Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har symmastia! Liten lettelse å kunne sette ord på det, og ikke bare "puppene mine gror sammen". Problemet nå er at det kun kan fikses ved å sy en "innvendig sportsbh" under huden, og det virker ikke som noen i norge gjør det. Ikke som jeg har funnet ut med googling hvertfall. Just my luck. I tillegg kan jeg nå kjenne rippling under og rundt på utsiden av puppene, så nå mangler jeg bare rippling på toppen så eer det klumper overalt (y) frustrert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har symmastia! Liten lettelse å kunne sette ord på det, og ikke bare "puppene mine gror sammen". Problemet nå er at det kun kan fikses ved å sy en "innvendig sportsbh" under huden, og det virker ikke som noen i norge gjør det. Ikke som jeg har funnet ut med googling hvertfall. Just my luck. I tillegg kan jeg nå kjenne rippling under og rundt på utsiden av puppene, så nå mangler jeg bare rippling på toppen så eer det klumper overalt (y) frustrert!!

Sier virkelig klinikken din at dette er ditt eget problem og at du må finne noen som kan fikse det...? Virker utrolig useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har symmastia! Liten lettelse å kunne sette ord på det, og ikke bare "puppene mine gror sammen". Problemet nå er at det kun kan fikses ved å sy en "innvendig sportsbh" under huden, og det virker ikke som noen i norge gjør det. Ikke som jeg har funnet ut med googling hvertfall. Just my luck. I tillegg kan jeg nå kjenne rippling under og rundt på utsiden av puppene, så nå mangler jeg bare rippling på toppen så eer det klumper overalt (y) frustrert!!

uff da,håper klinikken gjør alt for å hjelpe da.Kjempekjip situasjon for deg:(

trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier virkelig klinikken din at dette er ditt eget problem og at du må finne noen som kan fikse det...? Virker utrolig useriøst.

Jeg har ikke snakket med klinikken om dette enda. Har til nå bare trodd det har vært ripplingen som har løftet huden eller noe sånt. Så skal kontakte kirurgen min om det ikke bedrer seg. De er jo ikke "ferdig" før etter ca 6-12 mnd.

Stakkars deg!!! Men har ikke du operert deg to ganger? Da skulle de jo virkelig vært klar over problemet etter første oprasjon og noe kirurgen må være med på å løse.

Jo, har operert to ganger, og da nevnte de ikke symmastia engang. Tydeligvis er det den minst vanlige komplikasjonen, og den som er vanskeligst å fikse (google). Så kan jo hende de ikke tenkte over at det var det engang.

Før jeg opererte meg på nytt fikk jeg uni-boob i alle typer bh/sportsbh/stramme topper og når jeg bøyde meg fremover. Nå er de fortsatt litt harde, så de holder seg på plass, men kan f.eks ikke ligge på siden, da får jeg en eneste stor pupp og det gjør skikkelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symmastia er noe som blir mer og mer synlig, og kirurgen må sy på en spesiell måte (tror det to forskjellige måter) for å unngå det. Dette burde pk visst etter å ha sett deg etter første op, og burde da ha advart deg mot det. Var det ikke hovedsaklig derfor du opererte deg på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symmastia er noe som blir mer og mer synlig, og kirurgen må sy på en spesiell måte (tror det to forskjellige måter) for å unngå det. Dette burde pk visst etter å ha sett deg etter første op, og burde da ha advart deg mot det. Var det ikke hovedsaklig derfor du opererte deg på nytt?

Jo, det og kraftig rippling. Flyttet innleggene lengre ut på sidene for å se om det hjalp. Etter det jeg har lest er det forskjell på når innleggene ligger for tett og faktisk symmastia. Men jeg vet ikke jeg. Foreløpig går det fint, de er så harde at de sitter fast, er bare når jeg ligger på siden jeg merker problemet jeg hadde før.

Skal opp til trondheim i slutten av november, kanskje jeg skal fikse en kontrolltime da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at symmastia kan komme alt fra noen uker etter op til flere mnd. Er nok lurt å ta en kontroll ja, og sikkert ringe opp og snakke med de og evnt om deter noe de kan gjøre med det, bare for å være litt forberdet.

Ja, får nesten ta å gjøre det etter skolen. Er 4 mnd etter op nå, og etter forrige op så så jeg symmastiaen mye tidligere. Så forhåpentligvis blir det ikke værre enn det er nå, og det kan jeg leve med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på dette i flere måneder nå, og i dag tok jeg motet og ringte mamma for å høre med henne. Overraskende nok forsto hun meg, noe jeg ikke forventet siden hun alltid har vært litt "motstander" av det. Vi snakket til og med om forbrukslån, av alle ting.

