Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Når det blir kommer litt an på økonomien. Dersom jeg får lånt hele beløpet kan det bli om 3 uker, får jeg låne 2/3 blir det om 2 mnd, får jeg låne 1/3 blir det om 4 mnd :) Så vi får se når det blir :) Det blir i hvertfall innen oktober tenker jeg!

Masse lykke til i mai!

Okei, spennende! Er ikke alltid like lett det der med økonomien :) Er selv student, men endelig er timingen rett :DTusen takk, gleder meg veldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer nok veldig fra person til person osv, men det er ikke så vondt at man ikke overlever. Jeg hadde ganske vondt og tålte ikke pinex forte, men det gikk bra. Føltes som jeg hadde hatt tidenes brystøkt, og jeg var en av de som trengte litt hjelp, men klarte fint å gå på do og slikt selv. Det verste var faktisk sportsbhen som presset på rundt ribbeina og slikt mens det fortsatt var hovent.

Etter ei uke var jeg ganske så bra og etter to uker fungerte jeg nesten helt fint igjen. Det eneste jeg var forsiktig med var å løfte armene høyt over hodet og slikt.

Takk for svar! Vurderer og vurderer, og jeg regner jo med at man ikke dør, også har jeg født 2 barn fra før av så tipper at det ikke er verre enn det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått 9 uker om 2 dager allerede! Jeg er såå fornøyd, og de har allerede blitt sykt myke, helt overrasket over hvor fort alt gikk.

Jeg begynte så smått med ellipse og rolig sykling på spinningsykkel etter 16 dager. Jeg var veldig obs på å stoppe hvis det ble ubehagelig, men det gikk fint.

Etter 3 uker startet jeg med lette øvelser på bein.

Så frem til uke 7 ble det en mix og ganske ensformig på treningen, men så lenge jeg fikk trent var jeg fornøyd.

Startet med overkropp for fult igjen på uke 6-7, å testet litt for å se om jeg hadde mistet mye styrke, men både 90 kg i mark og 80 kg i knebøy gikk overraskende greit. :lol:

Jeg jogget for føste gang ( med 2 sportsBHer) etter 8 uker, det føltes fantastisk! De siste dagene i påsken har jeg også underlagt mange mil på ski, å det var heller ikke noe problem!

Jeg føler meg veldig heldig som har hatt så lite vondt.

Så litt om de første dagene etter operasjonen, for de som vurderer dette selv:

På operasjonsdagen og de neste to dagene fikk jeg beskjed om å ta "Arcoxia", i tillegg tok jeg Panodil 500gx2 fire ganger om dagen, om jeg husker riktig. Panodilen er jo en vanlig paracetamol som også fungerer neddempende på hevelse. Så jeg tok disse helt opp til 2 uker etter ca, men de siste dagene ble det 2 stykker om morgenen, da det er da de er mest hovene. Fikk dette anbefalt av min mor som er sykepleier, og vanligvis VELDIG motstander av alt av smertestillende. Så da valgte jeg å høre på henne:)

Første kvelden før leggetid ble det veldig vondt, å jeg tok en av de ekstra morfintablettene jeg hadde fått. Dette var eneste gangen jeg brukte disse.

3 dager etter var jeg ute på en liten luftetur. Tipper jeg gikk i underkant av 3km, dette ble i sikkelig vagge-tempo! Det var veldig ubehagelig å prøve å slippe skuldrene ned å la armene dingle når jeg gikk. Nakken var også veldig vond. Jeg hadde troen på at jeg hadde godt av å begeve meg, så det ble korte turer hver dag etter dette, å litt etter litt klarte jeg å slippe skuldrene ned.

Var i første forelesning 1 uke etter, å det var ikke noe problem! :bookworm:

Jeg har som sagt 335cc moderat profil, Så de står ikke så langt ut fra kroppen, å danner ikke den super kløften når jeg presser de sammen. ( Jeg er 178cm)

StøtteBhen jeg fikk på klinikken var i 85!! fordi jeg var ekstremt hoven i hele kroppen i lang tid. Så etter en uke gikk på triumf for å kjøpe meg en ny støttebh (sportsBH) som var litt mer hold i enn den jeg fikk på klinikken (Triumf triaction). Jeg endte med triumf tiraction Extreme i en 75E! De sa også at jeg nok kunne kjøpe en i 70F også. Jeg syns ikke de virker så store i det hele tatt, så blir litt satt ut når jeg hører hvilken Cup-size jeg må kjøpe.

