Gå til innhold

Treningsprogram på Bulk i Februar.


robinthomassen

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, NoBro skrev:

Mtp. det du skrev om billige og lett tilgjengelige piller på gymmet ditt (som ble distribuert av kosovoalbanere)....  i en annen tråd med det andre nicket ditt 

Og det faktum at du trodde dette var "Superproteinpiller" 

Toppet med treningsgrunnlaget ditt, alderen din og din generelle kompetanse på kosthold og trening. 

Så jo, du har potensiale til å bli neste forsidegutt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, hvor mye er det du trenger å bli mata med skje? jeg kan hjelpe deg for 500 kr per time. 

 

"hvor mye fett må jeg spise"

"hvor mye karbohydrater trenger jeg? fortell meg, plis"

 

Du har absolutt ingen kunnskap og eneste initiativet du tar for å tilegne deg kunnskap er å spørre om alt mulig rart. 

 

er ikke 2200 kcal og 150g proteiner et utgangspunkt til å tenke litt selv?

 

"tren hardt å spis nok" kan jeg si til noen, og det er gjerne de som vokser.

de som feiler er gjerne de som spør "hvor mye proteiner trenger jeg" og "hvilket proteinpulver er best". 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Superspurv skrev:

Forresten, hvor mye er det du trenger å bli mata med skje? jeg kan hjelpe deg for 500 kr per time. 

 

"hvor mye fett må jeg spise"

"hvor mye karbohydrater trenger jeg? fortell meg, plis"

 

Du har absolutt ingen kunnskap og eneste initiativet du tar for å tilegne deg kunnskap er å spørre om alt mulig rart. 

 

er ikke 2200 kcal og 150g proteiner et utgangspunkt til å tenke litt selv?

 

"tren hardt å spis nok" kan jeg si til noen, og det er gjerne de som vokser.

de som feiler er gjerne de som spør "hvor mye proteiner trenger jeg" og "hvilket proteinpulver er best". 

 

 

Ja, selvfølgelig skal jeg betale en wannabe random fitnessguru på et anonymt forum. lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NoBro skrev:

Mtp. det du skrev om billige og lett tilgjengelige piller på gymmet ditt i en annen tråd med det andre nicket ditt som ble distribuert av kosovoalbanere.... 

Og det faktum at du trodde dette var "Superproteinpiller" 

Toppet med treningsgrunnlaget ditt, alderen din og din generelle kompetanse på kosthold og trening. 

Så jo, du har potensiale til å bli neste forsidegutt.

Det at det er lett å få tak i disse pillene, er det null tvil om. Og at disse pillene har bra effekt er det heller ikke noe tvil om, men da følger det med bivirkninger og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LarsErik skrev:

Det at det er lett å få tak i disse pillene, er det null tvil om. Og at disse pillene har bra effekt er det heller ikke noe tvil om, men da følger det med bivirkninger og diverse.

Du kan ingenting om trening og kosthold, og du kan enda mindre om hormoner...Ikke begi deg utpå den veien, ikke tenk tanken en gang, det er oppskriften på katastrofe fra a til å. 

Desverre er det nettop sånne folk som deg som faktisk gjør nettop det: Får fatt i noe elendig underground-søppel i pilleform som blåser deg opp så lenge du tygger de dagen lang, hvor du punkterer som en påkjørt ballong når du kutter ut - Og der er karusellen igang. 

Å selvmedisinere seg selv med hormoner kan ikke sammenlignes med å kjøpe seg ei spritflaske eller et par jointer for ønsket effekt. Det krever faktisk en viss mengde kunnskap og ikke minst økonomiske ressurser til noe av tisltrekkelig kvalitet og ikke minst til ymse legemidler for å begrense uønskede bivirkninger, for egenproduksjon +++

Enhver tulling med et minimum av kunnskap vet at man først og fremst styrer unna alt som heter piller, ihvertfall når man er fullstendig grønn og aldri har gjort det før, og enhver tulling med et minimum av kunnskap vet også at man som 18-19 år gammel drittunge uansett er for ung. Bare idioter fucker opp en toppet egenproduksjon med viten og vilje. Men det er det som er problemet, statistikkmakerne har ikke kunnskap nok til å forstå dette, derfor gjør de som de gjør, og derfor ender de opp som de gjør.

