Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Jeg tok silikon på et tidspunkt for 3 år siden, da jeg var veldig langt nede. Var i et forhold med en fyr som misbrukte meg og brøt meg ned i 2 år, og gikk gjennom spiseforstyrrelse rett rundt operasjonen. Alt jeg klarte å tenke på, var symmetri og at jeg så ut som en gutt, ettersom jeg har en bred brystkasse og lite definert midje. Jeg turte ikke å spise fordi rumpa mi ble 'stor' med en gang, og det siste jeg ville var å føle meg feit og enda mindre feminin (eh?). Hadde så utrolig mange rare holdninger og oppfatninger den gang da, at jeg har ikke sjanse til å stille meg fornuftig til dem eller stå for det jeg sa i presens. Hadde jeg VENTET med silikon, hadde jeg ikke tatt det, fordi det som regel skjuler seg en dypere misnøye enn at brystene bare er noen nr for små.

For min del har det alltid vært høye krav til meg selv, mye kroppsfiksering, mangel på bekreftelse (well, da-ah når du er sammen med en psykopat) og mange andre ting som burde vært rettet opp før jeg vurderte en operasjon.

Det er så utrolig mange jenter i ettertid som har tatt kontakt med meg, spesielt på facebook-mail :p, og jeg er jo åpen om det og kan dele mine meninger, men felles for alle disse jentene er ikke selvsikre, mentalt stabile treningsjenter som trenger litt mer feminine former pga fettprosent, men heller usikre, ustabile jenter som vil ha 'størst mulig' fordi de tror det vil fikse noe som stikker dypere i deres mentalitet/tilværelse.

Så, jeg er både for og i mot. Man bør i det hele tatt tenke seg 'hvem gjør jeg dette for', selv om det også blir vanskelig, da psykologien bak en mening kan stikke enormt mye dypere enn vi tror. Jeg trodde jeg gjorde dette for MIN skyld, men da jeg kom meg ut av det forholdet et halvt år senere og traff en annen fyr som verdsatte meg ordentlig, var det plutselig helt uviktig og jeg tror jeg kunne trivdes med min faste B-cup.

Nå skal det nevnes at jeg gikk til landets fremste plastiske kirurg som gjorde jobben veldig ordentlig, og jeg endte opp med det jeg ba om: normalt store. (275/325 cc i hver)

Liker det du skriver, er viktig å tenke på disse tingene før man bestemmer seg. Værste jeg vet er de programmene om disse damene som står fram om hvor mye de andre bare pga de har fått komplikasjoner. Det er en sjangse man tar, og kan man ikke det så bør man tenke seg om flere ganger før man tar den risken.

Og jeg kunne IKKE se at du hadde fake books? SÆRIØST? :confused:

:p OG til slutt som nevnt tidligere, former man på utseende sitt, så har det jo mer selvtilitten å gjøre... Og hvis man kan si man føler seg mye bedre etter en operasjon, da har man gjort det rette:)

Vet om flere som ville gjort det igjen om de ikke hadde allerede tatt silikon:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker det du skriver, er viktig å tenke på disse tingene før man bestemmer seg. Værste jeg vet er de programmene om disse damene som står fram om hvor mye de andre bare pga de har fått komplikasjoner. Det er en sjangse man tar, og kan man ikke det så bør man tenke seg om flere ganger før man tar den risken.

Og jeg kunne IKKE se at du hadde fake books? SÆRIØST? :confused:

:p OG til slutt som nevnt tidligere, former man på utseende sitt, så har det jo mer selvtilitten å gjøre... Og hvis man kan si man føler seg mye bedre etter en operasjon, da har man gjort det rette:)

Vet om flere som ville gjort det igjen om de ikke hadde allerede tatt silikon:p

Helt klart, jeg gidder ikke drive noe skremselspropaganda heller. Jeg følte meg mye bedre etter operasjonen, men etterhvert tenkte jeg som sagt at jeg ikke hadde trengt det. Meeen nå er mine 33.000 kroner brukt, så ikke søren om jeg tar det ut heller. :p

Har hatt en del vondt i ettertid, jeg tok under muskelen og har ofte fått nerver i klem og div, men det regner jeg med at alle er klar over når de går inn for det, så det er ikke av tingene jeg nevner når man først skal snakke om dette.

Haha, nei, mine ser helt naturlige ut! Heldigvis :D Har blitt mye mer vàr for hva jeg synes er tacky/vulgært nå, så jeg er glad jeg ikke gikk inn til dr. Schistad og krevde full pupp. Nå er jeg ikke av typen som stiller med mest mulig utringning til enhver tid, men gutter og jenter som har sett meg avkledd kan ikke tro at det er silikon før de ser mine veldig små arr!

Unner alle medmennesker god selvtillit, så ja, helt klart! Enten det blir med ny kjæreste, ny kropp (trening og kosthold), nytt sinn eller nye pupper - mange ting kan hjelpe på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok silikon for 2 år siden, ikke på grunn av mindreverdighetskomplekser eller for å få mer oppmerksomhet fra gutta, men for min egen del. Var på den tiden sammen med en gutt som ikke hadde noe til overs for silikonpupper, men jeg gjorde det likevel.

