Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lagt inn 400g i hver pupp :) Jeg hadde såvidt en A cup i BH str .. ble lovet en C cup, endte opp med D/E :roflmao:

Tar jeg feil når jeg tror at du er på slankern?

Hvordan funker det med silikon når man er på vei ned, jeg trodde man måtte ha en jevn vekt for å få lagt det inn?

Hvor tok du det, er du fornøyd?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg feil når jeg tror at du er på slankern?

Hvordan funker det med silikon når man er på vei ned, jeg trodde man måtte ha en jevn vekt for å få lagt det inn?

Hvor tok du det, er du fornøyd?

:)

Ja, stemmer, er på slankern. Jeg har ikke hatt noe problemer med mine. Når jeg la inn silikon var jeg mange kilo lettere, men likevell litt overvektig.. :) Det begynner å bli noen år siden.. kjæresteklioen har kommet snikende etter det, men puppene står like fint ;) haha! nå har jeg jo tatt meg selv i nakken å gått ned 9,5 kg. puppene er samme :)

jeg tok det i Bergen, privatklinikk! er så superduper happy :D vel verdt 35k ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer, er på slankern. Jeg har ikke hatt noe problemer med mine. Når jeg la inn silikon var jeg mange kilo lettere, men likevell litt overvektig.. :) Det begynner å bli noen år siden.. kjæresteklioen har kommet snikende etter det, men puppene står like fint ;) haha! nå har jeg jo tatt meg selv i nakken å gått ned 9,5 kg. puppene er samme :)

jeg tok det i Bergen, privatklinikk! er så superduper happy :D vel verdt 35k ;)

Så greit å vite...! Da kan man nesten bare velge hvilken tid på året som passer best ;)

Takk for svar og kudos med slankings :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt telefonkonsultasjon med Dr. Barstad på Fornebuklinikken! Blir nok pupper i år og California neste år i stedet. Fikk et kjempegodt inntrykk av legen. Jeg hadde visst et kjempebra utgangspunkt, så jeg sto fritt omtrent til å velge type fasong/innlegg. Eneste er at jeg kanskje var litt for smal til å få større enn 240 i moderat profil, så mulig jeg må over på høyprofil. Operasjon blir i august :D Jeg har en liten 75A nå, håper på full C (naturlig look).

Gleder meg veldig, og de jeg har sagt det til har vært positive/nøytrale. Eneste jeg kvir meg for er endel av de på jobb, jobber sammen med 95% menn.. Derav endel eldre grinebitere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei dere! Har bestemt meg for å legge inn silikon etter 2 barn og amming. Var 75b før og nå ingenting :( Så det er egentlig ikke ett spørsmål om jeg skal eller ikke :) Var på konsultasjon hos Stavanger plastikkirurgi hos Christian Tiller. Virker ut som en veldig bra plass med flinke folk. har ei venninne som har tatt der, veldig fine må jeg si ;-)

Andre som har vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Wow.. min første post er om pupper. Kremt...

Hei! Jeg lurer på om de som har tatt innlegg UNDER muskelen kunne delt sin erfaring om tiden i etterkant med meg?

Jeg har vært på konsultasjon på Nobel klinikken. Jeg likte kirurgen godt, men er litt skeptisk til et par ting han sa. Jeg har en jobb som krever en del bæring (driver butikk og jobber alene). Han mente at en uke fri fra jobb ville være nok, så kunne jeg være tilbake på jobb. Trenger man virkelig ikke mer? Har jo hørt man ikke skal løfte tungt på 4-6 uker. Jeg må visst ta innlegg under muskelen fordi jeg har så lite fett på overkroppen. Det er vel den varianten som er vondest og som tar lengst tid å leges?

Jeg så for meg hvertfall 3 uker fri..grøss. håper det er nok. Hvor lang tid har det tatt for dere før dere var tilbake?

Jeg skal ha anatomiske, kanskje 270g. Har stor a-cup nå og ønsker stor b, liten c.

Håper noen kan hjelpe meg litt, er litt forvirra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. min første post er om pupper. Kremt...

Hei! Jeg lurer på om de som har tatt innlegg UNDER muskelen kunne delt sin erfaring om tiden i etterkant med meg?

Jeg har vært på konsultasjon på Nobel klinikken. Jeg likte kirurgen godt, men er litt skeptisk til et par ting han sa. Jeg har en jobb som krever en del bæring (driver butikk og jobber alene). Han mente at en uke fri fra jobb ville være nok, så kunne jeg være tilbake på jobb. Trenger man virkelig ikke mer? Har jo hørt man ikke skal løfte tungt på 4-6 uker. Jeg må visst ta innlegg under muskelen fordi jeg har så lite fett på overkroppen. Det er vel den varianten som er vondest og som tar lengst tid å leges?

