Gå til innhold

Er nyskjerrig på Eqology. Noen som har erfaring? :)


Nabcake

Anbefalte innlegg

Hehe! Mulig jeg har blitt lurt i en "felle" av han som solgte meg produktet, men jeg har iallefall valgt å teste det ut. Men dyrt, det skal være sikkert og visst! :p Poenget mitt med vannet var at de løser seg kjappere opp i kroppen, sånn at kroppen tar opp fettsyrene raskere! Men jeg skal ikke nekte på at det er dyrt og sikkert unødvendig å kjøpe så dyre produkter!

har det noen fordeler for evt deg at fettsyrene blir tatt opp fortere ? det høres fint ut, men det betyr nada :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neee, bare det jeg har lært av de som solgte produktet! Vet egentlig ikke om det har noe å si

har det noen fordeler for evt deg at fettsyrene blir tatt opp fortere ? det høres fint ut, men det betyr nada :p

Jeg har faktisk ikke peiling. Jeg trodde det var en fordel, men som jeg sa tidligere så er det mulig jeg har gått i en "felle" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Hehe! Mulig jeg har blitt lurt i en "felle" av han som solgte meg produktet, men jeg har iallefall valgt å teste det ut. Men dyrt, det skal være sikkert og visst! :p Poenget mitt med vannet var at de løser seg kjappere opp i kroppen, sånn at kroppen tar opp fettsyrene raskere! Men jeg skal ikke nekte på at det er dyrt og sikkert unødvendig å kjøpe så dyre produkter!

Heldigvis er det slik at tiden det tar før det blir tatt opp i kroppen, har ingenting å si. Det insinuerer på et vis at "vanlig" ikke tas like effektivt opp, noe som er feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis kapselen løses opp forrtere,så slipper du å drite ut hele kapselen,som eg tipper at mange gjør uten å vite d m mange gelatin kapsler som har vanskelig for å løse seg opp,og dermed får man jo ik noe nytte av produktet.

Magesyren har en pH-verdi på 1-3 (eller 1,5-3,5 for de som er glad i desimaler), og den løser opp ting som er langt verre enn gelatin. Hvis magesyren ikke hadde greid å løse opp noe så enkelt som gelatin og man finner det i avføringen, hadde du mest sannsynlig dødd for lengst av andre ting. Broscience ftw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Pyramidespill? Nei, det kalles multilevelmarketing og er definitivt IKKE pyramidespill, som er ULOVLIG i Norge... Eqology er et seriøst børsnotert selskap som anvender seg av direktesalg - Distributør->Forbruker. I stand for å gå gjennom mange andre ledd som er det er i tradisjonelt salg. Slettes ikke dumt.. its called the future =p

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Pyramidespill? Nei, det kalles multilevelmarketing og er definitivt IKKE pyramidespill, som er ULOVLIG i Norge... Eqology er et seriøst børsnotert selskap som anvender seg av direktesalg - Distributør->Forbruker. I stand for å gå gjennom mange andre ledd som er det er i tradisjonelt salg. Slettes ikke dumt.. its called the future =p

Multi-level marketing er jo en form for pyramidespill.Er noen forskjeller som gjør at f.eks de som er under deg kan tjene mer enn deg, men grunnprinsippene er at mine rekrutters salg, gir meg mer penger.. Om jeg melder meg opp til selger, så er det første målet å selge til 5 faste kunder som da gir meg 2000 i lønn i mnd og så skal jeg rekruttere 3 nye selgere. Når jeg får de 3 selgerne til å kjøpe startpakken, så får jeg 10 000 for det. Eller noe i den dur.

