Gå til innhold

Legaliseringsdebatten


Anbefalte innlegg

Tamadeus: Jeg har rapportert det første innlegget ditt og forventer at det blir fjernet av mod ganske kjapt. Ganske utrolig at det har fått stå så lenge som det har, du beskylder noen direkte for ting du ikke har bevis for, det kalles å krenke noen når du ødelegger for andre på den måten der. Miljøet er svært lite så man skal alltid være forsiktig med påstander. Liker du ikke sporten og hva det innebærer foreslår jeg at du strikker. Eller ser på fotball. Evt maling tørke. Høres ut som noe for deg.

Krenkelse er minst like alvorlig kriminalitet som det du påstår han har drevet med her. Tenk på det.

Så om du klager på at det er narkomane på feks Plata, så krenker du alle de narkomane som er der?

Det er helt åpenbart at det er et kjempe problem for hele trenings-"samfunnet" at folk bruker bol og annet dop for å jukse til seg resultater. Syntes du dette er vanskelig å begripe, så har jeg virkelig ikke mye mer å si til deg.

Til Eirchi eller hvem enn det måtte gjelde vedrørende sletting av "avsporingen" Jeg er virkelig skuffet over at dere ikke lar diskusjoner vedrørende dette få gå sin gang. Jeg kan ikke finne et eneste godt argument for at denne legitimeringen av dop/bol for lov til å gå ubenevnt.

Jeg venter enda svar på problemstillingen der dere sier at dere er i mot doping, men dekker stevner der det florerer av gjennombolede mennesker i alle fasonger. Forsåvidt gav dere et godt svar ved å bare slette hele tråden. Ut av syn ut av sinn osv.

Slik som dere holder på nå så presser dere diskusjonen rundt disse boler-rottene sammen med diskusjonen om legaliseringen av hasj, jeg tror virkelig ikke en gang dere tror at disse to problemstillingene er like i noen grad.

Siden logo forslaget mitt tydeligvis ble avslått, så prøver jeg meg igjen med et nytt ordtak/ for hele blåggen: Doping er fint og greit, så lenge vi kan profittere av det. Skader det ryktet vårt, så tar vi sterk avstand fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til Eirich....

Jeg er ikke rette personen til å svare på dette, men kan svare på det jeg kan.

Ingen tråder ble slettet, så vidt meg bekjent. Det som ble gjort pga x antall rapporteringer var å ta det som gikk under "avsporing" og flyttet det ut i en egen tråd. Ingenting slettet. Denne tråden fikk gå sin gang, men etter et par sider handlet den ikke om noe som hadde med stavanger open eller problematikken som opprinnelig ble tatt opp. Men en bruker fant denne fin til å dra inn alt fra Bjørgen, til Wada, til konspirasjonsteorier og whatnot. Da ble på en måte tråden litt meningsløs og ble lempet inn her istedet for å bli slettet. Se posten der jeg svarte Indiska ang hvorfor.

Jeg er enig i at det ikke er en optimal løsning, men er åpen for å finne en bedre.

Så over til der jeg ikke lengre er rette personen. Moderatorene gjør dette helt på frivillig basis, uten å ha noen direkte påvirkning på bloggdelens innhold. I forumet kan vi komme med innspill, men til syvende og sist må vi følge retningslinjene på lik linje med brukerne. Jeg ville bare nevne det for å tydeliggjøre at "de, dem, oss, mods, bloggen" osv ikke er en samlet gjeng som er like, men jeg kan forsikre deg om at de som er (og vi er ikke så mange) er veldig klar og tydelig på anti-doping.

Jeg håper og tror at jeg har gjort meg klinkende klar på at jeg er både imot doping, legalisering, og bruk, om det er i fitness, roing eller sjakk. Utover det så kan jeg ikke legge meg borti om de vil dekke Stavanger Open. Jeg bidrar i de trådene som interesserer meg og publiserer av og til litt fra styrkeløft verdenen. Ellers følger jeg bare de retningslinjene som er satt, uten å ta stilling til sakens innhold personlig. Selv om jeg forstår deg, og på mange områder er enig så er jeg fortsatt nødt å sette det til side, evt finne meg andre plasser å bruke tiden.

