Gå til innhold

Legaliseringsdebatten


Anbefalte innlegg

Jeg synes hun har litt maskuline trekk i ansiktet. Ikke like mye som enkelte vektløftere og kulestøtere fra østen selvfølgelig, men litt. Dana Linn Bailey er uansett bevis på at det går an å beholde et ganske feminint ansikt selv om man bruker store mengder juice, hun ser mer ut som en mann i kroppen enn i ansiktet.

Verdens beste utøver i utholdenhetsidrett. Jeg mener at det i realiteten er umulig uten EPO når vi vet at dopingtester ikke virker. Se tilbake til 90-tallet og etter årtusenskiftet, der vet vi at Russland, Østerrike, Italia og Finland var fulle av dopingmidler, allikevel var Norge bedre selv om de ikke dopet seg LOL.

EPO slår ut hele tiden, derfor 1,2,3,4 osv versioner fir å overgå testene. Det har skjedd veldig mye de siste 20 årene!

Det var feks på beg av 90 tallet man begynte å bruke DNA analyser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vet vi da at Michael Rasmussen, Tim Montgomery, Marion Jones, Lance Armstrong osv. bestod hundrevis av dopingtester mens de dopet seg hele tiden?

Det er MYE penger og støtteapparat i langrenn. Bjørn Dæhlie har en formue på 270 millioner eller noe sånn, dette er big business og for å lykkes i en sånn verden må man benytte seg av store fordeler.

Fordi testingen på den tiden var dårlig, og testene kunne heller ikke spore alt. Men de alle ble tatt til slutt på en eller annen måte.

Dette har BD tjent på klær og eiendom. Selvsagt, langrenn var grunnlaget for han sitt navn på noe av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MYE penger og støtteapparat i langrenn. Bjørn Dæhlie har en formue på 270 millioner eller noe sånn, dette er big business og for å lykkes i en sånn verden må man benytte seg av store fordeler.

Det KAN være mye penger i idrett og til en viss grad også i langrenn selv om det er en liten sport.

Men å dra inn formuen til Dæhlie som et sannhetsvitne for dette blir helt feil.

Han har tjent pengene sine på andre områder enn på sporten direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EPO slår ut hele tiden, derfor 1,2,3,4 osv versioner fir å overgå testene. Det har skjedd veldig mye de siste 20 årene!

Det var feks på beg av 90 tallet men begynte å bruke DNA analyser!

Hehe ja det er 5-6 typer EPO som det kan testes for.

Men det hjelper ikke når det finnes omlag 30 forskjellige typer.

Hvis man da er smart så bruker man en av de 25 som ikke slår ut på dopingtestene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi testingen på den tiden var dårlig, og testene kunne heller ikke spore alt. Men de alle ble tatt til slutt på en eller annen måte.

Dette har BD tjent på klær og eiendom. Selvsagt, langrenn var grunnlaget for han sitt navn på noe av det

Bortsett fra de som aldri ble tatt ;)

Plz, testingen i dag er også latterlig. Hvis man imidlertid reanalyser prøver fra år 2000 så finner man mye interessant. Poenget er at man_ligger_alltid_flere_år_etter. Bruker man designerdop så kan man le av dopingtesterne. 15 år etterpå kan det derimot bli skummelt :)

Penger er en ting, prestisjen er kanskje den viktigste drivkraften. Hvem har ikke lyst til å bli nasjonalhelt? Det hadde jeg gjort alt for å oppnå hvis jeg hadde talent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja det er 5-6 typer EPO som det kan testes for.

Men det hjelper ikke når det finnes omlag 30 forskjellige typer.

Hvis man da er smart så bruker man en av de 25 som ikke slår ut på dopingtestene :)

Finnes bare 3 tror jeg. EPO, NESP og CERA. Nesp er 2. gen EPO. Cera er 3.gen EPO. De 2 siste har lenger virketid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra de som aldri ble tatt ;)

Plz, testingen i dag er også latterlig. Hvis man imidlertid reanalyser prøver fra år 2000 så finner man mye interessant. Poenget er at man_ligger_alltid_flere_år_etter. Bruker man designerdop så kan man le av dopingtesterne. 15 år etterpå kan det derimot bli skummelt :)

Penger er en ting, prestisjen er kanskje den viktigste drivkraften. Hvem har ikke lyst til å bli nasjonalhelt? Det hadde jeg gjort alt for å oppnå hvis jeg hadde talent.

