Gå til innhold

Den store silikontråden


imm-iform

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, poppy skrev:

Hei! Mitt første innlegg, og det i et veldig interssant emne! 

Driver akkurat nå og vurderer størrelse etter å ha vært på konsultasjon Fornebu sist uke, det ligger an til enten 450g eller 485g. Blir neppe store forskjellen uansett, bør jeg velge største? 
Er forresten 168cm/57kg.
 
Til dere som har tatt silikon, hvordan er det å trene, og å være aktiv med de? Jeg trener mye, mest inne med vekter og div samt spinning, men er også aktiv ute med bl. a. sykkel og langrenn. 
 
(PS, har ingen planer om å konkurrere innen bikini-/bodyfitness.)

Når det gjelder valg av størrelse skrev jeg tidligere i tråden at hvis du er redd for at de skal bli små, velg største, men er du mest redd for at de skal bli store, velg minste. Selvsagt ikke helt så enkelt, men det ligger noe i det. I praksis ikke noe særlig forskjell som du sier, går nok mest på psykiske, ergelig å angre når en har hatt valget...

Jeg synes de ganske raskt ble en del av meg og det føles helt fint i de aller fleste anledninger. Veldig rart i starten før man venner seg til at "noe" stikker ut der foran ;)

Viktig å bruke sports-bh med veldig god støtte når du er fysisk aktiv! 

Trener du mye bryst må du regne med at det kanskje ikke blir like aktuelt etter en operasjon. Som du vet må du påregne en god stund uten trening for så gradvis gjenoppta normal rutine. Hvor lenge varierer, men tror de fleste kirurger anbefaler minst 3-4 uker uten noe som helst fysisk trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kristink skrev:

Når det gjelder valg av størrelse skrev jeg tidligere i tråden at hvis du er redd for at de skal bli små, velg største, men er du mest redd for at de skal bli store, velg minste. Selvsagt ikke helt så enkelt, men det ligger noe i det. I praksis ikke noe særlig forskjell som du sier, går nok mest på psykiske, ergelig å angre når en har hatt valget...

Jeg synes de ganske raskt ble en del av meg og det føles helt fint i de aller fleste anledninger. Veldig rart i starten før man venner seg til at "noe" stikker ut der foran ;)

Viktig å bruke sports-bh med veldig god støtte når du er fysisk aktiv! 

Trener du mye bryst må du regne med at det kanskje ikke blir like aktuelt etter en operasjon. Som du vet må du påregne en god stund uten trening for så gradvis gjenoppta normal rutine. Hvor lenge varierer, men tror de fleste kirurger anbefaler minst 3-4 uker uten noe som helst fysisk trening. 

Tusen takk! Heller mot 485ml. Kan jeg spørre hvor mye du fikk? Hva synes du nå? Beklager, men har fortsatt så mye jeg lurer på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, poppy skrev:

Tusen takk! Heller mot 485ml. Kan jeg spørre hvor mye du fikk? Hva synes du nå? Beklager, men har fortsatt så mye jeg lurer på! 

Ingen problem, skjønner godt at du er usikker! Jeg har 475, høy profil runde, under muskel. Jeg er veldig godt fornøyd, tror jeg hadde valgt det samme nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Elit skrev:

jeg har 335 moderat over muskel, rund profil. er nesten 180 høy og har nå en D/DD cup.
Var på trening etter 10 dager, løp etter 5/6 uker og gikk tilbake til tung styrke etter 8 uker. 

Takk! Kan jeg få spørre på hvilken klinikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1. mai 2016 at 21.02, poppy skrev:

Hei! Mitt første innlegg, og det i et veldig interssant emne! 

Driver akkurat nå og vurderer størrelse etter å ha vært på konsultasjon Fornebu sist uke, det ligger an til enten 450g eller 485g. Blir neppe store forskjellen uansett, bør jeg velge største? 
Er forresten 168cm/57kg.
 
Til dere som har tatt silikon, hvordan er det å trene, og å være aktiv med de? Jeg trener mye, mest inne med vekter og div samt spinning, men er også aktiv ute med bl. a. sykkel og langrenn. 
 
(PS, har ingen planer om å konkurrere innen bikini-/bodyfitness.)