Jeg ser hva du mener Tamadeus, og jeg svarer nå bare for meg. Jeg er absolutt villig til å være med på å finne en annen løsning på ting, men jeg er fram til det er på plass bundet til hva bloggen ønsker på forumet og hva den ikke ønsker. Ikke alltid man må peke på elefanten i rommet bare for å gjøre det, og de gangene det blir gjort så er det alltid noen som går over streken (ved f.eks henge ut andre på forumet uten noe hold i anklagene) som fører til at debatten som i seg selv er interessant stenges pga. at folk ikke klarer å utvise litt selvbeherskelse og tramper på alle retningslinjene.

Understreker at jeg nå hovedsakelig svarer for meg selv, men også at når alt kommer til alt så er det opp til de som eier og driver siden å bestemme hva de vil dekke og ikke. De dekker jo bl.a ikke bygging, men de dekker fitness,bf, af, bikini osv som et bevisst valg for å prøve og dra en linje i sanden for hva de ønsker fokus på og ikke. Samt prøver å balansere det med ting som vektløfting, styrkeløft, diet, mat, livsstil, cardio og whatnot.

Håper det ga noen mening i alle fall, ikke så lett å svare kort og konkret på ett eller flere åpne spørsmål, men håper jeg tolket deg rett og om ikke så kan du evt sende meg en PM eller at vi tar det på "tilbakemeldingstråden" eller hva den het.

PS. Det som noen (jeg sier ikke deg) må skille på er å diskutere doping fører alltid til spekulasjoner etc, det vil vi unngå så derfor setter vi strek med dopingsnakk i det hele og det store, for å slippe det. Og derfor dekkes ikke bygging f.eks. Men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om du klager på at det er narkomane på feks Plata, så krenker du alle de narkomane som er der?

Det er helt åpenbart at det er et kjempe problem for hele trenings-"samfunnet" at folk bruker bol og annet dop for å jukse til seg resultater. Syntes du dette er vanskelig å begripe, så har jeg virkelig ikke mye mer å si til deg.

Til Eirchi eller hvem enn det måtte gjelde vedrørende sletting av "avsporingen" Jeg er virkelig skuffet over at dere ikke lar diskusjoner vedrørende dette få gå sin gang. Jeg kan ikke finne et eneste godt argument for at denne legitimeringen av dop/bol for lov til å gå ubenevnt.

Jeg venter enda svar på problemstillingen der dere sier at dere er i mot doping, men dekker stevner der det florerer av gjennombolede mennesker i alle fasonger. Forsåvidt gav dere et godt svar ved å bare slette hele tråden. Ut av syn ut av sinn osv.

Slik som dere holder på nå så presser dere diskusjonen rundt disse boler-rottene sammen med diskusjonen om legaliseringen av hasj, jeg tror virkelig ikke en gang dere tror at disse to problemstillingene er like i noen grad.

Siden logo forslaget mitt tydeligvis ble avslått, så prøver jeg meg igjen med et nytt ordtak/ for hele blåggen: Doping er fint og greit, så lenge vi kan profittere av det. Skader det ryktet vårt, så tar vi sterk avstand fra det.

Neida, men så la du vitterlig ikke ut et bilde av de som er på plata heller?! o_O

Edit: Klager man på de på plata så er man en dust. Som også kan takke forbudet for at det er slik det er. For få rusbehandlingsplasser, for skummelt å spørre om hjelp siden det er kriminelt.

Selvfølgelig er det ønskelig at man får ned forbruket av skadelige stoffer, diskusjonen går på hvordan man skal gjøre det, hvor har jeg utrykket at det er vanskelig å begripe? Det jeg sa var at du har ingenting med å kaste beskyldninger mot andre, du har jo ikke oversikt på temaet what so ever heller.

