Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Hei jenter.noen her som har tatt silikon under muskel som kan tydelig kjenne silikonprotesen nede på siden av brystet? Tok silikon i november og nå føles det ut som om protesene ikke ligger under musklen lenger heller. Er litt beskymret, så skal ringe de i morgen for å høre hva de sier:) men alså jeg var fornøyd helt til nå:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter.noen her som har tatt silikon under muskel som kan tydelig kjenne silikonprotesen nede på siden av brystet? Tok silikon i november og nå føles det ut som om protesene ikke ligger under musklen lenger heller. Er litt beskymret, så skal ringe de i morgen for å høre hva de sier:) men alså jeg var fornøyd helt til nå:/

Selv om det heter under muskel, så er de bare delvis under. Undersiden vil ikke være dekket og med lite eget brystvev er det vanlig å kjenne kanten. Vet ikke hva du hadde fra før.

Jeg kan kjenne min protesekant under. Men nå kan jeg kjenne den mellom brystene også da. Da jeg hadde over muskel kunne jeg kjenne kanten hele veien rundt :p

Men er du bekymret er det jo bare å ringe dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at protesene har en tendens til å bli forskjøvet ut til siden over tid som er problemet med under muskelen og tunge løft for bryst kombinasjonen. Det er det jeg er skeptisk til i forhold til å flytte under ved neste "oppgradering". Halvt under/halvt over skal visst hjelpe mye mot dette problemet.

Min silikon ligger under muskel og de har lagt seg kraftig til Siden. Nå når jeg ligge flytter alt seg til sidene ved armhule og jeg må sove med en sportsbh for å ikke våkne av ubehaget. Jeg skal ringe fornebuklinikken i dag å høre hva det kan komme av, det ser heller ikke bra ut. Jeg har masse bryst vev som har samlet seg på ene siden av brystet også ligger silikonproteser så å si alene på andre siden. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min silikon ligger under muskel og de har lagt seg kraftig til Siden. Nå når jeg ligge flytter alt seg til sidene ved armhule og jeg må sove med en sportsbh for å ikke våkne av ubehaget. Jeg skal ringe fornebuklinikken i dag å høre hva det kan komme av, det ser heller ikke bra ut. Jeg har masse bryst vev som har samlet seg på ene siden av brystet også ligger silikonproteser så å si alene på andre siden. Merkelig.

Oi det hørtes ikke noe godt ut :/ jeg har motsatt problem. Mine ligger litt for tett mot hverandre, så de legger seg over hverandre når jeg ligger på siden. Men kjenner fortsatt hele kanten på yttersiden selv om de absolutt ikke er skjøvet til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det hørtes ikke noe godt ut :/ jeg har motsatt problem. Mine ligger litt for tett mot hverandre, så de legger seg over hverandre når jeg ligger på siden. Men kjenner fortsatt hele kanten på yttersiden selv om de absolutt ikke er skjøvet til siden.

Æh. Har huden løsnet mellom puppene/: ? Skal du opperere på nytt?

Nei jeg veit. Har bare lyst på ny operasjon, men får høre hva de har å si. :b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh. Har huden løsnet mellom puppene/: ? Skal du opperere på nytt?

Nei jeg veit. Har bare lyst på ny operasjon, men får høre hva de har å si. :b

Jepp, veldig ubehagelig. :/ har fått ny operasjon og flyttet dem lengre fra hverandre, så nå kan jeg gå med bh og jeg kan bøye meg fremover uten at de legger seg over. Men går fortsatt ikke Ann å bruke sportsbh eller sove på siden. Jeg kan få operasjon hvor de syr ned huden igjen, men vet ikke om jeg tørr enda en operasjon og flere arr.

Har du vondt så er det nok lurt å snakke med dem ja. De hjelper nok med det, er ikke meningen at man skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, veldig ubehagelig. :/ har fått ny operasjon og flyttet dem lengre fra hverandre, så nå kan jeg gå med bh og jeg kan bøye meg fremover uten at de legger seg over. Men går fortsatt ikke Ann å bruke sportsbh eller sove på siden. Jeg kan få operasjon hvor de syr ned huden igjen, men vet ikke om jeg tørr enda en operasjon og flere arr.

Har du vondt så er det nok lurt å snakke med dem ja. De hjelper nok med det, er ikke meningen at man skal ha det.

snakket med en sykepleier der nå å hun sa at det enda kom til å forandre seg. Og at jeg enda ikke fikk gå med spilebh.. trudde det var 2 mnd med sportsbh og at nå kunne jeg gå med spilebh. men skulle vist vente 6MND! og at jeg skulle finne en sportsbh som er lik den jeg fikk på operasjondagen. men jeg tenker at jeg vener 3 mnd til så kan jeg dra ned til oslo og få en konsultasjon og se hva de sier da :) men det var ikke uvanlig at silikonen flyttet på seg i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han

Jeg vet ikke hvor mange ganger, men er ikke så mange kirurger i Norge som har gjort det i det hele tatt :/

Jeg tok i Trondheim på klinikk Stokkan, de har vært utrolig hjelpsomme :)

Hmm, kanskje det da kunne være verdt å sjekke ut en seriøs utenlandsk klinikk som har lang erfaring i retting av symmastia? Sånn at du er sikker på at det blir et vellykket resultat? :) Jeg håper da uansett at det går seg til for deg og at du slipper mere styr :)

Godt å høre at de har vært hjelpsomme til deg!! Jeg bor jo i Trondheim, men dro til Oslo istedet da jeg hørte at de ikke alltid er så hjelpsomme om noe går galt (+ at de hovedsaklig legger over muskel, ikke under)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje det da kunne være verdt å sjekke ut en seriøs utenlandsk klinikk som har lang erfaring i retting av symmastia? Sånn at du er sikker på at det blir et vellykket resultat? :) Jeg håper da uansett at det går seg til for deg og at du slipper mere styr :)

Godt å høre at de har vært hjelpsomme til deg!! Jeg bor jo i Trondheim, men dro til Oslo istedet da jeg hørte at de ikke alltid er så hjelpsomme om noe går galt (+ at de hovedsaklig legger over muskel, ikke under)...

