Gå til innhold

Er nyskjerrig på Eqology. Noen som har erfaring? :)


Nabcake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

D

Spiller det noen rolle for dere som driver med MLM hva dere faktisk selger av produkter, eller er det bare et nødvendig onde for å selge distribusjonsretten som er hvor pengene ligger?

For om dere faktisk bryr dere om EQ sine produkter, så er det merkelig siden de er jalla. Men igjen, om man ikke bryr seg så spiller jo ikke det noen rolle, det som spiller noen rolle er å selge andre retten til å selge samme jallatullet slik at en selv kan få litt av fortjenesten. Uansett scenario ser man jo at folk blir lurt, enten av at de kjøper overpriset "naturtull-produkter" eller at de kjøper retten til å videreselge disse samme tullproduktene SAMT det viktigste, retten til å lure andre til å kjøpe retten til å selge dritt.

Det sier seg selv at kjeden stopper fort om man ikke var utrolig tidlig ute, har null skrupler og er en god selger.

Jeg bryr meg fælt lite om EQ sine produkter fordi jeg har ikke prøvd de og er heller ikke interessert i å gjøre det. Jeg prater om de så selskapene som har vært på markedet i mange mange år og har vist seg å fungere. Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe noe som helst, jeg har hvertfall ikke opplevd at noen av mine kunder har følt seg presset. De har kommet helt av seg selv etter at de har visst at jeg har jobbet med noe som hadde muligheten til å fungere for dem. Det er helt deres eget valg at de velger å kjøpe produktet på nytt hver gang det er tomt.

Men ja, det er mye dritt der ute, mange dårlige selgere og utrolig mange som bare slenger seg på en trend fordi det lover gull og grønne skoger. Det er synd, da som sagt, det ødelegger for det som faktisk funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er man en god selger kan man uansett gjøre det langt bedre med å drive med provisjonsbasert salg av varer som folk faktisk har lyst til å kjøpe og som har andre ting gående for seg enn at man kan "bli rik" av å selge dem.

Flesteparten av de som driver i MLM selskaper har ønsket om å bare tjene noe ekstra, kanskje fordi de trenger noen ekstra lapper i mnd og er fornøyd med de få kundene de har og den lille butikken sin. Selvfølgelig vil du alltid finne de som alltid vil ha mer, men i de tilfellene jeg vet om, er veldig mange superhappy med å bare ha nok til å ha en ekstra sydentur i året, eller hva nåenn det måtte være. For veldig mange jeg har møtt opp igjennom, er ikke motivasjonen å bli rik, selv om det kanskje er det som bli lagt fram når man hører om et nytt selskap eller får en presentasjon.

Hva folk velger å kjøpe av produkter er som sagt helt opp til hver enkelt. Det er selvfølgelig mange dårlige selgere som skal bare selge kunden sin produkter man ikke trenger og driter i andres vel og ve, så lenge de tjener pengene sine. Disse personene har jeg sett at som regel varer en liten stund, for så å hoppe av og si at 'det var ikke noe for meg'. De sitter der med skjegget i postkassa fordi de ikke bryr seg om noen andre enn seg selv, noe mange failer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det verste med dette er den systematiske utnyttingen og manipuleringen av mennesker som kanskje befinner seg i en vanskelig økonomisk- og/eller jobbsituasjon. Hva tenker folk når de serverer løgner og lovnader om rikdom og suksess til ressurssvake desperate mennesker? Eier de ikke skam??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det verste med dette er den systematiske utnyttingen og manipuleringen av mennesker som kanskje befinner seg i en vanskelig økonomisk- og/eller jobbsituasjon. Hva tenker folk når de serverer løgner og lovnader om rikdom og suksess til ressurssvake desperate mennesker? Eier de ikke skam??