Har nå etter noen uker prøvd Bher på blandt annet H&M for morro skyld, å jeg tror kanskje at 75D går greit, kanskje litt lite, Så en dobbelt D vil nok være perfekt om jeg feks kjøper BHer fra Victoria Secret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sannsynligvis fått lån! :eek: Kjenner jeg ble litt nervøs her nå. Skal på konsultasjon neste uke, og viss jeg faktisk har fått lånet så opererer jeg i begynnelsen av juni tenkte jeg. Da har jeg tid til å gå ned de kg'ene jeg skal også :)

Ååh så spennende! Jeg lånte også halvparten av pengene i tilfelle det skulle bli for stramt i sommer med økonomi:)

Du må si fra hvordan konsultasjonen går da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri trodd jeg skulle stikke hodet innom denne tråden, men etter å ha ammet et barn og nå ser hva jeg sitter igjen med så vurderer jeg sterkt å gjøre noe med saken.

Noen med erfaring fra Fornebuklinikken?

Jeg skal dit i overimorgen, så kan jo gi en lyd ang hvordan det var på konsultasjonen i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dette året med livstilsendring som har ført til en vektnedgang på 25kg og betydelig mer muskelmasse, så har puppene forsvunnet. Kan ikke legge skjul på at jeg virkelig ønsker en slik operasjon, men veier jo frem og tilbake da. For jeg vet at folk vil snakke om det. Men er det ikke litt viktig å føle seg vel med seg selv også? Syntes jo til og med 88kg tunge meg hadde små pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jo at man skal ha det bra med seg selv! Jeg kan jo ta meg selv som eksempel, mange som sier til meg at det er unødvendig å fikse på seg selv, men nå har jeg gått gjennom to amminger og da har puppene blitt helt borte (og da mener jeg helt borte, hadde jeg tatt bort niplene hadde du ikke sett at jeg hadde hatt pupper), så da er det mitt valg å starte sparinga til å faktisk ha NOE pupper ! Som jeg forsåvidt aldri har hatt heller. Så bare stå fast ved ditt du ;)

PS. Grattis med fantastisk vektnedgang! :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jo at man skal ha det bra med seg selv! Jeg kan jo ta meg selv som eksempel, mange som sier til meg at det er unødvendig å fikse på seg selv, men nå har jeg gått gjennom to amminger og da har puppene blitt helt borte (og da mener jeg helt borte, hadde jeg tatt bort niplene hadde du ikke sett at jeg hadde hatt pupper), så da er det mitt valg å starte sparinga til å faktisk ha NOE pupper ! Som jeg forsåvidt aldri har hatt heller. Så bare stå fast ved ditt du ;)

PS. Grattis med fantastisk vektnedgang! :joyful:

Ja, ikke sant. Men det er vel slik at folk vil snakke uansett hva man gjør eller ikke gjør? Har opplevd dette året at folk har klaget over at jeg har gått ned i vekt, og prøver å få meg til å oppnå skyldfølelse. Nei, vi mennesker er noen merkelige skapninger. Og nå når jeg snart er ferdig, kommer de med fullt av komplimenter og spør om råd. Så jauda.

Tusen takk forresten!:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Men det er vel slik at folk vil snakke uansett hva man gjør eller ikke gjør? Har opplevd dette året at folk har klaget over at jeg har gått ned i vekt, og prøver å få meg til å oppnå skyldfølelse. Nei, vi mennesker er noen merkelige skapninger. Og nå når jeg snart er ferdig, kommer de med fullt av komplimenter og spør om råd. Så jauda.

