Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor det er så mange kirurger som sverger til under muskel :cry: jeg hadde ca 0 brystvev, men fikk over muskel likevel og det ser kjempefint ut. Jeg tenker at det må da være best å slippe å klippe opp brystmusklene??

Angående trening fikk jeg likevel beskjed om å ta det med ro i 6-8 uker, for det er en del vev og blodårer som bør gro skikkelig før man begynner å sette opp pulsen og øke blodgjennomstrømmingen så voldsomt. Man vil jo helst minimere risikoen for komplikasjoner av noe slag. Det er dødskjedelig å vente; to måneder føles som en evighet, men så plutselig er ventetida over og før man vet ordet av det har man hatt protesene i to og et halvt år og nesten glemt at de er der :eek:

Man klipper da ikke opp brystmusklene, men man løfter den og legger implantet under muskelen. Slik min lege forklarte meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg operer meg 24.mars, om 14 dager!

Jeg legger 310gram, moderat profil og under muskelen. Er 169 og veier 52kg, 75B før operasjon og har relativt lav fettprosent, derfor blir det under muskel. I tillegg til at det er mindre risiko for ripling eller at protesekanten syntes.

Jeg operer meg hos Dr. Øyvind Borch Bugge på Frogner i Oslo. Noen som har erfaringer med han? Jeg leser kun positivt om han på nett, og han er verdens hyggeligste mann. I tillegg betaler jeg 41 000kr for vanlig runde proteser, så han er litt dyrere enn andre, men jeg tror jeg får det jeg betaler for. Kjempe spent!

Lurer også på om noen andre her har operert inn rundt 300gram. Hva slags BHstr har dere endt opp på? Jeg er redd for å se topheavy ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var det min tur, tenkte jeg skulle dele min opplevelse :)

Jeg opererte meg på Clinic Strømstad, og skulle møte opp 13.45 igår. Der ble jeg møtt av en utrolig hyggelig dame som ga meg noen papirer jeg skulle fylle ut, og informerte om at de dessverre var litt forsinket.

En time senere fikk jeg beskjed om at alt var klart for meg, og jeg møtte kirurgen som tegnet og tok bilder. På konsultasjonen hadde vi blitt enige om 375(er dette det samme som 375cc?), men jeg sa han gjerne kunne dytte inn litt til om det var plass.

Videre ble jeg ført inn et annet venteværelse, før narkosesykepleieren kom og hentet meg. Han var UTROLIG dyktig, og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Først gikk jeg noe avslappende middel, før jeg sakte men sikkert sovnet. Jeg våknet en times tid senere, og fikk beskjed om at alt hadde gått som smurt, og at det ble 390g under muskelen. Mamma, samboer og jeg var en halvtimes tid på overvåkningen, før jeg følte meg fin i formen og klar til å dra. På turen hjem ble smertene verre, og når jeg kom hjem klarte jeg ikke gå på do, skrive på telefon eller reise meg opp på egenhånd.

Merkelig nok hjalp det og sove en times tid, og da var de verste smertene borte. Etter powernappen hadde jeg null problem med å bevege meg smått rundt, gå på toalettet, skrive på telefonen og drikke brus. Jeg sov litt dårlig inatt da jeg hater å sove sittende, men det ble vel en 5-6 timer sammenlagt alikevel. Nå sitter jeg her med en sprengende følelse i brystet, men det er langt ifra så ille som jeg trodde det skulle bli. Gleder meg til å ta av bandasjen ikveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig bestillt meg konsultasjonstime! :D

Har jo hatt planer om å gjøre dette i mange mange år nå, så nå er det virkelig på tide. Så om 3 uker skal jeg på konsultasjon på Fornebuklinikken, så får vi se hva det blir til. Regner med at jeg ikke opererer før mot slutten av sommeren da. Må spare litt til (avhengig av hvor mye de skal ha av meg - mulig jeg trenger løft), men håper jeg kan få hjelp til finansieringen på deler av det (aka kreditt). Vil få det gjort ASAP :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer veldig på dette -

jeg har aldri hatt noe pupper i det hele tatt, men ikke så ikkeeksisterende som jeg har nå. Er akkurat ferdig med å amme barn nr 2, og jeg trodde ikke noe på det da de sa at puppene forandrer seg, men guuud,de gjør jo det!!! Nå er de jo helt borte!

Mamma jobber på en avdeling med mye plastikkirurgi og forteller meg hele tiden hvor vondt de har det de som tar en brystoperasjon - må jo si at det skremmer meg litt, men har så veldig lyst til å ha NOE pupper! Og endel mange grunner til det også.