Jeg er for for for for! Så lenge man gjør det av de rette grunnene!

Har en stor bakdel som trengte noe som kunne veie opp fremme, så da ble det slik. Fikk en full C, som har blitt til en normal B etter å ha trent vekk det meste av fett. Folk blir overrasket når de får vite at de ikke er naturlige, for de ser og føles helt naturlige ut!

Har nå en samboer som er langt mer interessert i rumper enn pupper, så det har hele tiden vært for min egen del, ikke for noen andres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som får meg til å ikke ville ha silikon:

- ulempe på trening

- Hørt at man kan få kaldere pupper da, og jeg har for vane å varme hendene mine på dem :blush:

- Jeg syntes mine er veldig gode å ta på selv + de ser ikke så gallne ut uten klær.:unsure:

Fordeler:

- ser mye bedre ut med treningsbh + allt annet tøy

- bedre selvtilitt

- OMG kommer ikke på noe nå:huh::eek:.... ser bedre ut?:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok silikon for 2 år siden, ikke på grunn av mindreverdighetskomplekser eller for å få mer oppmerksomhet fra gutta, men for min egen del. Var på den tiden sammen med en gutt som ikke hadde noe til overs for silikonpupper, men jeg gjorde det likevel.

Jeg er for for for for! Så lenge man gjør det av de rette grunnene!

Har en stor bakdel som trengte noe som kunne veie opp fremme, så da ble det slik. Fikk en full C, som har blitt til en normal B etter å ha trent vekk det meste av fett. Folk blir overrasket når de får vite at de ikke er naturlige, for de ser og føles helt naturlige ut!

Har nå en samboer som er langt mer interessert i rumper enn pupper, så det har hele tiden vært for min egen del, ikke for noen andres :)

Jeg var sikker på at dine var større en B:confused: dine ser vertfall mye bedre ut enn mine:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det da jeg følte meg rett og slett usymmetrisk. Har i grunn aldri hatt noe særlig med pupper og med lavere fett% ble det langt ifra noe som kunne minnet om en feminin form.

Ja jeg var nervøs for operasjon og komplikasjoner, lang restitusjonstid uten trening (...) etc og det var UTROLIG uvant å våkne og titte ned og se rett i min egen tskjorte og ikke føttene som jeg normalt sett kunne før jeg mistet utsikten.. :p

Angrer ikke et eneste sekund, nå føler jeg meg symmetrisk i det minste - rumpa måtte ha noe å matche på forsiden liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er gjerne større en B.. jeg er så håpløs på slikt. Er så stor forskjell på bhene rundt omkring, så jeg har noen i b og noen i c, de passer alle sammen, haha.

Det er utrolig hvor mye merkene (tom fra samme butikk!) skiller seg i strl - kjøpte noen i samme strl et par uker etter jeg kjøpte mine første store bh (haha), og de passer IKKE! (nei jeg prøver ikke.. burde jeg jo har gjort) Ser ut som jeg har fire pupper med den på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det da jeg følte meg rett og slett usymmetrisk. Har i grunn aldri hatt noe særlig med pupper og med lavere fett% ble det langt ifra noe som kunne minnet om en feminin form.

Ja jeg var nervøs for operasjon og komplikasjoner, lang restitusjonstid uten trening (...) etc og det var UTROLIG uvant å våkne og titte ned og se rett i min egen tskjorte og ikke føttene som jeg normalt sett kunne før jeg mistet utsikten.. :p

Angrer ikke et eneste sekund, nå føler jeg meg symmetrisk i det minste - rumpa måtte ha noe å matche på forsiden liksom :D

LIKER :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her.. Jeg kommer helt klart til å trenge innlegg, nå som jeg ikke har så mye flesk igjen men fortsatt hofter, ser jeg bare ikke 100% ut( brystet mitt er helt ribba:() . Var på kons og satte opp time til OP i oktober, men backet heelt ut. Litt pga jeg har ikke oppsparte penger, og lån er lite fristende nå.. Men mest fordi jeg rett og slett ikke klarte tanken, på å ikke kunne trene på kanskje flere mnd.. Så jeg bestemte meg for at nå skal jeg bli ordentlig fitt og få litt muskel:p føør jeg legger meg under kniven.

Har en ny OP time i februar, men tviler på at jeg kommer til å ta den, da jeg enda ikke er fornøyd med " kropps prosjektet" mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er gjerne større en B.. jeg er så håpløs på slikt. Er så stor forskjell på bhene rundt omkring, så jeg har noen i b og noen i c, de passer alle sammen, haha.