De trøster seg nok med at de de lurer skal få være så heldige å lure andre senere, så da er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg

jeg har brukt multichi energi fra EQ må i snart to mnd og er strålende fornøyd!! Kjenner overskuddet er utrolig mye bedre!!:):)

1 post, skjemmes dere ikke over reklamemetodene engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg

jeg har brukt multichi energi fra EQ må i snart to mnd og er strålende fornøyd!! Kjenner overskuddet er utrolig mye bedre!!:):)

Also:

Påstander klassifisert som C er påstander utvalget har vurdert som ulovlige helsepåstander.

Siden de er helsepåstander, vil de ikke medføre at preparatet klassifiseres som et legemiddel,

men de bør likevel være forbudt å benytte om næringsmidler.

Bakgrunnen for at disse anses ulovlige, fremgår i punkt 6.4.5.3, jf. punkt 5.5.6. Påstandene vil

gjerne ha det til felles at de er har et diffust innhold, og dermed er vanskelig å dokumentere.

C omfatter videre påstander som etter utvalgets mening ikke antas å fremstå med et fornuftig

meningsinnhold for en fornuftig gjennomsnittsforbruker, og som dermed ikke kan

dokumenteres.

Det følger av forskrift av 21. desember 1993 om merking av næringsmidler § 5 at

”Merkingen skal ikke villede kjøper med hensyn til næringsmidlets egenskaper, særlig med

hensyn til dets art, identitet, kvalitet, sammensetning, mengde, holdbarhet, opprinnelse eller

opphavssted, fremstillings- eller produksjonsmåte.”

Påstander klassifisert med C antas derfor også å stride mot denne bestemmelsen.

http://www.legemiddelverket.no/Godkjenning_og_regelverk/Klassifisering/Pastandsliste/Documents/198029-syseutredningen.pdf

Som vi ser bryter de galant bestemmelsene for hva de kan markedsføre som:

RØDT= Klasse C påstander

LILLA = Uspesifiserte påstander som er uklare og ikke dokumenterte

Multichi Energy gir deg energi og bidrar til å balansere og rense kroppen din. Over 20 urter, satt sammen på en unik måte, gir deg fornyet energi hver dag. I tillegg til den brede urtesammensetningen har vi lagt til de aktive ingrediensene artisjokk og gurkemeie.På denne måten kan man oppnå både ny energi og rensing av kroppen fra ett og samme produkt.

C - gir økt energi

C - energigivende

Som vi ser ovenfor er "gir økt energi og energigivende" direkte klassifisert som C som betyr at de kan du ikke reklamere for. og når det gjelder dette med rensing så er det så vanskelig å definere at de har dratt alt over en kam og sagt bullshit:

"Det er videre foreslått forbud mot generelle uspesifikke påstander, som for eksempel styrker

kroppens motstandskraft, renser organismen osv., da slike påstander er vage, uten mening, og

ikke kan dokumenteres."

Se også:

”Der findes allerede mange anprisninger på markedet, der henviser til generelle, uspecifikke

positive virkninger og generelt velvære, f.eks. ”fremragende for organismen”, ”styrker

kroppens modstandskraft”, ”hjælper kroppen med at modstå stress”, ”renser organismen”,

”fremmer velvære”, ”bringer stofskiftet i ligevægt”, ”bidrager til, at kroppen fortsat er

veltilpas”, ”bevarer ungdommen” osv., som alle findes på fødevarer, der for øjeblikket

sælges i EU. Ikke alene er sådanne anprisninger vage og ofte uden mening, men de lader sig

heller ikke efterprøve. De bør derfor ikke tillades.”

Så please, slutt med dette tullet, det kunne vær støvsugere, akvariefisk eller grus, spiller ingen rolle hva produktet er så lenge MLM Pyramiden består. Hele systemet er tuftet på å selge rettighetene til å selge et produkt, produktet i seg selv er bare inngangsbilletten til å lure folk inn i MLM sirkelrunken der alle taper.