Jeg så for meg hvertfall 3 uker fri..grøss. håper det er nok. Hvor lang tid har det tatt for dere før dere var tilbake?

Jeg skal ha anatomiske, kanskje 270g. Har stor a-cup nå og ønsker stor b, liten c.

Håper noen kan hjelpe meg litt, er litt forvirra :-)

Hei! Jeg opererte meg 24.mars i år hos Dr.Bugge hos Bugge plastikkirurgi på Frogner i Oslo.

Jeg tok runde, 310 gram under muskelen.

Jeg jobber i butikk hvor jeg bærer tunge esker hele dagen og sitter ikke stille utenom pausen på 30min. Jeg står og jobber og løfter hele dagen.

Jeg tok 2 uker fri fra jobb. Det holdt for meg :) nå skal det sies at jeg har veldig høy smerteterskel og tok ikke smertestillende etter operasjonen og gjorde alt selv fra dag en. Eneste jeg ikke klarte var å komme meg opp fra sengen fra liggende stilling de første dagene. Men å dusje, gå på do, lage mat gikk fint selv om det var stramt og ubehagelig.

Jeg er veldig glad for at jeg la under muskelen, det er mye finere mener jeg. I tillegg hadde ikke jeg noe valg heller siden jeg har lav fettprosent.

Jeg klarte meg fint på jobb etter 2 uker, men spurte kollegaer om hjelp til de tyngste eskene og det som var høyest oppe den første uken. Ting tok litt lenger tid da jeg var mer forsiktig og bar ting på forsiktigere måte for å skåne puppene.

Masse lykke til :)

Send meg gjerne mailen din eller Facebook navn hvis du vil snakke mer personlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. min første post er om pupper. Kremt...

Hei! Jeg lurer på om de som har tatt innlegg UNDER muskelen kunne delt sin erfaring om tiden i etterkant med meg?

Jeg har vært på konsultasjon på Nobel klinikken. Jeg likte kirurgen godt, men er litt skeptisk til et par ting han sa. Jeg har en jobb som krever en del bæring (driver butikk og jobber alene). Han mente at en uke fri fra jobb ville være nok, så kunne jeg være tilbake på jobb. Trenger man virkelig ikke mer? Har jo hørt man ikke skal løfte tungt på 4-6 uker. Jeg må visst ta innlegg under muskelen fordi jeg har så lite fett på overkroppen. Det er vel den varianten som er vondest og som tar lengst tid å leges?

Jeg så for meg hvertfall 3 uker fri..grøss. håper det er nok. Hvor lang tid har det tatt for dere før dere var tilbake?

Jeg skal ha anatomiske, kanskje 270g. Har stor a-cup nå og ønsker stor b, liten c.

Håper noen kan hjelpe meg litt, er litt forvirra :)

Jeg har innlegg under muskelen. Har operert to ganger, lik størrelse - 300 begge gangene. (Valgte å operere på ny grunnet "juks" fra implantatprodusenten :unsure: Lang historie - link her om noen skulle være interessert https://en.wikipedia.org/wiki/Poly_Implant_Proth%C3%A8se

Begge gangene gikk det fint etterpå. Første gangen var det veldig vondt de to første dagene; jeg ble i tilegg syk av narkosen og/eller morfintabletten jeg fikk etter operasjonen - kastet i hvert fall opp x antall ganger det første døgnet. Dette var naturlig nok jævlig ubehagelig med brystspreng og mørbanka kropp. Tok bare Paralgin Forte på dag en og to - gikk over til Paracet etter dette. Dag 3 var jeg i god nok form til å gå tur i marka, og jeg fortsatte med dette de 6 ukene jeg ble anbefalt treningfri. Etter 6 uker begynte jeg med stykretrening igjen (begynte da med 10 kg benkpress - altså veldig lett.) Jeg hadde 3 uker fri fra jobb (bolig - psykisk utv.hemmede) - begge gangene, legen mente jeg burde ha såpass. Tok ferie fra jobben disse ukene i stedet for å bli sykemeldt. Jeg følte meg klar for jobb igjen etter 3 uker, men unngikk de tyngste løftene, arbeid med armene over hodet, utageringssituasjoner de første ukene, hadde avtalt dette med de på jobben på forhånd.

