Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Jeg ligger kun i senga om natta, på dagen ligger jg på sofa m fjernkontrollen☺Samme dag jg ble operert tuslet jg en del rund.Dag en og to etter operasjonen kjente jg mer til smertene og holdt mg mer i ro på sofan..I dag er det dag tre..Jg har hatt litt blødning under venstre bryst (som er litt større enn høyre) så er litt forsiktig med å styre for mye rundt.Ligger vel på sofan 85% av min "våkne" tid (dupper litt innimellom)..Man skal ikke være i for mye aktivitet den første uken, implantatet skal ha ro til å gro sammen med ditt eget brystvev.Nå venter jg bare på at smertene skal gi seg og at formen på brystene skal endre seg, de tyter litt ut under armene.

Skal du legge over el under muskel og hvor mye?

Okei, ja jeg er forberedt på å være mye ro den første uken. Har aldri tidligere vært operert, så jeg håper jeg takler smertene greit. Det er jo veldig individuelt. Jeg skal legge 400 cc over muskel, etter legen sin anbefaling. Det høres gjerne mye ut, men jeg har nok brystvev, og er ganske kraftig over brystkassen :) Håper du er i form til 17.mai da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jeg operert:) La inn 400 og 375cc grunnet ulikheter. Håper at det jevner ut noe i allefall, selv om det er en mulighet for endring med å legge inn ulikt. Opererte meg klokken 10, så nå er det ca 7 timer siden, ikke merket noe smerter enda. Er forberedt på at de kan komme i kveld eller i morgen.

Flinke kirurger, som fikk meg til å føle meg veldig trygg på klinikken. Endelig er det gjort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere m nye pupper...Blir spennende når du skal se dem om et par dager☺.Du får ta d med ro og gjøre minst mulig de nærmeste dagene..Jg er 7 dgr postop i morgen og bruker kun smertestillende om natta..Det prikker og stikker i dem periodevis, men ik mer enn at jg klarer av d uten smertestillende..oppnlåstheten er nå nesten borte...var hos kirurgen for en ekstra kontroll siden jg hadde blødd litt..Fikk beskjed om at jg skulle begynne m spile bh tidligere enn det som er vanlig,pga at han fjernet hud under brystene (et lite lyft)..Er flat på undersiden av brystene pga dette..Spilebh vil være med på å forme de slik at de blir litt rundere på undersiden..Håper du får Sove godt i natt..Hyggelig å få følge med i hvordan det går med deg☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere m nye pupper...Blir spennende når du skal se dem om et par dager☺.Du får ta d med ro og gjøre minst mulig de nærmeste dagene..Jg er 7 dgr postop i morgen og bruker kun smertestillende om natta..Det prikker og stikker i dem periodevis, men ik mer enn at jg klarer av d uten smertestillende..oppnlåstheten er nå nesten borte...var hos kirurgen for en ekstra kontroll siden jg hadde blødd litt..Fikk beskjed om at jg skulle begynne m spile bh tidligere enn det som er vanlig,pga at han fjernet hud under brystene (et lite lyft)..Er flat på undersiden av brystene pga dette..Spilebh vil være med på å forme de slik at de blir litt rundere på undersiden..Håper du får Sove godt i natt..Hyggelig å få følge med i hvordan det går med deg☺

Tusen takk, og gratulerer til deg også:);) Ja jeg sitter å tripper med tærene, men blir en del gloing på serier de kommende dagene. Jeg tok en tablett med smertestillende før jeg la meg i går for å være sikker på å kunne sove litt. Har ikke kjent noe særlig til smerter enda, og syns ikke at jeg trenger noe smertestillende-ENDA. Det kommer vel senere eller i morgen. Føler meg på topp og har ikke opplevd noe kvalme foreløpig, så føler meg litt heldig der.

