Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Også er det jo veldig individuelt, da. Har vanligvis høy smerteterskel jeg og, men dette var ikke akkurat gøy. Bukplastikken var jo en piece of cake i forhold, da gikk ejg tilogmed uten pinex forte første døgnet, og tror jeg kunne fortsatt på bare paracet egentlig. Men kirurgen har jo trøkka inni en del her, da :p Hjelp.

Har slutta med morfinen nå og gått over til pinex forte, og det funker helt fint. Håper det går bratt oppover nå :)

Funny part; potetmelfølelse og luft som surkler rundt når jeg trykker, skikkelig funky følelse. Lyden var så bisarr at kjæresten nesten ble grønn, og holdt seg for ørene :D

Grattis med nye fordeler :) Hvor mye endte du opp med?

Jeg trodde også jeg hadde høy smerteterskel, men jammen ble jeg satt på plass etter den op! De 3 første dagene var jeg helt ferdig, var ute og gikk tur på dag 5, men da fikk jeg høy puls og hjertebank (jeg gikk kanskje litt vel langt). Jeg syntes det ble mye bedre når jeg kunne ta av brystbåndet - for et mareritt av en pest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye fordeler :) Hvor mye endte du opp med?

Jeg trodde også jeg hadde høy smerteterskel, men jammen ble jeg satt på plass etter den op! De 3 første dagene var jeg helt ferdig, var ute og gikk tur på dag 5, men da fikk jeg høy puls og hjertebank (jeg gikk kanskje litt vel langt). Jeg syntes det ble mye bedre når jeg kunne ta av brystbåndet - for et mareritt av en pest!

450.. Synes fremdeles de er for store, men det vil nok gå seg til en god del. Det blir bedre når hevelsene gir seg og når jeg kan kvitte meg med det "&#&/"%#&"$ båndet på mandag! Våknet i dag (dag 5) og fikk kjenne at jeg DEFINITIVT ikke er ferdig med smertestillende! Synes det er leit at det er så forbanna ubehagelig, blir så sutrete og sur på meg selv, men det blir jo heldigvis langt ifra like ille når jeg må bytte dem. Kjæresten er heldigvis snill og tålmodig med meg og hjelper til det han kan :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som meg da... tok du runde? De forandrer seg fra uke til uke. Mine har forandret seg veldig, og ser suuuper fine ut. Jeg husker jeg tenkte at "faen dette var ikke verdt det" for jeg hadde så innmari vondt, men nå er det glemt, og vel verdt det :)

Man har liksom evig vondt, og tror det aldri skal slutte, men det gjør det. Bare ta det med ro, sov det du kan og jag maurene et annet sted. Jeg løftet sønnen min på dag 4, ikke så smart, men det gikk bra. Syntes det var vanskelig å ikke kose med han. Men for å være helt ærlig tok det 3-4 uker før jeg var smertefri. Første uke er værst! Jeg var litt slem pike og gikk en del uten brystbåndet :/ Men det har gått helt fint som sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som meg da... tok du runde? De forandrer seg fra uke til uke. Mine har forandret seg veldig, og ser suuuper fine ut. Jeg husker jeg tenkte at "faen dette var ikke verdt det" for jeg hadde så innmari vondt, men nå er det glemt, og vel verdt det :)

Man har liksom evig vondt, og tror det aldri skal slutte, men det gjør det. Bare ta det med ro, sov det du kan og jag maurene et annet sted. Jeg løftet sønnen min på dag 4, ikke så smart, men det gikk bra. Syntes det var vanskelig å ikke kose med han. Men for å være helt ærlig tok det 3-4 uker før jeg var smertefri. Første uke er værst! Jeg var litt slem pike og gikk en del uten brystbåndet :/ Men det har gått helt fint som sagt!

Jepp, runde (85% fyllte) under muskel) Klart det er vondt.. Glad huden var strukket fra før, ellers hadde jeg vel dødd på meg her. Har vært flink med brystbåndet da, har bare hatt det av noen minutter nå og da, og under dusjen i går, men det sa kirurgen var greit. Jeg får heldigvis slippe snart. Kan klare 3-4 uker med småvondt, så lenge det bare slutter å skjære til så jeg nesten hikster hver gang jeg skifter stilling! Og jeg er flink og ligger nesten sittende i sofaen og får kjæresten til å dytte meg opp i senga.. Huff. Dag 5 nå, nå må det vel bli bra snart? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor mange dager det tok før jeg kunne ligge meg ned og komme meg opp av sengen alene.. kanskje 5 dager? Var helt jævlig! Og det føltes som nok skar meg med kniv i sårene, men det betyr jo bare at det gror så det suser etter. Så det er et godt tegn. Jeg husker dag 4-6 delvis 7 fikk jeg ikke sove for det gjorde så himmla vondt når jeg la meg ned. Fikk ikke puste! Så da måtte jeg "sove" sittende i sofaen. Ble ikke så mye søvn for å si det sånn. Var ikke så tøff i trynet når jeg skulle kjøre bil etter 1 uke heller. Men jeg var alene med sønnen min etter 10 dager, da måtte mannen på business reise, og det gikk helt fint. Gjorde litt vondt, med holdt armene så mye inntil kroppen som mulig.