Tusen takk forresten!:lol:

Ja, det vil de vel alltids gjøre. Men de vet ikke hva som er grunnen til at akkurat du gjør som du gjør/ikke gjør, så da får det være deres problem ;)

Øhm, altså, klaget på at du har gått ned i vekt? Det må være det rareste jeg har hørt. Så. ... dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns jo at man skal ha det bra med seg selv! Jeg kan jo ta meg selv som eksempel, mange som sier til meg at det er unødvendig å fikse på seg selv, men nå har jeg gått gjennom to amminger og da har puppene blitt helt borte (og da mener jeg helt borte, hadde jeg tatt bort niplene hadde du ikke sett at jeg hadde hatt pupper), så da er det mitt valg å starte sparinga til å faktisk ha NOE pupper ! Som jeg forsåvidt aldri har hatt heller. Så bare stå fast ved ditt du ;)

PS. Grattis med fantastisk vektnedgang! :joyful:

Veldig enig. Og jeg føler liksom ikke at jeg har dårlig selvfølelse bare fordi jeg ønsker å se bedre ut, at jeg ønsker å fylle bhen istedenfor å bruke den for at det skal se ut som jeg har pupper. Hadde også vært fint å kunne gå i bikini uten å føle seg som en tiåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig. Og jeg føler liksom ikke at jeg har dårlig selvfølelse bare fordi jeg ønsker å se bedre ut, at jeg ønsker å fylle bhen istedenfor å bruke den for at det skal se ut som jeg har pupper. Hadde også vært fint å kunne gå i bikini uten å føle seg som en tiåring.

Akkurat! Kunne vært deilig å være litt 25 istedet for 10 NOEN ganger, hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat! Kunne vært deilig å være litt 25 istedet for 10 NOEN ganger, hvertfall....

Har du tenkt noe over om dere skal ha flere barn og om du evt venter med silikon? Mannen sier at han ikke vil ha flere (vi har en) men er ikke så sikker på at han ikke endrer mening. Jeg er usikker selv. Redd for at er svangerskap kan gi silikonpuppene feil fasong osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noe over om dere skal ha flere barn og om du evt venter med silikon? Mannen sier at han ikke vil ha flere (vi har en) men er ikke så sikker på at han ikke endrer mening. Jeg er usikker selv. Redd for at er svangerskap kan gi silikonpuppene feil fasong osv...

Ferdig med barn ;) VI har to, og har alltid vært enige om at vi skal ha to barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsultasjonen på Fornebuklinikken gikk supert. De var utrolig hyggelige og profesjonelle, og jeg følte meg veldig godt ivaretatt, og Dr. Schistad tok seg god tid til å forklare og svare på alt jeg måtte lure på :)

Som jeg antok så må jeg ha løft og implantater, så ettersom Schistad er spesialist på rekonstruksjon er jeg 100% sikker på at jeg gjør riktig i å velge han. Vi ble enige om at målet var ca. 2 cupsizes større, så han skal legge inn ca. 375cc høyprofil over muskel :)

Ettersom det koster 50.000 for løft+implanter så må jeg finne ut av den finansielle biten av dette før jeg kan booke meg operasjonsdato, men jeg håper på å få det til i løpet av sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd jeg skulle stikke hodet innom denne tråden, men etter å ha ammet et barn og nå ser hva jeg sitter igjen med så vurderer jeg sterkt å gjøre noe med saken.

Noen med erfaring fra Fornebuklinikken?

Jeg tok brystforstørrelse der i januar. Kirurgene er veldig dyktige og jeg overlot alt av ansvar til han ang. størrelse, jeg sa kun at jeg ville ha noe som passet til kroppen min, rett og slett en praktsik størrelse. Resultatet er jeg kjempefornøyd med, og det var verdt hver krone!! Så anbefales på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsultasjonen på Fornebuklinikken gikk supert. De var utrolig hyggelige og profesjonelle, og jeg følte meg veldig godt ivaretatt, og Dr. Schistad tok seg god tid til å forklare og svare på alt jeg måtte lure på :)

Som jeg antok så må jeg ha løft og implantater, så ettersom Schistad er spesialist på rekonstruksjon er jeg 100% sikker på at jeg gjør riktig i å velge han. Vi ble enige om at målet var ca. 2 cupsizes større, så han skal legge inn ca. 375cc høyprofil over muskel :)

Ettersom det koster 50.000 for løft+implanter så må jeg finne ut av den finansielle biten av dette før jeg kan booke meg operasjonsdato, men jeg håper på å få det til i løpet av sommeren :)

Spennende! Håper det ordner seg over sommeren for deg. Det vil bli verdt det uansett ventetid :) Har selv ventet noen år grunnet tid og den økonomiske biten. Min operasjon kommer på 32900,- for implantater over muskel i moderat profil. Nå er det ca 3 uker igjen til min operasjon, tiden gikk plutselig veldig fort! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...