Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Jeg fortalte min mor for et par dager siden at jeg hadde bestilt time, det var jo bare å hoppe i det. Gikk helt fint det, ikke flaut i det hele tatt. Hun støtta meg i operasjonen, hun var egentlig mer opptatt av den økonomiske belastningen egentlig. Men pytt,pytt, man må også tenke som så at man er voksen og står til ansvar for egne handlinger :) Du kan jo begynne med å si at du har tenkt på det, så kommer det ikke som en bombe når du først gjør det. Da er det jo en tanke hun blir vant med :)

Ja, det kan jeg jo, får se om vi kommer opp i noen samtaler hvor det kan skytes inn :p

Hei!

For meg virker det som at det er veldig individuelt og kanskje litt tilfeldig om folk velger å ha over eller under muskel. Har lest at man mister mindre av styrken av å ha over, men tror ikke det har så veldig mye å si. Når jeg spurte kirurgen om hva han synes jeg burde ha, så sa han i grunnen at det var opp til meg. For personer som er skikkelig tynne anbefales det under muskel for å unngå å se kantene, men så lenge man er normal er det vel nesten det samme, så lenge man ikke opererer inn alt for mye, vel og merke.

Her ser du forskjellen på lav, moderat og høyprofil. Hva som passer deg best får du se på konsultasjonen. Jeg fikk i alle fall se at jeg var alt for smal i overkroppen til å ha en av delene. Prøvde to av delene, og tipper at det var moderat og høy siden lav ikke er så vanlig. Jeg måtte i alle fall ha den høyeste av de to, så tror det er høy vi fant ut at jeg måtte ha. Fant ikke noen bra bilder av dråpe- og rundeproteser, men det er vel dråpe som anbefales for at det skal se aller mest naturlig ut. Var i alle fall det kirurgen anbefalte meg, men jeg bar fast bestemt på å ha rund. Han sa at de fleste unge valgte å ha rund, mens de eldre gjerne heller ville ha dråpe.

Hehe, tror du gjør det lurt i å ikke gå på konsultasjon før det nærmer seg, for etter at du har vært der vil du bare operer med en gang. Nå er det 2 dager til min operasjon, og jeg var på konsultasjon for under en og en halv uke siden. Jeg er i hvert fall kjempe glad for at jeg ikke må vente lengre, for nå er jeg så klar og det er det eneste jeg tenker på. Så tror ventetiden føles alt for lang om du går allerede nå.

Jeg var også usikker på hvordan jeg skulle fortelle det til mamma, men jeg følte at det var viktig å "advare" henne om det en stund før operasjonen. Første gang jeg sa det var vel når hun snakket om at det nå var to stykk hun visste om på treningen som hadde tatt, og da forsvarte jeg dem på en måte med å si at jeg skjønte dem godt og at jeg vil gjøre det samme straks jeg fylte 20. Hun sa ikke så mye da, og hun håpte vel kanskje at det var noe jeg bare sa da og at jeg ville ombestemme meg. Rett før jeg fylte 20 sa jeg til henne igjen at jeg kom til å bestille time til konsultasjon og at jeg håpte at hun kunne hente meg etter operasjonen og at jeg kunne komme hjem i uken etterpå. Hun sa at det var greit, men tror fortsatt ikke hun skjønte at jeg faktisk kom til å gjøre det. Noen dager før jeg skulle på konsultasjon sa jeg i fra om at jeg skulle dit. Kvelden før snakket jeg lenge med henne igjen, og rett før konsultasjonstimen tror jeg hun skjønte alvoret og skrev en melding lignende dette: "Lov meg at du ikke bestiller noe time for operasjon enda!! Hør hva kirurgen har å si først, også snakker vi mer om dette når du kommer hjem". Jeg hørte selvfølgelig ikke på henne, og tok gladelig imot første ledige time som var bare en og en halv uke etterpå. Rett etterpå var hun ganske sur, og sa at hun var sikker på at jeg ikke hadde tenkt godt nok over dette og så videre. Men jeg forsvarte meg selv med å si at hun selv alltid pleier å si at jeg er den mest fornuftige personen hun kjenner, også spurte jeg henne om hun kunne nevne noen store, dumme valg jeg har tatt som jeg etterpå angret på. Hun hadde ingenting å si da, så innerst inne vet hun vel nå at dette er gjennomtenkt, håper jeg.