Poenget med at preparater og narkotika kommer under samme diskusjon er at begge er ettertraktede stoffer som selges på svart marked fordi det er ulovligjort. Dermed får de mye likhetsttrekk rent samfunnsmessig og hvordan man kan gå frem for å senke forbruket. Ta av deg skylappene du sitter med, det kan være interessant å se en sak fra flere vinkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men så la du vitterlig ikke ut et bilde av de som er på plata heller?! o_O

Edit: Klager man på de på plata så er man en dust. Som også kan takke forbudet for at det er slik det er. For få rusbehandlingsplasser, for skummelt å spørre om hjelp siden det er kriminelt.

Selvfølgelig er det ønskelig at man får ned forbruket av skadelige stoffer, diskusjonen går på hvordan man skal gjøre det, hvor har jeg utrykket at det er vanskelig å begripe? Det jeg sa var at du har ingenting med å kaste beskyldninger mot andre, du har jo ikke oversikt på temaet what so ever heller.

Poenget med at preparater og narkotika kommer under samme diskusjon er at begge er ettertraktede stoffer som selges på svart marked fordi det er ulovligjort. Dermed får de mye likhetsttrekk rent samfunnsmessig og hvordan man kan gå frem for å senke forbruket. Ta av deg skylappene du sitter med, det kan være interessant å se en sak fra flere vinkler.

Du er tydeligvis en liten fleksegutt selv, så jeg forstår godt at du ikke klarer å begripe at du er med i en sport som handler om glorifiserte rus missbrukere. Så i og for seg blir det rimelig likt de som henger på plata, bare at de ikke er oljet inn og presser frem et smil selv om de lider.

Må jeg presisere dette enda bedre, eller er det bare du som nekter å forstå at forskjellen på folk som missbruker dop på plata, eller halvnaken på en scene, i og for seg er utrolig liten? Missbruk er og blir missbruk.

Til Eirich.. =D Kan man jobbe for noen som fremmer helt andre verdier enn en selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Eirich.. =D Kan man jobbe for noen som fremmer helt andre verdier enn en selv?

Jeg jobber ikke for noen, dette er fullstendig frivillig basis. (Selv om jeg noen gang lurer på hvorfor jeg gidder). Jeg har heller ikke noe med hva som publiseres på artikkelsiden, eneste som knytter meg til dette mer en vanlige brukere er som moderator å ta hånd om rapporteringer iht. retningslinjene som er satt og utvise en viss form for skjønn der det ikke er svart/hvitt. Dvs at som bruker av forumet bidrar jeg innenfor det jeg synes er interessant og der jeg føler jeg kan, og bryr meg ikke om de trådene som jeg ikke interesserer meg. Det er ikke noe spesielt med fb som jeg ikke også støter på andre plasser/forum/nettsider.

Jeg er utelukkende her av egeninteresser som å diskutere trening m.m innenfor de rammer som interesserer meg. Og har ingen formell tilknytning til bloggen utover at jeg engang sa ja til å være moderator når jeg ble forespurt. Bare for å klargjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis en liten fleksegutt selv, så jeg forstår godt at du ikke klarer å begripe at du er med i en sport som handler om glorifiserte rus missbrukere. Så i og for seg blir det rimelig likt de som henger på plata, bare at de ikke er oljet inn og presser frem et smil selv om de lider.

Må jeg presisere dette enda bedre, eller er det bare du som nekter å forstå at forskjellen på folk som missbruker dop på plata, eller halvnaken på en scene, i og for seg er utrolig liten? Missbruk er og blir missbruk.

Til Eirich.. =D Kan man jobbe for noen som fremmer helt andre verdier enn en selv?

Huh? Forrige innlegg ga du utrykk for at det er stor forskjell på knark og bol og at de ikke burde diskuteres sammen, og nå er du plutselig overbevist om at sporten er glorifiserte rusmisbrukere, så de henger sammen allikevel mener du?