Sorry, men det får være nok med dere 1 post reklamefolk! Legg fra dere google, slutt å spam forum med deres fantastiske varer og få dere skikkelig arbeid :mad:

8x1_Cox_defibrillator.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på pyramidespill:

Family's loss prompts senators 'serious questions'

Mr Markey wrote in the letters that his interest in Herbalife was sparked by constituents in Massachusetts who claim to have lost thousands of dollars buying supplies that they could not sell on to customers.

He said one family in Norton said it lost $130,000 ($148,400) from investing with the company.

Another woman said she was pressured to recruit family members and spend more money to buy more products so that she could qualify as a "supervisor" in the Herbalife system, according to the press release.

Mr Markey's staffers met with Mr Ackman in Washington a few months ago, but the senator has not met the hedge fund manager personally, a spokeswoman said.

"Herbalife may be a purveyor of health and wellness products, but some of its distributors are suffering serious economic ill-health as a result of their involvement in the company," he said in a press release.

"I have serious questions about the business practices of Herbalife and their impact on my constituents, and I look forward to receiving responses to my inquiries."

http://mobile.abc.net.au/news/2014-01-24/us-senator-edward-markey-calls-for-fraud-investigation-into-her/5216970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg brukte produktene i noen år (begynte da de het Shine). Jeg ble introdusert for produktene av ei jeg kjenner og kjøpte inn hudpleieserie og kosttilskuddserie. Kosttilskuddserien prøvde jeg ikke så lenge og man bør jo det for å kunne se effekten. Men jeg syns det var veldig mye stress og ta alle de pillene og det lukta FISK av ånden min.. Eneste jeg har brukt og kjøpt mer av er noen brusetabletter som heter Shacai, som skal bygge opp immunforsvaret. Har brukt de når jeg har kjent forkjølelsessymptomer. Syns at det har hjulpet, men det kan jo være tilfeldig. Hudpleieserien brukte jeg i mange år og den er helt ok. Spesielt jojobaoljen er fin. Ellers så er det ikke noe spesielt med de produktene i mine øyne. Veldig stress å måtte binde seg til å kjøpe minst et produkt hver eneste måned, det er ikke spesielt billig og jeg rakk ikke bruke opp alt..

Fikk vite at jeg kunne tjene penger på det HVIS jeg ville, men det er ikke noe for meg. Tror man kan tjene gode penger på sånt hvis man virkelig har tro på det, bruker mye tid på å skaffe kunder og har en omgangskrets å selge til (passer kanskje bra for frisører og lignende). Det passer nok mindre bra for de som kun er ute etter å tjene raske penger og må presse både naboer, bekjente og familie til å bli abonnenter. Hvis jeg skal gidde å være selger, må det være noe jeg kan gå 100% god for.

Alle som tjener penger i Norge og ellers i verden, sier hele tiden at det er hardt arbeid som gir resultater. Eqology bruker ikke penger på reklame, men betaler de som ønsker, provisjon. Synd på de som ikke skjønner at det å drive en nettbutikk krever arbeid. Det er vel ingen som påstår at det kreves av alle at de skal begynne å jobbe m Eqology. Jeg ville blitt sur, dersom jeg ikke ble gjort oppmerksom på muligheten. Markedsføring gjør vi jo alle hver dag, på godt og ondt, men vi får ikke betalt selv om vi anbefaler filmer på kino, biler , eller reisemål.

Produktene i Eqology tilhører på øverste hylle. Produktene er for de som søker kvalitet og er opptatt av å ta vare på egen helse.

Dere andre får bare la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som tjener penger i Norge og ellers i verden, sier hele tiden at det er hardt arbeid som gir resultater. Eqology bruker ikke penger på reklame, men betaler de som ønsker, provisjon. Synd på de som ikke skjønner at det å drive en nettbutikk krever arbeid. Det er vel ingen som påstår at det kreves av alle at de skal begynne å jobbe m Eqology. Jeg ville blitt sur, dersom jeg ikke ble gjort oppmerksom på muligheten. Markedsføring gjør vi jo alle hver dag, på godt og ondt, men vi får ikke betalt selv om vi anbefaler filmer på kino, biler , eller reisemål.

