Gå til innhold

Hjelp! Fått gode styrkeresultater, men dårlige muskelresultater


Gjest GuJunPyo

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo

Glem det jeg sa over, tiden vil vise hvor muskuløs jeg blir. Men jeg vil poste neste måndes formbildet her og hvis jeg fortsatt er på samme sted når det gjelder muskler vil jeg raskt øke kaloriene til 3500. Men jeg tviler på at jeg må det 3000 kalorier er mest sannsynelig nok for at jeg vil få muskler.

Vell,snart skal jeg spise middag og jeg gleder meg til morgendagens trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som det blir nevnt over her, så kan man øke mye i løftevekt i starten, uten at man nødvendigvis er blitt så himla STERK. Knebøyen bør du få dybdesjekket, jeg synes det virke litt rart at du mener du er høyere der enn på mark. Og mark på 100kg og benk på 55kg er egentlig ikke sååå fryktelig mye for en gutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg er ganske sikkert på at jeg tar dypt nok i knebøy, det er ikke så rart at jeg knebøyer mer enn mark. Er vell mange tidligere som også har hatt det sånn kan jeg huske å ha lest. Men skal laste opp en video med at jeg tar knebøy neste uke. Husk at mark og benken er på 6 reps ikke 1. Og om marken og benken min ikke er så mye nå sier ikke en dritt, siden jeg har startet med et nytt bulkeprogram og vil mest sannsynelig løfte mer og få mer muskler i kommende måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes du skal poste en video av knebøyen, er litt skeptisk til hvor dypt du går. om du spser så lite så tviler jeg på 105kg ned til parallel. Ellers så er det flott du poster her, er ikke ment som en diss av treninga di, men en oppfordring til formsjekk i ung alder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en uerfaren dust, men hvis jeg likevel skal synse litt er jeg enig med Kari her i at resultatene dine på 7 måneder ikke er så veldig sterke sånn generelt (til gjengjeld er du jo også ung, og har kanskje heller ikke kroppstypen med best anlegg (i samme båt selv)). Økning fra 60 kg til 110 (eller hva det var) i knebøy er isolert sett solid, men sannsynligvis er mye av dette ikke en reell økning. Da tenker jeg ikke bare på nevrale tilpasninger, som allerede er nevnt her, men også bedret teknikk og det faktum at man gjerne starter treningen på lavere belastning enn det en egentlig kunne klart (ikke noe i veien med dét, tvert imot er det vel ofte anbefalt for teknikk mm, men dog).

Knebøyen og marken virker likevel ålreit, og jeg er enig med deg i at det er pussig at det ikke har gitt mer volum på deg. Benken din er imidlertid ganske rævva. 10 kilo - fra 45 til 55 - er rett og slett en skikkelig dårlig utvikling over 7 måneder for en fersking. Det blir litt vilkårlig, men jeg er overrasket over at du ikke i hvert fall ligger på nærmere 70 kg, sett i forhold til utviklingen på de andre øvelsene.

Etter å ha skummet gjennom tråden er det vel etablert at du har ligget lavere i kilokalorier enn du har trodd? Da ligger vel løsningen der. Helmelk har funket greit som en gainer for meg. Én liter hver dag burde i hvert fall være økonomisk mulig, helst to. En liter koster vel 10-15 kroner. Kjøp et proteinpulver i tillegg og bland godt ut, og du er et stykke på vei.

Hvorfor non-fat yoghurt som snack? Jeg tror ikke du skal bekymre deg mye for å legge på deg fett, du er nok typen det renner fort av igjen hvis du skulle føle det blir litt mye og nødvendig å holde igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Sistemann : Foreldrene mine kommer fra et land hvor naturel-yoghurt blir lages og spises ofte så det kommer ofte fra der :p

Fra igår begynte jeg å spise 3000 kalorier. Og faren min forsikret meg om idag at han har penger til maten så jeg trenger ikke å bry meg om det siden jeg begynner å spise mer. Jeg skal spise 3000 kalorier hver eneste dag for å få muskler. Kosthholdsplanen min står på side 1 eller 2 og jeg spiser sunn mat siden jeg mener at det vil gi meg større muskelmasse en å spise mac-donalds mat eller pizzaer for 3000 kalorier.

