Gå til innhold

Svettelukt på senteret...


Rakker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner treningssenteret. Det er ganske horrible å trene i nærheten av noen som har klær med gammel svettelukt i :stinkyfeet: Opplever det heldigvis ikke så ofte, men de få gangene det har skjedd, har jeg holdt pusten og flyttet meg fordi lukten er ekstrem.

Har ingen problemer med vanlig kroppslukt, men det lukter på langt nær slik som gammel svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvordan enkelte holder ut medsin egen gamle, sure svettlukt. Det må jo være mye verre for en selv enn for andre :roflmao:

Tar man av seg klærne rette etter trening så kan man godt bruke det 2-3 ganger med mindre man sliter med en ekstrem sur svette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygiene er hygiene, samme hvor man befinner seg. Det er ikke OK å stinke gammel svette på trening. Ei heller parfyme... det er mange av oss som blir fysisk dårlige av parfymelukt. Jeg har mye oftere måttet flytte på meg pga at folk har dynket seg med parfyme, enn av svettelukt. Begge deler er uakseptabelt hvis det kan unngås, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig av treningssenteret.

Ha på deg hva du vil på treningssenteret for min del, men lukter det ille av deg vennligst skift klær oftere.

Det gjelder uheldigvis ikke bare på treningssentere. Sakt ifra til flere på anleggene jeg har jobba på..Å må gå i en radius på 5m fra de for å ikke svi nesehårene er ikke moro.

Det er sjenerende for andre som trener og de har all sin rett og å si at du må skifte. Men fins måter å si det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Brakkerigg med klær til 60 mann++ Lukter ikke bra uansett.. Nå er jeg såpass "heldig" at t-skjortene mine får saltutslag på sommern, så de må stort sett byttes hver dag. Ikke like flink på vintern med ulltøyet gitt.. Men ull tåler sjennerelt mere bruk før det lukter like ille som nylon/polyester etter en gangs bruk..

Rene klær har jeg på trening, men nydusjet? Tja, kommer ann på.. På sommern, når jeg flyr rundt i t-skjorte og shorts på jobben og er full av betongsøl oppover legga, armene er svarte av forskalingsolje, trynet er fullt av farge fra krittsnora. Og t-skjorta jeg brukte på jobben måtte "skrelles" av pga av at den er bløt av svette.. Da tar jeg faktisk en dusj FØR jeg trener.. Nå i dag, skjer det nok ikke.. Rene klær får duge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som stinker gammel svette er grusomt. Har heldigvis ikke opplevd det så ofte, men de gangene det skjer blir jeg svimmel og dårlig.

Vasker alltid treningsklærne med en gang etter trening. Aldri samme antrekket to ganger på rad, heller ikke tightsen.

Føler jeg meg skitten hender det at jeg dusjer før trening. Handler ikke om å se fin ut, men å føle seg ok og ikke plage omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som stinker gammel svette er grusomt. Har heldigvis ikke opplevd det så ofte, men de gangene det skjer blir jeg svimmel og dårlig.

Vasker alltid treningsklærne med en gang etter trening. Aldri samme antrekket to ganger på rad, heller ikke tightsen.

Føler jeg meg skitten hender det at jeg dusjer før trening. Handler ikke om å se fin ut, men å føle seg ok og ikke plage omgivelsene.

Prøv og still deg ved siden av en av de mørkhudede på gymmet som trener i dongeri du:) Hadde en episode der jeg nesten brakk meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt. Beklager.

Nå skal jeg fortelle litt om meg selv, og det er mulig det er sjokkerende nyheter for deg. Kanskje du synes jeg er en ufyselig person, men det er helt greit.

Jeg er en av de som ikke dusjer hver dag. Jeg har brukt samme treningsklær flere ganger. Jeg er en av de som ikke bruker sminke på trening og jeg er en av de som SVETTER. *gisp høres fra publikum*

Er det et sted her i verden jeg tillater meg selv å se ut som en dass, så er det på treningssenteret. Og hvorfor det, spør du deg kanskje? Hvorfor vil jeg ikke gå i de nyeste treningsklærne med de fresheste matchene skoene og øretelefoner som står i stil? Nei, jeg skal fortelle deg hvorfor.

Jeg er ikke på treningssenteret for å bli lagt merke til! *sjokk brer seg over tilhørerene* HÆ ? Nei, jeg er på treningssenteret for å trene. Jeg går inn på treningssenteret med intensjon å bli rødere i trynet enn de rosa joggeskoene mine. Jeg går inn på treningssenteret for å oppnå puls til jeg nesten besvimer og jeg har ikke noe imot at klærne er gjennomvåte når jeg er ferdig.

Jeg er en av de overvektige blubbene som slubber rundt på senteret og puster og peser mens jeg løfter vekter jeg aldri drømte om at jeg kunne røre. Jeg er en av de som står i kø for å komme til på knebøystativet og spør pent om jeg kan ta imellom deg når du koser deg på benkpressbenken.

Når jeg ser på meg selv i speilet, så er det ikke for å sjekke at utringningen er stor nok, eller at maskaraen ikke renner, det er for å se at knærne ikke går foran tærne og at ryggen er rett. Det er ikke for å sjekke at magen er snurpet inn til enhver tid, jeg er der for å bli kvitt den. Det er for å se at rumpa og brystet stikker ut, og at bevegelsesbanen er riktig. Det er ikke fordi jeg synes jeg ser fantastisk deilig ut, eller for å sende blikk til han klumpete fyren som har kjøpt en stringtruse i 5XL og bruker den som overdel.

Jeg er på treningssenteret for å trene.