Står sikkert mange poster om det allerede, men var det veldig vondt i ettertid/hvor fort kom du tilbake til hverdagen, om jeg kan si det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært på konsultasjon og fått beskjed om å kunne få lagt inn 400cc over muskel.

Jeg er overvektig, og vil da kunne legge inn mer enn andre. Har hatt en liten A-cup, så dere kan jo tenke dere at det IKKE ser symmetrisk ut.

Skal ikke operere før i mai, men er på let etter støttebh.

Dette forumet er ganske langt, så jeg spør igjen...;)

Hvor kan man få kjøpt kompresjonbher til en ok pris?

Noen som har erfaringer med Triumph tri-action?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært på konsultasjon og fått beskjed om å kunne få lagt inn 400cc over muskel.

Jeg er overvektig, og vil da kunne legge inn mer enn andre. Har hatt en liten A-cup, så dere kan jo tenke dere at det IKKE ser symmetrisk ut.

Skal ikke operere før i mai, men er på let etter støttebh.

Dette forumet er ganske langt, så jeg spør igjen...;)

Hvor kan man få kjøpt kompresjonbher til en ok pris?

Noen som har erfaringer med Triumph tri-action?

Kjøp en med åpning i fronten - da får du til å ta den av og på på egenhånd de første dagene etter operasjonen. Ellers så vet jeg at Triumph Tri-action er annbefalt, og er blant annet det Fornebuklinikken setter på en etter operasjonen. Det er visstnok viktig at den har adskillte "skåler" - hvilket tri-action har :)

Lykke til med operasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en med åpning i fronten - da får du til å ta den av og på på egenhånd de første dagene etter operasjonen. Ellers så vet jeg at Triumph Tri-action er annbefalt, og er blant annet det Fornebuklinikken setter på en etter operasjonen. Det er visstnok viktig at den har adskillte "skåler" - hvilket tri-action har :)

Lykke til med operasjon!

Tusen takk!

Har lest litt rundt at disse fungerer bra. Ble anbefalt en som kostet 1150,- og vil da heller få tak i to stk, slik jeg kan bytte underveis. Får se litt videre om de blant annet har åpning foran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Har lest litt rundt at disse fungerer bra. Ble anbefalt en som kostet 1150,- og vil da heller få tak i to stk, slik jeg kan bytte underveis. Får se litt videre om de blant annet har åpning foran :)

Hvor skal du operere deg? Vet mange klinikker setter på deg en som er inkludert i operasjonskostnaden mens du fremdeles er i narkose. Blant annet Fornebuklinikken gjør dette. Da trenger du muligens ikke like mange :) Men det er likevell kjekt å ha noen å bytte mellom ettersom en skal bruke kompresjonsbh en god stund etter operasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du operere deg? Vet mange klinikker setter på deg en som er inkludert i operasjonskostnaden mens du fremdeles er i narkose. Blant annet Fornebuklinikken gjør dette. Da trenger du muligens ikke like mange :) Men det er likevell kjekt å ha noen å bytte mellom ettersom en skal bruke kompresjonsbh en god stund etter operasjonen :)

Ved en klinikk i Stavanger, hvor bh ikke følger med. Fikk gode forslag, samt brosjyre med forskjellige kompresjonsbher jeg kunne kjøpe ved ett sykepleiersenter, men ønsker å se litt før jeg eventuelt kjøper der :)

Ja! Tenker å bruke penger på en skikkelig BH, men hadde vært kjekt å hatt to til en rimeligere pris:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en klinikk i Stavanger, hvor bh ikke følger med. Fikk gode forslag, samt brosjyre med forskjellige kompresjonsbher jeg kunne kjøpe ved ett sykepleiersenter, men ønsker å se litt før jeg eventuelt kjøper der :)

Ja! Tenker å bruke penger på en skikkelig BH, men hadde vært kjekt å hatt to til en rimeligere pris:whistle:

Aha ;) Lykke til i hvertfall! Du fikker nok sikkert noe bra ;) Bare et lite tips: det er visstnok viktig at bh'en har adskillte "skåler" så brystene ikke gror skeivt ;) Men det vet du sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten! Jeg har jo ikke vært på konsultasjon enda, men heller mest mot å ta under muskelen. Dette pga mindre sjangse for hard kapsel, men også fordi det er mindre sjanse for å få heng.

Dere som har under muskel: Hvordan påvirker dette trening av bryst og overkropp generellt sett? Beveger innleggene på seg når dere trener eller flexer?