Hei! Jeg har nylig operert meg på Fornebuklinikken! Hovedinntrykket er veldig bra, følte meg litt usikker etter første konsultasjon, men tok en til og da fikk jeg et mye bedre inntrykk. Det inntrykket har videre blitt bekreftet gjennom selve operasjonen og god oppfølging i etterkant. De har virket grundige og oppriktig interessert i hvordan det går. Føler også at jeg har fått bra med informasjon hele tiden. 

Hele prosessen har vært omtrent som jeg forventet. Jeg har hatt et par mindre operasjoner tidligere (ikke kosmetiske) så jeg var klar over at man blir rimelig redusert i tiden etter. Nå føler jeg meg egentlig veldig bra, fortsatt litt ømt og slikt, men det virker som jeg har en normal god progresjon. 

Fikk 525g ekstra høy profil.

Var sykemeldt i 2 uker, jobbet litt i forrige uke og det har gått greit, med litt forsiktighet. Anbefaler at du tar 2 uker hvis du har mulighet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. mai 2016 at 21.25, Sandram skrev:

Hei! Jeg har nylig operert meg på Fornebuklinikken! Hovedinntrykket er veldig bra, følte meg litt usikker etter første konsultasjon, men tok en til og da fikk jeg et mye bedre inntrykk. Det inntrykket har videre blitt bekreftet gjennom selve operasjonen og god oppfølging i etterkant. De har virket grundige og oppriktig interessert i hvordan det går. Føler også at jeg har fått bra med informasjon hele tiden. 

Hele prosessen har vært omtrent som jeg forventet. Jeg har hatt et par mindre operasjoner tidligere (ikke kosmetiske) så jeg var klar over at man blir rimelig redusert i tiden etter. Nå føler jeg meg egentlig veldig bra, fortsatt litt ømt og slikt, men det virker som jeg har en normal god progresjon. 

Fikk 525g ekstra høy profil.

Var sykemeldt i 2 uker, jobbet litt i forrige uke og det har gått greit, med litt forsiktighet. Anbefaler at du tar 2 uker hvis du har mulighet til det. 

Betryggende å høre at du er fornøyd med Fornebuklinikken! Synes de virker veldig ok. 

525 er nok litt for mye for meg, hvordan virker det nå?

Ser noen skriver at de ikke får sykemelding ved kosmetisk kirurgi, stemmer det? Virker som mange får det også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal på konsultasjon hos Aleris i kveld. Er veldig spent, masse jeg lurer på men er det noe spesielt det er lurt å ta opp? Skal jeg si hva jeg ønsker av størrelse og slikt eller skal jeg bare høre på legen? 

Takker for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortilen skrev:

Hei! Jeg skal på konsultasjon hos Aleris i kveld. Er veldig spent, masse jeg lurer på men er det noe spesielt det er lurt å ta opp? Skal jeg si hva jeg ønsker av størrelse og slikt eller skal jeg bare høre på legen? 

Takker for tips! 

Konsentrer deg om ting som vedr din operasjon! Om det er noe som gjør deg til en spesielt god/dårlig kandidat etc. Selvsagt må du få fram hvor stor du ønsker å bli, men ikke størrelsen på implantatene da like str kan gi veldig forskjellig størrelse etter operasjon fra person til person. Viktig også å danne seg et bilde av vedk som skal operere deg, du må være fortrolig med vedk! 

Ikke glem praktiske spm som hvor lenge du må være borte fra jobb, trening etc etc. 

Skulle gjerne vært litt bedre forberedt selv første gang, og insistert mer på den størrelsen jeg ville bli. Da hadde jeg kanskje sluppet unna med en operasjon.. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bikinijente skrev:

Konsentrer deg om ting som vedr din operasjon! Om det er noe som gjør deg til en spesielt god/dårlig kandidat etc. Selvsagt må du få fram hvor stor du ønsker å bli, men ikke størrelsen på implantatene da like str kan gi veldig forskjellig størrelse etter operasjon fra person til person. Viktig også å danne seg et bilde av vedk som skal operere deg, du må være fortrolig med vedk! 

Ikke glem praktiske spm som hvor lenge du må være borte fra jobb, trening etc etc. 