Bol gir såvidt jeg vet ingen form for rus i den grad rus er definert. Det du refererer til angående misbruk/bruk er kun basert på juridisk terminologi og henger ikke sammen med hvilken mengde som er bruk eller misbruk. Du har tydligvis et "hat" mot stoffer som brukes i medisin hver eneste dag, det være seg TRT-behandling eller cannabis mot bieffekter som cellekur gir. Diskusjonen er nok ikke så svart/hvit som du skal ha det til.

Off topic: Tamadeus: Så langt er det ikke jeg som ser ureflektert ut hvertfall. Og før doping ble ulovlig, hvordan kunne du bo i en stat som fremmer helt andre verdier enn deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er tydeligvis en liten fleksegutt selv, så jeg forstår godt at du ikke klarer å begripe at du er med i en sport som handler om glorifiserte rus missbrukere. Så i og for seg blir det rimelig likt de som henger på plata, bare at de ikke er oljet inn og presser frem et smil selv om de lider.

Må jeg presisere dette enda bedre, eller er det bare du som nekter å forstå at forskjellen på folk som missbruker dop på plata, eller halvnaken på en scene, i og for seg er utrolig liten? Missbruk er og blir missbruk.

Til Eirich.. =D Kan man jobbe for noen som fremmer helt andre verdier enn en selv?

Tviler på at det er så mange av dagens kroppsbyggere som bruker dop som samtidig driver med vinningskriminalitet i stor skala eller annen form for sjikanering av folk.

Bare en liten digresjon i forhold til tema her og sammenligningen mellom utøvere innen det feltet og narkomane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er så mange av dagens kroppsbyggere som bruker dop som samtidig driver med vinningskriminalitet i stor skala eller annen form for sjikanering av folk.

Bare en liten digresjon i forhold til tema her og sammenligningen mellom utøvere innen det feltet og narkomane.

Tjener de ikke penger på Stavanger Open? Slik jeg ser det da, så blir det: X bruker dop, x vinner premiepenger på stavanger Open, X tjener penger på dop.

Stavanger Open frister med bolede deltakere, Stavanger Open får flere tilskuere, Stavanger Open tjener penger på at deltakerene bruker dop.

Flexegutten: Jeg får gjenta meg selv her: MISSBRUK, id en forstand at dop/knark blir brukt til alt annet enn å kurere medisinske plager, er og blir ulovlig, samme om det brukes til muskeloppbygging eller tripping. Juridiske termer har vi i rettstaten vår så vi kan skille mellom rett og galt. Derfor bruker jeg dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener de ikke penger på Stavanger Open? Slik jeg ser det da, så blir det: X bruker dop, x vinner premiepenger på stavanger Open, X tjener penger på dop.

Stavanger Open frister med bolede deltakere, Stavanger Open får flere tilskuere, Stavanger Open tjener penger på at deltakerene bruker dop.

Tror kanskje du misforsto hva jeg mente.

Om Tor Bygger tar dop plager han ikke andre enn eventuelt seg selv og til nød de konkurrentene som prøver å konkurrere rene, mens når Ronny knarkis nesten daglig begår innbrudd og andre former for vinningskriminialitet og springer etter noen med kniv på gata er det et samfunnsproblem på et helt annet nivå.

Der kom min lille digresjon inn i forhold til den sammenligningen du bedriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor folk er så fascinert av disse missekonkurransene som Stavanger open og lignende. Jeg mener hele greia er femi så det holder. Leve under nazi-kostholdsregimer, sulte seg, smøre seg inn med skokrem og stå oppå scena der å glise som en idiot for å vinne en eller annen idiotisk pokal og ei proteinbøtte? Disse er jo kun opptatt av de estetiske aspektene ved trening. Enda mer imponerende hvor hardt enkelte velger å trøkke div preparater for å oppnå netopp dette... Men dette er nå bare min mening :) Folk får holde på som de selv vil for alt jeg bryr meg, men kan ikke si jeg blir imponert. Det er jo i bunn og grunn bare en konkurranse i hvem som klarer og dra spiseforstyrrelsen og megarexien sin lengst :)

For å sitere Wendler:

