Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Det er bra du har noen til å hjelpe deg! Det tror jeg du trenger. Men det blir neppe verre enn det du har vært igjennom. Føles som det står en elefant på brystet ditt, og det verste er at noen av oss ikke klarer å legge seg ned eller komme seg opp av sengen selv. Det syntes ejg var tragisk. Jeg var veldig kvalm, men fikk kvalmestillende tab. Jeg fikk også med meg noen litt mer hardcore smertestillende tab fra klinikken. De var GULL! Men det varierer vel fra klinikk til klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir jo alene når jeg skal legge meg å stå opp.. men det får bare være så, jeg vet fra før at man må bare telle til 3 så bare bøkse opp uansett smertenivå, gjort det før, skal greie det igjen :)

Vet jeg får oxynorm fra klinikken, samme som jeg fikk på sykehuset, og vet jeg blir kvalm av de..(mulig det var pga oxycontinen, litt usikker, jeg fikk oxycontin, oxynorm, vanlig morfin og kvalmestillende i samme slengen på sykehuset, og JA jeg var mildt sagt dopa på trynet ned i kjeller`n!!) det er faktisk en av bivirkningene på de kvalmestillende man får også, ironisk nok :p

Vi får se hvordan det blir, jeg SKAL gjennomføre det uanfaensett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var de jeg fikk ja.. var rimelig rusa da jeg kom fra klinikken, og pupiller store som tinntalerkener. Men hvis du har god støtte i ryggen er det lettere å komme seg opp. Jeg har kjempe langt hår, og klarte søren ikke flytte på det en gang:rolleyes: Jeg tror du klarer deg helt fint, du har jo tross alt vært igjennom en del fra før. Leste om en her som tuk bussen hjem alene etter op, da er man tøffere enn toget(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oxynorm er lillebroren til oxycontin.. det er jo syntetisk heroin som legen min forklarte.. haha.. ikke rart man blir litt på tryne :p

Jeg kommer til å lage til et lite berg oppi sengen av ei sommerdyne + de tre putene jeg vanligvis bruker, satser på at det er nok til at jeg kommer meg både i sengen og ut av den.. hvis ikke får jeg sove på sofaen :p

Oii.. langt hår som setter seg fast overalt når man er sånn da, sikkert plagsomt! Tenkte jeg skal flette mitt og bruke sånn engangs strikk, kanskje jeg får ha det i under operasjonen og etter da slik at jeg slipper å ordne håret.. hehe.. hvis ikke har jeg jo verdens mest metroseksuelle kompis som jeg skal bo til første døgnet som jeg kan tvinge til å fikse håret mitt før jeg drar :p

Tok bussen hjem ette op?? say wooot! Haha, da snakker vi baller! :D

Takk jenter, jeg føler meg bedre nå som jeg har snakka litt med dere :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. Jeg ble puttet i taxi, og syntes det var ubehagelig nok. Men som sagt, op-dagen og dagen etter var de minst ubehagelige så langt :p Har slutta med morfinen meg fikk da (ketorax) og gått over på pinex forte isteden. Helt annerledes smertelindring, men bedre åp en måte.. Ketoraxen virker fortere, men den tar ikke de intense smertetoppene, bare den dype murrende smerten, og "mellomtonen" på en måte.. Pinex forte'n tar HELE spekteret, men virker ikke så fort og det er alltid igjen litt smerte.. men bare bittelitt, en murring og et lite press liksom, men det er langt mer tolererbart enn de "toppene" jeg fikk med ketoraxen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du pinex forte funker? Jøss, det sier jo litt mere om hvor forskjellige vi alle er.. på pinex forte blir jeg rusa, men har like vondt fordi.. Nobligan er det som funker på meg, da taes morfinet opp på en annen måte enn pinex forte, på nobligan er jeg ikke rusa, men totalt smertefri og helt oppegående :)

Hvor det var du opererte deg Kaliii?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinex forte funker kjempebra på meg, de tre timene de virkelig funker. Skal egentlig ta 2 pinex forte og en ibux hver sjette time, men må ta hver femte, fordi det ikke holder helt. Paralgin forte funker ikke i det hele tatt.. Vi er veldig forskjellige, til egentlig å være temmelig like :p Jeg blir i det minste ikke kvalm, ikke av noe de har gitt meg.

Jeg ble operert av Skolleborg på Colosseum i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som ikke blir kvalm av medisiner, det er ganske fælt! Men hvis du fortsatt har så mye smerter, hvorfor tar du ikke av de sterkere sakene du fikk?

Jeg skal opereres av Dr. Barstad på Fornebu klinikken, der får man oxynorm... har sagt fra om at jeg tåler medisiner ganske godt, så blir spennende å se hva jeg får med meg hjem :) Når jeg er til tannlegen bruker de jo minst 4 ampuller lokalbedøvelse for at det skal funke :p

Ketorax er ikke det sånn skikkelig ape dop? Eller tenker jeg på noe annet nå? Vet noe sånt var/er skikkelig populært å dope seg på i London.. hmm.. man sikler å sånn :p haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte opp ketorax og fant en del poster om at man kan ruse seg på det :p Jeg tok bare en halv pille i slengen, men ville slutte med dem så fort jeg kunne fordi det generelt er lurt å ta minste fungerende dose, og jeg ble litt.. treig i huet av dem. Også synes jeg smertelindringen på pinex forte er mer behagelig, når den virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt man finner på. Stakkars kjæresten da, han var ikke hundre prosent gira i utgangspunktet, og nå må han se meg lide i tillegg :p Han er heldigvis verdens beste og mest hjelpsomme når han er hjemme, da.

Nå som de smertestillende virker godt er jeg ved godt mot og utålmodig etter fremgang, når de begynner å gå ut blir jeg lei, motløs og nesten på gråten.. Haha. Håper det går over snart! Glad jeg ikke skal gjennom dette igjen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at de er veldig hovne og, kirurgen er jo veldig flink og jeg hadde med bilder som viste hva jeg ville ha. Tror jeg får den følelsen spesielt når jeg skal vaske hendene, de er jo veldig immobile og faste og flytter seg ikke akkurat når jeg presser armene sammen. Akkurat nå er det faktisk også litt bredere enn brystkassa mi. Men det er jo bare fem dager siden op, så det skal skje ganske mye enda... Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...