Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Jeg er mye stillesittende, men prøver å på trent styrke 3 gr pr uke + gåturer på 45 min 3-4 gr pr uke. Ellers er det mye sitting med skoleoppgaver osv. 1500 kalorier er forresten på treningsfrie dager :)

og ja, pleier å beregne det "lille ekstra" i helgene inn i budsjettet, overstiger sjelden 2500 kalorier den dagen jeg spiser ekstra.

Takk for at du svarer :)

Det virker jo som det fungerer for deg, så prøv en stund å se hva som skjer. Og får du ikke forventet framgang så ville jeg kutta utelukkene på helgekosen. For 1500 er minimum om du skal få gjort noe skoleoppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jente på 23 år, 80 kg.

Trener i snitt 3 dager styrke i uka, push/pull med fokus på baseøvelser (gjort det i 5-6 måner nå)

prøver også å legge inn en dag med kardio i form av pulsstep ol. (misterca hver 3

Er student, jobber i tillegg og har ganske tidkrevende hobbyer så det eksisterer ingen struktur når det kommer til måltider.

Det jeg derimot har gjort er å laste ned shape-up sin app hvor jeg kan legge inn alt jeg spiser slik at jeg på den måten har kontroll over antall kcal som inntas, hva de består av og hvor mange jeg har igjen på "dagens kvote".

I ukedagene prøver jeg å holde meg rundt 1500 kcal, lørdager blir det fort 2200 og søndager 1800.

fordelingen er omentrentlig 1/7 del fett, 2/7 deler karbo og 4/7 deler protein.

Målet mitt er å gå litt ned i vekt, bedre form slik at det blir lettere å bevege seg, og ganske enkelt øke livskvaliteten.

Mitt spørsmål er da om dette vil ha noen effekt? eller vil vinninga gå opp i spinninga på lørdag?

Jeg ønsker ikke å konkurrere i fitness eller å spise cottage cheese til det tyter ut øra, men hadde vært greit om jeg hadde klart å tatt av 0.5-0.75 kg i uka ca. Er dette mulig?

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette blir litt VEL mye protein, og for lite fett!

Super tråd!

Typa har satt opp en diett til seg selv, hadde vært greit å få tilbakemeldinger på den! :)

Info 30 år, 178cm ca 85kg trenet bra i noen år så har opparbeidet god muskelmasse og nå vil han de skal synes etter en liten vinterbulk;) Trener 4-5 ganger i uka, bare styrke.

Frokost

100g havregryn, 40g shake, Omega 3

Lunsj:

150g kjøtt div grønnsaker, ris

Mellommåltid:

eple, 40g shake

M1:

150g kjøtt grønnsaker

M2: (før trening)

150g kjøtt grønnsaker, ris

Etter trening:

60g gainer (liker hverken riskaker eller banan så dekker karb/prot med dette, innspill her?)

M3:

150g kjøtt, grønnsaker, ris/poteter

Iløpet av dagen er det til sammen en bil in bag pose ris eller tilsvarende poteter

har ikke fordelingen per måltid men sammenlagt:

Ca 2200 kcal, 262g protein, 233g karb, 18g fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Håper på gode råd som kan gi forbedringer. Målsetning: Stramme opp og bygge muskler. Har ikke veldig mye fett å rutte med, men man ser jo alltid noe man vil gi slipp på.. Så vil ha et kosthold som bygger muskler, og sparer magen min for litt fett ;p

Jente, 22 år, 57kg, 170cm.

Trener med utgangspunkt i dette programmet, tre ganger i uken - Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen

+ en 40min spinn og en 55min spinn (liker egentlig å jogge, men sliter litt med kneet for øyeblikket)

Prøver meg foresten på å spise mellom 1130 - 2130, og legger karbs til kvelds da jeg føler det fungerer bedre for meg med mindre av dette på dag.

