Gå til innhold

Svettelukt på senteret...


Rakker

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet
Oppvekst?

tradisjon, what so ever :) Vokser du opp i iran,kina osv.. vs norge med norske matvarer. Så får du andre lukter.

utlendinger synes vi lukter melk, vi synes de lukter krydder. Thats it :) Da kan man faktisk ikke gjøre noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tradisjon, what so ever :) Vokser du opp i iran,kina osv.. vs norge med norske matvarer. Så får du andre lukter.

utlendinger synes vi lukter melk, vi synes de lukter krydder. Thats it :) Da kan man faktisk ikke gjøre noe med det!

Handler vel om hva man lager til middag. Jeg lagde for eksempel pinnekjøtt for noen uker siden - hadde aldri trodd at det skulle stinke så lenge og av alle klærne mine, men det gjorde det!! HAHA. Eller hvis man steker med rapsolje, steker fisk = lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt. Beklager.

Nå skal jeg fortelle litt om meg selv, og det er mulig det er sjokkerende nyheter for deg. Kanskje du synes jeg er en ufyselig person, men det er helt greit.

Jeg er en av de som ikke dusjer hver dag. Jeg har brukt samme treningsklær flere ganger. Jeg er en av de som ikke bruker sminke på trening og jeg er en av de som SVETTER. *gisp høres fra publikum*

Er det et sted her i verden jeg tillater meg selv å se ut som en dass, så er det på treningssenteret. Og hvorfor det, spør du deg kanskje? Hvorfor vil jeg ikke gå i de nyeste treningsklærne med de fresheste matchene skoene og øretelefoner som står i stil? Nei, jeg skal fortelle deg hvorfor.

Jeg er ikke på treningssenteret for å bli lagt merke til! *sjokk brer seg over tilhørerene* HÆ ? Nei, jeg er på treningssenteret for å trene. Jeg går inn på treningssenteret med intensjon å bli rødere i trynet enn de rosa joggeskoene mine. Jeg går inn på treningssenteret for å oppnå puls til jeg nesten besvimer og jeg har ikke noe imot at klærne er gjennomvåte når jeg er ferdig.

Jeg er en av de overvektige blubbene som slubber rundt på senteret og puster og peser mens jeg løfter vekter jeg aldri drømte om at jeg kunne røre. Jeg er en av de som står i kø for å komme til på knebøystativet og spør pent om jeg kan ta imellom deg når du koser deg på benkpressbenken.

Når jeg ser på meg selv i speilet, så er det ikke for å sjekke at utringningen er stor nok, eller at maskaraen ikke renner, det er for å se at knærne ikke går foran tærne og at ryggen er rett. Det er ikke for å sjekke at magen er snurpet inn til enhver tid, jeg er der for å bli kvitt den. Det er for å se at rumpa og brystet stikker ut, og at bevegelsesbanen er riktig. Det er ikke fordi jeg synes jeg ser fantastisk deilig ut, eller for å sende blikk til han klumpete fyren som har kjøpt en stringtruse i 5XL og bruker den som overdel.

Jeg er på treningssenteret for å trene.

Hvis du er den av dem som ikke er der for å trene, så er det ditt problem. Jeg tar ikke ansvar for hva du måtte finne på å lukte, se, eller føle mens du er der. Har du tid til å speide, lukte og føle mens du er på treningssenteret, ja så tørr jeg påstå at du ikke gjør jobben din. Selvfølgelig lukter det når man slenger på seg t-skjorta fra gårsdagens fotballtrening, men hva i alle dager gjør du oppi trynet på en som trener så du i det hele tatt har muligheten til å lukte dette? Hvorfor er du ikke opptatt med dine egne repetisjoner og intervaller? Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg går ikke rundt å lukter på folk når jeg er på trening.

