Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal opereres torsdag 21.november. Noe jeg bør vite før den tid? :huh: Takler ikke sprøyer og stikk veldig godt, besvimer som regel. Tror dere det går fint??

Når det gjelder str fikk jeg veldig god hjelpe av legen min, han ville heller legge inn lite enn mye og det er jeg veldig glad for i dag. Hvor mye du skal legge inn kommer også an på om du legger over eller under muskel. Legger du over vil de naturlig virke større da du får muskel under i tillegg til implantatet... har selv lagt inn 280 og føler det er akkurat passe til min kropp (har under muskel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er veldig fint egentlig, så lenge man har nok fett til å dekke dem. Er man helt rippa ser det kanskje litt fake ut (bolt-ons). Typen sier han er mer rumpegutt, men det er sikkert bare fordi jeg ikek har spes med pupper lol. kunne tenkt meg det selv, men da om noen år når mine sprettene pupper evt blir saggy XD akkurat nå hadde det egentlig vært mest upraktisk, men det skal sies at det gjør seg med pupper i bikini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har lest gjennom alle de 52 sidene på denne tråden nå ettersom jeg har bestemt meg for å ta. Må bare vente og spare litt til...:whistle: Tenker om jeg setter av noen tusen i måneden, samt bruker alt jeg får igjen på skatt (vet jeg får igjen en del) samt feriepenger, bursdagspenger osv. burde det gå. Evt så tenker jeg å spare opp 50-75%, og ta lån eller noe på resten. Har veldig lyst å få fikset puppene i løpet av 2014! Helst i september-november 2014. Jo før jo heller...

Etter et ganske stort vekttap (ca. 37kg) er ikke puppene det de var da jeg var overvektig. Da var jeg faktisk veldig fornøyd med dem, men ikke fornøyd med noe annet. Nå er det omvendt :cautious: Den ene har nå bittelitt heng og er litt større (ikke nok til at jeg trenger løft), den andre har ikke, men de er begge litt "kjegleformet", og ser ganske punkterte ut. Så jeg har veldig lyst å få lagt inn endel så jeg får "fyllt opp" inni der, samt å få en fin form på dem.

Gikk fra 85E/F til 75D/C, så det er ikke så rart at de er merkelige nå :blush: Jeg kunne tenkt meg å gå opp til 75F/G. Mulig det høres "mye" ut, men saken er at det er veldig "meg", og at jeg er og har alltid vert veldig "puppete", så det blir ikke spesiellt unaturlig. Jeg har dessuten hofter til å veie opp for det.

Har ikke gått i bikini siden jeg var 12. Først var jeg overvektig frem til jeg var 16-17, og de siste 2,5 årene har puppene mine stoppet meg fra det. Ikke særlig pent med kjeglepupper som kun har "volum" nederst og er spisse i bikini. :cry: Her er vi avhengige av skikkelig solide balconette-bh'er.

Jeg har bestemt meg for Fornebuklinikken ettersom det er dem jeg har hørt mest positivt om, samt at garantiene deres er de beste. Det betyr at jeg må fly tur/retur Oslo-Bergen for operasjonen, men der er jo i aller høyeste grad verdt det. Får uansett litt rabatt på hotellet atmed der, så det blir vell to netter der tenker jeg.

Så ja, jeg gleder meg! Skulle egentlig ønske jeg skulle operere meg i neste uke eller noe, men jeg må nok spare litt desverre :p Noen som vet hvordan det er for 19 åringer (kommer til å være 20 når jeg opererer) å få lån på ca. 15.000-17.000? (Ingen tideligere lån, og ingen betalingsannmerkninger) Fornebu har vell egne finansieringsordninger, så jeg kan betale ned på deler av operasjonen i ettertid?

Har blitt helt besatt av pupper etter at jeg bestemte meg for å operere. Jeg ser pupper over alt, og sitter og ser på før/etter bilder, og ser "boob job vlogs" på YouTube. Jeg er verre enn en 13 år gammel gutt :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal inn å fikses på fredag (15.11) ;) gru-gleder meg! Etter 7 år med ønske om det skjer det endelig.

Skal ta på fornebu, og under musklene.

Masse masse lykke til!

Er supermisunnelig på at du skal under kniven allerede fredag! Skulle ønske det var meg:shy: Men det blir nok min tur når jeg bare får spart opp litt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal få gjør hva de vil med kroppen sin, men hvis noen lurer på min mening så synes jeg silikon er rimelig turnoff

Alle gjør det for sin egen del, og de som ikke gjør det for sin egen del burde ikke gjøre det i det heletatt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva menn foretrekker/tenner på. Jeg hadde aldri brukt så mye penger på å gjøre noe med min kropp for noen andre enn meg selv. Jeg hadde heller ikke forandret meg selv for noen andre selv om det var gratis. Til syvende og sist så er det jeg selv som skal like meg selv, og leve med meg selv resten av livet :D

Det som faktisk teller er jo jentas personlighet, og ikke hvordan puppene føles (og med mindre det er kapsling burde det heller ikke kjennes noen enorm forskjell), så dersom noen ikke vil være sammen med noen pga at de har silikon så er det de som taper på det ;)

Dessuten! Slett ikke alle silikonpupper som ser fake ut! Tror det er mange som hadde gjettet feil dersom de skulle gjette hvem som hadde ekte og fake uten å ta på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke logikken bak det å ta silikon "for seg selv". Det har jo ingen praktisk funksjon, annet enn estetikk - og hvorfor vil man bli mere estetisk? Da gjør man det jo for andre hvis man går dypt nok

Som nevnt i en dokumentar om kvinnekroppen jeg så - mange som tar silikon mister følsomheten i brystene og brystvortene, og implantater kan i mange tilfeller gi ubehag eller smerte. Man bruker da haugevis av penger for å undergå en operasjon for å risikere å gi avkall på den glede man selv har av kroppen sin, for å tilfredsstille det kvinneidealet vi har i dagens samfunn. Var en skikkelig tankevekker for meg!