Nja, jeg vet ikke. Blir jo veldig mye styr med reise osv osv hvis det da skal skje en komplikasjon. I Norge har jeg hvertfall det norske rettssystemet å falle tilbake på om noe skjer :p så det blir i Norge om jeg skal gjøre det.

Har helt motsatt erfaring jeg. Kirurgen min svarer raskt på Mail, telefon, sms etc. Etter operasjonen kunne jeg ringe når som helst, og sendte ofte MMS for å spørre om ting var normalt, fikk svar med en gang uansett tidspunkt. Slik var det også hele året etter op1.

Når jeg fant ut at jeg ville operere på nytt var det bare å komme på konsultasjon, og da satte vi opp en ny operasjonsdag etter hun hadde fått sett og fortalt at det ikke var garantert at det ble bedre etc. Jeg fikk også legge inn nye litt større implantater gratis, de kostet egentlig 7000 kr, fordi jeg var redd for at de skulle bli mindre da jeg flyttet fra over muskel til under muskel.

Så selv om jeg fikk endel komplikasjoner, så er jeg utrolig takknemlig for all hjelp jeg har fått av dem :)

Klinikk Stokkan legger i hovedsak over muskel ja, men var ikke noe problem da jeg spurte om de kunne legge dem under istedenfor ved operasjon 2. Og jeg har snittet rundt brystvorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

La inn 400cc under muskelen på mandag og lurer på når smertene pleier avta? Er nok veldig forskjellig, men :p

Begynte å svi også idag er dette normalt?

Jeg har 350 under muskel og synes smertene begynte å avta etter 5-6 dager. Men jeg er en pingle :p gjorde vondt i flere uker etterpå å reise seg fra sengen osv da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg vet ikke. Blir jo veldig mye styr med reise osv osv hvis det da skal skje en komplikasjon. I Norge har jeg hvertfall det norske rettssystemet å falle tilbake på om noe skjer :p så det blir i Norge om jeg skal gjøre det.

Har helt motsatt erfaring jeg. Kirurgen min svarer raskt på Mail, telefon, sms etc. Etter operasjonen kunne jeg ringe når som helst, og sendte ofte MMS for å spørre om ting var normalt, fikk svar med en gang uansett tidspunkt. Slik var det også hele året etter op1.

Når jeg fant ut at jeg ville operere på nytt var det bare å komme på konsultasjon, og da satte vi opp en ny operasjonsdag etter hun hadde fått sett og fortalt at det ikke var garantert at det ble bedre etc. Jeg fikk også legge inn nye litt større implantater gratis, de kostet egentlig 7000 kr, fordi jeg var redd for at de skulle bli mindre da jeg flyttet fra over muskel til under muskel.

Så selv om jeg fikk endel komplikasjoner, så er jeg utrolig takknemlig for all hjelp jeg har fått av dem :)

Klinikk Stokkan legger i hovedsak over muskel ja, men var ikke noe problem da jeg spurte om de kunne legge dem under istedenfor ved operasjon 2. Og jeg har snittet rundt brystvorten.

Skjønner den med forbrukerrettighetene i Norge :) Tenkte siden det er så få som har rettet opp i det her i Norge bare og at det kanskje er greit å få ekspertise på en slik komplikasjon, men I catch your drift girl! :)

Godt å høre at Stokkan virkelig har stilt opp for deg! Jeg ble veldig skeptisk da jeg kjenner folk som ikke har fått det, det viktigste er jo uansett at de har oppført seg bra mot deg og stilt opp, spesielt siden man er i en så sårbar situasjon som etter en op :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 350 under muskel og synes smertene begynte å avta etter 5-6 dager. Men jeg er en pingle :p gjorde vondt i flere uker etterpå å reise seg fra sengen osv da

Offda, ja føler meg som en pingle nå jeg også, men det blir bedre;)

Når kan man løfte barn osv ? Ca 10 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

La inn 400cc under muskelen på mandag og lurer på når smertene pleier avta? Er nok veldig forskjellig, men :p

Begynte å svi også idag er dette normalt?

Jeg har også under muskel, de verste smertene varte kanskje 2-3dager, men ubehaglig var det i ca 1 uke :) At det svir er også vanlig, det hadde jeg også en del av, også blir det stikking etterhvert også :p Men alt er individuelt, noen bruker mange uker, andre bruker mindre tid på å komme seg. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to:))

Fornøyde med resultatene?

Og når pleier hevelsen forsvinne?;)

Jeg er 5uker post op nå, er veldig fornøyd så langt :D Hevelsen varer veeeldig lenge, men den verste hevelsen gikk bort ca 14dager, nå er de blitt mere myke og litt bevegelige, arrene har også blitt hvite. Merker jo at det fortsatt er litt hevelse inni på en måte og at musklaturen fortsatt er stram, hvertfall på høyre side, men ikke noe som plager meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være, etter det jeg har lest er visst nedpressbånd til tider direkte smertefullt... Prøv å løsne det litt? Kroppen samler mye vann pga medisinene også, så kan godt være det sitter litt for stramt? Snakk med kirurgen evt, og hør hva h*n sier :)

I mine papirer sto det etter 4 dager, og da regna jeg fra dagen etter op.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...