Gå til innhold

tviholder kroppen min på vann?


juletre

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ligget i underskudd i fire ukers tid nå. Gikk ned en kilo den første uken, men etter det har jeg sporadisk gått opp og ned 1-2 kg fra dag til dag omtrent, men aldri mer ned enn den ene kg. De siste to ukene har jeg konstant hatt tynne rynker rundt øynene som jeg gjerne har på morgenen når jeg er skikkelig bakfull (og dehydrert). Jeg tenker jo at det kan være fordi kroppen holder på vann, har lest mye om det her, men har ikke blitt helt klok på hvor lenge den evt gjør det. Er det normalt at den gjør det i 3 +/- uker? Jeg drikker stort sett samme mengde vann som alltid, rundt 2l om dagen. Jeg har ingen hast med å gå ned, så det er ingen krise (i hvert fall ikke for en periode), men om det er ting jeg bør justere så vil jeg jo helst komme i gang med det.

(Jeg har ingen planer om å fortsette å veie meg daglig, altså, har bare gjort det nå for å se om jeg kunne finne noe mønster.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du må kvitte deg med det vannet du drikker også, og det er en større mye at man skal bælje innpå alt en kan, det er faktisk ikke heldig.

Vann og dehydrering - Så mye vann trenger du - Ernæring

Væskeinntak: - Sjekk om du drikker for mye vann - Ernæring

Jada,d er mange myter ute og går,men hvor mye en skal ha er veldig forskjellig fra person til perosn. Samme med mat. Men for å drenere væske så kan man prøve å drikke mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte veldig raskt. Jeg ga deg to linker, jeg kan godt legge til enda flere.
Jeg vet hva jeg snakker om og har ikke behover for å lese linker etter linker for å forandre noe jeg er ganske sikker på:) Men for all del,vi har alle våre ting vi tror ¨på og sverger til,å drikke 2 liter for dag ,som er mye under det jeg skal ha med min kroppsvekt er ikke en av dem. 30 ml pr kg kroppsvekt en god pekepinn og skal man rense ut/drenere kroppen trengs det med for eksempel en dag nå og da når man føler seg oppblåst. hvor mye dette blir hver dag er forskjellig for alle,ettersom hva man veier for eksempel. Jeg gav mitt tips som jeg sverger til,du gav ditt,vi er ikke enige,sånn er det noen ganger:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at hvis man trener bør man drikke ekstra på trening. Får kroppen for lite vann vil funsksjoner i kroppen,blant annet organene funke dårligere,og man presterer dårligere i daglig gjøremål. vann er kilden til det meste som er bra for deg;)Man skal også drikke veldig mye før det blir farlig i lang tid.Svært få greier å drikke for mye,det er heller for lite som flesteparten sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å lese den første linken, i det minste, hvor det står gjennomsnittsbehov i forhold til kroppsvekt.

Hvis TS er +- 70kg, er det absolutt null poeng i å pøse på med mer enn de 2literene.

Hvis man tror man holder på mye vann, er ikke universalløsningen å drukne kroppen, prøv heller å finne årsaken, så løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å lese den første linken, i det minste, hvor det står gjennomsnittsbehov i forhold til kroppsvekt.

Hvis TS er +- 70kg, er det absolutt null poeng i å pøse på med mer enn de 2literene.

Hvis man tror man holder på mye vann, er ikke universalløsningen å drukne kroppen, prøv heller å finne årsaken, så løsningen.

Det skal langt mer enn to--4 liter vann til for å drukne kroppen. Faren er at nyrene sliter og hjernen svumler opp,dette skjer ved ekstrem vanndrikking på mange mnage liter daglig og gjerne mange liter på kort tid! Som sagt så vet jeg veldig godt hva jeg snakker om og jeg ser nå at i linken din står mye d samme som jeg nå allerede har nevnt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal langt mer enn to--4 liter vann til for å drukne kroppen. Faren er at nyrene sliter og hjernen svumler opp,dette skjer ved ekstrem vanndrikking på mange mnage liter daglig og gjerne mange liter på kort tid! Som sagt så vet jeg veldig godt hva jeg snakker om og jeg ser nå at i linken din står mye d samme som jeg nå allerede har nevnt.