Eksempelvis, dagens inntak:

M1: omelett: 2 egg, 2 skiver kalkunpålegg, 15g norvegia lettere, ca 20-30g mager kesam, 1 stk rug sprø

M2: 200g kyllingkjøttdeig, 1 egg, rødløk/hakket tomat/squash/spinat

M3: 150g mager kesam, 150g mager CC, 40g havregryn, eple og bær

= 116g protein, 92g karbohydrater, 45g fett

Soom jeg vet muligens er litt for lite..

MEN, hjelp meg nå. Etter min målsetning, hvor mye burde jeg spise og hvordan skal jeg best mulig fordele dette mtp protein, karb og fett?

På forhånd tuusen takk for gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente på 19 år. 167cm høy og 69-72kg. Trener 5 ganger i uka hvor jeg prøver å ha morgencardio før frokost på 3 av dagene. Trener mye basic styrke, er med på step og spinning, samt har en skikkelig cardiodag pr uke.

En typisk dag for meg kan se slik ut:

Frokost: 150-200gram cottage cheese eller en god(som i stor) porsjon havregrøt.

Lunsj/mellommåltid: Skyr + frukt

Lunsj/mellommåltid2: Proteinsmoothie (enkelt og greit en proteinshake hvor jeg tilsetter en stor dose bær)

Middag: 200-300gram kylling/karbonadekjøttdeig med ris/pasta/potet - alt ettersom. Og siden jeg ikke er noe spesielt fan av disse grønnsakene lager jeg en grønnsakssmoothie av spinat og brokkoli hver dag. Ferdig blandet blir dette ca. 7dl. med grønnsaker (haha:p).

Kveldsmat: Proteinpannekaker/cottage cheese/havregrøt, evt. rester etter middagen.

Mitt mål er å gå ned i fettprosent som i Oktober var på 37%... Vet jeg har gått ned litt, men uten kunnskap stagnerer man fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Håper på gode råd som kan gi forbedringer. Målsetning: Stramme opp og bygge muskler. Har ikke veldig mye fett å rutte med, men man ser jo alltid noe man vil gi slipp på.. Så vil ha et kosthold som bygger muskler, og sparer magen min for litt fett ;p

Jente, 22 år, 57kg, 170cm.

Trener med utgangspunkt i dette programmet, tre ganger i uken - Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen

+ en 40min spinn og en 55min spinn (liker egentlig å jogge, men sliter litt med kneet for øyeblikket)

Prøver meg foresten på å spise mellom 1130 - 2130, og legger karbs til kvelds da jeg føler det fungerer bedre for meg med mindre av dette på dag.

Eksempelvis, dagens inntak:

M1: omelett: 2 egg, 2 skiver kalkunpålegg, 15g norvegia lettere, ca 20-30g mager kesam, 1 stk rug sprø

M2: 200g kyllingkjøttdeig, 1 egg, rødløk/hakket tomat/squash/spinat

M3: 150g mager kesam, 150g mager CC, 40g havregryn, eple og bær

= 116g protein, 92g karbohydrater, 45g fett

Soom jeg vet muligens er litt for lite..

MEN, hjelp meg nå. Etter min målsetning, hvor mye burde jeg spise og hvordan skal jeg best mulig fordele dette mtp protein, karb og fett?

På forhånd tuusen takk for gode svar :)

Hei! Ja, det er nok absolutt for lite, godt du foreslo det selv. Jeg er verken en ekspert på periodisk faste eller biorytme, så jeg vet ikke hvordan det er å kombinere de to? Det får noen med mer kompetanse svare på, men et kjapt søk her på forumet på "periodisk faste biorytme" gir noen tråder hvor det ser ut som det i alle fall ikke er nødvendig. Der fikk jeg også opp en tråd du har startet tidligere, hvor du har fått svar om at det er altfor lite mat. Du kommer ikke til å få et annet svar av å poste i denne tråden, det er fortsatt for lite mat. Du har en BMI på under 20, og jeg kan ikke se for meg at det er mye overflødig fett på kroppen din. Det hjelper ikke å spise lite for å fjerne (ikkeeksisterende) fett hvis det ikke finnes muskler under, da vil det ikke være noe igjen av deg. Så jeg tror det er mye lurere å spise betraktlig større mengder, samtidig som du trener tung styrke (det ser det ut som om du allerede gjør, det er i alle fall et glimrende program!). Du bygger ikke muskler på et så stort underskudd, og du kommer ikke til å stramme opp heller ved å fortsette som du gjør.

