Gå til innhold

Hjelp! Fått gode styrkeresultater, men dårlige muskelresultater


Gjest GuJunPyo

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo

EJ!!! Jeg har tenkt å bytte ut egg i frokosten med havregryn det er fordi at jeg ikke liker Egg og blir kvalm av å spise det om morgenen.

Jeg bare har problemer med å finne ut hvor mye en liter er i spiseskje?

Egentelig har jeg problemer med å finne ut hvor mye spiseskje det er i 200 kalorier havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentelig har jeg problemer med å finne ut hvor mye spiseskje det er i 200 kalorier havregryn.

Lol non-sequitur aside, har du en vekt? På pakken står det oppført hvor mange kilokalorier det er i 100 gram havregryn. Det er ca. 400. Hvis du har lyst på 600 kilokalorier, må du spise 150 gram. Når du har veid opp riktig mengde får du bare prøve deg frem til hvor mange spiseskjeer dette tilsvarer, så du slipper å veie opp hver dag.

Dette er i hvert fall svaret på det jeg tror du har lyst til å spørre om. Det du egentlig spør om tror jeg ikke det finnes noe svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen forrige gang jeg veide mat, ble det masse trøbbel og store søstra mi maste til foreldrene mine at jeg har spiseproblelmer og vil ende opp med anoreksi. :p Det er jo ikke sant, men jeg vill unngå dette. Så Hvor mye er omtrent en skål havregryn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du bruke det kjempeslue trikset jeg nevnte. Vei opp én gang, fortrinnsvis på et tidspunkt når søsteren din er opptatt med andre ting enn å overvåke kostholdet ditt, og finn ut hvor mange spiseskjeer 150 gram (eller whatever mengde) tilsvarer i spiseskjeer. Med denne essensielle kunnskapen kan du så regulere havregryninntaket ditt hver dag uten at søsteren din aner et kvekk.

Eventuelt kan du be søstra di pelle seg til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg fant ut at havregryn har mye karbohydrater noe PlastBox fortalte at jeg bør unngå. Så hva med om jeg spiser naturell yoghurt om morgenen også som frokost? Hmm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Sånn hel full skål av naturel yoghurt er omtrent 219 kalorier. Så hvis jeg dropper omtrent en kvartdel av det tror jeg at jeg skal klare rundt 150 kalorier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gidder ikke finne frem innlegget til PlastBox nå, men du skal opp i vekt. Spiller ingen rolle med karbohydratene, og 150 kilokalorier er en jævlig liten frokost. Jeg snakket om 150 gram havregryn, dvs. ca. 600 kilokalorier.

Du gjør ting uforholdsmessig vanskelig for deg selv med dette styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Ja, men jeg skal spise 3000 kalorier. Og da har jeg bare plass til 1-2 frukt til frokost + 150 kalorier. :p

Hva er så farlig med å spise 220 kalorier til frokost så lenge jeg får imeg 3000 kalorier ---> Nok til å bygge muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

XD Ja, men som sagt jeg har trent 1 år og 3 måneder med dårlige trening/kosthold. Derfor er jeg opptatt på kaloriene sånn at jeg spiser nok. Og jeg vil jo ikke lese kaloriene hverdag, dette er bare for å lese dette i 3--4 uker sånn jeg og kroppen min vet omtrent hvor mye mat jeg skal spise for å øke i muskelmasse. Etter det vil jeg spise det som kreves for å øke uten å telle kaloriene. :) Så det er bare for å fått det startet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg har da et nytt spørsmål nå får jeg i meg 180 gram proteiner, er ikke det mer enn nok for meg å øke i muskelmasse?

Bør jeg droppet proteinshake nå eller? Fordi jeg har hørt at hvis du får i deg for mye proteiner så vil alt bli til fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da et nytt spørsmål nå får jeg i meg 180 gram proteiner, er ikke det mer enn nok for meg å øke i muskelmasse?

Bør jeg droppet proteinshake nå eller? Fordi jeg har hørt at hvis du får i deg for mye proteiner så vil alt bli til fett...

Seriøst, gutt - nå må du pokker meg ta deg en bolle og trene, for faen!:D

Slutt å still så mange spørsmål. Du gjør det bare altfor vanskelig for deg selv. Nei, protein blir ikke på magisk vis omdannet til fett ved for høyt inntak. Skjerp deg nå! You act like a bitch!

Tren, og spis de 3000kaloriene dine sånn som du vil samme faen hvordan du får de i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

XD Ok, jeg skal slutte å spille så mange spørsmål. Jeg ser nå at jeg tenker alt for MYE. Men nå skal jeg holdekjeft og trene.:p

That's the spirit! Ikke still for mye spørsmål i loggen din heller - bare ett tips! Man blir litt oppgitt, kan du si. Logg det du spiser, legg ut bilder én gang i uken og tren hardt. Da skal du se at folk legger igjen noen fine kommentarer til deg, vet du.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da et nytt spørsmål nå får jeg i meg 180 gram proteiner, er ikke det mer enn nok for meg å øke i muskelmasse?

Bør jeg droppet proteinshake nå eller? Fordi jeg har hørt at hvis du får i deg for mye proteiner så vil alt bli til fett...

Kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare én ting; les deg opp på trening og kosthold for pokker :p Det ligger masse gode artikler her på forumet, kostholds-FAQ og Nybegynnerguiden feks, som vil gi deg en grunnleggende kunnskap som hadde gjort halvparten av spm i denne tråden overflødige. Gjør (les:gjorde) du feks markløft med bøyd rygg impliserer dette at du ikke har sett én video/artikkel om knebøyteknikk, og å suge til seg et tips om å ungå karbo når du skal opp i vekt blir for dumt. Å ha "hørt" at noe er bra eller dårlig holder ikke, knowledge is key! Så gjør deg selv (og alle som skal hjelpe deg videre med framgangen din) en tjeneste, og les, les, les + youtube, youtube, youtube (y) Gå for stødige karer som feks Rippetoe, og film deg selv for å se om du faktisk gjør som du skal. Legg gjerne ut filmen her inne også, så får du tips fra dyktige mennesker!

Og forresten; Når JEG har "forbrenning" nok til å svi av hele kyllinger og helmelk, så har nok du det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Hehe ja :D Ja, jeg har faktisk sett videor om knebøy teknikk og markløft flere ganger etter jeg rettet opp feil. Må si meg enig med posten din. Takk Splae for link og nå vil jeg endelig begynne å lese om KOSTHOLD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest GuJunPyo

En måned sist, siden jeg startet med bulken. Har platåen min med i benk blitt ferdig og har økt på benk fra 56 kg til 60 kg med 5 reps. På markløft har jeg økt fra 100 kg til 107,5 kg med 6 reps.

Her er formbildet forskjeller : forskjell123_zpsf7e9ea49.png

ka synes dere?

Og hvis dere vil se på teknikken min på løftene mine er det bare å ta seg en tur til logboken min hvor det er videor for markløft,knebøy, militærpress og benkpress. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...