Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sa

Sant sant ved mindre det blir lekasje, noe som kan skje den beste:-D

Nå skal du høre :) : Saltvann kommer til kort hvis det blir lekkasje, mens dagens silikoninnlegg ikke lekker. Det brukes en fast gele som ikke går noen vei om det skulle oppstå en sprekk eller hull. Det er rett og slett en fast massè som du kan kutte tvers over og den holder seg på plass, for å ikke snakke om hvor mye som skal til for at det faktisk skal gå hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du høre :) : Saltvann kommer til kort hvis det blir lekkasje, mens dagens silikoninnlegg ikke lekker. Det brukes en fast gele som ikke går noen vei om det skulle oppstå en sprekk eller hull. Det er rett og slett en fast massè som du kan kutte tvers over og den holder seg på plass, for å ikke snakke om hvor mye som skal til for at det faktisk skal gå hull.

Brystimplantater: silikon eller saltvann? | EMED

er en fagperson som mener dette:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er forsel på om du skal ta opperasjon pga brystkreft eller om det er av kosmetiske orsaker.

henviser bare det jeg har lest og det venniner av meg har blitt fortalt (som har innplantatter).

Så klart de, jeg og deg kan ta feil.

Det er under 300 år sia vi var bombe sikker på at jorda var flar:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brystimplantater: silikon eller saltvann? | EMED

er en fagperson som mener dette:D

Ehh, den siden bar veldig preg av google translate, og det er ikke mulig å finne ut hvem som står bak siden eller de ulike artiklene. Litt skeptisk ;)

Min kirurg var også veldig klar på at silikon ikke lenger kunne lekke ut på samme måte som det gjorde før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et utdrag fra klinikken jeg opererte meg på :)

Silikonproteser inneholder silikon av ulik type. Den gamle silikontypen hadde en konsistens som minnet om sirup, mens den nyere typen minner mer om pudding (”high cohesive gel”). De gamle ”sirup”-protesene har man generelt anbefalt å skifte ut i løpet av 10–15 år. Den nyere typen er man vesentlig tryggere på mht. lekkasje, og flere produsenter gir nå livstidsgaranti på disse. Utskifting av eldre proteser er for øvrig en forholdsvis enkel operasjon dersom det ikke foreligger kapselproblematikk eller lekkasje.

I dag regner vi med at det ikke vil kunne lekke ut silikon i brystene selv om det går hull på ballongen i en moderne ”pudding”-protese. Den eldre ”sirup”-protesen vil ved en lekkasje kunne gi reaksjon i lymfeknutene opp mot/i armhulen på samme side, mens silikon som kommer ut i brystvevet vil skape en reaksjon som kan føles som klumper.

Det er viktig å skille mellom helseskadelige bivirkninger og mer lokale brystproblemer når det gjelder proteser. Når det gjelder helseskadelige bivirkninger er moderne silikonproteser i dag friskmeldt.

Altså ingen fare for lekasje og de holder livet ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellig fra klinikk til klinikk, jeg tror jeg fikk beskjed om sports-BH i 4-6 uker og så myke bher uten spiler noe tid etter det. Husker faktisk ikke hvor lenge, for jeg brøt anbefalingene litt og begynte å bruke vanlig så smått allerede etter seks uker. Men da bare et par ganger i uka til "spesielle anledninger", brukte fortsatt mest myke. Nå fikk jeg snittet ved brystvorten da, så spilen var ikke noe problem med tanke på såret/arret. Etter tre måneder følte jeg at jeg kunne bruke hva som helst, så det gjorde jeg også, men foretrekker egentlig fortsatt myke, spileløse, eller til og med å gå uten hvis jeg har på klær som ikke krever bh. Du får infoskriv fra klinikken, anbefaler å gjøre som legen sier. Selv gjorde jeg som jeg selv følte for, og det gikk også helt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Har akkurat operert , men det står veldig lite om dette i skrivet jeg har fått. Det eneste som står er at jeg skal bruke sports-bh i 5 uker. Har også arr med brystvorten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel sportsbh i nærmere to mnd dag og natt, men hvis det var en spesiell kveld tok jeg på meg vanlig bh for noen timer og det gikk helt fint. Bruker mest sportsbh nå uansett, men det er fordi jeg har en aktiv jobb og trener en del, så det er enklere slik.

Du må nok bare kjenne litt på det selv og finne ut hva som fungerer for deg, men følg ihvertfall instruksen med å bruke sportsbh så lenge som det står i skrivet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så lei av denne dumme sports bhen! Er på dag 8:p off! Så vittig:) vet dere når man kan ligge på siden eller ligge nede og når man kan drikke alkohol?;)))

Har ikke peiling på når du kan drikke alkohol, men tipper det står i papirene.

Jeg fikk lov å ligge på siden fra samme dag som operasjon. Om det er godt å ligge flatt er veldig individuelt. Du får bare prøve :D Jeg lå i alle fall flatt før en uke var omme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:) er så redd for å gjøre noe galt. Har lest at man skal ligge høyt pga. Hevelse så tør ikke legge meg ned. Men er så fryktelig vondt i rumpa:p kansje jeg får prøve å ligge litt på siden da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Okei, har faktisk lest gjennom hele tråden. :eek:

Har fått ekstra stor lønning denne mnd + skattepenger som kommer i slutten av juni, og vurderer implantater. Men jeg har et spm: Hvis, jeg mot all formodning, uplanlagt, skulle bli gravid noen uker/mnder etter en operasjon, hva skjer med puppene da? Kan implantatene flytte på seg f.eks, eller vil jeg kunne komme til å slite med komplikasjoner jeg ikke nødvendigvis ville slitt med? Jeg har overhode ingen planer om å bli preggis, bare nysgjerrig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tur om( fuckings) 5 dager!!!:eek: hvordan går treninga, dere som har satt inn? Er ikke redd for OP eller hva som kan skje, er bare innmari redd for å aldri kunne trene ordentlig igjen :p:blush:

Seks mnd etter merker jeg iallefall INGENTING mtp treninga. Har relativt store, under muskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...