Uansett hvordan du gjør det med måltidsrytme, er du nødt til å spise større måltider hvis du ønsker å holde på kun de tre måltidene per dag. Du fikk et forslag fra Therese i den andre tråden, og hun er en klok dame ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, det er nok absolutt for lite, godt du foreslo det selv. Jeg er verken en ekspert på periodisk faste eller biorytme, så jeg vet ikke hvordan det er å kombinere de to? Det får noen med mer kompetanse svare på, men et kjapt søk her på forumet på "periodisk faste biorytme" gir noen tråder hvor det ser ut som det i alle fall ikke er nødvendig. Der fikk jeg også opp en tråd du har startet tidligere, hvor du har fått svar om at det er altfor lite mat. Du kommer ikke til å få et annet svar av å poste i denne tråden, det er fortsatt for lite mat. Du har en BMI på under 20, og jeg kan ikke se for meg at det er mye overflødig fett på kroppen din. Det hjelper ikke å spise lite for å fjerne (ikkeeksisterende) fett hvis det ikke finnes muskler under, da vil det ikke være noe igjen av deg. Så jeg tror det er mye lurere å spise betraktlig større mengder, samtidig som du trener tung styrke (det ser det ut som om du allerede gjør, det er i alle fall et glimrende program!). Du bygger ikke muskler på et så stort underskudd, og du kommer ikke til å stramme opp heller ved å fortsette som du gjør.

Uansett hvordan du gjør det med måltidsrytme, er du nødt til å spise større måltider hvis du ønsker å holde på kun de tre måltidene per dag. Du fikk et forslag fra Therese i den andre tråden, og hun er en klok dame ;)

Ja, skal legge inn ett ekstra måltid fra og med imorgen! Muskler skal lagres :)

Men det jeg egentlig lurer på er karb og fett hysteriet - hvor mye av hver? og om en kombinasjon av mer eller mindre av det ene har noe gunstig for seg, eller om jeg bare skal konse på å få nok proteiner og fylle opp resterende kalorier i fett og karb uten noen inndeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal legge inn ett ekstra måltid fra og med imorgen! Muskler skal lagres :)

Men det jeg egentlig lurer på er karb og fett hysteriet - hvor mye av hver? og om en kombinasjon av mer eller mindre av det ene har noe gunstig for seg, eller om jeg bare skal konse på å få nok proteiner og fylle opp resterende kalorier i fett og karb uten noen inndeling.

Jeg ville ikke tenkt og planlagt så mye på makroene; spis nok proteiner og fyll opp med både gode karbokilder og fettkilder. Har du lyst på laks og pasta til middag en dag, ja da er både laksefettet og (fullkorns)pastakarbohydratene fine. Liker du havregrøt med proteinpulver/cc/kesam/skyr og peanøttsmørøye til frokost eller kvelds, så er det et kjempefint måltid! Men jeg har ingen erfaring med biorytme, det har passet dårlig siden jeg ofte trener tidlig på dagen og trener best med litt karbo først, og dette bryter jo med biorytmeprinsippene. En diett trenger ikke optimaliseres til minste detalj når man er sunn og frisk og trives med trening på hobbybasis. Resultatene kommer, så lenge du spiser nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente på 19 år. 167cm høy og 69-72kg. Trener 5 ganger i uka hvor jeg prøver å ha morgencardio før frokost på 3 av dagene. Trener mye basic styrke, er med på step og spinning, samt har en skikkelig cardiodag pr uke.

En typisk dag for meg kan se slik ut:

Frokost: 150-200gram cottage cheese eller en god(som i stor) porsjon havregrøt.

