Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Jeg er en 25 år gammel jente som trener styrketrening 4 dager i uken, fordelt på to dager overkropp og to dager underkropp. Jeg har trent seriøs styrketrening i 1 år, og før det benyttet gruppetimer på treningssenter osv. Målet har vært å bygge muskler uten å legge på meg (for mye) fett. Jeg er 177 cm og veier nå 66 kg. Har gått opp mellom 3-5 kg, samt noen cm siden oktober. Jeg ønsker å bli mer definert mot sommeren, altå minke fettprosenten noe og lurer på hvordan jeg skal gå frem. Hvordan kutte kalorier, hvor mye evt? Legge til kardio, intervaller etc.?

Frokost/lunsj: 200 gram kjøtt, fisk, fugl, en halv avocado og et kokt egg

Mellomåltid: en boks mager cc eller orginal, en activia, 200 gram frukt og ca. 10 nøtter

Før trening: en proteinshake og en bcaa

Etter trening: 3 riskaker og bcaa

Middag: 200 gram kjøtt, fisk, fugl, 60-80 gram karbohydrater i form av søtpotet, ris, potet, speltlomper og grønnsaker

Kveldsmat: 100 gram havregryn og 4-6 speltlomper samt fluff laget på eggehvitter i blant

Dette utgjør ca. 2500-2600 kcal (+ -) på treninsdager, på treningfrie dager spiser jeg det sammen minus før- og etter treningsmåltidet. På treningsfriedager spiser jeg ca. 2300 kcal.

Jeg tar kostilskudd i form av bcaa, proteinpulver, multivitaminer, omega 3,6 og 9, c-vitamin, d-vitamin, l-glutamin, rosenrot, spirulina og zma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en 28år gammel gutt på 79kg og 182cm, jobber mye på kontor og trener ca. 3x ganger i uken (ca. 1.5 time hver gang) med mest styrke og litt kardio.

Målet mitt er å gå ned i fettprosent og beholde muskelmassen (kanskje øke litt muskelmasse).

Har gått på denne dietten siden desember 2012 og frem til nå (februar 2013). Har gått ned ca. 6kg siden desember.

Kom gjerne med forbedring av dietten min

Frokost:

80 gram protein (whey)

5x teskjeer keratin (Monohydrate)

2x vitaminbjørner

Aminosyre tabletter

1x Skyr (mye proteiner)

1x Appelsinjuice

-(har hendt at jeg har spist litt frokost (grovt knekkebrød med egg, men veldig sjeldent)

Lunsj:

1x Vegetarsalat

1x Ferskpresset gulrotjuice

Middag:

400gram karbonadedeig eller 2x kyllingfilet eller 2x laksefilet eller 3x skiver ytrefilet

250g grønsaker

Drikker vann eller appelsinjuice til maten

Kveld:

3x egg med masse agurk, tomater etc.

3x grovt knekkebrød

Drikker vann eller appelsinjuice til maten

80 gram protein (whey)

5x teskjeer keratin (Monohydrate)

Magnesium tabletter

Snacks: (spiser dette i løpet av dagen):

1x banan

1x håndfull usaltet nøtter

1x gulrøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd! Gutt 19år, 77kg, 176cm høy. Bmr 1860kcal Målet mitt er å øke i muskelmasse. Spiser som regel 6 ganger om dagen, en vanlig dag ser omtrent sånn ut: 06:00: 100 gram havregryn, 40gram proteinpulver, 3dl skummet melk. 09:00; 5knekkebrød, 50gram magerost, 100gram røkelaks. 13:00; 5knekkebrød, 50gram magerost, 100gram kalkunskinke. 17:00; 50gram havregryn+3dl skummet melk. 19:00: 150-200 gram kylling+ 100gram kokt ris. 21:30; 300gram mager Cottage cheese. Trener tung styrketrening 3-4 dager i uka, hovedsakelig baseøvelser som, markløft,benkpress og militærpress. Har også en ganske fysisk tung jobb. Jobber som snekker. Jeg er litt usikker på om jeg spiser nok, siden jeg ikke øker noe særlig i vekt.