Det er sånne idioter som går under definisjonen "Kokkosbolere" - Sånne som har sin storhetstid de ukene de går på dbolen de fikk kjøpt billig for ukepengene sine, og som møter veggen som en pansret scania i toppfart inni en fjellvegg så fort de går tomme.

Hva er dine maksløft i de store øvelsene ? 

Jeg har aldri rørt noe som helst av hormoner, og har en 1rm i benkpress på 185, 230 i knebøy og 260 i markløft, alt utstyrsfritt med unntak av belte i bøy og mark. Og nei, jeg anser meg ikke som noe "Fitnessguru" som du repeterer når du troller rundt, men jeg kan løfte mer enn de fleste garasjebolere.  Fullstendig patetisk å tenke tanken.

I ditt tilfelle vil et slikt inntak føre deg ett skritt fram og to tilbake. End of the day vil du være i verre fysisk (Og psykisk) forfatning enn du er nå. 

Og hvorfor har du registrert ny bruker ? 

Men nå er det øl på g her, godt nyttår, ikke spreng deg selv i lufta med fyrverkeri ikveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, NoBro skrev:

Du kan ingenting om trening og kosthold, og du kan enda mindre om hormoner...Ikke begi deg utpå den veien, ikke tenk tanken en gang, det er oppskriften på katastrofe fra a til å. 

Desverre er det nettop sånne folk som deg som faktisk gjør nettop det: Får fatt i noe elendig underground-søppel i pilleform som blåser deg opp så lenge du tygger de dagen lang, hvor du punkterer som en påkjørt ballong når du kutter ut - Og der er karusellen igang. 

Å selvmedisinere seg selv med hormoner kan ikke sammenlignes med å kjøpe seg ei spritflaske eller et par jointer for ønsket effekt. Det krever faktisk en viss mengde kunnskap og ikke minst økonomiske ressurser til noe av tisltrekkelig kvalitet og ikke minst til ymse legemidler for å begrense uønskede bivirkninger, for egenproduksjon +++

Enhver tulling med et minimum av kunnskap vet at man først og fremst styrer unna alt som heter piller, ihvertfall når man er fullstendig grønn og aldri har gjort det før, og enhver tulling med et minimum av kunnskap vet også at man som 18-19 år gammel drittunge uansett er for ung. Bare idioter fucker opp en toppet egenproduksjon med viten og vilje. Men det er det som er problemet, statistikkmakerne har ikke kunnskap nok til å forstå dette, derfor gjør de som de gjør, og derfor ender de opp som de gjør.

Det er sånne idioter som går under definisjonen "Kokkosbolere" - Sånne som har sin storhetstid de ukene de går på dbolen de fikk kjøpt billig for ukepengene sine, og som møter veggen som en pansret scania i toppfart inni en fjellvegg så fort de går tomme.

Hva er dine maksløft i de store øvelsene ? 

Jeg har aldri rørt noe som helst av hormoner, og har en 1rm i benkpress på 185, 230 i knebøy og 260 i markløft, alt utstyrsfritt med unntak av belte i bøy og mark. Og nei, jeg anser meg ikke som noe "Fitnessguru" som du repeterer når du troller rundt, men jeg kan løfte mer enn de fleste garasjebolere.  Fullstendig patetisk å tenke tanken.

I ditt tilfelle vil et slikt inntak føre deg ett skritt fram og to tilbake. End of the day vil du være i verre fysisk (Og psykisk) forfatning enn du er nå. 

Og hvorfor har du registrert ny bruker ? 

Men nå er det øl på g her, godt nyttår, ikke spreng deg selv i lufta med fyrverkeri ikveld. 

Kompis. Kjenner du Knut Spildrejorde? Norges ener hva kommer til råskap og styrke, og min gode jobbkollega. Du burde ta en prat med han, så kan det hende at du får litt innblikk i hvordan det virkelig fungerer, da denne karen er proppa av piller.

Og nei er ikke 18-19 år, lille venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, LarsErik skrev:

Kompis. Kjenner du Knut Spildrejorde? Norges ener hva kommer til råskap og styrke, og min gode jobbkollega. Du burde ta en prat med han, så kan det hende at du får litt innblikk i hvordan det virkelig fungerer, da denne karen er proppa av piller.

