Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

totalt droppet 8kg siden i september-oktober med mye cheat i helgene og 3 uker fri i jula :) startet på lav 2800 og høy 3100 kcal, har justert ned til 2500 før jul da det stagnerte litt. 

Det er jo kanonbra! :) Vist det er området jeg bør ligge i, så er jeg jo på ville veier pr dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kanonbra! :) Vist det er området jeg bør ligge i, så er jeg jo på ville veier pr dags dato.

Jeg er på en måte ingen ekspert her,  men jeg syntes og tror du spiser alt for lite,  hvertfall med tanke på all treningen..  Du kan regne ut en pekepinn på hva du burde ligge på her www.iifym.com 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei!

Vil gjerne ha innspill på min diett. Målet er å bygge litt muskler uten å øke alt for mye i fett.

Jeg er 34 år, 181 høy og veier 89 kg. Jeg trener styrke 3 ganger pr uke og har et rolig yrke. Vedlagt bilde gir et utsnitt over hva jeg spiser så og si hver dag. Ca 2700-2900kcal(Protein + litt karb etter trening på treningsdag). Fordelingen protein/fett/karb er også hver dag omtrent som oppsummert nederst på bildet.  Til lunch på dette eksempelet står det potetmos, det er et unntak. Det er ris 9 av 10 ganger. Noen ganger er det ovnsbakte poteter til middag i stedet for ris. Spiser jeg nok til å legge på meg noe muskler i det hele tatt? Er balansen mellom næringsstoffene god?

2016-04-04 20_22_13-Bilder.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

167cm høy, veier 67kg. Trener gjennomsnitlig 4 ganger i uken. For det mest styrke, og noe kardio innspill ustrukturert i tillegg. 
Har kontorjobb og sitter/står for det meste av dagen. Skal sies jeg tar noen runder frem og tilbake til kaffemaskinen. 

Tenkte prøve å se om jeg klarte å gå ned noe i fettprosent uten å gå for agressivt ut. Lagt meg på omlag 1700kcal daglig (160gram karbs, 134gram proteiner, 60gram fett). 

Proteiner: Kylling, karbonadedeig av okse eller kylling, fisk torsk eller ørret, egg, proteinpulver, kesam

Karbs: Havregryn, speltlomper, potet/søtpotet, pasta, riskaker, frukt og bær

Fett: Omega 3, Olivenolje, mozarella, ost

Jeg har ikke fått noen god struktur på kostholdet synes jeg, er litt usikker på hvordan jeg bør balansere det utover dagen. 

Eksempel hentet fra en dag i uka her:

M1: 30gram protein, 34gr karbohydrat, 10gram fett (355Kcal)

M2: 40gr protein, 26gr karbohydrater, 2gram fett (286kcal)

M3: 40gr protein, 37gr karbohydrater, 4gr fett (350kcal)

M4: 27gr protein, 22gr karbohydrater, 11gram fett (304kcal)

+ snacks/før etter trening 14gr protein, 70gr karbo, 3gr fett (384kcal)

Siden jeg ikke har noen god struktur, så bilr jeg usikker på hvor mye jeg skal spise når, hvordan jeg bør legge det opp i forhold til trening. Trener mye på morgenen før jobb, usikker på hvordan jeg skal spise i forhold til det (før/etter). Hvordan jeg skal legge opp inntaket på treningsdager kontra vanlig dager. Ser også at jeg er dårlig på fett i kostholdet, og burde vært flinkere til å lagt inn det. 

Hjææælp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4.4.2016 at 19.30, cOMeBack skrev:

Hei!

Vil gjerne ha innspill på min diett. Målet er å bygge litt muskler uten å øke alt for mye i fett.

Jeg er 34 år, 181 høy og veier 89 kg. Jeg trener styrke 3 ganger pr uke og har et rolig yrke. Vedlagt bilde gir et utsnitt over hva jeg spiser så og si hver dag. Ca 2700-2900kcal(Protein + litt karb etter trening på treningsdag). Fordelingen protein/fett/karb er også hver dag omtrent som oppsummert nederst på bildet.  Til lunch på dette eksempelet står det potetmos, det er et unntak. Det er ris 9 av 10 ganger. Noen ganger er det ovnsbakte poteter til middag i stedet for ris. Spiser jeg nok til å legge på meg noe muskler i det hele tatt? Er balansen mellom næringsstoffene god?

2016-04-04 20_22_13-Bilder.jpg

Du veier 89 kg og skal opp i muskelmasse..For meg ville ca 2700 kcal vært for lite totalinntak daglig, på den kroppsvekta hadde ihvertfall jeg burde fått i meg 3200-3400 kcal daglig, men det avhenger jo selvsagt av forbrenningen din, og du ser jo selv hvorvidt vekta øker fra uke til uke.

Jeg ville samtidig fått i meg en del mere karbohydrater. Ellers ser det jo fint ut så lenge dette er mat du trives med som du klarer å holde ut med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei, Før jeg begynte med min diet veide meg hårvekkende 150.8kg (i mars 2016). Dette er hva jeg har gjort siden mars 2016 med min diet/trening.

Mine mål nå er: 177cm, Mann, 98kg

Frokost: 2 speltkomper, å på hver av de har jeg 1hjertesalat blad, 1 egg og 2 kyllingpåleg med tomat/urter på hver lompe.

Mellom-måltid: 1 banan

Trening: Gåtur på 30min, økte med 15min hver mnd

Middag: 200g laks eller kylling, ca 75g brunris og masse brokoli (ca 5-6 biter)

mellom-måltid: Skyr yoghurt

kveldsmat: ca 2-3 gulrøtter

 

Men nå skal jeg begynne å trene 6dager/7dager i uken å da blir plutselig dette for lite da jeg vill at kroppen skal være med og ikke ha alt for mye skinn hengende igjen.

