Jump to content
martemor

Hvor mye styrketrening ved siden av Crossfit?

Recommended Posts

Jeg har lyst å øke treningsintensitet ved å supplere med styrketrening ved siden Crossfitten. Til nå trener jeg Crossfit 5-6 ganger i uken og jeg merker at kroppen klarer enda mer. Har trent fast styrke i 2 år ca så savner denne biten. Men hvor mange dager bør jeg begynne med? Hadde 2 dager med fullkropp holdt? Hvor jeg da kjører mye baseøvelsene og kroppsvektøvelser, samt litt annet? Blir fort lei program , kunne jeg da hatt forskjellige øvelser på de 2 dagene? Ellr burde jeg kjørt over flere dager? Vil ikke kjøre kroppen for hardt, men vil bli sterkere i selve styrkedelen ved baseøvelser og kroppsvektøvelser. Burde jeg kjøre øvelser som en sirkeltrening? Alle tips tas i mot med stor takk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg kan svært lite om crossfit og skal dermed ikke si for mye her, men jeg vil nå likevel påpeke at dersom du trener crossfit 5-6 ganger i uken og ønsker å trene tung styrke i tillegg bør du vurdere å redusere antall crossfitøkter. Hvis du ikke ønsker å kjøre kroppen for hardt, som du selv skriver, er ikke 6 harde økter + + i uka spesielt gunstig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syns selv det er veldig vanskelig å følge ett crossfitprogram så mange dager i uken, og trene ekstra styrke for å bli sterk i baseøvelser itilleg.. Mest fordi dem som programerer treningene på crossfit oftest programerer inn den styrketreningen di mener du trenger å trenei øktene.. Og av min erfering, så blir det bare rot av å blande egen programmert styrketrening, med ett crossfit program. Jeg sier ikke det er umulig å legge inn egen trening innimellom, men da bør du nesten vite alle wod ene du skal på den uken, for å se hvor det passer å legge inn litt mer styrke.. Den beste kombinasjoenen er nokk om man programmerer alt sammen selv, men det gidder di ferreste, da det er litt vel mye arbeid, og kjipt å ikke kunne delta på øktene å være sosial med di andre på di oppsatte wodene. Just my 2cents :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-6 dager i uken med trening er ikke noe problem.. Må bare ha nokk variasjon, og lytte godt til kroppen når den evt skulle gi tegn til overbelastning

Share this post


Link to post
Share on other sites

I 5/3/1 2nd edition-boka er det et lite kapittel om 5/3/1 og crossfit. Kort sagt så trener du hovedøvelsen + støtteøvelse og til slutt en sekvens med 4-5 øvelser etter hverandre uten pause i for eks. 3 runder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...