Og nei er ikke 18-19 år, lille venn. 

Hoho, femmer på at det er Radoslav og co. på gymmet som har sagt "Ta 5 av disse om dagen så blir du akkurat som XXX XXX" 

Som sagt vet alle med et minimum av kunnskap at "piller" i den sammenheng generelt er ganske skadelig og ubrukelig.

Personen du sikter til har kunnskap og kompetanse langt langt over snittet når det kommer til alt som kan relateres til kroppsbygging, og derfor er han ikke "Proppa av piller" og det siste han noensinne ville gjort var å fortelle om slikt til deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, NoBro skrev:

Hoho, femmer på at det er Radoslav og co. på gymmet som har sagt "Ta 5 av disse om dagen så blir du akkurat som XXX XXX" 

Som sagt vet alle med et minimum av kunnskap at "piller" i den sammenheng generelt er ganske skadelig og ubrukelig.

Personen du sikter til har kunnskap og kompetanse langt langt over snittet når det kommer til alt som kan relateres til kroppsbygging, og derfor er han ikke "Proppa av piller" og det siste han noensinne ville gjort var å fortelle om slikt til deg.

 

Jo. Fyren jeg snakker om har brukt/bruker piller. Steroider, som det heter på norsk. Du er farlig naiv om du tror de største karene som konkurrerer ikke har brukt noe ulovlig form for sprøyter/steroider. Og dette vet jeg grunnet endel av de jeg henger med har kjennskap til det miljøet der.

Om du ikke tror bæret på det, kan jeg sende deg bilde av han der han sprøyter seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LarsErik skrev:

Har fått mekka et program. Programmet er laget av Knut Spildrejordre faktisk, jobber med han i resepsjonen. Om jeg ikke tar feil så er han vel nm vinner i bodybuildning eller noe slikt.

Men det jeg lurer på er hvor mye fett, karbs jeg bør få i meg? Fått vite at jeg skal holde meg på 150 gram proteiner.

Ja, 1g-1,8g protein pr. kilo kroppsvekt sier man vel er optimalt. Du får bare prøve deg litt fram, personlig så passer jeg på at jeg har en god proteinkilde hvert måltid (kylling, kjøttdeig, fisk, biff) som gir meg 25g-50g protein, kommer egentlig helt an på hvor mange måltid jeg spiser den dagen. Deretter lager jeg bare så mye ris, poteter, pasta, etc, som jeg klarer å spise. Jeg klarer aldri å spise for mye av det fordi gode karbohydraterkilder er såpass mettende. Fettet i måltidet blir vel margarinen jeg hadde i sausen og oljen som jeg stekte kjøttet i. Det har egentligt ikke så veldig mye å si, med mindre du skal gå ned i vekt. Da vil jeg anbefale at du reduserer mengden fett før du reduserer kalorier slik at du får i deg nok protein, men også karbohydrater slik at du får nok energi på trening, osv. Om du går opp 3-4kg den første mnd du begynner å trene, eller motsatt om du får en skade/tar en pause, så er det helt vanlig pga. energilagrene i musklene dine vil forstørre/krympe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/28/2016 den 16.16, LarsErik skrev:

Nydelig svar.

Men så er det treningsprogrammet da. Noen tips da? Fullkropp som vil være beste alternativ? 

Jeg driver med styrkeløft, men når jeg fokuserer på å bygge muskler kan det se sånn ut (RIR = Repetitions in reserve, en måte å autoregulere på):

Mandag Set Reps Vekt/RIR
Skråbenk 4 12 kg
Knebøy 4 6-12 kg/RIR 3
Benkpress 3 8 kg
Bennimansk 4 8 kg
Splittbøy 3 8 kg
       
Onsdag Set Reps Vekt/RIR
Benkpress 3 6-12 kg/RIR 3
Markløft 3 9 kg
Benkpress m/ manualer 3 10 kg
Olympisk knebøy 5 12 kg
Roing m/ stang (GT!) 3 12 kg
       
Torsdag Set Reps Vekt/RIR
Benkpress 4 12 kg
Knebøy 4 10 kg
Skråbenk 3 12 kg
Bennimansk 4 8 kg
Splittbøy 3 8 kg
       