At noen lukter svette på et treningssenter, det er ikke noe jeg legger meg ned å griner for. Livet går videre folkens :)

Syns det er litt pussig at du sidestiller det å ha rent tøy på trening med det å være der for å se pen ut. Jeg trener uten sminke og jeg svetter som en gal og jeg driter i om skoene matcher antrkket, men jeg kommer ikke i gårsdagens svette treningstøy fordi det kan være skjenerende for andre og jeg ser det som vanlig folkeskikk å ta såpass hesyn til at andre også skal kunne trene uten å bli fortyrret/distrahert av intens svettelukt fordi noen ikke gidder å vaske en ekstra t-skjorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Handler vel om hva man lager til middag. Jeg lagde for eksempel pinnekjøtt for noen uker siden - hadde aldri trodd at det skulle stinke så lenge og av alle klærne mine, men det gjorde det!! HAHA. Eller hvis man steker med rapsolje, steker fisk = lukt.

Om jeg hadde luktet melk, hadde jeg vasket meg. :)

Handler ikke bare om hva du lager til mat osv.. Handler om din "Naturlige" kroppslukt. Mennesker lukter forskjellig.

Reiser du til Iran,Afghanistan,kina,japan osv osv.. Vil du, for de lokale ha en "rar" kroppslukt. Både grunnet hva du spiser osv.. Akkurat som når iranere,afghanistanere,kinesere,japanere når de kommer til Norge. Så synes mange nordmenn at de lukter "rart" osv.... Jo, selvfølgelig. Har du spist fisk og stekt fisk osv, så vil det lukte. Men det er forskjellig på den lukten og den naturlige kroppslukten din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke tilfeldig at dette skjedde på Evo Majorstua. De to årene jeg trente der var det ventilert som en gammel muggkjellet, dryppende tak og vegger med dugg. Folk klaget og klaget, men det ble aldri bra :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen stiller opp ved siden av meg og lukter pressa selleri så plager det meg. Han duden som måtte stikke fra EVO burde vel skjønne at gammel svette generer bakterier som igjen genererer vond lukt når de blir aktivisert gjennom ny treningsøkt. Ser det er utrolig mange på VG.no som misforstår og gjentar til det slitsomme; "på trening skal man svette, så EVO er teite". Er ikke det som er problemet, men det at han svetter i gammel svette.

Jeg trener på Sats og har to faste sentere jeg bytter på å trene på, det ene er på Hellerud og det andre er på Storo, og jeg kan love det er stor forskjell, sånn luktemessig. Vond svettelukt forekommer så å si aldri på Storo, kontra på Hellerud. Kan hende ventilasjonen er bedre på Storo, men ser ofte at mange av folka på Hellerud kommer i samme klær som gårdagens økt. Så det er forskjell på hvor man trener også. Mener det er brudd på sosiale normer å komme med skitne treningsklær, så støtter EVO i denne saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha i kommentarfeltet: "Må tåle litt svette på treningssenter, man er jo der for å trene" og "for et fisefint treningssenter".

Jeg trener også uten sminke, og ser jævlig ut og svetter som en jesus, men jeg klarer nå for faen meg å ha på rene klær for det. Trodde det var en av de elementære tingene man lærer av oppdragelsen sin. Hygiene.

Det må jo ha luktet ganske ille for at folk som ikke sto rett ved siden av ham skulle ha merket det.

På en spinningtime en gang så begynte spinninginstruktøren å klage over at noen hadde dyppa seg i parfyme så det stinka helt jævlig(nei, det var ikke meg selvom jeg var den eneste jenta under 30). Dette problemet løste han ved å hente ene vifta som sto bak syklene i rommet og stille den ved hans sykkel mot oss slik at den blåste luft bort fra han.