Lunsj/mellommåltid: Skyr + frukt

Lunsj/mellommåltid2: Proteinsmoothie (enkelt og greit en proteinshake hvor jeg tilsetter en stor dose bær)

Middag: 200-300gram kylling/karbonadekjøttdeig med ris/pasta/potet - alt ettersom. Og siden jeg ikke er noe spesielt fan av disse grønnsakene lager jeg en grønnsakssmoothie av spinat og brokkoli hver dag. Ferdig blandet blir dette ca. 7dl. med grønnsaker (haha:p).

Kveldsmat: Proteinpannekaker/cottage cheese/havregrøt, evt. rester etter middagen.

Mitt mål er å gå ned i fettprosent som i Oktober var på 37%... Vet jeg har gått ned litt, men uten kunnskap stagnerer man fort..

Det er en veldig god idé og finne ut hvor mange kalorier maten din faktisk inneholder, for maten du spiser er bra mat. Bruk f.eks mylog.no til å logge ned antall gram av alt du spiser så finner du ut det totale kaloriinntaket. Blir mye lettere å justere opp eller ned om man vet hvordan makroene ser ut og antall kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig god idé og finne ut hvor mange kalorier maten din faktisk inneholder, for maten du spiser er bra mat. Bruk f.eks mylog.no til å logge ned antall gram av alt du spiser så finner du ut det totale kaloriinntaket. Blir mye lettere å justere opp eller ned om man vet hvordan makroene ser ut og antall kalorier.

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He Fantomet! Kunne ikke la være å svare på forumtråden din. Er i samme båt som deg, jobber selv som tømrer og trener 6 dager i uka. Uansett så tror jeg du bør øke mengden mat . Selv lå jeg på den verste bulkingen på rundt 6000 - 7000 kcal i løpet av en dag. Ganske mye, men man blir sulten av å jobbe og trene i tillegg.

Drikk masse melk (oppimot 1 1/2 liter om dagen hvis det går) , spis mer karbohydrater og bytt ut proteinpulver med gainer. Er ca 1400 kalorier i denne hvis du tar den 3 ganger i løpet av dagen. Bare med å ta gainer dobler du nesten kaloriinntaket ditt.

Du brenner en del kalorier på jobb, så du trenger ikke være redd for å spise masse. Øk mengden mat gradvis. Spis mer på dager med utholdenhetstrening ettersom det krever mer.

Hvis du sliter med framgang i baseløft kan det også være lurt å øk med 1 kg fra gang til gang og ikke alltid 2.5. Selv er jeg ikke noe genetisk freakshow, så er greit å for eksempel øke med 1 kg i benk fra uke til uke. Husk at 1 kg i uka blir 52 kg i løpet av et år!

Er ingen ekspert, men dette er noen tips som har hjulpet meg mye, og vil sannsynligvis hjelpe deg og ;)

Jeg vil oppsummere med å si at økt styrke i baseløftene betyr større muskler, og for å bli sterk trenger man å spise MYE.

Jobben er 70% spising og 30% trening og kvile!

Takker for svar! Skal prøve å øke litt på matinntaket, har bare vært litt usikker. Syntes jeg spiser mye allerede, så er redd jeg legger på meg for mye fett:p men, det er lenge til sommeren enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen som kunne tenke seg å se på hva jeg får i meg daglig?

Jeg er relativt tynn, noe jeg alltid har vært. Har trent styrke i halvannet år, men har en mistanke om at jeg spiser for lite til å få et optimalt utbytte av treningen.

Eksempel på måltider på en vanlig dag (blir veldig ca-mål, i og med at jeg ikke veier maten...)