Kan tenke meg at det blir bra med spilebh, da får du jo den ekstra "pushupen". Spennende å følge med videre på hvordan det går med deg, med tanke på at du ligger noen dager foran meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reagerer allle forskjellig på inngrep i kroppen både når det gjelder smerte og heling...Det er nå 9 dgr siden operasjon og jg bruker fremdeles 2 paraset ved leggetid, synes jg sover litt bedre da (sover ca 4 timer pr natt fordi jg våkner m ubehag i rygg pga liggestilling og ubehag i brystene). Formen er mye bedre enn for noen dager tilbake, men går opp og ned..Var på kjøpesenteret i går, etter en times gåing i butikker var jg temmelig utslitt,sikkert en del pga lite søvn også, men er langt fra min normale form..Nå er du antagelig mye yngre enn meg og d har også mye å si for både heling, form osv etter en operasjon☺

Nå har jg reagert på teipen på arrene, så jg måtte fjerne den,fullt av røde prikker og det klødde som fyyyy da jg fjernet tapen. Jg må være minst en uke uten teip, så kan jg forsiktig prøve silketeip, håper jg tåler det, blir mindre arrvev når man bruker teip..Skal feire 17 Mai, men orker nok ikke å "traske" rundt så lenge..Håper du får en fin dag i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reagerer allle forskjellig på inngrep i kroppen både når det gjelder smerte og heling...Det er nå 9 dgr siden operasjon og jg bruker fremdeles 2 paraset ved leggetid, synes jg sover litt bedre da (sover ca 4 timer pr natt fordi jg våkner m ubehag i rygg pga liggestilling og ubehag i brystene). Formen er mye bedre enn for noen dager tilbake, men går opp og ned..Var på kjøpesenteret i går, etter en times gåing i butikker var jg temmelig utslitt,sikkert en del pga lite søvn også, men er langt fra min normale form..Nå er du antagelig mye yngre enn meg og d har også mye å si for både heling, form osv etter en operasjon☺

Nå har jg reagert på teipen på arrene, så jg måtte fjerne den,fullt av røde prikker og det klødde som fyyyy da jg fjernet tapen. Jg må være minst en uke uten teip, så kan jg forsiktig prøve silketeip, håper jg tåler det, blir mindre arrvev når man bruker teip..Skal feire 17 Mai, men orker nok ikke å "traske" rundt så lenge..Håper du får en fin dag i dag

Formen er grei hos meg enda. Litt smerter kommer det jo nå og da, men tror jeg har vært heldig. Du har hatt et mer omfattende inngrep en meg også, så tror det kan ha en del å si på smertene!

Det ser ut som om jeg ikke har reagert noe på teipen, hører at det er mange som gjør det. Første dusj i dag, og det gikk ganske greit. Håper det fortsetter slik videre.

Gratulerer med dagen!:) Håper du får en fin feiring, og at formen er fin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle!

Jeg er relativt ny i styrketreningens verden, har holdt på med hest hele livet, men det er ikke hard nok trening ;) Er relativt slank, men skal ned i fettprosent og bygge muskler. Har en dårlig utfylt 75a, som dessverre kommer til å krympe kraftig.. Har tenkt på silikon hele livet, men det er jo et drastisk valg. Jeg får igjen mye på skatten i år, som jeg har lekt med tanken på å bruke på silikon, men det blir nok en tur til California i stedet (skal ikke klage). Jeg er 162 cm, og mellom 52 og 55 kg. Jeg får se om jeg tør å ta steget en dag, enn så lenge så er det spennende å lese om deres erfaringer! *misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg opererte meg 14.mai hos Stavanger Plastikkirurgi, det er nå 9 dager siden operasjon.

Jeg la inn 375 og 400 cc, i moderat profil over muskel.

Jeg ankom klinikken, fikk mye informasjon om inngrepet og ble så lagt i narkose. Jeg våknet i fin form, og dro hjem ikke lenge etterpå. Opplevde lite smerter, og tok ikke smertestillende(Paracet) før dagen etter. Jeg fikk også sterkere smertestillende, som jeg har tatt i bruk 4-5 ganger. Klinikken tok kontakt dagen etter for å høre hvordan det gikk med meg. Etter en uke var jeg også på kontroll.

Jeg har ikke hatt noe særlig vondt, men tror også jeg har vært veldig heldig. Smertene har kommet når jeg har reist meg opp/ned. Nå har jeg nesten ikke smerter, men opplever ubehag innimellom.