Synes det er veldig viktig at du forteller det til moren din også før operasjonen, i alle fall hvis du er ung og vil bo hjemme etter operasjonen. Jeg er i alle fall veldig glad for at mamma støtter meg mer nå, for jeg vet jo at jeg kommer til å trenge mye hjelp i dagene etterpå. Verre å få pappa til å "godkjenne" det. Han har jeg ikke snakket med selv, er bare mamma som har sagt det til han. Han mener at det er idioti å bruke så mye penger på noe slik, men jeg synes at det er idioti å bruke en halv million på en bil, så det er i alle fall mitt argument hvis han vil diskutere mitt valg ved bruk av penger. Lykke til, går nok bedre enn du tror :)

(Ser nå at dette ble en hel stil.. haha, kunne kanskje prøvd å forkorte meg litt, men men :p)

Takk for masse masse fine svar! :D

Ok, men hva var grunnen til at du ville ha runde og ikke dråpe? Ser ikke dråpe mer naturlig ut?

Ja, jeg får se om jeg det ikke kommer en fin anledning hvor jeg kan fortelle at jeg vil :) Jeg bor ikke hos mamma, så sånn sett er ikke det et problem, men jeg synes uansett at jeg skal fortelle det før jeg utfører det. Jeg er 22 år. Pappa kommer jeg ikke til å fortelle det til, der får eventuelt mamma si det om hun vil.

Hvordan er det med betalingen, betaler man før man opererer eller etter? Hvor lenge siden er det du tok? Over muskel? :) Måtte du være lenge i ro, eller gikk det fint fort? Mye smerter? Har du fått noe synlig arr? :) Skriv gjerne om det er noe annet jeg bør vite/være klar over.

Edit: Ser du skal ta nå i nærmeste fremtid? :) Så gøy!

Takk igjen for svar begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare hyggelig å være til hjelp :)

For å være ærlig synes jeg at dråpeformete proteser får det til å se ut som at personen har hengepupper. Har søkt mye, men finner dessverre ikke bilder av det, men jeg vet om ei som har det. I tillegg følte jeg at jeg også fikk det da jeg holdt slike proteser inntil kroppen min på konsultasjonen. Jeg leser en del blogger til personer som har tatt silikon, og de har alle fått kjempefine resultater, og de har alle runde proteser. Synes ikke det ser veldig unaturlig ut heller, så det kan se naturlig ut med runde også, sett bort i fra at man tar alt for mye a'la Tine Valle-mengde.

Får krysse fingrene for at det kommer en passende anledning :) Jeg bor heller ikke hjemme, men skal det i dagene etter operasjonen, men uansett er det jo lurt å fortelle det.

Man betaler med kort samme dag som operasjonen. Det er i alle fall det jeg skal, og det som var mest vanlig der jeg skal operere :)

Nei, har ikke operert enda, men skal i morgen!! :o Jeg skal ta over muskel, ca 300g (kirurgen ser under operasjonsdagen om han må gå bittelitt opp eller ned for at det skal se mest naturlig ut).

Ok, ja, det gjør det gjerne. Link gjerne til noen gode blogger fra folk med nye pupper! :)

Et annet "problem" jeg har tenkt litt på er hvordan puppene vil overleve å få barn og amming. Jeg har jo planer for barn en gang, om rundt 3-5 år. Vil ikke puppene ta skade av det? Jeg synes jo det er veldig kjedelig om jeg betaler 30.000 for nye fine pupper, og de blir "ødelagt" 3 år senere. Men om jeg skal ta(JA!), så vil jeg ta kjappest mulig(når pengene tillater det!), så det er ikke aktuelt å vente til etter barna er kommet. Har du tenkt noe på dette?

Ok. Jeg har jo samboer, så jeg får hjelp av han, slik jeg ikke trenger bo hos mamma. Han er egentlig ikke for dette heller, at jeg skal forstørre dem, og jeg tror ikke han skjønner alvoret når jeg snakker om det :p hehe

Hvilken BH størrelse har du nå? Og hva forventer du å sitte igjen med etterpå? Får man vite slikt?

Åh, misunner deg kjempe mye! Og tusen ganger lykke til :D Jeg gleder meg veldig til å få updates over hvordan det gikk! :D De fleste som tar har vel bare tenkt en tanke i etter tid. "Hvorfor har jeg ikke gjort dette for lenge siden?". Og det sier meg mye om at jeg ikke bør vente å flere år. Det er nå jeg vil leve, og være fornøyd med meg selv. Når jeg er ung. Ikke når jeg er femti.

Lykke til :D Hvor tar du?