Skulle gjerne vært litt bedre forberedt selv første gang, og insistert mer på den størrelsen jeg ville bli. Da hadde jeg kanskje sluppet unna med en operasjon.. 

Lykke til! 

Takk! 

Ser av en tidligere post at du har 500ml nå, hvilken BH-størrelse gir det deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. mai 2016 at 16.37, Mortilen skrev:

Takk! 

Ser av en tidligere post at du har 500ml nå, hvilken BH-størrelse gir det deg? 

DD, hva du ender opp som vil selvsagt avhenge av utgangspunktet. Hadde nesten ingen ting. 

Hvordan gikk forresten konsultasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 13. mai 2016 at 9.30, bikinijente skrev:

DD, hva du ender opp som vil selvsagt avhenge av utgangspunktet. Hadde nesten ingen ting. 

Hvordan gikk forresten konsultasjonen?

Takk som spør :) 

Jo, det gikk veldig bra. Mye informasjon å ta inn men jeg er vel mer eller mindre klar for operasjon, de kunne ta meg inn allerede 31. mai. Jeg får 450cc (er cc det somme som gr?) runde Eurosilicone implantater. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mortilen skrev:

Takk som spør :) 

Jo, det gikk veldig bra. Mye informasjon å ta inn men jeg er vel mer eller mindre klar for operasjon, de kunne ta meg inn allerede 31. mai. Jeg får 450cc (er cc det somme som gr?) runde Eurosilicone implantater. 

 

Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så misunnelig når jeg ser dere får 450-500ml! Var på konsultasjon på Aleris på torsdag, ble så innmari skuffa da jeg ble forespeilet kun 230-250ml. Noe jeg synes høres altfor lite ut, spesielt når jeg sammenligner med andre jeg vet om. Nesten som at jeg lurer på om det er bevisst, for å få oss til å ta en ny operasjon senere... 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men er helt sikker på at 250ml ikke vil gjøre meg fornøyd.

Bør jeg forhøre meg på Fornebuklinikken? Evt andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. mai 2016 at 20.36, fitnessline skrev:

Bør jeg forhøre meg på Fornebuklinikken? Evt andre. 

Hei! 

Jeg er i hvert fall godt fornøyd med Fornebu, skader neppe å avtale en konsultsjon der også siden du tydeligvis føler at du ikke kom helt bra ut av din konsultasjon på Aleris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. mai 2016 at 20.57, Mortilen skrev:

..er cc det somme som gr?..

 

Ja, i praksis ;) 

CC er jo et volummål (cubic centimetre), 1 CC vann veier 1 gram og silikon har omtrent samme vekt (0,97). 

Lykke til med operasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vurderer sterkt om jeg skal ta silikon, er veldig mye frem og tilbake.
Jeg har en veldig tendens til å legge på meg på magen, og fyller ikke en AA som cup størrelse.
(Dere kan jo tenke dere hvor uproposjonert dette ser ut)
Mage rundt navle: 85cm
Rundt bryst: 85 
( dette burde gi en pekepinne)

Så har jeg lest mye i denne tråden for å hjelpe meg å ta ev avgjørelse.
Det jeg føler jeg ikke har fått svar på er, når folk her prater om små pupper (spes. guttene) Snakker vi A/B cup eller AA cup da, litt stor forskjell faktisk.. Syns dere forsatt dette er "pent" ?

Å til dere som har tatt silikon, angrer dere ?
Må si det føles så uekte, og fælt og ha to implantater i brystene sine.. Eneste som gjør at jeg vurderer det er etter å ha forstått hvor vanlig det har blitt, og at dermed ikke er et så spesielt stort inngrep allikavel.
Har en ganske bra psyke, er kun brystene mine som egentlig plager meg mest. (Vil egentlig ikke ta silikon, men samtidig vil det. Står konstant ved dette dilemma å har tenkt/tenker over det flere ganger daglig i flere år nå).
Hva syns dere jeg bør gjøre, skulle gjerne fått råd fra noen av dere som har gjort det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Usikker på om denne tråden er død eller om det er her silikondiskusjon foregår? Jeg lurer i alle fall på løping. Er 5 mnd. post-op. nå og tenker å starte løpinga igjen. Har gått masse tur og trent lett med vekter frem til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...