He Fantomet! Kunne ikke la være å svare på forumtråden din. Er i samme båt som deg, jobber selv som tømrer og trener 6 dager i uka. Uansett så tror jeg du bør øke mengden mat . Selv lå jeg på den verste bulkingen på rundt 6000 - 7000 kcal i løpet av en dag. Ganske mye, men man blir sulten av å jobbe og trene i tillegg.

Drikk masse melk (oppimot 1 1/2 liter om dagen hvis det går) , spis mer karbohydrater og bytt ut proteinpulver med gainer. Er ca 1400 kalorier i denne hvis du tar den 3 ganger i løpet av dagen. Bare med å ta gainer dobler du nesten kaloriinntaket ditt.

Du brenner en del kalorier på jobb, så du trenger ikke være redd for å spise masse. Øk mengden mat gradvis. Spis mer på dager med utholdenhetstrening ettersom det krever mer.

Hvis du sliter med framgang i baseløft kan det også være lurt å øk med 1 kg fra gang til gang og ikke alltid 2.5. Selv er jeg ikke noe genetisk freakshow, så er greit å for eksempel øke med 1 kg i benk fra uke til uke. Husk at 1 kg i uka blir 52 kg i løpet av et år!

Er ingen ekspert, men dette er noen tips som har hjulpet meg mye, og vil sannsynligvis hjelpe deg og ;)

Jeg vil oppsummere med å si at økt styrke i baseløftene betyr større muskler, og for å bli sterk trenger man å spise MYE.

Jobben er 70% spising og 30% trening og kvile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 22 år, 163 cm høy og ca 65 kg. Har trent litt av og på tidligere, så har kjernemusklaturen inntakt. For noen måneder siden satte jeg meg som mål å øke muskelmasse betydelig, og komme litt ned i fettprosent (ikke mye!). Trener 4-5 økter i uka (1-2 kardio, resten styrke), og har ganske likt mat-inntak både på treningsdager og hviledager.

Frokost: havregrøt (m/kanel og ca 10 gr farin pga smak)

Mellommåltid: 1 stk eple eller 1 gulrot

Lunsj: 100 gr kjøttpålegg (som regel kalkun), ca 3 knekkebrød/grovbrød og 1 glass frokostjuice

Middag: 150 gr kjøtt, grønnsaker og 100 gr ris/potet

Etter trening: 50 gr nøtter, proteinshake

Kveld: 2 stk knekkebrød med vita leverpostei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at man kan skrive inn og få tilbakemelding =)

Jeg trener 4 ganger i uken; 2 styrkeøkter for hele kroppen med hard styrke, i tillegg til 2 økter med 4x4 intervall. Jeg har også hunder så er en del på tur også. Målet mitt er å redusere fettprosenten, men ha musklene i behold. Jeg er fryktelig dårlig på hva alt inneholder og dermed hvor stor andel som er karbohydrater, fett, proteiner ol. Jeg lurer også på om jeg egentlig spiser litt lite, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å eventuellt spise mer og hva som er riktig mat og spise mer av uten at jeg "legger på meg". Jeg er 31 år gammel, er 158cm høy og vekten varierer litt mellom 53-55 kg.

Frokost: frokostblanding (blander ulike) med Styrk melk, eller 2 hjemmelagde knekkebrød med brunost eller skinke/servelat

Lunsj: 2 skiver brød; ett med egg, salat og tomat og ett med leverpostei

Middag: er veldig glad i kylling, salat og grønnsaker så blir ofte wok ol, men også kjøttdeig og pasta, gryter, lapskaus ol. (blir lett matlei så er ofte inne på nettsidene til Rema100 eller Matprat for nye middagstips)

Jeg blir fort svimmel, så mellom frokost og lunsj spiser jeg enten nøtter eller barer som er kjøpt på helsekosten. Kan også spise en frukt eller noe senere på dagen. Ellers drikker jeg veldig mye vann.

Tar imot alle gode tips =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 25 år gammel jente som trener styrketrening 4 dager i uken, fordelt på to dager overkropp og to dager underkropp. Jeg har trent seriøs styrketrening i 1 år, og før det benyttet gruppetimer på treningssenter osv. Målet har vært å bygge muskler uten å legge på meg (for mye) fett. Jeg er 177 cm og veier nå 66 kg. Har gått opp mellom 3-5 kg, samt noen cm siden oktober. Jeg ønsker å bli mer definert mot sommeren, altå minke fettprosenten noe og lurer på hvordan jeg skal gå frem. Hvordan kutte kalorier, hvor mye evt? Legge til kardio, intervaller etc.?