Min andre operasjon gikk latterlig fint. Jeg våknet, spiste litt, slappet av en times tid før jeg gikk ut til personalet og spurte om jeg kunne gå hjem. Hadde nesten ikke smerter etterpå. Likevel var jeg glad jeg hadde 3 uker å komme meg på før jobb.

Jeg skjønner at du er skeptisk til hva legen sier, det er ganske motstridene fra rådene jeg og de andre jeg kjenner fikk. Jeg vil på det sterkeste anbefale at du sjekker noen flere klinikker før du bestemmer deg, for dette virker noe useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Rikkie og vesen! :) Da høres det ut som min 3-ukers-plan burde holde. Jeg har dessverre ingen til å hjelpe meg, men antar jeg bare kan endre litt teknikk når jeg løfter, samt bruke litt lenger tid. Synes nesten det er idiotisk at legen mente 2 uker var å "ta i" når det gjaldt å holde seg hjemme. Jeg spesifiserte til han at jeg får mange paller og i periodevis må løfte en del. Han var dessuten spesialist på nesekirurgi. Vil jo gjerne ha en som er best på pupper :p

Tenkte å ta en konsultasjon på Colosseumklinikken. Der har de visst 3D-visning på skjerm, uten at jeg vet helt hvor realistisk det blir å se på. Noen som har vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Rikkie og vesen! :) Da høres det ut som min 3-ukers-plan burde holde. Jeg har dessverre ingen til å hjelpe meg, men antar jeg bare kan endre litt teknikk når jeg løfter, samt bruke litt lenger tid. Synes nesten det er idiotisk at legen mente 2 uker var å "ta i" når det gjaldt å holde seg hjemme. Jeg spesifiserte til han at jeg får mange paller og i periodevis må løfte en del. Han var dessuten spesialist på nesekirurgi. Vil jo gjerne ha en som er best på pupper :p

Tenkte å ta en konsultasjon på Colosseumklinikken. Der har de visst 3D-visning på skjerm, uten at jeg vet helt hvor realistisk det blir å se på. Noen som har vært der?

3D er helt sikkert gøy å se, jeg hadde ikke det hos min lege. Som han sa, du får kun se puppene dine før og etter. Du får ikke se hvordan det blir proporsjonalt med resten av kroppen. Puppene kan se enten for store eller små ut, men hvis du hadde sett med resten av kroppen med hofter og skulderbredde så kan det være at det som så for stort ut plutselig ser for smått ut sammenlignet med resten av kroppen. Dette viser dessverre ikke 3D maskinen.

Jeg prøvde heller implantater i sportsbh og så meg selv i helspeil og med klær på kontoret hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, man får bare se puppene ja... jeg er litt piglete når det gjelder størrelse. Vil absolutt ikke ha Store pupper. Samtidig har jeg både litt hofter og skuldrene er ikke spesielt smale hvertfall. Er ca 77 cm rundt brystet under puppene, så jeg ikke liten eller spinkel akkurat. Han på Nobel mente jeg burde ha 300 siden jeg burde ha anatomiske for mest naturlig resultat. Syntes det hørtes voldsomt ut Er det noen andre med anatomiske implantater her? Blir det hengepupper av de? Har lest noe om at de kan flytte på seg pg derfor bli usymmetriske..hjelp?

Dumt man ikke får sett hele kroppen på 3D-visningen. Kan godt være jeg kler litt større enn jeg ser for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, man får bare se puppene ja... jeg er litt piglete når det gjelder størrelse. Vil absolutt ikke ha Store pupper. Samtidig har jeg både litt hofter og skuldrene er ikke spesielt smale hvertfall. Er ca 77 cm rundt brystet under puppene, så jeg ikke liten eller spinkel akkurat. Han på Nobel mente jeg burde ha 300 siden jeg burde ha anatomiske for mest naturlig resultat. Syntes det hørtes voldsomt ut Er det noen andre med anatomiske implantater her? Blir det hengepupper av de? Har lest noe om at de kan flytte på seg pg derfor bli usymmetriske..hjelp?

Dumt man ikke får sett hele kroppen på 3D-visningen. Kan godt være jeg kler litt større enn jeg ser for meg

Kusinen min tok 270 anatomiske, hun er 177 og ikke spinkel. Det ble dessverre for lite på hennes kropp og hun har nå byttet til runde og 400 gram. Det høres mye ut, men det passer hennes høyde, skuldre og hofter perfekt. Ser overhodet ikke falskt eller for mye ut.