"That's right, I don't care how big you are, if you aren't strong you're a sham. Having big muscles and no strength is the equivalent of wearing a strap-on. All show and no go. End of story."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor folk er så fascinert av disse missekonkurransene som Stavanger open og lignende. Jeg mener hele greia er femi så det holder. Leve under nazi-kostholdsregimer, sulte seg, smøre seg inn med skokrem og stå oppå scena der å glise som en idiot for å vinne en eller annen idiotisk pokal og ei proteinbøtte? Disse er jo kun opptatt av de estetiske aspektene ved trening. Enda mer imponerende hvor hardt enkelte velger å trøkke div preparater for å oppnå netopp dette... Men dette er nå bare min mening :) Folk får holde på som de selv vil for alt jeg bryr meg, men kan ikke si jeg blir imponert. Det er jo i bunn og grunn bare en konkurranse i hvem som klarer og dra spiseforstyrrelsen og megarexien sin lengst :)

For å sitere Wendler:

"That's right, I don't care how big you are, if you aren't strong you're a sham. Having big muscles and no strength is the equivalent of wearing a strap-on. All show and no go. End of story."

Different strokes for different folks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt, mulig jeg er helt sløkket, jeg bare syns det er merkelig. Og jeg syns ingenting stygt om kroppen til Bjørgen - syns hun er dødskul :) Bare at i hodet mitt så finnes det ikke logisk at hun er så svær, men hvis det stemmer som dere sier at hun er mindre i virkeligheten, så er det jo en annen sak.

Du må ikke tenke så mye lille frk:)

Ting er bare slik noen ganger. Selvfølgelig er det en/fler grunner til det men noen ting går dypere enn hva folk flest skjønner.

Du kan tenkte litt på hvorfor noen er 1.60cm og andre over 2meter. hehe! Genetikk er inni bildet der også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er trist atutøvere ser nødvendigheten av å benytte seg av dop for å hevde seg. Men om man da gjør det bra, så må det da være med en bismak, når man vet at man har "jukset" seg frem til seier???

Jeg var naiv og trodde virkelig at de soms to på scenen var rene, men etter mer research og jo mer jeg får av info og leser, så har jeg forstått at jeg har tatt skammelig feil.

Hvorfor er ikke antidoping Norge endel av disse arrangementene??

Jeg trodde forresten av det var like regler/lover for alle i landet vedr doping?

SYnes det er leit, for de gir signaler til nye utøvere om at du ikke kan hevde deg særlig om du ikke doper deg. Og med tanke på at det visstnok er store deler som faktisk benytter seg av dop, så blir jeg plutselig ikke like imponert lenger..

Hvorfor har man ikke kommet lenger i denne sporten vedr doping? Er det i det hele tatt lagt ut noen vettuge artikler vedr dop på Fitnessbloggen?? Blir dop glorifisert i miljøet slik at "vanlig mannen i gata" tør å bruke de. Eller har folk en lavere terskel for å ta det fordi man er blendet over utseende som kan komme til å vise seg med "fantastiske" preparater???

All respekt for de som utøver denne sporten (les: BF, BB osv) RENE.. (alle sier vel at de er det, men mange lyver visstnok etter hva jeg har blitt fortalt.. trist)

Heller noen plasser bak i viten om at man har vært ren hele veien og gjort ting på ærlig vis, enn og vinne med kroppen full av unaturlige "godsaker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener de ikke penger på Stavanger Open? Slik jeg ser det da, så blir det: X bruker dop, x vinner premiepenger på stavanger Open, X tjener penger på dop.

Stavanger Open frister med bolede deltakere, Stavanger Open får flere tilskuere, Stavanger Open tjener penger på at deltakerene bruker dop.

Flexegutten: Jeg får gjenta meg selv her: MISSBRUK, id en forstand at dop/knark blir brukt til alt annet enn å kurere medisinske plager, er og blir ulovlig, samme om det brukes til muskeloppbygging eller tripping. Juridiske termer har vi i rettstaten vår så vi kan skille mellom rett og galt. Derfor bruker jeg dem.