Frokost:

Havregrøt av 1,5 dl store havregryn (laget på vann)

Har i en halv banan, 1 ss linfrø, 5 ss cottage cheese, og ca +- 1 ts rapsolje

Lunsj:

To store grove skiver (vi snakker tykke skiver;) med et tynt lag margarin og 4 skiver kalkunfilet (2 pr brødskive)

1 appelsin

+ grønnsaker på toppen (tomat, salat etc)

Mellommåltid:

1 banan

1 tomat

1 knekkebrød (husman) med vita hjertego leverpostei og et par striper ekte majones

1 knekkebrød (husman) med mager skinkeost

Eksempel på middag:

1 1/2- 2 laksefilet(er)

Masse grønnsaker (eks, brokkoli, gulrot)

2 poteter (normal str)

Kveldsmat

1 skyr (blåbær) med puffa havre (kanskje 2 dl), og frosne bringebær

1 brødskive (grov) med et par striper ekte majones og to skiver kalkunfilet

1 knekkebrød med kaviar

Dette er en gjennomsnittsdag. Jeg prøve å berike maten med 1 ss olivenolje (f.eks til middag).

Det blir fort til at måltidene er nokså like både på treningsdager og dager jeg ikke trener.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er en jente på 21 år, rekker 174 cm over bakken og veier 64 kg.

Jeg trener styrke mandag, tirsdag, torsdag og fredag samt kortinterrvall/ 45 min powerwalk onsdag og lørdag.

Slik spiser jeg sånn ca

Frokost: 300 gram cottage cheese, en pære, 20 gram nøtter/nøttesmør

Lunsj: 2 egg, 40 gram kokt skinke, en pære/banan/eple

Middag: 150 g kyllingfilet, 100 gram kokt ris(tilsvarer 30 g før kokt), 20 g olivenolje

Kveld: 50 gram havregryn, 20 gram proteinpulver, 20 gram nøtter

Etter trening tar jeg alltid 20 gram proteinpulver. Tar også 2 riskaker de gangene hvor jeg ikke skal rett hjem å spise.

Hvordan ser dette ut? Målet mitt har vært å byggemuskler og jeg har fått resultater. Men kan godt være at jeg kunne fått enda bedre resultater hvis jeg spiste mer optimalt. Det kan også være verdt å nevne at jeg verken ønsker å bulke eller deffe, men holde en stabil form :) Tenker å få mindre fettprosent mot sommeren, men da tenkte jeg at det å spise mindre fett kan være løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21,, 173cm og 68kg. Jeg bruker å spise 1dl havregryn med 1dl vann og 1/2 dl melk + en stor spiseskje bringebær syltetøy(Nora uten tilsatt sukker-69kal pr 100g)

Er dette en bra frokost? Og tenker spesielt før trening.

Synes det er vanskelig å finne ut hva som er den perfekte frokost, men jeg føler på kroppen at dette gjør godt i alle fall.

Ellers gode frokost tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne ha noen innspill på mitt kosthold.

Kjønn: Jente

Alder: 21

Vekt: 75

Høyde: 162

Okkupasjon: Student, i USA for ett semester. Zumbainsstruktør, men ikke praktiserende dette semesteret.

Aktivitet: Styrke 4 dager, cardio 1 dag. Ellers basketball og andre sportsaktiviteter når sjansen byr seg( 1-2 ganger i uken). Går en del daglig.

Mål: Gå ned i fettprosent (10 kg), bygge muskler

Jeg begynte å trene og la om kostholdet mitt til lavkarbo i midten av juni 2012, har gått ned 13 kg siden da. Viktig å nevne at treningsprogrammet mitt har forandret seg totalt fra da jeg begynte. Jeg har gått fra å være livredd styrketrening, til å bli avhengig.

Kosthold:

Jeg har bestemt meg for å prøve periodisk faste i kombinasjon med lavkarboen. Spisevindu: 11-19.

Jeg unngår alt som heter brød, pasta, ris og potet, uten å være ekstrem. (Hvis jeg er i et middagsselskap sier jeg ikke neitakk dersom det er ris i retten, og kan fint nyte en tortillalefse eller to i helgen.)