Neste dag var det et stort skilt hvor det sto at man skulle vise hensyn ved bruk av parfyme på trening. Haha, jeg elsker denne mannen. Needless to say at hans spinningtimer er de eneste jeg orker å være på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener og på Sats Storo. Aldri noe problem. På Sats Stovner derimot har jeg flere ganger måtte avbryte løpeturen på tredemøllen pga gammel svettelukt fra noen på en annen tredemølle. Litt svettelukt tåler jeg, men når det er så ille at det river i nesen så brekker jeg meg... Han ene trener nesten hver dag og... Løper lenge gjør han og så kan ikke bare tusle rundt til han er ferdig heller. Hittil har løsningen vært å droppe løpingen hver gang en av "de" er der, men blir lite løping på Stovner da ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt. Beklager.

Nå skal jeg fortelle litt om meg selv, og det er mulig det er sjokkerende nyheter for deg. Kanskje du synes jeg er en ufyselig person, men det er helt greit.

Jeg er en av de som ikke dusjer hver dag. Jeg har brukt samme treningsklær flere ganger. Jeg er en av de som ikke bruker sminke på trening og jeg er en av de som SVETTER. *gisp høres fra publikum*

Er det et sted her i verden jeg tillater meg selv å se ut som en dass, så er det på treningssenteret. Og hvorfor det, spør du deg kanskje? Hvorfor vil jeg ikke gå i de nyeste treningsklærne med de fresheste matchene skoene og øretelefoner som står i stil? Nei, jeg skal fortelle deg hvorfor.

Jeg er ikke på treningssenteret for å bli lagt merke til! *sjokk brer seg over tilhørerene* HÆ ? Nei, jeg er på treningssenteret for å trene. Jeg går inn på treningssenteret med intensjon å bli rødere i trynet enn de rosa joggeskoene mine. Jeg går inn på treningssenteret for å oppnå puls til jeg nesten besvimer og jeg har ikke noe imot at klærne er gjennomvåte når jeg er ferdig.

Jeg er en av de overvektige blubbene som slubber rundt på senteret og puster og peser mens jeg løfter vekter jeg aldri drømte om at jeg kunne røre. Jeg er en av de som står i kø for å komme til på knebøystativet og spør pent om jeg kan ta imellom deg når du koser deg på benkpressbenken.

Når jeg ser på meg selv i speilet, så er det ikke for å sjekke at utringningen er stor nok, eller at maskaraen ikke renner, det er for å se at knærne ikke går foran tærne og at ryggen er rett. Det er ikke for å sjekke at magen er snurpet inn til enhver tid, jeg er der for å bli kvitt den. Det er for å se at rumpa og brystet stikker ut, og at bevegelsesbanen er riktig. Det er ikke fordi jeg synes jeg ser fantastisk deilig ut, eller for å sende blikk til han klumpete fyren som har kjøpt en stringtruse i 5XL og bruker den som overdel.

Jeg er på treningssenteret for å trene.

Hvis du er den av dem som ikke er der for å trene, så er det ditt problem. Jeg tar ikke ansvar for hva du måtte finne på å lukte, se, eller føle mens du er der. Har du tid til å speide, lukte og føle mens du er på treningssenteret, ja så tørr jeg påstå at du ikke gjør jobben din. Selvfølgelig lukter det når man slenger på seg t-skjorta fra gårsdagens fotballtrening, men hva i alle dager gjør du oppi trynet på en som trener så du i det hele tatt har muligheten til å lukte dette? Hvorfor er du ikke opptatt med dine egne repetisjoner og intervaller? Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg går ikke rundt å lukter på folk når jeg er på trening.