Hahaha, innleggene dine er morsom lesning. Takk. Snakk om dobbeltmoral, staten vil ha skatt av prostituerte, men å kjøpe seg en BJ er ulovlig, så staten tjener penger på ulovlig prostitusjon? Du må forstå at dette er en gruppe mennesker som virkelig ønsker å drive med det de gjør, at noen bruker er for dem et personlig valg akuratt som med rusmidler. Slik det er idag legger ikke arrangører seg opp i hva utøverne gjør, dette er kun mulig om sporten ble medlem av et forbund. Om Ola ønsker å røyke seg til himmels så gjør han det, og tipper han bryr seg fint lite om hva en annen skrulling mener om hvordan andre skal leve livet sitt. Ganske morsom linje med der hvor vi skiller mellom rett og galt. I rettsstaten Norge var det ulovlig å være homofil frem til 1979, for det er jo rett og slett galt! ...eller? Poenget er at en lov trenger ikke nødvendigvis være riktig fordi den er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, innleggene dine er morsom lesning. Takk. Snakk om dobbeltmoral, staten vil ha skatt av prostituerte, men å kjøpe seg en BJ er ulovlig, så staten tjener penger på ulovlig prostitusjon? Du må forstå at dette er en gruppe mennesker som virkelig ønsker å drive med det de gjør, at noen bruker er for dem et personlig valg akuratt som med rusmidler. Slik det er idag legger ikke arrangører seg opp i hva utøverne gjør, dette er kun mulig om sporten ble medlem av et forbund. Om Ola ønsker å røyke seg til himmels så gjør han det, og tipper han bryr seg fint lite om hva en annen skrulling mener om hvordan andre skal leve livet sitt. Ganske morsom linje med der hvor vi skiller mellom rett og galt. I rettsstaten Norge var det ulovlig å være homofil frem til 1979, for det er jo rett og slett galt! ...eller? Poenget er at en lov trenger ikke nødvendigvis være riktig fordi den er i bruk.

Ulovlig å være homofil? Du burde komme deg tilbake til skolebenken. Som jeg ser det så vet jeg ikke om man kan si at bol er et personligvalg når det er et absolutt krav for å hevde seg i sporten heller.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenligne det å være norskstatsborger som det å frivillig være medlem av en organisasjon som fremmer organisasjoner som det florerer dop i. Det blir så dumt at jeg ikke klarer å se hvor jeg skal begynne en gang. Enten så må man forklare deg at det å være statsborger ikke gjør deg enig i alt staten din gjør. Eller mener du at alle 380ish millionene i USA er for krigen i Irak? Eller at alle tyskere yrer av stolthet når man tar opp Auschwitz med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig å være homofil? Du burde komme deg tilbake til skolebenken. Som jeg ser det så vet jeg ikke om man kan si at bol er et personligvalg når det er et absolutt krav for å hevde seg i sporten heller.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenligne det å være norskstatsborger som det å frivillig være medlem av en organisasjon som fremmer organisasjoner som det florerer dop i. Det blir så dumt at jeg ikke klarer å se hvor jeg skal begynne en gang. Enten så må man forklare deg at det å være statsborger ikke gjør deg enig i alt staten din gjør. Eller mener du at alle 380ish millionene i USA er for krigen i Irak? Eller at alle tyskere yrer av stolthet når man tar opp Auschwitz med dem?

Da foreslår jeg du gjør det samme, jeg skrev feil år, det var like fult ulovlig frem til 1972. Kilde.

Det er helt frivillig å være med i sporten, og det er i mange klasser mulig å hevde seg rent, ta AF eller Mens Physiqe. (Vanskeligere er det selvsagt). Og enda flere klasser for damer.