Jeg spiser mye egg og bacon, kylling, avokado, salat og andre grønnsaker. Har nylig flyttet til USA for 5 mnd, og har møtt på nye utfordringer. Jeg har fått en tendens til å gå for enkle løsninger, som en atkins bar til frokost Er også veldig glad i å spise pølser, enten i omelett eller som egen rett. Er blitt forelsket i frossen fritert kylling, mozarella sticks og frappuchinos.

Spiser lite frukt, drikker ikke brus.

Går en del ut på byn i helgene, men drikker som oftest sprit med sukkerfri saft eller vin.

Ingen kosttilskudd bortsett fra en og annen proteinsmoothie.

Her er en typisk mandag (siste mnd) for meg:

Stå opp, ingen frokost

Skole tre timer

Fri en time, spis en omelett (egg, paprika og pølse, stekt i kokkosnøttolje)

Skole to timer

Trening: Benkpress, enmannsroing, pull ups, dips, tricep med tau (kan ikke navnet), skulderpress og bicepcurl (ca 1 time og 20 minutter)

Atkins bar

Lekser

Sen middag (18/19:00): 1 kyllingfilè, 3 baconstrips, 3 mozarella sticks og grønnsaker.

andre dager inneholder ca samme mat, andre muskelgrupper, og litt mindre skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne ha noen innspill på mitt kosthold.

Kjønn: Jente

Alder: 21

Vekt: 75

Høyde: 162

Okkupasjon: Student, i USA for ett semester. Zumbainsstruktør, men ikke praktiserende dette semesteret.

Aktivitet: Styrke 4 dager, cardio 1 dag. Ellers basketball og andre sportsaktiviteter når sjansen byr seg( 1-2 ganger i uken). Går en del daglig.

Mål: Gå ned i fettprosent (10 kg), bygge muskler

Jeg begynte å trene og la om kostholdet mitt til lavkarbo i midten av juni 2012, har gått ned 13 kg siden da. Viktig å nevne at treningsprogrammet mitt har forandret seg totalt fra da jeg begynte. Jeg har gått fra å være livredd styrketrening, til å bli avhengig.

Kosthold:

Jeg har bestemt meg for å prøve periodisk faste i kombinasjon med lavkarboen. Spisevindu: 11-19.

Jeg unngår alt som heter brød, pasta, ris og potet, uten å være ekstrem. (Hvis jeg er i et middagsselskap sier jeg ikke neitakk dersom det er ris i retten, og kan fint nyte en tortillalefse eller to i helgen.)

Jeg spiser mye egg og bacon, kylling, avokado, salat og andre grønnsaker. Har nylig flyttet til USA for 5 mnd, og har møtt på nye utfordringer. Jeg har fått en tendens til å gå for enkle løsninger, som en atkins bar til frokost Er også veldig glad i å spise pølser, enten i omelett eller som egen rett. Er blitt forelsket i frossen fritert kylling, mozarella sticks og frappuchinos.

Spiser lite frukt, drikker ikke brus.

Går en del ut på byn i helgene, men drikker som oftest sprit med sukkerfri saft eller vin.

Ingen kosttilskudd bortsett fra en og annen proteinsmoothie.

Her er en typisk mandag (siste mnd) for meg:

Stå opp, ingen frokost

Skole tre timer

Fri en time, spis en omelett (egg, paprika og pølse, stekt i kokkosnøttolje)

Skole to timer

Trening: Benkpress, enmannsroing, pull ups, dips, tricep med tau (kan ikke navnet), skulderpress og bicepcurl (ca 1 time og 20 minutter)

Atkins bar

Lekser

Sen middag (18/19:00): 1 kyllingfilè, 3 baconstrips, 3 mozarella sticks og grønnsaker.

andre dager inneholder ca samme mat, andre muskelgrupper, og litt mindre skole.

Usikker på hva du egentlig spør om, men tror du vet svaret ;)

Unngå drittmaten og enkle løsninger, og mer aktivitet :) Treningsprogrammet ditt trenger også en oppfriskning. Helkropp 3 ganger i uka. Knebøy, Mark, Benk, Militærpress, chins og dips er en god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen som kunne tenke seg å se på hva jeg får i meg daglig?