Frokost/lunsj: 200 gram kjøtt, fisk, fugl, en halv avocado og et kokt egg

Mellomåltid: en boks mager cc eller orginal, en activia, 200 gram frukt og ca. 10 nøtter

Før trening: en proteinshake og en bcaa

Etter trening: 3 riskaker og bcaa

Middag: 200 gram kjøtt, fisk, fugl, 60-80 gram karbohydrater i form av søtpotet, ris, potet, speltlomper og grønnsaker

Kveldsmat: 100 gram havregryn og 4-6 speltlomper samt fluff laget på eggehvitter i blant

Dette utgjør ca. 2500-2600 kcal (+ -) på treninsdager, på treningfrie dager spiser jeg det sammen minus før- og etter treningsmåltidet. På treningsfriedager spiser jeg ca. 2300 kcal.

Jeg tar kostilskudd i form av bcaa, proteinpulver, multivitaminer, omega 3,6 og 9, c-vitamin, d-vitamin, l-glutamin, rosenrot, spirulina og zma.

Drit i kardio. Kutt 100-200kcal i slengen. Ikke kutt mer før vekta stabiliserer seg. Ja, det er en langsom prosess, men blir lettere å vedlikedholde formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at man kan skrive inn og få tilbakemelding =)

Jeg trener 4 ganger i uken; 2 styrkeøkter for hele kroppen med hard styrke, i tillegg til 2 økter med 4x4 intervall. Jeg har også hunder så er en del på tur også. Målet mitt er å redusere fettprosenten, men ha musklene i behold. Jeg er fryktelig dårlig på hva alt inneholder og dermed hvor stor andel som er karbohydrater, fett, proteiner ol. Jeg lurer også på om jeg egentlig spiser litt lite, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å eventuellt spise mer og hva som er riktig mat og spise mer av uten at jeg "legger på meg". Jeg er 31 år gammel, er 158cm høy og vekten varierer litt mellom 53-55 kg.

Frokost: frokostblanding (blander ulike) med Styrk melk, eller 2 hjemmelagde knekkebrød med brunost eller skinke/servelat

Lunsj: 2 skiver brød; ett med egg, salat og tomat og ett med leverpostei

Middag: er veldig glad i kylling, salat og grønnsaker så blir ofte wok ol, men også kjøttdeig og pasta, gryter, lapskaus ol. (blir lett matlei så er ofte inne på nettsidene til Rema100 eller Matprat for nye middagstips)

Jeg blir fort svimmel, så mellom frokost og lunsj spiser jeg enten nøtter eller barer som er kjøpt på helsekosten. Kan også spise en frukt eller noe senere på dagen. Ellers drikker jeg veldig mye vann.

Tar imot alle gode tips =)

Forresten, har noen dager et mellommåltid med en eller annen form for supersmoothie (ikke proteinshake)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk en tråd!! Jeg er 36 år, 164 cm lang og veier ca 63 kg.. Jeg har trena styrke siden høsten, hovedsakelig cross-trening men også rene styrkedager. Trener 3 - 4 dager i uken. Har lest mye om kosthold, men sliter med å huske hva jeg leser.. He he.. Men skjønner det er ren mat som gjelder og masse grønnsaker.

Mitt kosthold består i hovedsak av:

Frokost: 2 skiver rugsprø med skinke og ost, litt majones. Drikker melk til.

Lunsj: Salatbar bestående av det jeg liker best; salat, tomat, paprika, masse kylling, fetaost, løk og en oljedressing.

Middag: kylling, grønnsaker (spiser minimalt med ris, ikke pasta og potet).

Kvelds: tyrkisk yoghurt med mandler eller cottage Chelsea med no godt i.

Mellommåltid: mandler

Etter styrketrening drikker jeg en proteinshake, etter crosstrening en proteinbar.

Så - er kostholdet mitt helt håpløst? Jeg er blitt endel sterkere etter jeg begynte med denne treningen, men har ikke slanka meg noe.