Hva er så grunnen til at du vet så godt hva du snakker om, som du sier?

Jeg sier det igjen: finn årsaken, SÅ løsningen. Så til de grader ikke noe poeng i å drikke og drikke i det uendelige hvis du lurer på om du holder på vann.

juletre; prøv noe lett vanndrivende! Meker du forskjell, så ligger det kanskje noe i det :) Hvis ikke, snakk med fagfolk, ikke lekmenn. Vi kan syns alt vi vil, men vi kjenner ikke deg og din kropp, så det vil være uansvarlig å komme med bastante konklusjoner og løninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er så grunnen til at du vet så godt hva du snakker om, som du sier?

Jeg sier det igjen: finn årsaken, SÅ løsningen. Så til de grader ikke noe poeng i å drikke og drikke i det uendelige hvis du lurer på om du holder på vann.

juletre; prøv noe lett vanndrivende! Meker du forskjell, så ligger det kanskje noe i det :) Hvis ikke, snakk med fagfolk, ikke lekmenn. Vi kan syns alt vi vil, men vi kjenner ikke deg og din kropp, så det vil være uansvarlig å komme med bastante konklusjoner og løninger.

Jeg sier ikke at dette er helt sikkert,jeg sa at det var et tips og at hun kunne prøve å drikke mer en dag,det er vanndrivende å drikke ekstra hvis du ikke visste det,men da må en selvsagt ikke spise mat med mye salt i tillegg.

Jeg har jobbet med helse i snart 10 år så noe erfaring har jeg da. Og jeg er helt klar over at vann kan være både sunt farlig,men da må man virkelig se på hvor mye også som faktisk blir farlig.

Jeg er ikke intr i å diskutere og argumentere i det uendelige her,så ettersom du tydeligvis er ekspert og sier det eneste rette og ingen andre kan verken komme med andre råd eller tips fordi det du sier er det eneste fornuftige og ansvarlige her så får du ta deg av dette da ser du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den eneste som påstår noe bastant, og sier du vet best;)
Det har jeg aldri påstått,jeg sa at jeg vet hva jeg snakker om og hva jeg tror på ,og gir tips deretter. Det er ikke det samme som at jeg mener at d er bare jeg som har rett her. Bastant vil jeg heller ikke påstå at jeg er. Vi har tydeligvis forskjellig meninger om ting og det sa jeg lengre her oppe at var helt ok. Trådstarter spurte om tips og råd og vi har på våre måter svart henne,kan vi ike la det være med det i stedet for å fortsette denne ganske latterlige diskusjonen?:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamla : nei, ikke spesielt mye salt. Er vegetarianer og lager alt jeg spiser fra bunnen av, så jeg har grei kontroll på det.

Metal_Barbie : skal prøve å drikke mer. Har prøvd både mer og mindre, men bare over et par dager av gangen, så det er mulig det ikke var nok :)

Hvis du får følelse av dehydrering så er det for lite ja,men prøv deg frem:) Drikk gjerne litt grønn te noen dager med noe ekstra vann ,så ser du om det slipper,det pleier å funke veldig bra på vannretensjon:) Skal i gang med det selv as we speak:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akutt vannforgiftning har vært rapportert etter raske inntak av store mengder væske, med betydelig overskridelse av nyrens maksimale ekskresjonshastighet på 0,7 til 1,0 liter per time.

pfffft, Jævla skremselspropaganda. Drikker du for mye (i.e farlig mengde) så har du kjent symptomer på det for lenge siden. Da snakker vi ikke om noen små rynker i trynet men andre ting som hodepine, svimmelhet, oppkast og slikt.

Kjør på. Drikk vann om du føler for det.

PS: Trenger du å bli kvitt vann så finnes det vanndrivende stuff å få i helsekosten, som f.eks BioDrain. Slanker du deg så mister du også mest sannsynlig vann.Vannprosenten gikk dog opp, men den totale mengden vann (kg) gikk ned hos meg. Noe som er lureri i forhold til de som slanker seg og tror de egentlig mistet fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...