Så komme pyramide greiene inn i bildet. For hver av de 3 selgerne som klarer å skaffe 5 nye kunder, så får jeg mer penger pga det de gjør. Og om de klarer å rekruttere 3 nye selgere under seg igjen, så blir det enda mer penger på meg... Så blir jeg på toppen av min lille pyramide hvor jeg tjener mer penger på det de under meg gjør. Dette fortsetter nedover et lite stykke. Jeg er usikker på hvor mange ledd som går ann å ha, eller om det er helt ubegrenset. Noe som muligens bryter det i fra tradisjonelle pyramidespill. Men det er veldig likt og jeg vil klasifisere det som en form for pyramide spill under et annet dekknavn.

Uansett, for å svare trådstarter, så er Shacai brusetabelettene veldig gode og jeg har også abonnert på life-pack en stund med multichi, nucleomega og k2 vitaminer. Hvordan de er iforhold til å kjøpe tran piller og andre kost tilskudd vet jeg ikke, men brusetablettene er ihvertfall veldig god og inneholder noe vitaminer og greier :p Min bror drev å solgte dette for 1 år siden, så kjøpte egentlig bare for å hjelpe han litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke ubegrenset hvor mange ledd du kan ha. Fellen de fleste går i er at man lager noen fantasiregnestykker om hvor mange man kan ha under seg.

Om du tenker deg en pyramide med 1 mann på toppen, med 5 mann under seg. Disse 5 har 5 nye under seg, og så videre:

Etter 5 ledd er det ca 600 mennesker i pyramiden.

Etter 10 ledd er det ca 2 millioner mennesker i pyramiden

Etter 15 ledd er det ca 6 Milliarder mennesker i pyramiden

Etter 20 ledd er det... Nei, vent nå litt... ;)

Det er bare en måte å tjene mye penger på i en pyramide: du må starte den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte produktene i noen år (begynte da de het Shine). Jeg ble introdusert for produktene av ei jeg kjenner og kjøpte inn hudpleieserie og kosttilskuddserie. Kosttilskuddserien prøvde jeg ikke så lenge og man bør jo det for å kunne se effekten. Men jeg syns det var veldig mye stress og ta alle de pillene og det lukta FISK av ånden min.. Eneste jeg har brukt og kjøpt mer av er noen brusetabletter som heter Shacai, som skal bygge opp immunforsvaret. Har brukt de når jeg har kjent forkjølelsessymptomer. Syns at det har hjulpet, men det kan jo være tilfeldig. Hudpleieserien brukte jeg i mange år og den er helt ok. Spesielt jojobaoljen er fin. Ellers så er det ikke noe spesielt med de produktene i mine øyne. Veldig stress å måtte binde seg til å kjøpe minst et produkt hver eneste måned, det er ikke spesielt billig og jeg rakk ikke bruke opp alt..

Fikk vite at jeg kunne tjene penger på det HVIS jeg ville, men det er ikke noe for meg. Tror man kan tjene gode penger på sånt hvis man virkelig har tro på det, bruker mye tid på å skaffe kunder og har en omgangskrets å selge til (passer kanskje bra for frisører og lignende). Det passer nok mindre bra for de som kun er ute etter å tjene raske penger og må presse både naboer, bekjente og familie til å bli abonnenter. Hvis jeg skal gidde å være selger, må det være noe jeg kan gå 100% god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Greit nok at det som høres for godt ut til å være sant, ofte er sånn. Og når en skriker ut MLM og pyramidespill, er folk som domino brikker. Samme det.... Det er nok ikke siste gang vi hører noe sånt.

Uansett,

jeg ble invitert og gikk på intro kurset og ble servert for hele pakka. Alt var jo veldig lovende og det er satt mange velkledde mennesker i salen.

Og alle var så vanvittig glade for å se meg. Dette ble litt over kanten mye og dette skjønner vi en fort hvorfor.

Kurset var så klart veeeldig forenklet og lovde gull og grønne skoger.