Har fortsatt litt for mye på magen og har alltid slitt med det. Lurer da på om jeg skal endre noe i kostholdet.

Spiser sikkert for lite og for lite grønnsaker.. Og burde jeg trent mer Cardio? Tar av og til ei økt på elipsemaskina, opptil ei time. Løping er ikke noe for meg, sliter meg en fot og dårlig balanse... snublete..

Så, noen som vil råde med i en eller annen retning? Blir kanskje ikke lettere da jeg er blitt sterkere?

Kunne tenkt meg lavere fettprosent.. Jobber som sekretær, så blir dessverre mye sitting i arbeidstiden..

Kunne gjerne tenkt meg svar av eirich ... ;)

Sånn i all hovedsak så er sammensetningen av maten din helt grei, men står ikke hvor mye det er så aner ikke om det er 1000 eller 3000 kcal :)

Du kan jo prøve å legge inn et par dager på mylog.no for å se hvor mye det er, og hvor mye av hver. F.eks skal det ikke kjempemye mandler (en håndfull her og der) før det kan variere mye fra dag til dag.

Hva er crosstrening?

Vekten sier egentlig lite, prøv å ta mål av midjen 1 gang i uken, om det er uforandret eller går ned selv om vekten ikke rører seg så mye så vet du at du er på rett vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente/mamma 22 år, 167cm og 58kg. Må stramme opp det løse "mammafettet", ikke miste så voldsomt mye vekt, men ned i fettprosent og opp i muskelmasse! :cool: For meg er det vitkig å følge en plan - eller skeiier jeg ut.

Målet er 2-3 ganger styrketrening i uken + 1-2 saltimer som bodypump el spinning.

Ellers løper jeg etter min 15 mnd gamle sønn heletiden.

Frukost: 2 egg + 1 avokado og CottageCheese/ bananpannekake (1banan og 2 egg)/havrepannekake(40ghavregryn,1egg,litt melk)

Lunsj: F.eks: 150g kylling, 40g ris, grønnsaker(svinekjøtt,karbonadedeig, laks osv)

Middag: Samme som lunsjen.

Kvelds: 2 egg + 1 avokado og CottageCheese / havregrynsgrøt/ Havrepannekaker/ gratinert eple med kesam ...etc

Samme svar som sist:

Du vil IKKE stramme opp noe som helst så lenge fokus er forankret i vekten. Strammere kropp får du av mer muskler, som igjen trenger mer mat. Noe må jo faktisk strekke huden for at det skal bli stramt, og jeg har hørt at det ikke er så sexy å strekke skinn over bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt til mer mat jo? :)

Ettersom det ikke er summert måtte jeg ta det på øyemål. Jeg personlig mener at du vil ha mye mer igjen for å prøve og fikse barnepass osv så du får trent, da det sunneste kostholdet i verden fortsatt ikke vil gi deg musklene du ønsker deg alene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i all hovedsak så er sammensetningen av maten din helt grei, men står ikke hvor mye det er så aner ikke om det er 1000 eller 3000 kcal :)

Du kan jo prøve å legge inn et par dager på mylog.no for å se hvor mye det er, og hvor mye av hver. F.eks skal det ikke kjempemye mandler (en håndfull her og der) før det kan variere mye fra dag til dag.

Hva er crosstrening?

Vekten sier egentlig lite, prøv å ta mål av midjen 1 gang i uken, om det er uforandret eller går ned selv om vekten ikke rører seg så mye så vet du at du er på rett vei :)

Cosstrening er en slags sirkeltrening, cross-fit. Masse forskjellig øvelser i sirkel, mest styrketrening som push-ups, kettlebell-øvelser, burpees, situps, knebøy, militærpress... you name it, masse forskjellige øvelser med høy intensitet. Holder på 30 sek på hver post, 10 sek pause for å bytte post. Slik holder vi på 4 eller 5 runder. Blir skikkelig klar :dead: Kan prøve å ta mål av midje. Men synes du jeg bør kjøre mer cardio-trening dersom jeg ønsker å forbrenne mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosstrening er en slags sirkeltrening, cross-fit. Masse forskjellig øvelser i sirkel, mest styrketrening som push-ups, kettlebell-øvelser, burpees, situps, knebøy, militærpress... you name it, masse forskjellige øvelser med høy intensitet. Holder på 30 sek på hver post, 10 sek pause for å bytte post. Slik holder vi på 4 eller 5 runder. Blir skikkelig klar :dead: Kan prøve å ta mål av midje. Men synes du jeg bør kjøre mer cardio-trening dersom jeg ønsker å forbrenne mer?

