mange tiår enda,så vi får se:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 år, gift i 6,5 av de.

Mitt tips, ikke tenk på unger og hverdag som det motsatte av å ha det bra sammen. Du redder ikke forholdet med helgeturer, men ved å få hverdagen til å fungere på en god måte.

Dette har du veldig rett i. Det er nå tross alt hverdager det er flest av.

Vi har forøvrig vært sammen i seks år til sommeren, bodd sammen akkurat like lenge. Giftet oss sommeren for 5 år siden. I ettertid har vi fått 3 barn, hvor den minste er 1,5 år. 2 hunder har vi det også blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vært kjærester i 6 år, gift i 3 år til sommeren, og har to barn sammen.

Mitt beste råd for å få et godt, varig forhold må nesten være å huske på at man faktisk er to individuelle personer. Uansett hvor mye man har til felles er det alltid to viljer, ikke en.

Klarer man å huske det er det min oppriktige mening at man har lettere for å kunne diskutere seg frem til løsninger i uoverensstemmelser, fremfor å krangle og lage misnøye.

Så er det greit å velge sine slag. Det er virkelig ikke nødvendig å begynne en krangel fordi han lar dosetet stå oppe, eller at hun har skravleorgier med venninnene sine.

Men viktigst av nesten alt tror jeg må være at man at på hverandre. Stryke hånden over ryggen hans når du går forbi, ta rundt henne og kyss henne i nakken mens hun står ved benken og smører seg ei brødskive. Slike ting er utrolig deilig, og så fantastisk lett å gjøre!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært sammen med HeDge siden august 2011 :D

Tips for å holde sammen.. Tja, vanskelig å peke på noe som vi gjør, da det bare funker :p

Men å høre på hverandre, tafse litt, snakke løst om ting (fortid, nåtid og fremtid) er gode ting. Ellers så hjelper det mye å faktisk engasjere seg litt i det den andre gjør, og evt bli med på ting.

Hun er mer gla i å gå turer, jeg er mer glad i styrke. Vi begge gjør begge delene stort sett sammen, gir konstruktive tilbakemeldinger etc. for å gi den andre mer giv og motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vert ilag i snart 5 og eit halvt år, og sambuara i halvannet år:) og den første av våre arvinger er på vei og kommer i slutten av september:-)

Gnisten blir opprettholdt ved at eg lager mat OG tar oppvasken når hun kommer fra jobb, og hun baker til meg;) det er mye kjærlighet i gode bakevarer! Også det at hun er gravid har gitt mye glede i hverdagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne_

Jeg har vært sammen med Anders i litt over tre år. Vi bestemte oss for å flytte sammen den samme uka som vi ble sammen. Vi er like sære, barnslige og gærne begge to, så det er utenkelig å noensinne skulle slå opp. True love :)

Vi har en katt, og det er mer enn nok ansvar!

Tipset mitt er å reise masse! Vi dro på impulstur til Spania før vi ble kjærester (det var vel vår første ekte, edru date haha). Videre har vi vært i Vanuatu, Fiji, Australia, Frankrike, Malta, USA, Bahamas, Domenikanske republikk og nå bor vi på jomfruøyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...