Nå er ikke jeg spesiellt opptatt av å "bygge bryst" eller å trene tung benkpress ol. men synes det høres ganske freaky ut at de skal bevege på seg av å stramme muskler :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har under muskel: Hvordan påvirker dette trening av bryst og overkropp generellt sett? Beveger innleggene på seg når dere trener eller flexer?

Nå er ikke jeg spesiellt opptatt av å "bygge bryst" eller å trene tung benkpress ol. men synes det høres ganske freaky ut at de skal bevege på seg av å stramme muskler :eek:

Jeg har under muskel. Merker lite (ingenting?) til dette når jeg trener. Jeg veier pdd ca 70kg, har 1rm på ca 60kg i benkpress. Når jeg har avslappet bryst ser det veldig naturlig ut, men når jeg strammer brystet det jeg kan er det synlig at jeg har proteser. Fettprosenten min er relativt lav, vil anta rundt 17%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på dette -

jeg har aldri hatt noe pupper i det hele tatt, men ikke så ikkeeksisterende som jeg har nå. Er akkurat ferdig med å amme barn nr 2, og jeg trodde ikke noe på det da de sa at puppene forandrer seg, men guuud,de gjør jo det!!! Nå er de jo helt borte!

Mamma jobber på en avdeling med mye plastikkirurgi og forteller meg hele tiden hvor vondt de har det de som tar en brystoperasjon - må jo si at det skremmer meg litt, men har så veldig lyst til å ha NOE pupper! Og endel mange grunner til det også.

Står sikkert mange poster om det allerede, men var det veldig vondt i ettertid/hvor fort kom du tilbake til hverdagen, om jeg kan si det sånn?

Det varierer nok veldig fra person til person osv, men det er ikke så vondt at man ikke overlever. Jeg hadde ganske vondt og tålte ikke pinex forte, men det gikk bra. Føltes som jeg hadde hatt tidenes brystøkt, og jeg var en av de som trengte litt hjelp, men klarte fint å gå på do og slikt selv. Det verste var faktisk sportsbhen som presset på rundt ribbeina og slikt mens det fortsatt var hovent.

Etter ei uke var jeg ganske så bra og etter to uker fungerte jeg nesten helt fint igjen. Det eneste jeg var forsiktig med var å løfte armene høyt over hodet og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skummet litt igjennom denne tråden og lurer på en ting: Tar de fleste runde proteser? Isåfall hvorfor? Jeg har nemlig vært på konsultasjon på Fana medisinske og kirurgen jeg snakket med anbefalte på det sterkerste å ta anatomiske fordi det ville se så unaturlig ut med runde på meg pga lav fettprosent.. Vil jo at det skal se naturlig ut, men jeg har sett bilder av mange tynne jenter som har runde proteser og tenkt "sånn hadde vært perfekt". Så veldig usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha ;) Lykke til i hvertfall! Du fikker nok sikkert noe bra ;) Bare et lite tips: det er visstnok viktig at bh'en har adskillte "skåler" så brystene ikke gror skeivt ;) Men det vet du sikkert :)

Tusen takk!

Masse lykke til du også! Blir det over sommeren for din del? Jeg skal operere i Mai :)

Ja, men takk for tips uansett:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skummet litt igjennom denne tråden og lurer på en ting: Tar de fleste runde proteser? Isåfall hvorfor? Jeg har nemlig vært på konsultasjon på Fana medisinske og kirurgen jeg snakket med anbefalte på det sterkerste å ta anatomiske fordi det ville se så unaturlig ut med runde på meg pga lav fettprosent.. Vil jo at det skal se naturlig ut, men jeg har sett bilder av mange tynne jenter som har runde proteser og tenkt "sånn hadde vært perfekt". Så veldig usikker..

Hei!

Runde proteser er en del billigere, og puppene ser mer kunstige ut! Jeg syns selv at slikt er fint, men det er selvsagt individuelt. Dersom du legger runde proteser under muskel, tror jeg dette uansett vil se pent ut! Det ser mer naturlig ut med anatomiske/dråpeformede proteser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Masse lykke til du også! Blir det over sommeren for din del? Jeg skal operere i Mai :)

Ja, men takk for tips uansett:p

Når det blir kommer litt an på økonomien. Dersom jeg får lånt hele beløpet kan det bli om 3 uker, får jeg låne 2/3 blir det om 2 mnd, får jeg låne 1/3 blir det om 4 mnd :) Så vi får se når det blir :) Det blir i hvertfall innen oktober tenker jeg!

Masse lykke til i mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...