Da jeg målte meg i en butikk målte de meg til HELE 70E:mellow:

Men når jeg kjøper bh'er så er jeg ALL inn for comfore:blush: og da blir størrelsene mine som regel 80B eller 75C (HM bh'er med innlegg) 80B er nok litt liten i cup og litt stor rundt (hater når ting strammer rundt brystet) så kan nok kjøpe 75C/D MEEEN mine er ikke noe store selv om det kanskje høres slik ut på størrelsene:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor mye merkene (tom fra samme butikk!) skiller seg i strl - kjøpte noen i samme strl et par uker etter jeg kjøpte mine første store bh (haha), og de passer IKKE! (nei jeg prøver ikke.. burde jeg jo har gjort) Ser ut som jeg har fire pupper med den på

Hahaha, har en fin episode på Lindex der jeg kjøpte to like bher- i samme størrelse, men den ene var hvit og den andre svart. Den svarte er jo så diger at jeg kan putte hele undertøyskuffen min nedi, mens den hvite sitter perfekt:D

Må jo være noe feil i merkinga.. prøver heller aldri bher før jeg kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg målte meg i en butikk målte de meg til HELE 70E:mellow:

Men når jeg kjøper bh'er så er jeg ALL inn for comfore:blush: og da blir størrelsene mine som regel 80B eller 75C (HM bh'er med innlegg) 80B er nok litt liten i cup og litt stor rundt (hater når ting strammer rundt brystet) så kan nok kjøpe 75C/D MEEEN mine er ikke noe store selv om det kanskje høres slik ut på størrelsene:p

jeg hadde vært sjelegald for bare en B :D her snakker vi en liiiiten 75 A:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her.. Jeg kommer helt klart til å trenge innlegg, nå som jeg ikke har så mye flesk igjen men fortsatt hofter, ser jeg bare ikke 100% ut( brystet mitt er helt ribba:() . Var på kons og satte opp time til OP i oktober, men backet heelt ut. Litt pga jeg har ikke oppsparte penger, og lån er lite fristende nå.. Men mest fordi jeg rett og slett ikke klarte tanken, på å ikke kunne trene på kanskje flere mnd.. Så jeg bestemte meg for at nå skal jeg bli ordentlig fitt og få litt muskel:p føør jeg legger meg under kniven.

Har en ny OP time i februar, men tviler på at jeg kommer til å ta den, da jeg enda ikke er fornøyd med " kropps prosjektet" mitt.

Kjenner meg sååå igjen her:P tanken på å ikke få trene er SKUMMEL:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, har en fin episode på Lindex der jeg kjøpte to like bher- i samme størrelse, men den ene var hvit og den andre svart. Den svarte er jo så diger at jeg kan putte hele undertøyskuffen min nedi, mens den hvite sitter perfekt:D

Må jo være noe feil i merkinga.. prøver heller aldri bher før jeg kjøper.

drit med å prøve i butikk:

  • - de har sånne dumme gradiner som henger med 10cm glip på hver side, og uansett hvilken hvilken man står så vil de andre se endten rett på puppen, eller inn i speilet på puppene...
  • - man må kle heeelt av seg: "DA tar vi av, jakka, trøya, singletten, og behåen...:confused:"
  • Endten er det for kaldt, eller så er det for varmt.
  • Bh'en har ofte en sånn diger alarm på seg, så blir ukomfortabelt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, jeg gidder ikke drive noe skremselspropaganda heller. Jeg følte meg mye bedre etter operasjonen, men etterhvert tenkte jeg som sagt at jeg ikke hadde trengt det. Meeen nå er mine 33.000 kroner brukt, så ikke søren om jeg tar det ut heller. :p

Har hatt en del vondt i ettertid, jeg tok under muskelen og har ofte fått nerver i klem og div, men det regner jeg med at alle er klar over når de går inn for det, så det er ikke av tingene jeg nevner når man først skal snakke om dette.

Haha, nei, mine ser helt naturlige ut! Heldigvis :D Har blitt mye mer vàr for hva jeg synes er tacky/vulgært nå, så jeg er glad jeg ikke gikk inn til dr. Schistad og krevde full pupp. Nå er jeg ikke av typen som stiller med mest mulig utringning til enhver tid, men gutter og jenter som har sett meg avkledd kan ikke tro at det er silikon før de ser mine veldig små arr!

Unner alle medmennesker god selvtillit, så ja, helt klart! Enten det blir med ny kjæreste, ny kropp (trening og kosthold), nytt sinn eller nye pupper - mange ting kan hjelpe på! ;)

Hehe, det var faktisk dr. shcistad jeg hadde time hos :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal ta silikon hvis man er 19 år, og i identitetskrise. Er man derimot voksen, og tar en veloverveid besluting om at man vil ha større pupper, så go for it! Jeg bestemte meg for lenge siden for at jeg vil ha silikon, så nå mangler jeg bare pengene, før det skal bookes tid til operasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal ta silikon hvis man er 19 år, og i identitetskrise. Er man derimot voksen, og tar en veloverveid besluting om at man vil ha større pupper, så go for it! Jeg bestemte meg for lenge siden for at jeg vil ha silikon, så nå mangler jeg bare pengene, før det skal bookes tid til operasjon:)

Lag en egen sparekonto som heter "pupper" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...