Jeg er relativt tynn, noe jeg alltid har vært. Har trent styrke i halvannet år, men har en mistanke om at jeg spiser for lite til å få et optimalt utbytte av treningen.

Eksempel på måltider på en vanlig dag (blir veldig ca-mål, i og med at jeg ikke veier maten...)

Frokost:

Havregrøt av 1,5 dl store havregryn (laget på vann)

Har i en halv banan, 1 ss linfrø, 5 ss cottage cheese, og ca +- 1 ts rapsolje

Lunsj:

To store grove skiver (vi snakker tykke skiver;) med et tynt lag margarin og 4 skiver kalkunfilet (2 pr brødskive)

1 appelsin

+ grønnsaker på toppen (tomat, salat etc)

Mellommåltid:

1 banan

1 tomat

1 knekkebrød (husman) med vita hjertego leverpostei og et par striper ekte majones

1 knekkebrød (husman) med mager skinkeost

Eksempel på middag:

1 1/2- 2 laksefilet(er)

Masse grønnsaker (eks, brokkoli, gulrot)

2 poteter (normal str)

Kveldsmat

1 skyr (blåbær) med puffa havre (kanskje 2 dl), og frosne bringebær

1 brødskive (grov) med et par striper ekte majones og to skiver kalkunfilet

1 knekkebrød med kaviar

Dette er en gjennomsnittsdag. Jeg prøve å berike maten med 1 ss olivenolje (f.eks til middag).

Det blir fort til at måltidene er nokså like både på treningsdager og dager jeg ikke trener.

:)

Hei! Dette ser helt greit ut.

Men jeg ville byttet ut rapsolje, majones osv med en halv avokado iløpet av dagen istedet.

Personlig ville jeg også kuttet brødmaten til fordel for mer frukt og ris, og spist litt mer proteiner i form av kjøtt/fugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en jente på 21 år, rekker 174 cm over bakken og veier 64 kg.

Jeg trener styrke mandag, tirsdag, torsdag og fredag samt kortinterrvall/ 45 min powerwalk onsdag og lørdag.

Slik spiser jeg sånn ca

Frokost: 300 gram cottage cheese, en pære, 20 gram nøtter/nøttesmør

Lunsj: 2 egg, 40 gram kokt skinke, en pære/banan/eple

Middag: 150 g kyllingfilet, 100 gram kokt ris(tilsvarer 30 g før kokt), 20 g olivenolje

Kveld: 50 gram havregryn, 20 gram proteinpulver, 20 gram nøtter

Etter trening tar jeg alltid 20 gram proteinpulver. Tar også 2 riskaker de gangene hvor jeg ikke skal rett hjem å spise.

Hvordan ser dette ut? Målet mitt har vært å byggemuskler og jeg har fått resultater. Men kan godt være at jeg kunne fått enda bedre resultater hvis jeg spiste mer optimalt. Det kan også være verdt å nevne at jeg verken ønsker å bulke eller deffe, men holde en stabil form :) Tenker å få mindre fettprosent mot sommeren, men da tenkte jeg at det å spise mindre fett kan være løsningen.

Hei!

Dette ser helt ok ut, men jeg ville kuttet ut fettet (nøttene) på kvelden, og heller spist litt mer karbohydrater.

Om dette blir rundt 2200-2400 kcal så er du på god vei. Er det under så legg til litt mer karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21,, 173cm og 68kg. Jeg bruker å spise 1dl havregryn med 1dl vann og 1/2 dl melk + en stor spiseskje bringebær syltetøy(Nora uten tilsatt sukker-69kal pr 100g)

Er dette en bra frokost? Og tenker spesielt før trening.

Synes det er vanskelig å finne ut hva som er den perfekte frokost, men jeg føler på kroppen at dette gjør godt i alle fall.

Ellers gode frokost tips?

Om du føler at dette passer deg bra til frokost så fortsetter du med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...