Takk for supert svar igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja, det gjør det gjerne. Link gjerne til noen gode blogger fra folk med nye pupper! :)

Et annet "problem" jeg har tenkt litt på er hvordan puppene vil overleve å få barn og amming. Jeg har jo planer for barn en gang, om rundt 3-5 år. Vil ikke puppene ta skade av det? Jeg synes jo det er veldig kjedelig om jeg betaler 30.000 for nye fine pupper, og de blir "ødelagt" 3 år senere. Men om jeg skal ta(JA!), så vil jeg ta kjappest mulig(når pengene tillater det!), så det er ikke aktuelt å vente til etter barna er kommet. Har du tenkt noe på dette?

Ok. Jeg har jo samboer, så jeg får hjelp av han, slik jeg ikke trenger bo hos mamma. Han er egentlig ikke for dette heller, at jeg skal forstørre dem, og jeg tror ikke han skjønner alvoret når jeg snakker om det :p hehe

Hvilken BH størrelse har du nå? Og hva forventer du å sitte igjen med etterpå? Får man vite slikt?

Åh, misunner deg kjempe mye! Og tusen ganger lykke til :D Jeg gleder meg veldig til å få updates over hvordan det gikk! :D De fleste som tar har vel bare tenkt en tanke i etter tid. "Hvorfor har jeg ikke gjort dette for lenge siden?". Og det sier meg mye om at jeg ikke bør vente å flere år. Det er nå jeg vil leve, og være fornøyd med meg selv. Når jeg er ung. Ikke når jeg er femti.

Lykke til :D Hvor tar du?

Takk for supert svar igjen!

Heisann,tenkte bare på dette med trening,tar du over muskel kommer du fortere i gang,tar du under kan det hende det vil hemme styrketrening på bryst muskel over lang tid,det sa min kirurg å anbefalte det kun te de som var veldig tynn .Når det gjelder å få barn så har jeg de jeg kjenner som ammer å har ammet å de har ikke blitt ødlagt,er vel sikkert litt forskjellig der å tenker jeg å det må man ha i bakhodet.Men ikke hørt noen negative historier ihvertfall.

ville bare gi litt tilbakemelding ;)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, jeg vil!!! Iiiik jeg er drit redd, kommer nok aldri til å gjøre det uansett. :eek:

Noe jeg tenkte på for en stund tilbake, var om ikke en stor framside kom til å være i veien under typisk olympiske øvelser og slikt. (opp langs kroppen) for eksempel rykk og frivendinger?

Noen med erfaring? :dummy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 2 uker og 5 dager siden operasjon. Er det da veldig dumt av meg å begynne sakte men sikkert å trene bein og ta små mageøvelser som ikke belaster armene noe spesielt? Jeg forsøkte en veldig lett treningsøkt med 4kg manualer i stuen i dag. Testet forsiktig ut utfall og knebøy, og kjente absolutt ingenting i puppene. Vurderer også å kjøre leg extension eller leg curl om jeg skal på treningssentret i morgen, samt rask gange i stigning. Klarer ikke å holde meg i ro. :eek: Er det dumt eller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det 2 uker og 5 dager siden operasjon. Er det da veldig dumt av meg å begynne sakte men sikkert å trene bein og ta små mageøvelser som ikke belaster armene noe spesielt? Jeg forsøkte en veldig lett treningsøkt med 4kg manualer i stuen i dag. Testet forsiktig ut utfall og knebøy, og kjente absolutt ingenting i puppene. Vurderer også å kjøre leg extension eller leg curl om jeg skal på treningssentret i morgen, samt rask gange i stigning. Klarer ikke å holde meg i ro. :eek: Er det dumt eller? :)

Etter hva jeg forstår så er det litt individuelt.

I første rekke er det blødninger og dernest forstyrrelser i tilhelingen, en er engstelig for.

Implantatet skal finne sin plass og "sette seg". Kirurgen har lagt dem fysisk på plass, men kroppen må bruke tid på å la dem "sette seg". Dermed kommer det an på hvor stort implantat det er snakk om for den enkelte - og - blødningsrisikoen er også forskjellig fra person til person.

Jeg vil ikke anbefale deg å begynne med noe av dette før du har konferert med kirurgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp

Gratulerer! Gleder meg til å høre hvordan det går i dagene fremover! Hvorfor må man ha det stramt over puppene? Leste på en side at hun brukte "nedpressbånd" under en bandeaubh. Hva er grunnen til det?