Du trenger ikke være redd for å ta anatomiske hos en som kan det og spesialiserer seg innen det. Implantatene vil ikke snu og vende seg hvis kirurgen er flink og lager en lomme som passer implantatet.

Min lege Dr.Bugge er ekspert på dette og opererer både i Oslo og i Bergen. Han sa til meg at det kan forekomme om man ikke er flink nok, men at det aldri har skjedd med hans pasienter eller andre som er erfarne innen det området.

Bare forsikre deg om at du har en dyktig lege. Lurt å Google navn og da får du fort opp mye info som tidligere pasienter har lagt ut :)

Til syvende og sist er det du som skal føle deg bekvem med størrelsen du velger. Enten det er store eller små implantater. Lytt til kirurgen din og besøk gjerne flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen altså?

Dessverre.. Fant ikke så mye når jeg googlet erfaringer om de heller? Så vet ikke om det er positivt som i at de gjør det bra eller negativt at ingen nesten opererer seg der?

Du kan evt se før og etter bilder på konsultasjon av din kirurg sine tidligere pasienter og se hva du syntes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre.. Fant ikke så mye når jeg googlet erfaringer om de heller? Så vet ikke om det er positivt som i at de gjør det bra eller negativt at ingen nesten opererer seg der?

Du kan evt se før og etter bilder på konsultasjon av din kirurg sine tidligere pasienter og se hva du syntes!

Det går an å gjøre :)

Tenkte å undersøke forskjellige steder uansett før jeg bestemmer meg, men har hørt de er flinke der, men ikke stort mer så lurte på om noen hadde noe personlig erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusinen min tok 270 anatomiske, hun er 177 og ikke spinkel. Det ble dessverre for lite på hennes kropp og hun har nå byttet til runde og 400 gram. Det høres mye ut, men det passer hennes høyde, skuldre og hofter perfekt. Ser overhodet ikke falskt eller for mye ut.

Du trenger ikke være redd for å ta anatomiske hos en som kan det og spesialiserer seg innen det. Implantatene vil ikke snu og vende seg hvis kirurgen er flink og lager en lomme som passer implantatet.

Min lege Dr.Bugge er ekspert på dette og opererer både i Oslo og i Bergen. Han sa til meg at det kan forekomme om man ikke er flink nok, men at det aldri har skjedd med hans pasienter eller andre som er erfarne innen det området.

Bare forsikre deg om at du har en dyktig lege. Lurt å Google navn og da får du fort opp mye info som tidligere pasienter har lagt ut :)

Til syvende og sist er det du som skal føle deg bekvem med størrelsen du velger. Enten det er store eller små implantater. Lytt til kirurgen din og besøk gjerne flere!

Jeg tror faktisk jeg skal bestille meg en time hos Dr. Bugge Vanskelig å google klinikker synes jeg, for enten finner jeg ingenting, eller så finner jeg både negativt og positivt. Har lest at på noen klikikker føler pasientene at de er litt "på samlebånd", det gjelder vel særlig de største klinikkene. Dr Bugge virker som jobber på et litt mindre sted..?

Takk for at du er så snill som svarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
.....Har lest at på noen klikikker føler pasientene at de er litt "på samlebånd", det gjelder vel særlig de største klinikkene. Dr Bugge virker som jobber på et litt mindre sted..?

Takk for at du er så snill som svarer

Samlebånd er nok ingen god følelse, men det er jo fordeler med større klinikker i og med at de ofte vil ha mer erfaring og rutine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere! Så bra at det finnes mange der ute som kan dele erfaringene sin! Håper dere kan hjelpe meg også.

Jeg fikk silikonimplantat i mars, etter lang betenkningstid. Har 280 cc i den ene og 300 i den andre. Runde, moderat profil, over brystmuskel. Jeg er glad i å trene, men det er på mosjonsnivå. Er 40 år og har to barn. Jeg satte meg godt inn i prosedyrene på forhånd og visste hva jeg ville ha mht størrelse og form. Jeg var opptatt av at de ikke skulle være for store og at de skulle være så naturlig som mulig. Jeg har fra før fått utført brystløft; for to år siden. Jeg har flere ting jeg gjerne skulle hatt hjelp til;

1. Jeg er ikke fornøyd med resultatet. Det er flere årsaker til det. Noen av grunnene kan jeg leve med, andre synes jeg er vanskeligere å godta.