Planen min for trening er:

Morgen: Gåtur på 30min-1time hver morgen

Dag1: Underkropp

Dag2: Overkropp

Dag3: Cardio 4x4

Dag4: Underkropp

Dag5: Overkropp

Dag6: Cardio 4x4

Dag7: Hvile

Så ser etter en diet jeg kan holde mg til så og si resten av livet/med litt rom til sunne snacks på lørdagene/hvile dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

Jeg startet med en livsstilsendring i starten av desember hvor jeg meldte meg inn i et treningsstudio og har trent så og si hver dag siden. Jeg har ikke fokusert særlig på kostholdet men har likevel merket fremgang både på styrken, kondisjonen og vekten. 
Nå ønsker jeg  å ta tak i kostholdet og gå ned 6-7 kg for å bli kvitt bilringen på magen og stramme opp litt. Jeg er 173 cm og veier 76-77 kg så jeg er ikke veldig overvektig i utgangspunktet.

Jeg kan ikke veldig mye om kosthold og har prøvd å lese meg litt opp. Jeg har de siste ukene prøvd å ligge på ca 1900 kcal per dag og 1,5-2 g/kg protein. Jeg ble overrasket over hvor mye man kan spise på så lite kalorier, men energien er borte. Treningene er tunge og jeg er sløv i hverdagen. Det går ikke en dag uten at jeg får lyst til å gi opp og gå tilbake til junkfood. Siden jeg trener så og si hver dag, ofte over én time hver gang, så forbrenner jeg nok over 3000 kcal daglig. Da ligger jeg over 1000 kcal i minus og det er kanskje litt vel mye?

Jeg legger ved matloggen min så dere kan se hva jeg har spist. Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger på hva jeg skal endre på.

 

Hilsen nybegynneren

1234.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, Jeg er en 29 år gammel jente, 179cm høy og ca 70kg. Trener som oftest 5 dager i uka, pluss at jeg er som oftest ute og sykler eller går fjelltur i helgene. Treningen består som oftest av 3 dager tung styrketrening, og 2 dager jogging og HIIT. Har ikke noe spesifikt mål, bare liker å holde meg i form. Jeg er ett vanedyr, og dermed ser kostholdet mitt stort sett alltid slikt ut:

PhD Body Sculpt Diet Whey (17g protein)

Havregrøt – 50g havregryn, 1ss chiafrø, 1 ts linfrø, 1ss kokosflak, 2 dl kokosmelk.

Salat av spinat, agurk, paprika, selleri, sukkererter, grov pasta, avocado og fetaost

Gresk yogurt med frosne bær

(Treningsdag – proteinbar – grenade)

Enten grønn smoothie og proteinshake, eller frittata av to egg, ett par ss cottage cheese, og ett par håndfuller av de grønnsakene jeg har i skapet.

I helgene spiser jeg veldig likt, men ofte egg og avocado på surdeigsbrød til frokost i stedet for havregrøt, og en større middag + enten ovnsbakt laks/kylling med grønnsaker, eller grønnsakswok.

Jeg er ikke ute etter å slanke meg (selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot å endre kroppskompsisjonen til mer muskler og mindre fett, haha), det viktigste for meg er at jeg har energi til å prestere i en stressende jobb, prestere på trening og fprtsatt ha nok energi til å være sosial! Dessuten er jeg bekymret for at jeg ikke får i meg alle næringstoffene jeg trenger. Jeg tar omega 3, jern og multivitaminer i tillegg, da jeg vet at jeg sikkert ikke spiser nok fisk og kjøtt.

Så det hadde vært supert om noen med mer peiling på ernæring hadde orket å ta en titt, og gi meg råd. Det eneste jeg vil si, er at jeg stort sett hver dag i uken drar på jobb 6.30 om morgenen, og er sjelden hjemme før 8-9 på kvelden, så noe stor kokkelering kommer nok ikke til å bli prioritert med første! Så kjapt, sunt og enkelt er mottoet for tiden!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Annonse

  • 2 år senere...
  • 5 måneder senere...

Målet akkurat nå er å ligge ved vedlikehold (~1400) og gå ned i fett% og opp i muskler (har høy fett%). Har nettopp startet med styrketrening. Jeg er definisjonen av det man kaller «skinnyfat»
 

Prøver å sette opp en matplan..siden jeg ikke har noe struktur akkurat...kostholdet er ganske ræva nå..ser det ut som jeg er helt ute å kjører her? 


M1: enten;

- havregrøt med melk, whey protein, bær

- Proteinshake/ skyr + frukt
 

M2: enten;

- Knekkebrød med div. pålegg, grønnsaker og skyr/proteinshake

- Salat med noe proteiner og div.
 

M3: 

- laks/ kylling/ kjøtt

- Grønnsaker

- Potet/søtpotet/ris
 

Mellommåltid når det trengs:

-proteinshake/ skyr/ frukt/ pålegg/ grønnsaker/ egentlig hva enn jeg har lyst på tenker jeg..?

 

Prøver å få i meg minimum 100g protein (2g per kg kroppsvekt) og 45-50g fett. Karbs varierer etter behov/cravings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Morgen: Vann 1 d Vitamin Tablett. en teskje Himalayan Salt 

Lunch: Vann, en teskje Himalayan salt

Middag: Vann en teskje Himalayan salt

Kvelds Vann, en teskje Himalayan salt

Tenkte å begynne med en teskje Eplesider eddik for Potassium blant annet da jeg ikke har noen annen kilde god til dette 

Er nok litt overkill med D-Vitamin, er nok mest av gammel vane at jeg liker å spise dette i vinterhalvåret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...