:) Glad på dine vegne! Skulle ønske jeg også hadde hatt penger nå. Hadde du spart opp penger lenge selv eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Man trenger bare nedpressbånd om man har protesene under muskel. Vet i grunnen ikke helt hvorfor, men det er vel for at protesene skal holde seg på plass regner jeg med. Husker ikke helt hvor lenge jeg måtte bruke dette bandet, men kirurgen skulle ringe med i løpet av dagen, så da skal jeg spørre om det.

Når du legger implantat under muskel, så blir det som om du holder et vått sepestykke i hånden! Muskelen vil være i spenn og prøve å presse bort implantatet - og da oppover. Brysmuskelen ligger som en vifte og er størst og sterkest fra muskelfestet ved skulder/arm og ned mot bryst. Øverst på brystet - opp mot halsen er det lite muskelvev og der opp er det muskelen vil prøveå "skvise" såpestykket. Derfor nedpressbånd. Skal brukes i minst to uker - helst enda lenger.

Når jeg vet dette, så er det fordi hun jeg er glad i la under muskel for snart tre uker siden og hun gleder seg til å bli ferdig med nedpressbånd.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da, til spørsmålet mitt, hva syntes dere her inne om silikon?

Skiløpersken Johaug er jo eksempel på en veldig sexy snelle uten noe særlig til pupper. Men veltrent og pen som fy. Vil ikke si at puppene er det viktigste, rumpen, at denne er veltrent og hard er mye viktigere.

Men uansett, det blir litt søkt å spørre hva guttene mener om silikon. Dersom man tar silikon, så må man gjøre dette for seg selv, ikke pga det motsatte kjønn, det er jo bare tåpelig. Rent generelt får man jo mer seksuelt betinget oppmerksomhet fra det mannlige kjønn jo større pupper man har. Så om det er den type oppmerksomhet man ønsker, så er det bare å kjøre på.

Ellers, til syvende og sist bør dette være noe en jente må bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over alle forventninger :) Har ikke tatt smertestillende siden 1. dagen, og da var det i grunnen heller ikke nødvendig. Var hele tiden redd for at store smerter skulle komme etter hvert, men det gjorde det ikke. Har kjent et stort trykk i brystet, og det gjør jeg forsåvidt fortsatt, men det er ikke akkurat noe jeg forbinder med smerte.

Nå er det jo 3 dager siden operasjonen, så i dag kunne jeg endelig dusje igjen. I og med at jeg har fått beskjed om kun å ta av sports-BHen og nedpressbåndet når jeg skal dusje, så har jeg ikke turt å ta det av før. Så i dag var dagen jeg fikk se mine nye pupper skikkelig for første gang! :D Det var herlig å ta seg en dusj og bli skikkelig ren igjen, og ikke minst å få luftet puppene litt, for det er jo ikke særlig behagelig å gå med de så stramt hele tiden. Så langt er jeg kjempefornøyd Happy.gif Størrelsen er kjempefin og naturlig. De er enda ganske harde å ta på da, men det bedrer seg etter noen uker har jeg hørt. Jeg har heldigvis ikke noen blåmerker eller noe heller, så har virkelig vært kjempe heldig :)

Heldiggrisen! Her er det IKKE snakk om å slutte på smertestillende, nei. Jeg trodde jeg var tøff jeg, med høy smerteterskel, men jeg synes de fire siste dagene har vært ganske ræva, for å være ærlig. I går var greit, da satt jeg helt stille i sofaen og gjorde ingenting, HELE dagen. Utenom å kjenne på mauren i ræva :p

Nå skal jeg slutte med morfinen har jeg bestemt meg for, trappe ned til pinex forte. Skal dusje i dag og, må bare la samboern sove noen timer til først.

Håper mine krymper MASSE når hevelsene går ned jeg, jeg synes de er altfor store, overalt, i veien og under armene mine.. Ikke er det noen spesielt fin og naturlig fasong på dem heller, det ser ut som to store U'er plantet midt på brystet mitt. Ikke akurat hva jeg ba om, så her bør det skje mye foråsidetsånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det jo veldig individuelt, da. Har vanligvis høy smerteterskel jeg og, men dette var ikke akkurat gøy. Bukplastikken var jo en piece of cake i forhold, da gikk ejg tilogmed uten pinex forte første døgnet, og tror jeg kunne fortsatt på bare paracet egentlig. Men kirurgen har jo trøkka inni en del her, da :p Hjelp.

Har slutta med morfinen nå og gått over til pinex forte, og det funker helt fint. Håper det går bratt oppover nå :-)

Funny part; potetmelfølelse og luft som surkler rundt når jeg trykker, skikkelig funky følelse. Lyden var så bisarr at kjæresten nesten ble grønn, og holdt seg for ørene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...