Så nå sitter jeg her, og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Er 171, ganske tynn (begynner å få muskler!) men dessverre alt for små bryst etter min mening. Nå er det slik at jeg har jeg lest litt om risikoen for kapsel og andre ting som kan skje, og da frykter jeg mest for å ende opp blakk og mye gjeld fordi man må betale full pris dersom noe uheldig skulle skje...

Har utrolig lyst, men så vet jeg ikke helt om jeg tør. Hadde vært greit å pratet med noen som allerede har tatt silikon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på dette i flere måneder nå, og i dag tok jeg motet og ringte mamma for å høre med henne. Overraskende nok forsto hun meg, noe jeg ikke forventet siden hun alltid har vært litt "motstander" av det. Vi snakket til og med om forbrukslån, av alle ting.

Så nå sitter jeg her, og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Er 171, ganske tynn (begynner å få muskler!) men dessverre alt for små bryst etter min mening. Nå er det slik at jeg har jeg lest litt om risikoen for kapsel og andre ting som kan skje, og da frykter jeg mest for å ende opp blakk og mye gjeld fordi man må betale full pris dersom noe uheldig skulle skje...

Har utrolig lyst, men så vet jeg ikke helt om jeg tør. Hadde vært greit å pratet med noen som allerede har tatt silikon! :)

Skjer det noe galt, som kapsling etc, så har du en "mangel" på varen (puppene) i kjøpsrettslig forstand og kan kreve retting, omlevering og erstatning. Altså at de fikser dem. De får deg til å skrive under på en sånn avtalegreie, men den er bare fjås og svada. Hvis noe galt skjer så fikser de det uten kostnad. De kan jo ikke få rykte på seg for å ha ødelagt brystene til en kunde og ikke har hjulpet til, da vil de miste alle fremtidige kunder.

Jeg fikk jo plenty med komplikasjoner, og jeg har fått masse hjelp.. Ser du er fra Trondheim, jeg opererte på Klinikk Stokkan. Der er de kjempehjelpsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å gå på en konsultasjon og ta opp det du tenker og lurter på :) Så får du konkrete svar. En kirurg er klar over at vi vil, men at vi tør egentlig ikke ;) 2min før jeg skulle legge meg på "bordet" spurte de så muntert "er du klar?" og jeg svarte "nei" med et smil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen skulle lure, så kan jeg informere om at styrken min i brystmusklene ikke har tapt seg selv om jeg har innlegg under muskelen (y) Perser i benkpress :D

Nå var jeg ikke spesielt sterk fra før av, så det kan vel hende at styrkepotensialet har blitt dårligere, men det vil jeg vel forhåpentligvis ikke merke før om lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen skulle lure, så kan jeg informere om at styrken min i brystmusklene ikke har tapt seg selv om jeg har innlegg under muskelen (y) Perser i benkpress :D

Nå var jeg ikke spesielt sterk fra før av, så det kan vel hende at styrkepotensialet har blitt dårligere, men det vil jeg vel forhåpentligvis ikke merke før om lenge.

Det er vel heller det at protesene har en tendens til å bli forskjøvet ut til siden over tid som er problemet med under muskelen og tunge løft for bryst kombinasjonen. Det er det jeg er skeptisk til i forhold til å flytte under ved neste "oppgradering". Halvt under/halvt over skal visst hjelpe mye mot dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at protesene har en tendens til å bli forskjøvet ut til siden over tid som er problemet med under muskelen og tunge løft for bryst kombinasjonen. Det er det jeg er skeptisk til i forhold til å flytte under ved neste "oppgradering". Halvt under/halvt over skal visst hjelpe mye mot dette problemet.

Oi, det hørtes heller skummelt ut o_O Det sa de ikke noe om der jeg opererte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes heller skummelt ut o_O Det sa de ikke noe om der jeg opererte...

Det er en veldig sjelden komplikasjon. Jeg spurte kirurgen min om dette i etterkant. Han informerte om dette før operasjon, men jeg trente ikke den gangen;)

Men dette burde alle bli informert om. Alt som KAN skje. Jeg har mine under muskel for å unngår denne protesekanten siden jeg ikke hadde noe brystvev:p og fordi jeg har lav fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...