Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Høres bra ut, matvareutvalget er bra, hold deg unna søtsakene og juster gradvis. Vanskelig å si så mye mer uten å vite spesifikt aktivitetsnivå og totalt antal kcal på en typisk dag.

Varierer fra 1700-1900 kcal med det kostholdet jeg har idag. Treningen pleier å være 30-40 min intervaller, med 30-50 min styrke (mage/rygg, knebøy, markløft, benk) x 2 i uka, og en ren styrkeøkt x 1 per uke.

Som sagt, veldig nybegynner.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutt 20år, 193 høy, 90kg

frokost: 2scoop proteinpulver i vann

Lunsj: 2scoop proteinpulver i vann

Lunsj 2: 2scoops proteinpulver i vann

Middag: 5scoops proteinpulver med grønnsaker på siden

Etter trening: 2scoops proteinpulver

tar selvfølgelig andre nødvendige tilskudd som 30g kreatin 2x daglig, 2x multivitamin, 4kapsler selolje, 15g bcaa, en scoop glutamine, kreabolic, går også på jack3ed.. fikk det på døra, men var redd d var politi undercover :o! Fungerer som faen...

målet er å gå opp minst 5kg ren muskelmasse til påske, også miste ca 2-3kg fett ! noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra 1700-1900 kcal med det kostholdet jeg har idag. Treningen pleier å være 30-40 min intervaller, med 30-50 min styrke (mage/rygg, knebøy, markløft, benk) x 2 i uka, og en ren styrkeøkt x 1 per uke.

Som sagt, veldig nybegynner.. ;)

1700-1900 kcal var litt lite for en med din høyde.. Juster opp et par hundre kcal i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt superglad for innspill på mitt kosthold :)

Jente 27 år, 167cm og ca 75 kg. Trener 4-6 økter i uka- 4 styrkeøkter med noe cardio etter noen av styrkeøktene og 2 håndballøkter. Pluss at jeg går en del da jeg ikke har bil.

Jeg har gått ned 23 kg og målet videre er å gå ned ca 5-8kg, ned i fett% og opp i muskelmasse.

En typisk matdag kan se sånn ut:

M1: 200gr kyllingfilet, litt grønnsaker/salat, 1-2egg

etter trening: riskaker/banan pluss proteinshake

M2: 200-400gr kjøtt/fisk og grønnsaker

M3: Mager kesam med fun light.

M4: havregrøt (stor porsjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt superglad for innspill på mitt kosthold :)

Jente 27 år, 167cm og ca 75 kg. Trener 4-6 økter i uka- 4 styrkeøkter med noe cardio etter noen av styrkeøktene og 2 håndballøkter. Pluss at jeg går en del da jeg ikke har bil.

Jeg har gått ned 23 kg og målet videre er å gå ned ca 5-8kg, ned i fett% og opp i muskelmasse.

En typisk matdag kan se sånn ut:

M1: 200gr kyllingfilet, litt grønnsaker/salat, 1-2egg

etter trening: riskaker/banan pluss proteinshake

M2: 200-400gr kjøtt/fisk og grønnsaker

M3: Mager kesam med fun light.

M4: havregrøt (stor porsjon)

FrkHoel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt superglad for innspill på mitt kosthold :)

Jente 27 år, 167cm og ca 75 kg. Trener 4-6 økter i uka- 4 styrkeøkter med noe cardio etter noen av styrkeøktene og 2 håndballøkter. Pluss at jeg går en del da jeg ikke har bil.

Jeg har gått ned 23 kg og målet videre er å gå ned ca 5-8kg, ned i fett% og opp i muskelmasse.

En typisk matdag kan se sånn ut:

M1: 200gr kyllingfilet, litt grønnsaker/salat, 1-2egg

etter trening: riskaker/banan pluss proteinshake

M2: 200-400gr kjøtt/fisk og grønnsaker

M3: Mager kesam med fun light.

M4: havregrøt (stor porsjon)

Dette ser bra ut. Du spiser de rette matvarene og mengdene ser bra ut, men du kan nok holde deg til ca 200g kjøtt/fisk i M2 (y) Hva er dette ca i kcal? Har du noe kontroll på hvor mye du går ned i uka eller mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente 20 år, 167 cm og veier 47 kg. Trener 6-7 dager i uken. Målet er å øke i muskelmasse.