Produktene i Eqology tilhører på øverste hylle. Produktene er for de som søker kvalitet og er opptatt av å ta vare på egen helse.

Dere andre får bare la være.

bruh bruh bruh bruh just calm down

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som tjener penger i Norge og ellers i verden, sier hele tiden at det er hardt arbeid som gir resultater. Eqology bruker ikke penger på reklame, men betaler de som ønsker, provisjon. Synd på de som ikke skjønner at det å drive en nettbutikk krever arbeid. Det er vel ingen som påstår at det kreves av alle at de skal begynne å jobbe m Eqology. Jeg ville blitt sur, dersom jeg ikke ble gjort oppmerksom på muligheten. Markedsføring gjør vi jo alle hver dag, på godt og ondt, men vi får ikke betalt selv om vi anbefaler filmer på kino, biler , eller reisemål.

Produktene i Eqology tilhører på øverste hylle. Produktene er for de som søker kvalitet og er opptatt av å ta vare på egen helse.

Dere andre får bare la være.

Hei og velkommen rett fra Google, sterkt 1. post. Har du lest resten av tråden?

Hvordan hylle er det de tilhører øverst på? Den store bullshittreolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen må noensinne moderere denne tråden. Eqology-representantene er bedre for å fraskrekke folk fra å bli med enn man noensinne kan oppnå med å rasjonelt tilbakevise argumenter.

:D <3

Om noe så er den kandidat til "sticky" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde produktene til EQ for en stund siden. Kan ikke si at jeg er så flink til å ta ting daglig, og EQ-produktene står fint i hyllen sammen med samlingen av x antall omega3 og de multivitaminene som jeg kjøpte i 2006, som helt sikkert har gått ut på dato.

Uansett så har jeg virkelig blitt glad i hudproduktene deres. En ansiktsrens, hudkrem og noen peeling-pads-greier bruker jeg flittig. Godt fornøyd :)

Og ja, det river litt i sjelen at en eller annen EQ-diamantpresident-stjerne (eller det de kaller seg) får kjøre rundt i en ny provisjons-Porsche fordi jeg liker hudproduktene deres, men jeg klarer å leve med det enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har brukt Multichi i over 1 år, og min helt ærlige erfaring: Sykt!

Jeg har psoriasis og brukte tidligere steroidekremer (resept fra lege), og det fungerte mest mot kløing og ga litt midlertidlig effekt. Samt dro jeg på lysbehandling i enhver tid for øke prosessen.(anbefalt av lege) Det gjorde jeg i 5-6 år. (Psoriasis dukket opp i slutten av tenåra) Jeg startet med Multichi januar '13. Det ga MEG effekt på ulike områder, søvnen ble dypere, hodepinene ble borte. (Har hatt hodepine 2-3 ganger i 2013, NO BULLSHIT!) Jeg fikk hodepine 3-4 ganger i uken tidligere.(Mulig pga hyppig forbruk av snus?) Uansett, Multichi tok effekt etter et par dager hos meg, jeg er nok den eneste på det området. Og når det kom til psoriasisen; har jeg nesten kvittet meg med alt per dags dato. OG har ikke brukt steroidekrem siden ifjor februar, fordi jeg glemte helt av den etterhvert. Da hadde jeg brukt Multichi i 2mnd nesten.

Hva jeg skriver nå, er på samme måte som andre skriver om sin erfaring med f.eks. proteinpulver og zma.

Til "eirich", dette kalles også å være saklig iforhold til trådens emne, altså, å dele erfaringer m.a.o. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lite troverdig når dere registrerer dere og bruker første og ofte eneste post på å hylle dette. Lukter google lang vei. Hva i multichi er det som kurere psoriasis ? Er torskemelke i magen bedre en kortisolsteroid på huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...