Men man kan faktisk ha dette som deltidsjobb og tjene noen mynter, dersom:

-gir du blaffen i hva folk tror om deg

-er nokså utadvendt

-er flink til å snakke rundt grøten og fortelle suksess historier

-tåler å få flere nei, enn ja

-har stå på vilje og har tro på det du gjør

-er glad i å trenge deg inn døra til folk du ikke har snakket med i årevis

-setter av minst 3-4 timer hver dag

Ikke så veldig ulikt telefon selgere i grunn.

Multichi Energy som jeg fikk en flaske gratis av, gav meg intet mer enn diaré.

Så da må man vel være en god lystløgner også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

First off, pyramidespill er ikke lov i Norge. End of story.

Second, i en pyramide er det bare de som startet først og sitter på toppen som tjener mest. Tjener sjefen på rema 1000 bedre enn han som sitter i kassa? Ja, det gjør han.

Alle bedrifter som eksisterer idag, ER pyramide. Du legger bare ikke like stor merke til det, som man gjør i Eqology.

Forskjellen er at i en vanlig bedrift, så er det grunderen og de som jobber over deg som tjener mer enn deg som er ansatt. Sjansen for at du kan komme på samme nivå som disse, er svært minimal. Isåfall må du jobbe i flere ti talls år, for å i det hele tatt klare det. Du har med andre ord, ingen sjans for å klatre like høyt opp og tjene like godt eller bedre som dem.

I Eqology har du muligheten til det. Om du så jobber under en person, kan du likevel tjene mer enn den personen som jobber over deg. I vårt selskap får alle mulighet til å være sin egen sjef, bestemme sine egne arbeidstider OG lønn, samt drive din egen butikk og business. Forskjellen er at her får du mer frihet. Du må jobbe like hardt som alle andre, men ved å jobbe i Eqology eller andre multi level marketings, kan du bestemme din over din egen arbeidsdag. Å jobbe 17 timer i en bedrift for eksempel (bare for å dra den ut litt ekstra), er ekstremt slitsomt og går ofte på helsa løs hvis du jobber så lenge altfor ofte. Men i dette selskapet, fins det ikke slitsomt i det hele tatt - nettopp fordi du bestemmer din egen arbeidstid. Du får mer frihet - i tillegg til at du kan tjene mer enn det du jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg bare kan nevne her, er at dersom Eqology skulle vært basert på tull og fanteri, ville det ALDRI ha blitt børsnotert. Ikke ville det ha blitt registrert i direktesalgsforbundet eller Brønnøysundsregistret OG det ville heller aldri ha hatt en så stor omsetning som det har fått. Da snakker vi en sum på over 130 milliarder DOLLAR på verdensbasis. Det burde igrunn si litt.

Produktene ville heller ikke fått en GMP - standard - noe som betyr at kvaliteten på disse produktene, ligger innenfor den medisinske kvalitetsstandarden. Faktisk er det bare underkant av 20% av all helsekost som eksisterer på markedet idag, som får denne standarden. Hvis Eqology sine produkter hadde vært basert på tull og tøys, ville de aldri ha fått til denne standarden. Dette er nemlig en standard som er SYKT vanskelig å få. Dette gjelder ikke bare helsekosten, men også hudpleieproduktene.

Istedetfor å rakke ned på noe som man ikke har peiling på, bør man heller gi det sjans og prøve det ut før man uttaler seg. Man vet ingenting før man har gjort det.

Grunnen til at produktpakkene våre har bindingstid, er fordi en frisk person trenger optimalt tre måneder for å få en effekt av produktet. Og istedetfor at du må kjøpe opp produkter hele tiden, får du det tilsendt i posten automatisk en gang for måneden. Du har også all anledning til å endre leveringstiden, dersom du ikke har fått brukt produktene du har fra før. Dette gjør du ved å logge deg inn på nettbutikken. Enkelt og greit.

En annen ting er også at dersom du bestiller på binding, får du produktet til en sterkt rabattert pris, OG du kan få dine neste ordre helt gratis dersom du får anbefalt det til tre andre personer. Så dyrt trenger det ikke å bli - iallefall ikke når du har mulighet til å få et produkt helt gratis, og hvem vil ikke gjøre alt for å få til det?

