Gå til innhold

Hvor mange kcal skal jeg gå for?


Rosinbolle

Anbefalte innlegg

Altså, jeg er latterlig dårlig på dette med kosthold. Til nå har jeg satt inn tiltak som å ikke spise snop annet enn på lørdager, spise mest mulig proteiner og droppe halv og helfabrikata. Alt dette er i grunn ikke noe problem i det hele tatt, jeg føler jeg spiser ganske sunt med mye frukt og grønt og proteiner.

MEN, jeg klarer ikke å bestemme meg for hvor mange kcal om dagen jeg skal ha. Målet er å bli kvitt litt fett på magen, samt å bygge litt muskler. I første omgang gjorde jeg det enkelt: Registrerte meg på diett.no, la inn hvor mye jeg veier nå og hvor mye jeg vil veie før sommeren kommer, og spiste så mye som diett.no sa. Så gikk jeg over til myfitnesspal.com, og tenkte å gjøre det samme.

Men så begynner jeg å lure da, på om det hadde vært bedre å spise for vedlikeholdsvekt, og heller bygge muskler først og så gå løs på magefettet etterpå? Hvor mye proteiner må jeg egentlig spise for å bygge (litt) muskler på underskudd? Jeg ligger kanskje på 1,5g pr. kg kroppsvekt i dag, men så leser jeg at man må opp i 2g og DET tror jeg faktisk ikke jeg klarer. Eller kan jeg gjøre det ved å drikke proteinshake som om det var julebrus? Føler det blir litt juks :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg lagt meg på vedlikeholdsnivå, som for deg er ca 2300 kcal. Du kan jo om du vil spise 2300 kcal på treningsdager og litt mindre (si ca 2000 kcal) på hviledager. Ville holdt meg til ca 150 g proteiner, 40-50 gram, fett og resten karbo.

Mengde protein nødvendig varierer i forskjellige kilder.. men om 150 g proteiner skulle nok være nok.. i min ydmyke mening i allefall ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...