Tviler på man slipper lett unna i dag så lenge testene utføres ofte og grundig nok. Ting skal jo ikke rekke å komme ut av systemet før man blir testet. Derfor kom mange igjennom, eller de ble ikke testet.

Slik gjorde Ben johnsen det feks. De viste når de ble testet, så da kunne de lett regne seg frem til når ting var ute av systemet. Men han ble litt slutt tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på man slipper lett unna i dag så lenge testene utføres ofte og grundig nok. Ting skal jo ikke rekke å komme ut av systemet før man blir testet. Derfor kom mange igjennom, eller de ble ikke testet.

Slik gjorde Ben johnsen det feks. De viste når de ble testet, så da kunne de lett regne seg frem til når ting var ute av systemet. Men han ble litt slutt tatt

Nei, du har nok veldig godt av å lese for eksempel denne. Det er et intervju med en av de som jobbet med Marion Jones, Tim Montgomery osv. De ble tatt fordi noen tystet på dem, ikke fordi arbeidet deres var dårlig. Victor Conte var også innblandet. En pensjonert rockemusiker som rundlurte verdens beste vitenskapsmenn i WADA, det viser bare hvor lett det er :)

http://forums.sherdog.com/forums/f13/angel-heredia-interview-sports-doping-1927491/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig at kalorioverskudd bygger muskler, men cardio og styrketrening sender forskjellige og motstridende signaler til kroppen. Kort sagt får man ikke like mye utav styrketreningsøkta hvis man tar en joggetur etterpå.

Marit Bjørgen har sagt hun tar nærmere 200 kg i "halv" knebøy. Hvor mange av jentene her inne er i nærheten av det? De fleste er jo sjanseløse på halvparten. Ikke engang fitnessjenter som vi vet er dopet kan sammenligne seg med henne. Gode fysiske forutsetninger har Bjørgen helt sikkert, men det tar deg bare så langt, og det finnes andre ting enn gener som hjelper enormt på prestasjonsnivået...

Nå trener faktisk Marti Bjørgen over 3 timer i snitt hver dag gjennom hele året, i tillegg spiser hun som en hest. Å sammenligne hennes styrke med jenter her på forumet som hobbytrener for å bli ripped blir derfor veldig feil (ja, jeg vet det sikkert er folk her inne som lever av trening aka. blogging men heller ikke de er i nærheten av Bjørgen sitt treningsnivå).

Det burde også nevnes at Bjørgen startet som en sprinter, og som alle vet er sprintere kjent for å trene mye styrke. Selv om hun har trappet betraktelig ned på styrketreningen etter at hun la om satsingen krever likevel distanselangrenn mye styrke, du kan ikke bare trene rolig langkjøring og intervaller. I motsetning til løping og sykling er dessuten styrke i overkropp en sentral faktor for å lykkes (dette har kommet mer og mer de siste årene, spesielt på herresiden).

Jeg trente tilfeldigvis samtidig som Bjørgen på Olympiatoppen en gang, og hun var definitivt ikke like stor som bildene på nettet får henne til å virke. Hun så mer slik ut. Syns det er morsomt hvordan folk ikke bare kan innse at gener faktisk har mye å si for hvordan kroppen blir seende ut når man trener. Spesielt i en idrett som langrenn, der har du all verdens med kroppsfasonger. Fra tynne jenter som Steira og Johaug, til større jenter som Majdic og Bjørgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har nok veldig godt av å lese for eksempel denne. Det er et intervju med en av de som jobbet med Marion Jones, Tim Montgomery osv. De ble tatt fordi noen tystet på dem, ikke fordi arbeidet deres var dårlig. Victor Conte var også innblandet. En pensjonert rockemusiker som rundlurte verdens beste vitenskapsmenn i WADA, det viser bare hvor lett det er :)

http://forums.sherdog.com/forums/f13/angel-heredia-interview-sports-doping-1927491/

Har lest den for en stund siden. Men jeg tror uansett ikke tilfellet er slik i 2013. De driver på med mye fancy shit i dag

Men jeg vet ikke mer enn hva jeg leser om på nettet og media så jeg kan ta feil:)

Jeg syntes hvertfall man skal være forsikitg med å kalle folk dopere, som faktisk aldri har testet positvit den dag i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epo i dag er vel ikke så vanskelig å få mistanke om. De bruker blodprofiler, og sammenligner nivåen. Og det finnes maks nivåer man ikke kan overstige.