Frokost: 3 ryvita med pålegg(sild, egg, makrell i tomat) 1 eple, 1 gl. melk, masse grønnsaker

Lunsj: samme som frokost eller 1 grovt rundstykke med pålegg(som frokosten) 1 boks tunfisk(ca 50 g) og masse grønnsaker

Mellommåltid: 1 skyr med noen nøtter/rosiner

Middag: F.eks 1/3 pk kyllingkjøttdeig, 1 stk søtpotet og masse grønnsaker

Kvelds: samme som frokost eller 1 skål naturell yoghurt med gryn, bær, noen nøtter/rosiner + et par frukter eller 1/3-1/2 boks kesam med bær/gryn/rosiner

Er dette bra/dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 20 år, 167 cm og veier 47 kg. Trener 6-7 dager i uken. Målet er å øke i muskelmasse.

Frokost: 3 ryvita med pålegg(sild, egg, makrell i tomat) 1 eple, 1 gl. melk, masse grønnsaker

Lunsj: samme som frokost eller 1 grovt rundstykke med pålegg(som frokosten) 1 boks tunfisk(ca 50 g) og masse grønnsaker

Mellommåltid: 1 skyr med noen nøtter/rosiner

Middag: F.eks 1/3 pk kyllingkjøttdeig, 1 stk søtpotet og masse grønnsaker

Kvelds: samme som frokost eller 1 skål naturell yoghurt med gryn, bær, noen nøtter/rosiner + et par frukter eller 1/3-1/2 boks kesam med bær/gryn/rosiner

Er dette bra/dårlig?

Du spiser for lite.

Mer frukt, mindre kesam og yoghurt, mer kjøtt/fisk/fugl, mer ris/poteter så ligner det noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut. Du spiser de rette matvarene og mengdene ser bra ut, men du kan nok holde deg til ca 200g kjøtt/fisk i M2 (y) Hva er dette ca i kcal? Har du noe kontroll på hvor mye du går ned i uka eller mnd?

Takk for svar :)

Har ikke registrert på noen dager nå, gjorde det da jeg startet med å forandre litt på kostholdet for 2-3 uker sider for å ha kontroll. Men syns det er stress å skulle gjøre det hver dag.. Har skrevet opp noe, så regnet raskt over nå. Jeg ligger på ca 1300-1900 kcal. 1900 er på en god dag.. Syns det er vanskelig å få i meg nok.. Har alltid vært redd for å spise for mye, nå er det det motsatte som er problemet.. Jeg spiser første måltid kl. 12-14 og siste ca kl 22-23. Så M2 pleier være det største (middag) etter trening. Noen tips??

Jeg har hatt ett par dårlige helger på rad nå da jeg har vært borte og bare måtte spise det som var.. Så har ikke veid meg på ett par uker.. Gruer meg litt.. Magen er mitt største problem.. Den vil liksom ikke bli flat..

Ser treningen ok ut? Mer cardio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

Har ikke registrert på noen dager nå, gjorde det da jeg startet med å forandre litt på kostholdet for 2-3 uker sider for å ha kontroll. Men syns det er stress å skulle gjøre det hver dag.. Har skrevet opp noe, så regnet raskt over nå. Jeg ligger på ca 1300-1900 kcal. 1900 er på en god dag.. Syns det er vanskelig å få i meg nok.. Har alltid vært redd for å spise for mye, nå er det det motsatte som er problemet.. Jeg spiser første måltid kl. 12-14 og siste ca kl 22-23. Så M2 pleier være det største (middag) etter trening. Noen tips??

Jeg har hatt ett par dårlige helger på rad nå da jeg har vært borte og bare måtte spise det som var.. Så har ikke veid meg på ett par uker.. Gruer meg litt.. Magen er mitt største problem.. Den vil liksom ikke bli flat..

Ser treningen ok ut? Mer cardio?

Jeg er anti-kardio. Kom meg i konkurranseform uten kardio ;)

Ikke bry deg om hva slags tall som kommer opp på vekta. Bry deg om variasjonen. Er det et midre eller et større tall. Er det et større tall justerer du kcal LITT ned. Er det mindre tall så fortsett sånn som du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er anti-kardio. Kom meg i konkurranseform uten kardio ;)

Ikke bry deg om hva slags tall som kommer opp på vekta. Bry deg om variasjonen. Er det et midre eller et større tall. Er det et større tall justerer du kcal LITT ned. Er det mindre tall så fortsett sånn som du spiser.