Jeg er helt enig med deg, det er en uting i en sport hvor man konkurrerer mot andre, men det skal sies at selv om det er dopingtester i en sport så stopper det ingen fra å skaffe seg fordeler. Har du samme holdning mot for eksempel sykkelsporten? Hva med fotball? Der er pengene i en helt annen klasse. Poenget med sammenligningen er at selv om man arrangerer en konkurranse i fitness er det ikke dermed sagt de med vilje sponser juks. Slik staten heller ikke ønsker å støtte prostitusjon, selv om de per definisjon gjør det ved å kreve inntekter. Slik det er idag er det ikke mulighet for å utestenge noen, og da må man velge selv hvordan man forholder seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg du gjør det samme, jeg skrev feil år, det var like fult ulovlig frem til 1972. Kilde.

Det er helt frivillig å være med i sporten, og det er i mange klasser mulig å hevde seg rent, ta AF eller Mens Physiqe. (Vanskeligere er det selvsagt). Og enda flere klasser for damer.

Jeg er helt enig med deg, det er en uting i en sport hvor man konkurrerer mot andre, men det skal sies at selv om det er dopingtester i en sport så stopper det ingen fra å skaffe seg fordeler. Har du samme holdning mot for eksempel sykkelsporten? Hva med fotball? Der er pengene i en helt annen klasse. Poenget med sammenligningen er at selv om man arrangerer en konkurranse i fitness er det ikke dermed sagt de med vilje sponser juks. Slik staten heller ikke ønsker å støtte prostitusjon, selv om de per definisjon gjør det ved å kreve inntekter. Slik det er idag er det ikke mulighet for å utestenge noen, og da må man velge selv hvordan man forholder seg til det.

Jødeparagrafen står fortsatt i vår kjære grunnlov. Jeg vet ikke om du klarte å forstå ut fra det jeg skrev rett ovenfor her om at statens handlinger ikke står ene og alene for mitt verdisyn, selv om jeg er nordmann?

Staten krever inntekter for prostitusjon? Igjen, du missforstår poenget til staten, noe jeg ikke orker å forklare deg. Men jeg kan si deg dette: Staten prøver ikke å tjene penger på prostitusjon, så lenge det er ulovlig. (Dette er ganske åpenbart, så la det ligge)

Så lenge det er dopingtester, så får det gå som det går, at du heller ikke ser forskjellen på en sport med omfattendedopingtester, og en sport der det å ta bol er helt akseptert er ganske utrolig? Mener du virkelig at Stavanger Open og Premier-League stiller på samme premisser når det gjelder bruk av dop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer jeg fint å forstå, det samme gjelder for utøvere i fitness/bygging, man trenger ikke ha samme verdisyn som de andre i konkurransen selv om det kan virke som det er umulig å vinne uten noe ekstra.

Jaha? Det er ingenting å misforstå med at de krever skatt av inntekter av prostitusjon, dette har vært mye omdiskutert i media nettopp fordi det er ulovlig å kjøpe sex. Om du har noen ekstraordinære opplysninger rundt temaet må du gjerne dele. Du bestemmer ikke hva jeg tar opp eller ikke, anbefaler deg å droppe å svare eller finne deg et annet forum om du ikke liker temaene som blir tatt opp.

Forskjellen er jo risikoen for å bli tatt. At vi er uenige er ingen grunn til å bruke hersketeknikk for å få frem din egen mening. Det er ikke omfattende tester i noen idrett, de beste og noen tilfeldige blir testet. Det er helt klart ikke samme premisser, og som jeg har nevnt tidligere er det en uting at det er slik i fitness/bygging og sporten kunne hatt mange fordeler av testing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er så mange av dagens kroppsbyggere som bruker dop som samtidig driver med vinningskriminalitet i stor skala eller annen form for sjikanering av folk.

Bare en liten digresjon i forhold til tema her og sammenligningen mellom utøvere innen det feltet og narkomane.

Ser poenget, må bare understreke at vinningskriminalitet er et direkte resultat av det kunstig høye prisnivået på stoffene, som igjen er skapt av risikoen i markedet (politi, tollere etc.). Pris og tilgjengelighet er årsaken til svært mange av de problemene vi assosierer med illegale rusmidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...