Og så er det noen som vet hvordan man skal lure disse testene ;)

Dette er Geert Leinders som jobbet med Michael Rasmussen i Rabobank. Så gikk han til Sky og jobbet med Edvald Boasson Hagen, Wiggins, Froome osv. :)

http://www.cyclingnews.com/news/rabobank-team-used-blood-analysing-machine-to-mask-doping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt, mulig jeg er helt sløkket, jeg bare syns det er merkelig. Og jeg syns ingenting stygt om kroppen til Bjørgen - syns hun er dødskul :-) Bare at i hodet mitt så finnes det ikke logisk at hun er så svær, men hvis det stemmer som dere sier at hun er mindre i virkeligheten, så er det jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler det skurrer at to personer som driver med samme idrett ser helt forskjellig ut, så ja.. da har du rett og slett NULL PEILING som du selv sa. Ser 2stk i samme vektklasse i styrkeløft helt like ut? Nei.. Genetiske forutsetninger har ALT å si for hvordan du blir seende ut. Og at du i det heletatt sammenligner en dame og en mann som driver med samme idrett er jo bare helt tilbakestående..

Bjørgen hadde nok sett helt lik ut uansett hvilken sport hun hadde drevet med.. det samme gjelder Petter N...

Følte det var logisk å sammenligne en mann og en kvinne i dette tilfellet da det ser ut som de har byttet fysikk med hverandre. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære en eller annen modz. Hvordan forventer dere at vi skal kunne diskutere en sak når dere til stadighet oppretter nye tråder, flytter fra tråder, fjerner relevante innlegg og ødelegger all kontekst? What is this madness of yours?

Jeg kan bare svare for det jeg kjenner til men. I forbindelse med stavanger open tråden så ble det off topic med et flust av rapporteringer da debatten skar ut med doping og utøvere. Gikk den debatten over igjen på alt fra Bjørgen, til WADA, til sykkesport, EPO og Victor Conti. Noe denne tråden allerede har 30talls sider av. Siden dette er diskusjoner som i utgangspunktet er i tråd/gråsoner om hva vi må forholde oss til av retningslinjer har denne tråden fungert som et noenlunde kompromiss med noe høyere takhøyde for å diskutere disse temaene. I stedet for å ha en masse forskjellige tråder som alltid ender opp i det samme.

Akkurat her ser jeg at det kan bli litt brå overgang noen steder, men det ble sett på som en bedre løsning og skille ut det som ble off-topic i andre tråder og flytte det hit slik at folk kunne fortsette diskusjonen, i stedet for å bare låse trådene som de var. På den måten kan de som vil diskutere Stavanger Open uten dette, og de som ville fortsette avsporingen begge kunne få gjøre det. Å for å unngå "Tråden vedrørende doping i bodybuilding", "Tråden for om skilandslaget bruker EPO", "Tråden for at hasj er konge eller kjipt", "Tråden om hvorvidt X og Y skal legaliseres" m.m (som alle forsåvidt er på en knivsegg ang retningslinjer da det alltid trekkes fram navn osv) så ble dette en form for løsning. Samle det og gi litt ekstra spillerom en plass.

Det HAGLER inn med rapporteringer fra alle kanter hver gang disse temaer blir berørt, og vi prøver å gi litt der vi kan, men også forholde oss til retningslinjene. Det er i bunn alt jeg kan si, og er åpen for innspill. Men ta helst det på PM eller rapporter det.

Nå høres det ut som dette er noe jeg har stått for alene (noe det ikke er), men siden du spurte følte jeg du fortjente et svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...