At noen lukter svette på et treningssenter, det er ikke noe jeg legger meg ned å griner for. Livet går videre folkens :)

hjelp, dette ble litt usaklig synes jeg... Jeg er en av de som synes ekstrem-svettelukt ikke er noe særlig. (da snakker vi svettelukt som oppstår fordi man har brukt samme tskjorta dagen før...) Ja, jeg trener hardt, jeg er sikkert like rød i trynet som deg, og jeg sjekker heller ikke maskaraen min i speilet, og ja, jeg er våt av svette etter endt økt.. men jeg synes heller ikke det er ok å ha 90 % av maxpuls, og samtidig inhalere oksygen som lukter crap... Og ja, dette har jeg faktiskTID til å lukte, og man trenger ikke være helt oppi trynet på vedkommende heller, det holder med å være i samme rom... Så det går faktisk ann å være en helt vanlig person (altså ikke en slik dolle du refererer til som bare pusler rundt med sminke) men samtidig synes det er ok med normal kroppslukt. Man bør jo ikke legge vekk hygienen sin, selvom man er på et treningssenter for å svette og jobbe. Og hvis du trener til du er SVETT, men ikke dusjer, så må jo lukten bli deretter etter et par dager også. . . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg rar om jeg foretrekker at folk som lukter svette fremfor tjukkaser osv i løpeshorts/thights?

Dette er rett og slett fordi det er lett å kontrollere luktesansen sin, det å kontrollere om ekle mennesker kommer inn i synsvinkelen din er ikke det.

Om det er en aroma av svette i treningsstudioet, så er det kun et kvalitetsstempel på senteret ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler ikke bare om hva du lager til mat osv.. Handler om din "Naturlige" kroppslukt. Mennesker lukter forskjellig.

Reiser du til Iran,Afghanistan,kina,japan osv osv.. Vil du, for de lokale ha en "rar" kroppslukt. Både grunnet hva du spiser osv.. Akkurat som når iranere,afghanistanere,kinesere,japanere når de kommer til Norge. Så synes mange nordmenn at de lukter "rart" osv.... Jo, selvfølgelig. Har du spist fisk og stekt fisk osv, så vil det lukte. Men det er forskjellig på den lukten og den naturlige kroppslukten din ;)

Not true. Min ex, en muslim fra ett av disse landene luktet aldri "krydder". Det gjorde forsåvidt ikke noen av hans kompiser heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Not true. Min ex, en muslim fra ett av disse landene luktet aldri "krydder". Det gjorde forsåvidt ikke noen av hans kompiser heller.

Men ofte gjør de det. Er det som er poenget vs rasistisk/ikke rasistisk... Diskusjonen om hvorvidt noen lukter/noen ikke av naturlige årsaker er en diskusjon som bare er å legges på is! hehe! Beklager hvis jeg tok feil, men er ihvertfall dette som jeg og mange andre har inntrykk av det er !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er helt greit å bli gjort oppmerksom på det dersom man lukter vondt. Det er ikke alltid man kjenner det selv, og han ble faktisk tatt med bort så ingne andre av de rundt han skulle høre det og dermed ble han sparet for den sjenansen. Greit, det er lite trivelig beskjed å få, men jeg kjenner det selv at jeg blir uvell dersom en person ved siden av meg lukter som en sur svamp!

Ble selv gjort oppmerksom på dette en gang for noen år siden, jeg syntes ikke det var noe trivelig beskjed, men jeg har ikke noe problem med å skjønne att man reagerer når jeg tokk med tid til å faktisk lukte på plagget.

Og det står heller ikke noe om hva slags t-skjorte det var, det kan hende det var snakk om en syntetisk skjorte? Alle som bruker syntetiske skjorter på trening er klar over hvor surt det lukter av de dagen etterpå dersom man lar den ligge i baggen.

Men ventilasjon og luftkvalitet har selvfølgelig mye å si på hvor mye av luktet som blir i rommet. Er det dårlig ventilajson, da forsterkes gjerne innestengt lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treningsgensrene/toppene mine lukter så forferdelig når de pakkes ut om kvelden og hives i skittentøykorga at jeg aldri ville brukt de igjen dagen etter, uvasket.

Jeg er en svetter, og er ikke så glad i den gamle svettelukta mi at jeg ser meg nødt til å påtvinge den andre. Det sagt så har jeg ingenting imot ny svette som folk produserer på trening. Heller svette folk enn parfymerte folk på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...