4-5 runder på 30 sekunder? Det er 2,5 minutt effektiv treningstid. Her tror jeg du har STOR gevinst på å enten da en styrkeøkt etterpå eller bytte ut crosstreningen med en time tung styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 runder på 30 sekunder? Det er 2,5 minutt effektiv treningstid. Her tror jeg du har STOR gevinst på å enten da en styrkeøkt etterpå eller bytte ut crosstreningen med en time tung styrketrening :)

He he... masse forskjellig øvelser, sirkel på 10 eller 11 øvelser, så i sum blir det 40 - 50 poster, avhengig om vi tar 4 eller 5 runder. Vi holder på nesten ei time, ca 1 - 2 min. pause mellom hver runde... (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he... masse forskjellig øvelser, sirkel på 10 eller 11 øvelser, så i sum blir det 40 - 50 poster, avhengig om vi tar 4 eller 5 runder. Vi holder på nesten ei time, ca 1 - 2 min. pause mellom hver runde... (y)

Om du først ønsker å bruke mer tid på trening å ta deg en dag med basesøvelser, og om du fortatt ikke er fornøyd, juster ned LITT på mandelspisingen mellom måltider :) Og husk, resultatene skal ikke komme i morgen, selv om alle ønsker det. Så ikke for store drastiske forandringer om gangen. (Da tenker jeg på de som søndagskvelden ser på den tomme potetgullposen og starter uka med 24 timers faste pga samvittigheten og tror det hjelper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kvinne, 29 år, 163 cm, 72 kilo, tar gjerne imot litt tilbakemeldinger på kostholdet.

Jeg har trent styrke i 4 måneder nå, og treffer en PT som veileder i teknikk ca. hver uke.

Når trener jeg 3 ggr styrke, 2 ggr intervall og 1 gng sirkeltrening med PT per uke. 4-6 treningsdager i uken. På styrke kjører jeg fullkroppsprogram med knebøy (57,5 kg) og markløft (60 kg).

Kroppen min er sammensatt av 32% fett og 33,6% muskler. Jeg ønsker å gå ned til 20% fett.

Jeg spiser jevnt ca. 1800 kcal pr dag. 140 gram protein, 150 gram karbs, 60 gram fett.

M1: Havregryn (30 gram) med mager kesam og bær eller proteinpulver

M2: Skyr

M3: 150-180 gram proteinkilde (kjøtt/egg/kylling) med 150 gram grønnsaker/(søt)potet/couscous

M4: Frukt/grønnsak og nøtter

M5: 150-180 gram proteinkilde (kjøtt/egg/kylling) med 150 gram grønnsaker/(søt)potet/couscous

M6: Bær/frukt med mager kesam eller skyr

Tar proteinshake med skummet melk og kakaopulver etter trening.

Jeg går ned i vekt og cm, og har også økt muskelmassen. Men i det siste har jeg begynt å føle meg litt slapp og lurer på om jeg får i meg nok næring?

Noen som har lyst til å vurdere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, flott tråd!

Jente, 23 år, 157 høy, 75 kg(ca). Er student så har ikke den mest aktive hverdagen, men prøver å trene styrke 3 dager i uka + gåturer på ca 45 min 3-4 ganger i uka. Målet er vektnedgang og bli sterkere i kroppen da jeg sliter med prolapser i ryggen! :)

Matmessig kan en dag for meg se slik ut:

Frokost: Omelett av 3 egg, litt melk ,50 g kokt skinke og litt ost

Lunsj: 2 brødskiver med makrell i tomat eller 2 knekkebrød med 2 egg og litt kaviar.

Middag: Ørret med enten potet og grønnsaker og litt lettrømme, eller bare grønnsaker og rømme eller pitapizza av pitabrød med ost, skinke, ketchup, sopp og løk.