Jeg har Whey Protein shake. Så mine proteiner vil bestå av 155 g + to scoops protein shake, Karbohydratet er 485 gram og fettet var på 55 gram. Jeg må innrømme at jeg har mistet litt av motivasjonen de siste dagene etter jeg fant ut at jeg ikke har så mye muskler av mitt 7 måneder DRITT HARDE arbeid i gymmet.

Men det går bra, jeg skal ikke gi opp. Også skal jeg poste mine formbilder hver måneder for å få respons om jeg har fått resultater sånn at jeg kan fikse kostholdet mitt :)

Tusen takk for kommentarer og hjelp Sistemann det setter jeg pris på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Men jeg må innrømme at du har litt rett i at jeg tidlegere har vært redd for å legge fett på meg. Noe som har noe med at ifjor så ble jeg mobbet, og da var jeg desperat for å bli større. Og da spiste jeg UTROLIG mye mat (4000 kalorier +) og trente litt i tilegg, jeg trodde at jeg ville få muskler fra dette. Men jeg la på meg fett og ble enda litt mer mobbet av en person for å være "feit". Men jeg tror at hvis jeg spiser bulken riktig poster formbilder på senere måneder og får svar på at alt går bra. Så tror jeg at min lille redsel for å ta på meg vekt vil komme vekk etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Menn, fortid er fortid. Jeg gjør som andre menn og move on. Jeg skal ikke sjekke speilet (uten at mine måndtelige bilder som skjer en gang i måneden) eller sjekke vekten., og jeg skal spise for å bulke. Og jeg skal trene hardt og få muskler. Jeg skal aldri gi opp for å få muskler og får hver feil jeg gjør, lærer jeg av det og kommer et skritt nærmere for å få drømmekroppen. Nå takker jeg for meg, og dette vil nok være den siste posten min i dette emnet for denne måneden og nå vil det bare komme formbilder 1 gang hver måneder fra min side her :) . Og jeg skal snart sove etter kveldsmat :)

Tusen takk for hjelp og råd alle sammen. TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra at du har fått ordna opp i kostholdet! 3000-3500 kalorier og nok protein hver dag pluss hardkjør i baseøvelsene kan bare gå én vei, blir moro å se fremgangen din i løpet av de neste månedene. :D

Om jeg skal komme med noen innvendinger må det være at du spiser enormt mye karbohydrater samtidig som du spiser f.eks. lavfett-yoghurt. Om du vil legge på deg minst mulig fett bør karbohydratene stå i stil med aktivitetsnivået, og med mindre du er olympisk svømmer eller kroppsbygger på toppnivå er det no way in hell mulig å brenne av 485g karbohydrat hver dag.

Kaloriene og proteinet er på et supert nivå men spis naturlig yoghurt i stede for non-fat varianten og kutt heller tilsvarende i karbohydratene så kalorinivået forblir det samme. Ikke fordi jeg er så veldig anti-karbohydrat for folk som er skikkelig aktive men fordi ting som lett-rømme, fettfri yoghurt og skummetmelk, der naturlig fett er bytte ut med stivelse og annet tullball er unødvendig og kunstig.

Lykke til! Ser frem til oppdateringer på tråden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Hei, :D Ja, jeg spiser ikke fettfri yoghurt. Vi spiser naturel yoghurt der jeg bor, men som blir laget av min mor. Det var det første som kom opp når jeg søkte naturel yoghurt så det at den er fettfri er litt feil. Men det er en sunnere varriant av yogghurt da :)

Men, jeg førte på mylog.no og endret litt av maten og da sto det 2990 kalorier og 380 gram karbohydrater som jeg kan huske er er mindre enn den forrige.