Jeg er heller ikke superfan av cardio, men får hvertfall noe via håndballen og prøver få til noen kortintervaller på mølla eller litt sykkel av og til :) ok, men jeg er redd jeg får i meg for lite? Er vel ikke bra det heller.. Igår f.eks tror jeg ikke jeg fikk i meg mer enn ca 1200-1300 kcal.. 200gr kylling,litt paprika og sopp og to egg til M1, samme til M2 minus egg, 4 riskaker pluss shake etter trening, grønnsakssuppe laget av ferdig lapskausblanding 300-400gr pluss kjøttboller av ca 200gr svin til middag og havregrøt til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke superfan av cardio, men får hvertfall noe via håndballen og prøver få til noen kortintervaller på mølla eller litt sykkel av og til :) ok, men jeg er redd jeg får i meg for lite? Er vel ikke bra det heller.. Igår f.eks tror jeg ikke jeg fikk i meg mer enn ca 1200-1300 kcal.. 200gr kylling,litt paprika og sopp og to egg til M1, samme til M2 minus egg, 4 riskaker pluss shake etter trening, grønnsakssuppe laget av ferdig lapskausblanding 300-400gr pluss kjøttboller av ca 200gr svin til middag og havregrøt til kvelds.

1200-1300 er altfor lite ja. Legg deg en plass mellom 1800-2000 og se hva som skjer. Og juster deretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra tråd!

Mann på 25 som veier 89kg og er 191 høy. Har som mål å vedlikeholde/øke muskelmasse samt å minske fettprosent. Trener styrke 3 ganger i uken (5x5 til myrevoulution), så det blir hovedsaklig tunge basisøvelser. I tillegg blir det kardio/buk og rygg to dager.

Dette spiser jeg i løpet av en dag:

Frokost: 120-150 gr havregryn

Mellommåltid: 1 skyr + litt frukt/grønnsaker

Lunsj: 3 knekkebrød med en boks makrell i tomat

Mellommåltid: 1 skyr eller 1 neve nøtter + frukt eller grønt

Middag: 200 gr kjøttfisk + pasta/ris/potet og mye grønnsaker

Etter trening: Proteinshake

Kveldsmat: en halv boks cottege cheese + 3-4 knekkebrød med ost/magert kjøttpålegg/egg

I tillegg lurer jeg på om jeg skal lage hjemmelagde proteinbarer av proteinpulver, honning, havregryn og peanøttsmør. I disse er det pr. bar: 180 kcal, 17 gr karb, 11 gr prot og 7 gr fett. Når bør jeg spise disse?

Er dårlig på utregning men håper noen har lyst til å ta en liten titt og komme med en kjapp tilbakemelding.

eirich?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200-1300 er altfor lite ja. Legg deg en plass mellom 1800-2000 og se hva som skjer. Og juster deretter

ja det er jo altfor lite, men sliter litt med å få i meg nok.. Noen gode tips?? :)

jeg er som regel veldig sulten når jeg våkner, men blir raskt mett og er ikke spes sulten gjennom dagen.. Opplever noen ganger litt sult etter jeg har lagt meg, selv om jeg har spist en STOR porsjon havregrøt.. Så må i meg mer til de andre måltidene på et vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo altfor lite, men sliter litt med å få i meg nok.. Noen gode tips?? :)

jeg er som regel veldig sulten når jeg våkner, men blir raskt mett og er ikke spes sulten gjennom dagen.. Opplever noen ganger litt sult etter jeg har lagt meg, selv om jeg har spist en STOR porsjon havregrøt.. Så må i meg mer til de andre måltidene på et vis..

Treningssak. Desto mer du spiser desto mer plass får du til mat etterhvert. Er bare å spise pittelitt mer selv om du er mett.

Spis litt mer nøtter på morgenen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. så flott tråd :D

Jeg er en jente på 26år. er 158-160 ish, veier 70kg.

Trener styrke 3 dager i uken. Går tur med hunden hvær dag. På hviledager blir turene lengre og kan vare rundt en time++. Utenom det er det lite kardio :o

jeg ønsker vel alt egentli.. bort med fettet, mer muskler, strammere kropp..

så til dette kostholdet som slites med i massevis :/

Fett: under 60g

Protein: 80g++

Karbs: under 100g

dette gjelder for både treningsdager og ikke. Jeg er mett på 1200-1500kcal pr dag. på dager der snop og junk tillates blir det nermere 1700kcal. Dette er nokk liiitt i det minste laget, men skal jeg øke inntaket blir det alltid mer fett og karbs :/

Jeg er super kresen og får noen syke cravings etter junkfood som jeg ikke alltid er sterk nokk til å holde meg borte fra.

Nååår jeg er flink (noe som skjer oftere og oftere :D ) går det i salat, rene kjøtt kilder som kylling, biff, karbonadedeig osv. Karbs inntas ved frukt, ris, poteter eller brød.

Sååå, hva bør jeg endre på, og evt hvor mye buurde det være?

help please ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...