Dokumentaren anbefales for alle jentene i denne tråden (og forsåvidt alle andre jenter og gutter) og kan sees her:

73446465

EDIT: Jeg sier ikke at det er feil og galt å ønske seg store fine pupper. Jeg synes bare det er så uendelig trist at silikonpupper er på tur å bli den nye normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicole: No offence, men hvorfor forsvarer du det så kraftig hvis det bare er for deg selv? Virket jo nærmest som du tok kommentaren til yngvea veldig personlig?

Jeg kan virkelig ikke forstå at noen gjør det KUN for seg selv. Jada, jeg har mange ganger hatt lyst å ha digge silikonpupper så jeg kan sitte og nyte de i speilet selv, men jeg har ikke et så sterkt ønske om å bli kåt av mine egne pupper at jeg noen gang har vurdert å betale nærmere 40.000 spenn for det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det Nicole mener er vel at hun gjør det for å føle seg bedre, og få en bedre selvtillit. Og da gjør hun det jo faktisk for sin egen del. Det er vel ikke så veldig forskjellig fra hvorfor de fleste her inne trener? Det er jo for å få det bedre med seg selv, det å SE bedre ut i andre sine øyne er jo en naturlig del av det, men det betyr jo ikke dermed at du gjør det for andre? :)

Om hun vil ta det for sin egen del, og føler hun har råd til det så ser jeg ikke vitsen med å rakke ned på henne av den grunn :) Selv om du ikke ville gjort det Wombat, og du ikke syns det er fint Yngvea, så er det ikke dermed sagt at dere sitter med fasiten ;) Personlig syns jeg det kan være både flott og stygt med silikon, alt med måte. Og mange silikonpupper er faktisk digg å ta på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mange silikonpupper er faktisk digg å ta på:D

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men det der - er jeg sterkt uenig i. Kjennes ut som en hard sekk med ris, altfor runde og lite fint å se på. Sagy, små, pupper anyday fremfor store, harde, vannmeloner.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men det der - er jeg sterkt uenig i. Kjennes ut som en hard sekk med ris, altfor runde og lite fint å se på. Sagy, små, pupper anyday fremfor store, harde, vannmeloner.:)

Noen er det ja, helt klart :) men det er faktisk veldig stor forskjell! Noen er veldig gode å ta på synes jeg i hvert fall :) Har kanskje litt med om de er over eller muskelen kanskje? Og hvor mye fett personen har på kroppen... Er ingen ekspert, bare tipper her altså:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er det ja, helt klart :) men det er faktisk veldig stor forskjell! Noen er veldig gode å ta på synes jeg i hvert fall :) Har kanskje litt med om de er over eller muskelen kanskje? Og hvor mye fett personen har på kroppen... Er ingen ekspert, bare tipper her altså:p

Skal ikke skryte på meg av å ha kjent på så mange par silikonpupper altså, men de jeg har kjent på, har vært under pari.

Ikke noe ekspert selv, men jeg liker naturlige pupper. Ikke vet jeg. Aldri spurt kvinnfolka om dem har silikon over eller under muskelen... Er liksom ikke det du spør om, om du er i den situasjonen der "hånd på pupp" er en naturlig del av handlingen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fail-logics her. Det er simpelthen ikke mulig å ta silikon-pupper KUN for seg selv. Hvorfor tror dere at dere kommer til å føle dere bedre med større pupper? Jo, det er fordi da tror dere at dere får bedre respons fra menn, høyere "status" og dere kommer nærmere dagens "skjønnhets ideal" - som er en del av sosial-programmeringen i dagens samfunn. Dat dere external approval

No offense, men synes voksne folk burde være litt mere reflektert enn som så, og klare å se på seg selv objektivt. Jeg trener ikke kun for meg selv. Jeg trener også fordi det har en innvirkning på folk, hvordan folk behandler deg på og hvordan folk ser en. Aint no shame - we all do it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fail-logics her. Det er simpelthen ikke mulig å ta silikon-pupper KUN for seg selv. Hvorfor tror dere at dere kommer til å føle dere bedre med større pupper? Jo, det er fordi da tror dere at dere får bedre respons fra menn, høyere "status" og dere kommer nærmere dagens "skjønnhets ideal" - som er en del av sosial-programmeringen i dagens samfunn. Dat dere external approval

+1

Du klarte å ordlegge nøyaktig det jeg ønsket å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fail-logics her. Det er simpelthen ikke mulig å ta silikon-pupper KUN for seg selv. Hvorfor tror dere at dere kommer til å føle dere bedre med større pupper? Jo, det er fordi da tror dere at dere får bedre respons fra menn, høyere "status" og dere kommer nærmere dagens "skjønnhets ideal" - som er en del av sosial-programmeringen i dagens samfunn. Dat dere external approval

No offense, men synes voksne folk burde være litt mere reflektert enn som så, og klare å se på seg selv objektivt. Jeg trener ikke kun for meg selv. Jeg trener også fordi det har en innvirkning på folk, hvordan folk behandler deg på og hvordan folk ser en. Aint no shame - we all do it

Klokt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...