Har fått tilbake følelse i begge bryst, men er fortsatt ganske hoven.

Tok meg også en tur på byen i går, fordi jeg følte formen var på topp:)

Dersom noen lurer på noe, er det bare å spørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Det er nå 1 år siden jeg opererte inn silikon og samtid fikk brystløft. Men mistenker jeg har fått kapsling i det ene brystet. Har tatt kontakt med klinikken for ca 3 uker siden og fikk da kontrolltime i aug :/ Det spm er, om de kommer frem til at det er en evt kapsling og jeg må operers på nytt, kan jeg da bytte protester til større? Noen som har vært borte i dette? Jeg var super fornøyd med str rett etter operasjon, men når hevelsen gikk ned ble jeg skuffet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Det er nå 1 år siden jeg opererte inn silikon og samtid fikk brystløft. Men mistenker jeg har fått kapsling i det ene brystet. Har tatt kontakt med klinikken for ca 3 uker siden og fikk da kontrolltime i aug :/ Det spm er, om de kommer frem til at det er en evt kapsling og jeg må operers på nytt, kan jeg da bytte protester til større? Noen som har vært borte i dette? Jeg var super fornøyd med str rett etter operasjon, men når hevelsen gikk ned ble jeg skuffet :(

De bytter nok bare den ene da, så og å bare gjøre en større er jo litt dumt ;) Men du får muligens redusert pris om du ønsker å ta i større når du uansett skal "under" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nå 3 uker postoperativ...La inn 290 ml silikon over muskel..Hadde litt heng og brystene var blitt"slunkne" spesielt på utsiden.Kirurgen fjernet også litt hud under brystene, så fikk et lite løft i tillegg. Var klar over at brystene da ville bli litt flate på undersiden, så den er grei, men jeg har litt utposninger ut mot armene .kirurgen sier det vil bli bedre..Hope so..Noen andre som har lignende problematikk..Virker som alle er fornøyde med formen fra første dag..so just me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er en oppdatering fra meg; som nevnt tidligere ble jeg operert 12. mai og alt gikk fint. Fikk som planlagt 500cc høyprofil silikon. Hadde en del vondt de første 3 dagene, men ikke værre enn hva jeg forventet. Nå føler jeg meg bare veldig opplåst og stor - det tar nok litt tid å venne seg til den “nye kroppen”, men jeg må si jeg er utrolig fornøyd så langt! :)

Hadde fri 10 dager, var ikke noe problem å starte å jobbe igjen, selvsagt tok jeg og tar fortsatt mye hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at han trodde de anatomiske ville se bra ut, men det var vel for at jeg spurte om det og at det da plutselig ble 6000-8000k mer til dem.. Nå har jeg riktignok slått fra meg denne ideen fordi jeg er litt redd for å få "banan-pupp". Noe som helt sikkert ikke skjer uansett. Haha

Ser du har opererert på Nobel i Oslo..Det har jeg også☺.Jeg har over muskdel som deg..Er 1.70 høy og veier ca55 kg..Hadde en del slapt brystvev (innhulninger på yttersiden av brystene) .Har inntrykk av at de som oftest legger under muskel pga større fare for kapsling osv over muskel.. Kirurgen ville først legge under på meg, men siden jeg trener en del så lot han meg ta valget.Jeg foretok en grundig research på nettet angående dette og fordeler og bakdeler med over eller under..Jeg valgte over muskel og er foreløpig ikke lei meg for det Jeg er nå 3 uker og 3 dgr preop..stikker og "drar" litt i puppene..Hvilken kirurg opererte deg? Jeg ble operert av Dr Nils Lykke.Hvordan går det med deg og er du fornøyde? Vi er ikke så mange her som har over muskel, så litt morsomt å følge med hvordan det går med dere andre som også har over ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Skal på konsultasjon hos fornebuklinikken i Oslo i morgen. Er det noen her som har erfaringer de vil dele vedr. klinikken?