Lørdag Set Reps Vekt/RIR
Markløft 3 6-12 kg/RIR 3
Benkpress 3 8 kg
Olympisk knebøy 5 12 kg
Benkpress m/ manualer 3 10 kg
Roing m/ stang (GT!) 3 12 kg

 

Jeg vil for så vidt anbefale noe lignende, gjerne litt mindre benkpress og mer skulderpress, curls, sidehev, osv... Muligens så burde du ikke ta markløft 4 ganger i uken sånn som meg, gjerne begynn med 3 ganger i uken heller, hvor 1 av dagene er nokså lett. Det viktigste er at jeg trener hver muskel 3-5 ganger i uken + at det er nok volum og jeg øker uke for uke helt til en eventuell deload. Bennimansk er min egen variasjon av romansk-/stifflegg-markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Zharoon skrev:

Ja, 1g-1,8g protein pr. kilo kroppsvekt sier man vel er optimalt. Du får bare prøve deg litt fram, personlig så passer jeg på at jeg har en god proteinkilde hvert måltid (kylling, kjøttdeig, fisk, biff) som gir meg 25g-50g protein, kommer egentlig helt an på hvor mange måltid jeg spiser den dagen. Deretter lager jeg bare så mye ris, poteter, pasta, etc, som jeg klarer å spise. Jeg klarer aldri å spise for mye av det fordi gode karbohydraterkilder er såpass mettende. Fettet i måltidet blir vel margarinen jeg hadde i sausen og oljen som jeg stekte kjøttet i. Det har egentligt ikke så veldig mye å si, med mindre du skal gå ned i vekt. Da vil jeg anbefale at du reduserer mengden fett før du reduserer kalorier slik at du får i deg nok protein, men også karbohydrater slik at du får nok energi på trening, osv. Om du går opp 3-4kg den første mnd du begynner å trene, eller motsatt om du får en skade/tar en pause, så er det helt vanlig pga. energilagrene i musklene dine vil forstørre/krympe seg.

Takker. :)

Men si en normal bulkedag hos deg, det er vel rundt 5 måltider om dagen. Hvordan ser måltidene dine ut da, sånn ca? Alt fra frokost til kveldsmat?

Er så mye forskjellige matvarene at jeg ikke aner hva som er lurest/enklest å spise. Tenker mye ris og kjøtt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, LarsErik skrev:

Takker. :)

Men si en normal bulkedag hos deg, det er vel rundt 5 måltider om dagen. Hvordan ser måltidene dine ut da, sånn ca? Alt fra frokost til kveldsmat?

Er så mye forskjellige matvarene at jeg ikke aner hva som er lurest/enklest å spise. Tenker mye ris og kjøtt ja.

Om jeg fri/ferie spiser jeg gjerne slik:

Frokost: kylling og ris

Middag: kylling og ris (dette måltidet forberedet ved første måltid)

Kvelds: gryterett på pose (sånn torogreie, kjøttdeig, ekstra ris noen ganger

Nattmat: 3-4 skiver med 1 egg på hver skive

Ikke så mange måltid her, siden jeg sover sykt lenge om jeg har fri :p da får jeg ikke tid/trenger ikke så mange kcal

Grønnsaker/frukt har jeg ideelt sett til hvert måltid. Jeg er allergisk mot laktose, visst ikke hadde jeg tatt meg en proteinshake med raffinert sukker i, etter jeg har trent. Jeg fokuserer egentlig bare på å få i meg en grei mengde karbohydrater, protein og noe fett hvert måltid. Skal jeg trene, så spiser jeg helst minst mulig fett ettersom det tar lang tid å forøye og vil gi meg null energi mens jeg trener, det er glukose (karbohydrater) som vil jeg meg energi under økta. Drikker gjerne svak saft om jeg føler for det mens jeg trener. Eventuelt kan man koke til sukkervann og ta aminosyrer oppi for god smak, etc.

Hverdag:

Frokost 3-4 skiver

Mellomåltid: proteinbar

Lunsj: kylling og potetbåter

Mellomåltid: proteinbar

Middag: kylling og ris/gryterett/pasta/you name it

Middag 2: kylling og ris/samme greia

Kvelds: skive med egg

Jeg forbrenner en del ekstra kalorier når jeg går på skole, så da spiser jeg litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...