Kveldsmat: Lapper av 150g cottage cheese, 1 egg, 2 eggehvitter og 30g havregryn + 10g bakeprotein.

Et mellommåltid av og til kan være en proteinbar.

Ligger som regel på mellom 1500 og 1800 kalorier i hverdagene, fordelt ca sånn:

Mellom 90 - 120g proteiner

Mellom 80-130g karbohydrater

Mellom 50-80g fett

Dette er noe jeg ikke er sånn veldig nøye på :p

Håper noen tar seg tid til å vurdere! :)eirich har skrevet mye smart så langt, så om han vil kommentere blir jeg glad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, flott tråd!

Jente, 23 år, 157 høy, 75 kg(ca). Er student så har ikke den mest aktive hverdagen, men prøver å trene styrke 3 dager i uka + gåturer på ca 45 min 3-4 ganger i uka. Målet er vektnedgang og bli sterkere i kroppen da jeg sliter med prolapser i ryggen! :)

Matmessig kan en dag for meg se slik ut:

Frokost: Omelett av 3 egg, litt melk ,50 g kokt skinke og litt ost

Lunsj: 2 brødskiver med makrell i tomat eller 2 knekkebrød med 2 egg og litt kaviar.

Middag: Ørret med enten potet og grønnsaker og litt lettrømme, eller bare grønnsaker og rømme eller pitapizza av pitabrød med ost, skinke, ketchup, sopp og løk.

Kveldsmat: Lapper av 150g cottage cheese, 1 egg, 2 eggehvitter og 30g havregryn + 10g bakeprotein.

Et mellommåltid av og til kan være en proteinbar.

Ligger som regel på mellom 1500 og 1800 kalorier i hverdagene, fordelt ca sånn:

Mellom 90 - 120g proteiner

Mellom 80-130g karbohydrater

Mellom 50-80g fett

Dette er noe jeg ikke er sånn veldig nøye på :p

Håper noen tar seg tid til å vurdere! :)eirich har skrevet mye smart så langt, så om han vil kommentere blir jeg glad ;)

Sånn med første øyekast ser det bra ut, går det riktig vei da? Om du føler at du tar av deg litt og litt så er det bare å fortsette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med første øyekast ser det bra ut, går det riktig vei da? Om du føler at du tar av deg litt og litt så er det bare å fortsette :)

Jeg har akkurat startet omtrent, men jeg føler meg da hvertfall ikke spesielt sulten, og jeg håper jo på en sakte men sikkert vektnedgang, så da er det vel bare å vente og se! Men kalorimessig er det greit med 1500-1800 kalorier pr dag? Blir jo litt ekstra på lørdagene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat startet omtrent, men jeg føler meg da hvertfall ikke spesielt sulten, og jeg håper jo på en sakte men sikkert vektnedgang, så da er det vel bare å vente og se! Men kalorimessig er det greit med 1500-1800 kalorier pr dag? Blir jo litt ekstra på lørdagene :p

Det kommer veldig an på hvor mye du rører deg ellers. 1500 vil jeg aldri anbefale, værtfall ikke om du skal ha sjangse til å komme deg på trening og fungere i hverdagen. 1800-2000 og resten av underskuddet fra aktivitet

Husk også at "litt ekstra" i helgen for ødelegger hele underskuddet fra uka og du er tilbake til start. Men du er voksen, og jeg har ikke fasitten. Men siden du spurte så har jeg svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på hvor mye du rører deg ellers. 1500 vil jeg aldri anbefale, værtfall ikke om du skal ha sjangse til å komme deg på trening og fungere i hverdagen. 1800-2000 og resten av underskuddet fra aktivitet

Husk også at "litt ekstra" i helgen for ødelegger hele underskuddet fra uka og du er tilbake til start.

Jeg er mye stillesittende, men prøver å på trent styrke 3 gr pr uke + gåturer på 45 min 3-4 gr pr uke. Ellers er det mye sitting med skoleoppgaver osv. 1500 kalorier er forresten på treningsfrie dager :)

og ja, pleier å beregne det "lille ekstra" i helgene inn i budsjettet, overstiger sjelden 2500 kalorier den dagen jeg spiser ekstra.

Takk for at du svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...