Jeg tror ikke det er krise om du går en time uten brystbåndet for å puste litt, jeg tok det av meg i søvne, jeg slutte også å bruke den sporstbhen jeg hadde fått av klinikken for jeg syntes den var ubehagelig. Men man blir liksom redusert i hele kroppen første tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som dere har/hatt det utrolig vondt... trodde jeg ikke var spesielt redd for at det skulle gjøre vondt, men skjønner jo at jeg burde forberede meg på sinnsyke smerter. :( Dessuten må jeg ta flyet hjem til Trondheim på kvelden dagen etter operasjonen.. alene... gruer meg til det, tilfelle jeg blir slik at jeg driver å besvimer eller noen dulter borti meg, om jeg blir stoppa i sikkerhetskontrollen osv.. Blei mye tanker her nå :nailbiting:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ligge over eller under muskel? Det er vondere å legge under. Men så er det veldig individuelt hvor vondt man får. Noen går på cafe dagen etter, og noen har helt "ut av seg sjæl opplevelse". Jeg spiste opp hele pakken med P forte første dagen. Når drar du hjem? Du besvimer ikke :) men du er sikkert kvalm og går lutrygget. Og pakk med deg så lite som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre legge under muskel...tiltross for at det ikke var noe jeg ønsket :( Jeg har operasjon tidlig på morgen 18 desember, så går flyet mitt til Trondheim dagen etter kl 22. Tenkte det var best sånn siden jeg ikke kan pakke med meg noe som helst, annet enn ei treningsbukse, rent undertøy og litt sminke..

Jeg kjenner jeg blir veldig redd for at det skal bli like sinnsykt som etter ulykka mi, jeg har aldri opplevd smerte på et nivå som da, det var HELT FOR JÆVLIG, et helvette uten like og enda de ordene beskriver ikke hvor vondt det faktisk var.

Jeg har en tendens til å svime av når smertene blir for heftige, jeg har også en veldig høy toleranse for smertestillende medisiner, livredd for at jeg ikke får med meg nok piller til at jeg greier å komme meg hjem. Hahaha.. det blir ikke bedre av å lese hvor vondt dere har hatt det :p Uff, jeg håper det er bare hjernen min som krise maksimerer nå og at jeg slipper billig unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal det sies at ALLE jeg kjenner som har gjort dette har sluppet billigere unna enn meg, uavhengig av om de har over eller under muskel. Det er visst ikke størrelsen på inngrepet som bestemmer hvor vondt det er... Jeg synes dag to var mindre ille enn dag 3 og dag 4, jeg er kanskje bare litt treg :p Man vet ikke hva man går til, man kan ikke sammenligne seg med andre, og man kan tydeligvis ikke sammenligne seg med seg selv.. Jeg tror det går fint :) Du kan be om assistanse på flyplassen, du trenger ikke å si mer enn at du er operert og redd for å besvime feks.. Du trenger ikke gå i detalj om hva du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det, er litt berg og dalbane emosjonelt sett mtp operasjonen.. er vel normalt det :p Sist hadde jeg jo brudd i 2 ryggvirvler, et ribbeinsbrudd, et kragebeinsbrudd, en punktert lunge, et vridd kne og hjernerystelse... dette blir jo bløtvevs skade, blir sikkert noe helt annet smertemessig, but still...

Hum, takk for tipset! :) Jeg skal få kompisen min til å skaffe noen som kan hjelpe meg på flyplassen, så vet jeg iallefall at det er _noen_ der tilfelle noe skjer :) Snodig at du reagerer så sterkt på brystop iforhold til bukplastikk... bukplastikk har jeg inntrykket av at er mye mere omfattende.. Uff, jeg håper du kommer til deg selv igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukplastikken var jo kindof veldig enkel i forhold, fjernet ting istedenfor å legge inn fremmedlegemer, pluss at jeg aldri har vært gravid, så de rørte ikke musklene mine.. De advarte meg og sa at dette kom til å bli mye vondere, men at det ville gå fortere over. Dag fem etter bukplastikken hadde jeg sluttet på alle sterke smertestillende og var på fest og tok to glass vin... I dag sitter jeg i sofaen (dag fem), teller ned til neste dose smertestillende og trøstespiser Chocolate chip cookies :( Blæh!

Høres ut som den smellen du fikk der er LANGT vondere enn det her, altså! Her er dessuten smertene konsentrert om én plass :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, forskjell ser jeg! Kanskje det er pga at man kutter i musklene da, at det har blitt så ille? Stakkar, jeg føler med deg! Høres ikke ut som du har det så mye godt akkurat nå, får håpe at formen bråsnur til det bedre, pronto! :) Alltho.. chokolate chip cookies hørtes ganske godt ut det også :)

At smertene blir på en plass blir nok bedre sånn sett, men er jeg litt traumatisert av akkurat den hendelsen, så lenge det ikke blir like ille eller verre ordner det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...