- Jeg har såkalt rippling. ( denne synes jeg er verst å leve med) Det er mest på det brystet jeg har størst implantatet på. Det kjennes veldig falskt ut når jeg bøyer meg ned. Kjennes også ut som den er litt løs. Akkurat som jeg kan flytte på det. Det er også synlig når jeg bøyer meg frem og i enkelte stillinger. Dette plager meg fordi jeg synes det ser og føles falskt ut. Det var dette problemet jeg fryktet mest, og jeg ønsket derfor å ha protesen bak muskel fordi jeg er klar over at jeg har tynn hud og lite brystvev. Kirurgen mente derimot at jeg burde ha foran. Han mente det ville være så smertefullt å ha bak muskel. Det hjalp ikke at jeg forklarte at det var det endelige resultatet jeg var opptatt av, ikke hvor smertefullt det ville være. Det endte opp med at jeg stolte på han. Noe jeg angrer på i dag.

- De er større enn jeg ønsket. ( irriterende, men kan leve med det) Puppene hadde danseplass i 75 b, jeg bruker nå 75d (hadde ønske om c) Jeg kan se at de passer til min kropp, men jeg ville hatt de mindre; det er lettere å finne bh når de er mindre, mindre styr når man skal trene, henger mindre over tid osv. Ikke minst det faktum at brystkassen min er så tynn at ribbeina vises. Da ser det ikke naturlig ut med to store pupper på.

- Den ene brystvorta peker litt nedover og den andre peker litt oppover. Irriterende, men kan leve med det.

- Arrene under den ene puppen er veldig store og stygge. Har hatt gnagsår der, som har gjort huden tynn og rød. ( dette kan lett fikses på ifølge kirurgen , så det er ikke noe problem)

-

Spørsmålet mitt når det gjelder resultatet er; hva kan jeg egentlig forvente etter en operasjon? Er det vanlig at kirurgen bare vurderer resultatet når jeg står rett opp ned? Puppene mine ser fine ut da. Det er når jeg bøyer meg, ligger, ligger på siden at de blir stygge. Jeg hadde ikke forventet perfekte pupper, men jeg hadde ikke forventet at jeg skulle føle protesene så godt, og at de også er synlige når jeg bøyer meg frem og ligger på siden. Jeg er veldig skuffet over at det ble sånn. Kirurgen sier at han ser ripplingen, men at det er mange som har mye verre. Nå sier han at han kan operere bak muskel, men igjen maser han om hvor smertefullt det vil være.

2. Problem nummer to er at jeg ikke stoler på kirurgen mere. I etterpåklokskapens navn burde jeg nok ikke operert meg hos han, siden jeg ikke var fornøyd etter brystløftet heller. Det gjorde jeg av økonomiske grunner. Fikk rabatt siden jeg hadde tatt brystløft der tidligere. Jeg misfornøyd med brystløftet fordi de var svært ulik i størrelse etterpå. Da jeg sa det til kirurgen svarte han at det var normalt å ha ulik størrelse. Greit nok det, men jeg hadde betalt for å få penere pupper; kan man ikke da forvente symmetri også? En av grunnene til at jeg tok silikon var pga denne usymmetrien. Kirurgen er veldig hyggelig, men kan også være veldig flåsete. Jeg hadde også en følelse av å være på samlebånd som nevnt ovenfor. Lurer også på om han faktisk er genuint opptatt av å få et pent resultat, eller om det bare skal gjøres kjapt og effektivt. Føler heller ikke at han har tatt hensyn til mine ønsker, som at det var viktigere for meg å ha naturlig resultat og unngå rippling enn å få store pupper. Hadde protesene vært mindre, hadde de også vært mindre synlig. Har skjønt det sånn at de fleste ville hatt større proteser, ikke mindre-noe han også poengterte. I tillegg var han så opptatt av smerten ved å plassere protesen bak muskel; akkurat som han ville skremme meg bort fra å velge den prosedyren. Han snakket også mye om at brystmuskelen ville bevege seg unaturlig etterpå. Føler ikke at han gav meg et reelt valg, i og med at han regelrett frarådet meg den ene prosedyren.

Nå når han vil gjøre det likevel, er jeg usikker på om han er god nok på gjøre operasjonen på den måten. Han mente også at det var best å vente til jeg fikk ordentlige problemer med dem, som f.eks. kapsling.

Hva skal jeg gjøre…? La han operere meg på nytt? ( vanskelig når jeg ikke stoler på han) Bare la puppene være som de er? ( Synes det er ganske irriterende når de har kostet meg nesten 60 000 til sammen) eller la meg operere en annen plass? ( noe om koster meg mange tusen igjen)

Dette ble laaaangt innlegg. Håper likevel noen orker å lese det og svare meg!

Hilsen meg J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...