Mylog.no er også nok mer riktig enn den amerikanske siden jeg brukete for noen dager siden, siden jeg kjøper mat i norge.

Mylog.no sin side fungerer ikke nå så når den fungerer fører jeg inn protein, karbohydrater og fett ifølge nettsiden her.

Tusen takk for kritikk Plastbox og takk for linken phatlegs.

Jeg merket foresten allerede igår at jeg var sterkere i løft, i militærpress på 41 kg 4 reps som jeg tidligere bare klarte to fulle reps og to halvereps på, klarte jeg 4 fulle reps på, og i benk merket jeg at jeg tok mer. Og i dag merket jeg at knebøy på 105 kg 6 reps var en del lettere enn forrige gang også strakmark var lettere :D Så jeg merker allerede at bulken fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være myfitnesspal om du har en telefon der den appen finnes tilgjengelig. Den har til og med strekkodeleser, og det lille jeg har testa den imponerer! Virker som om noen har tatt seg bryet med å ikke bare legge inn omtrent alle produktene man finner i Norske butikker, men også f.eks. hvor mye et Ryvita-knekkebrød veier. Veldig enkelt å scanne strekkoden på knekkebrødpakka og velge "4 skiver", så scanne osten man slenger på og velge "16 skiver". :D

Keep us posted på fremgang, er spent på å se hvordan det går! (y)

(Liten P.S. Vet ikke om det var det du mente, men yoghurt med mindre fett er ikke sunnere enn den naturlige varianten. Naturlig er alltid bedre enn fettredusert. Fett er ikke farlig, og matvarer bør ha blitt tafset og tullet minst mulig med.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir nevnt over her, så kan man øke mye i løftevekt i starten, uten at man nødvendigvis er blitt så himla STERK. Knebøyen bør du få dybdesjekket, jeg synes det virke litt rart at du mener du er høyere der enn på mark. Og mark på 100kg og benk på 55kg er egentlig ikke sååå fryktelig mye for en gutt. :)

This. Det finnes skralte wow gutter som tar mer enn 55kg i benk.

Det er ikke normalt å være sterkere i bøy enn mark. Om du vil ha mer muskler, så trener du obv feil om det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Det betyr ikke en dritt om jeg er sterkere i bøy eller mark. Fordi Knebøy er en fullkrops øvelse. Kanskje jeg har bedre Bein genetisk enn rygg? Hvem vet, men bare fordi jeg er sterkere i bøy enn mark betyr ikke at jeg trener feil.

Hvis jeg er sterkere i triceps-press enn Bicepscurl trener jeg feil da? Nei,Jeg er da bare genetisk sterkere i tricepsen enn bicepsen.Ikke at jeg hadde vært et slags monster, men jeg hadde bare hatt sterkere triceps enn biceps.

Hvor mange ganger skal jeg si dette? Jeg har fikset kostholdet og begynt å bulke og jeg merket allerede etter to dager av bulk at jeg var sterkere i Benk (tok mer reps på alle sett). Så det å si at jeg er svak i benk er bare repetering og unødvendig, siden jeg om noen måneder vil nok løfte en del mer på øvelsen. Men takk for din kommentar og dine tips Tamadeus :)

Plastbox takk for appen, den skal jeg prøve ut :D Og det jeg mente var at jeg spiser vanlig naturlig yoghurt da jeg skrev fat-free versjonen valgte jeg feil på den amerikanske siden :p

Og her er infoen fra mylog.no :

Egg kokt (165.0g)

Kyllingvinger (600.0g)

Appelsin (400.0g)

Loff, hvitt brød (300.0g)

Ris - Boil-In-Bag Basmatiris (200.0g)

Banan (220.0g)

Yoghurt naturell (300.0g)

Kalorier : 2 997

Proteiner : 192,6 (+ to scoops Whey Protein)

Karbohydrater : 380,3

Fett : 124,3

Hva synes dere om kostholdet mitt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...