Surfet nylig på nettet, der jeg kom over noen skrekkhistorier fra kvinner, som har vært på fornebuklinikken i Oslo. Skrekkhistoriene handler stort sett om problemer med implantatene, der klinikken fraskriver seg alt ansvar, ved at de ikke "finner" de aktuelle kvinnene i deres database...

Jeg går nå inn der med åpent sinn, men hadde vært hyggelig å høre noen tilbakemeldinger. Skal inn til en kirurg som nylig ble ansatt der. Usikker på om man kan skrive navn på kirurger her inne, så jeg venter litt med det.

På forhånd, takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har nevnt navn på kirurgen, inkludert meg...Kan ikke se noe galt i å nevne kirurgens navn...De lever av å gjøre en god jobb som kirurgen min sa..Å operere seg koster mye og mange tar lån eller sparer over flere år, at vi kan snakke åpent om hvem vi synes er flinke elller omvendt ser jeg på som en selvfølge..Ikke minst gjelder det kroppen og helsa vår...Å kunne styre unna de som ikkke gjør en god jobb er viktig og uten åpenhet blir det vanskelig..Jeg har bare brukt Nobel klinikk og er fornøyd med de.. Dr Baarstad jobbet på Nobel tidligere og jo bber nå på Fornebuklinikkken..Han opererte magen min og er en dyktig kirurg..Fornebuklinikkken får mye skryt her inne på forumet i allefall..Ser ut som flertalllet har operert seg der☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Skal på konsultasjon hos fornebuklinikken i Oslo i morgen. Er det noen her som har erfaringer de vil dele vedr. klinikken?

Surfet nylig på nettet, der jeg kom over noen skrekkhistorier fra kvinner, som har vært på fornebuklinikken i Oslo. Skrekkhistoriene handler stort sett om problemer med implantatene, der klinikken fraskriver seg alt ansvar, ved at de ikke "finner" de aktuelle kvinnene i deres database...

Jeg går nå inn der med åpent sinn, men hadde vært hyggelig å høre noen tilbakemeldinger. Skal inn til en kirurg som nylig ble ansatt der. Usikker på om man kan skrive navn på kirurger her inne, så jeg venter litt med det.

På forhånd, takk for svar:)

Jeg har blitt operert på Fornebuklinikken av Dr. Barstad (han er forøvrig også spesialist i hjertekirurgi). Veldig fornøyd med hele prosessen fra jeg var til konsultasjon og alt i etterkant. Hadde ingen problemer. Han forklarte alt veldig nøyaktig og hva som eventuelt kunne skje om noe skullle gå galt. Jeg snakket også en del med. Dr. Schistad etter operasjonen og han var utrolig hyggelig. Kjenner flere som har operert samme sted av begge disse kirurgene og de er fornøyde.

Det vil alltid være noen som ikke er fornøyde på alle de forskjellige klinikkene. Det lureste er å dra på en 3 - 4 konsultasjonen for å så velge den man føler seg mest vel med. Ikke bare tenke pris. Jeg var på 3 andre klinikker før jeg valgte Fornebuklinikken. Angrer ikke et sekund.

Jeg opererte for 5 år siden :D Om jeg må inn å fikse på de en gang så kommer jeg til å velge samme klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Skal på konsultasjon hos fornebuklinikken i Oslo i morgen. Er det noen her som har erfaringer de vil dele vedr. klinikken?

Surfet nylig på nettet, der jeg kom over noen skrekkhistorier fra kvinner, som har vært på fornebuklinikken i Oslo. Skrekkhistoriene handler stort sett om problemer med implantatene, der klinikken fraskriver seg alt ansvar, ved at de ikke "finner" de aktuelle kvinnene i deres database...

Jeg går nå inn der med åpent sinn, men hadde vært hyggelig å høre noen tilbakemeldinger. Skal inn til en kirurg som nylig ble ansatt der. Usikker på om man kan skrive navn på kirurger her inne, så jeg venter litt med det.

På forhånd, takk for svar:)

Jeg ble operert på Fornebuklinikken midt i mai og jeg er godt fornøyd med alt fra konsultasjon, selve operasjonen gikk jo fint sant oppfølging etterpå. kan dessverre ikke sammenligne med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...