Hvis du er den av dem som ikke er der for å trene, så er det ditt problem. Jeg tar ikke ansvar for hva du måtte finne på å lukte, se, eller føle mens du er der. Har du tid til å speide, lukte og føle mens du er på treningssenteret, ja så tørr jeg påstå at du ikke gjør jobben din. Selvfølgelig lukter det når man slenger på seg t-skjorta fra gårsdagens fotballtrening, men hva i alle dager gjør du oppi trynet på en som trener så du i det hele tatt har muligheten til å lukte dette? Hvorfor er du ikke opptatt med dine egne repetisjoner og intervaller? Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg går ikke rundt å lukter på folk når jeg er på trening.

At noen lukter svette på et treningssenter, det er ikke noe jeg legger meg ned å griner for. Livet går videre folkens :)

Fantastisk sagt, er 100% enig med deg :) Jeg vasker ikke treningstøyet mitt etter hver eneste trening, skjønner ikke at folk gidder det, måtte vasket klær hver eneste dag da, no fucking way :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man bør vaske treningstøyet etter hver bruk og tenkte at dette var selvsagt. Å få dette til å bli til at man ikke kan svette under trening blir for dumt, brukt treningstøy lukter blæh dagen etter og jeg skjønner ikke at noen ønsker å gå rundt i stanken. er glad for at det ikke er noen veldig illeluktende der jeg trener (hittill) for det er veldig ubehagelig p måtte være i nærheten av. Det er heller ikke slik at man enten lukter som en dass eller er overpynta og parfymert. Det finnes en mellomting og det er vel der de fleste av oss er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg at dere skjønner at innlegget mitt var skrevet med en god dose humor. Men det som er fint, er at jeg ser endel av de reaksjonene jeg forventet. Dere hisser dere opp, og reagerer skikkelig på dette, når det i bunn og grunn er en bagatell.

Dersom noen avskriver meg som person fordi jeg lukta svett den gangen, eller hadde hårete legger den gangen, eller gikk i feil klær eller ikke med nytt nok utstyr eller noe annet ubetydelig som måtte finne på å sjenere dem, ja, så gjør de meg en tjeneste.

Slutt nå vær så forbanna forfengelig. Gi litt mer faen, og lev litt isteden for å irritere deg over alle andre. Jeg lover, det funker ;)

Sånn, da kan vi gå tilbake til det som virkelig betyr noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningssenteret jeg trener er det nok en del av disse i styrkerommet, noen ganger er det så ille der nede at jeg holder på g brekke meg :( Greit å trene fra morningen av da er ikke disse stooore karene der med stringtrusene sine (for og sitere Blondina) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i USA atm, og her har de ingen regler på antrekk, så det er mange stringtruser på gutta og små hotpants og pushup bh'er på jentene. Jeg har til og med sett løst hår, solbriller, og chiuaua i veska, men det var ekstremt.

Jaja, det er nå iallefall underholdning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, såpass Blondina.. men de som går slik er jo som oftest der for og vise seg frem og ikke så mye fokus på treningen ;)

På senteret der jeg trener får vi ikke gå i singlett, korte topper eller slike "stringtruser".. greit egentlig, ser ikke helt poenget med å ha på minst mulig klær å mest mulig kløft på trening ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fullstendig forståelse for at disse menneskene ønsker å vise seg frem. De fleste av dem har jo vært flinke (noen har juksa litt, men). Spesielt her i California, hvor det er varmt hele tiden, så er det lite klær på folk. Gutta jeg reiser med beskriver det som hud-effekten. Du blir lurt, du tror det er ekstremt pene mennesker du ser på, fordi du ser så mye hud og det er du ikke vant til, hehe. Men nå beveger vi oss uten for topic her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror først og fremst det må skilles mellom normal svettelukt, og den stramme svettelukta som sitter igjen i et helt butikklokale etter personen har gått (yes, de som ikke har opplevd det å plutselig kunne være menneskelig sporhund har ikke møtt noen som virkelig lukter gammel svette.)

Mistenker at personen i VG-artikkelen denne treningsøkta var nærmere sistnevnte enn førstnevnte, når han først blir høflig bedt om å avslutte treningen sin for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg at dere skjønner at innlegget mitt var skrevet med en god dose humor. Men det som er fint, er at jeg ser endel av de reaksjonene jeg forventet. Dere hisser dere opp, og reagerer skikkelig på dette, når det i bunn og grunn er en bagatell.

Dersom noen avskriver meg som person fordi jeg lukta svett den gangen, eller hadde hårete legger den gangen, eller gikk i feil klær eller ikke med nytt nok utstyr eller noe annet ubetydelig som måtte finne på å sjenere dem, ja, så gjør de meg en tjeneste.

Slutt nå vær så forbanna forfengelig. Gi litt mer faen, og lev litt isteden for å irritere deg over alle andre. Jeg lover, det funker ;)

Sånn, da kan vi gå tilbake til det som virkelig betyr noe..

Jeg føler ikke at jeg er forfengelig fordi om jeg dusjer og har på rent tøy før trening, det handler om å ikke være til sjenanse for andre. Å stinke ukegammel svette er ikke min definisjon av å leve litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er verst ??? De som lukter litt vondt eller de som har dynket seg i parfyme før trening? Sistnevnte skaper mer problemer for meg enn førstnevnte problem!!

SÅÅ enig (y) Det er faktisk verre med de som du lukter før du ser de, 5 meter unna, og som lukter 30 sekunder etter de har gått og du fortsatt sitter med den parfymelukta i nesa i flere timer etterpå...

Selvfølgelig lukter gammel svette ille, men det gjør pokker meg for mye parfyme også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...