Gå til innhold

Hjelp! Fått gode styrkeresultater, men dårlige muskelresultater


Gjest GuJunPyo

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo

Hei, jeg hadde dårlige muskeløkninger, men bra styrkeøkninger i noen øvelser i 7 måneder. Jeg fant ut hvorfor kostholdet mitt. Nå er jeg på bulk og dette vil være tråden jeg poster mine måndtelige muscle gains. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, du. Ut ifra bildene, ser jeg at du har veldig lite muskelmasse, og har sannsynligvis vært utrolig tynn og underspist i mange år. Du sier at du spiser 3000kcal, men hva kommer disse kaloriene fra? Hva er macroene dine (Protein, carb og fett)?

Det er ikke alltid så enkelt som å si at lav-rep trening går mer på styrke, mens høyrep går på hypertrofi(muskelstørrelse).

Jeg vokser f.eks mye mer av 3repper, 10sett, med 80-95% av 1RM(1RM= det jeg maks klarer å løfte på én repetisjon), enn en type "bygge-metode" med 3sett på 8-12 repetisjoner.

Ikke det at jeg skal si noe spesielt om X-size, men det har en del svakheter etter mitt syn, uten å gå nermere inn på det.

Men, til en helt normal person, som vil skaffe seg litt styrke og størrelse, er det ganske kurrant.

Fortell meg litt om målene dine med treningen. Høyde, vekt, hvordan og hva du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Zain, hei. Jeg får ikke sett på makroene mine siden diett.no krever nå at jeg skal bli medlem der.

Men det ser noe slikt ut =

Frokost 3 egg + 1 enn frukt

Lunsj : 4 fire brødskiver med ost

Måltid etter trening: 2 appelsiner, 2 tomater og to brødskiver

Middag :

Ris og Kylling (???)

Kveldsmat

2 tomater

2 bananer

og en hel skål naturel yogghurt.

Som sagt så er jeg usikker på middagen jeg har glemt hvor mye gram det var, men det står på diett.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite protein til å bygge noe muskler dette her. GuJunPyo. Ikke rart du ikke har lagt på deg mer muskler på 7måneders trening. Legg deg på 1,5-1,8g protein per kg kroppsvekt, 50-80g fett og resten karbohydrater.

Spis mer kjøtt, mann!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GuJunPyo

Men Zain, jeg har et spørsmål. Siden jeg har økt såpass mye på løftene, ville ikke muskelene jeg egentelig skulle ha fått de 7 månedene komme etter noen uker? Eller må jeg trene 7 måneder ekstra for å få musklene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Det er ikke bare mangelen på proteiner, men heller mangelen på kalorier som er problemet. Jeg tviler på at detndu oppga ovenfor er 3000 lalorier.

Ifølge diett.no var det 3000 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Igjen jeg har økt fra 60 kg til 105 kg på 6 reps på knebøy og fra 70 kg til 100 kg på 6 reps markløft. Så siden jeg har økt i styrke må ha kaloriene funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp kosholdet ditt, kjør på med samme trening, så skal du se at musklene kommer. Enig med selters.

Kan gi deg en pekepinn på hva jeg spiser i løpet av en dag:

600g karbonadedeig

500g kyllingfilét

400g basmatiris

+ ett par skjeer med div oljer.

Det blir rundt 3000kcal. Og dette blir det muskler av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg har da sendt mail til diett.no om de kan poste kostholdsplannene mine siden jeg ikke kan se dem siden jeg ikke er medlem. Så skal jeg poste dem her når jeg har fått de.

Men jeg er 17 år og går på skole. Men jeg skal spise mere kyliing 5-6 sånn sirka for å få proteinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GuJunPyo

Men MM hvordan kan jeg ha økt så mye på knebøy og markløft hvis jeg spiser så lite, det jeg mener er hvordan kan man øke så mye med lavt kalori innhold?

Det er jo det jeg ikke skjønner, liksom hvordan kan jeg ha økt fra 60 kg til 105 kg på 6 reps på knebøy når jeg spiser så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Men det er jo bare å finne frem kalkulatoren å regne noen uker, så har du kontroll på det etter hvert.

Myo-rep, passer seg best på diett for min del, i hvert fall. Noe du ikke bør vurdere en gang. Kjør på med X-size, men få kontroll på maten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men MM hvordan kan jeg ha økt så mye på knebøy og markløft hvis jeg spiser så lite, det jeg mener er hvordan kan man øke så mye med lavt kalori innhold?

Det er jo det jeg ikke skjønner, liksom hvordan kan jeg ha økt fra 60 kg til 105 kg på 6 reps på knebøy når jeg spiser så lite.

Det kalles noob-gains, noe man kan gjøre som nybegynner. Man kan fint øke styrken på diett også(kaloriunderskudd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...