Etter min mening er dette helt genialt, men hvordan andre ser på dette, får være opp til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg bare kan nevne her, er at dersom Eqology skulle vært basert på tull og fanteri, ville det ALDRI ha blitt børsnotert. Ikke ville det ha blitt registrert i direktesalgsforbundet eller Brønnøysundsregistret OG det ville heller aldri ha hatt en så stor omsetning som det har fått. Da snakker vi en sum på over 130 milliarder DOLLAR på verdensbasis. Det burde igrunn si litt.

Nei, det er på ingen måte et kvalitetsstempel, det sier bare noe om hvor mange lettlurte det er der ute. Om du ser på Acai, Guava, Acerola, alger, supersjokkis eller hva det er kan nok mange skilte med samme noteringer.

Produktene ville heller ikke fått en GMP - standard - noe som betyr at kvaliteten på disse produktene, ligger innenfor den medisinske kvalitetsstandarden. Faktisk er det bare underkant av 20% av all helsekost som eksisterer på markedet idag, som får denne standarden. Hvis Eqology sine produkter hadde vært basert på tull og tøys, ville de aldri ha fått til denne standarden. Dette er nemlig en standard som er SYKT vanskelig å få. Dette gjelder ikke bare helsekosten, men også hudpleieproduktene.

GMP (Good Manufacturing Standard) sier INGENTING om virkningen til stoffet, bare at det er produsert etter rettningslinjer som skal sikre at de er sikre for inntak. Dvs sterile miljøer, at f.eks urtene som brukes i (eller annet innhold) ikke er "forurenset" eller inneholder kontaminering fra andre forbudte stoffer m.m. At doseringen er korrekt osv osv, men ingenting om at det faktisk funker. Du kan oppnå GMP standard på å selge sukkerpiller.

Istedetfor å rakke ned på noe som man ikke har peiling på, bør man heller gi det sjans og prøve det ut før man uttaler seg. Man vet ingenting før man har gjort det.

Jo, man kan se av innholdet hvorvidt det fungerer, samt om det har sjanse til å holde noe av hva det lover. Har ikke innholdet dokumentert effekt i forhold til hva det lover, så har det ikke det. Enkelt og greit.

Grunnen til at produktpakkene våre har bindingstid, er fordi en frisk person trenger optimalt tre måneder for å få en effekt av produktet.

Dette er jo bare tull! Det handler utelukkende om penger. Hvorfor skal en frisk person trenge det ? Og hvorfor skal man ha bindingstid på noe slikt? Ikke fortell meg at det er fordi firmaet ønsker alle så vell og ve at de tvinger dem til å binde seg til produktet (for å få effekt). De bryr seg nok katta om du omså hiver det i søppelen så lenge de får sin betaling.

Og istedetfor at du må kjøpe opp produkter hele tiden, får du det tilsendt i posten automatisk en gang for måneden. Du har også all anledning til å endre leveringstiden, dersom du ikke har fått brukt produktene du har fra før. Dette gjør du ved å logge deg inn på nettbutikken. Enkelt og greit.

En annen ting er også at dersom du bestiller på binding, får du produktet til en sterkt rabattert pris, OG du kan få dine neste ordre helt gratis dersom du får anbefalt det til tre andre personer. Så dyrt trenger det ikke å bli - iallefall ikke når du har mulighet til å få et produkt helt gratis, og hvem vil ikke gjøre alt for å få til det?

Igjen, binding, verving osv. Hvorfor tror du du får rabatt ved å verve andre? siden de synes du er så snill og grei? Nei, det er utelukkende slik at flest mulig skal prakke dette på andre videre slik at de selv kan oppnå gunstigere pris. Og om det er så fantastisk så ser jeg fortsatt ikke hvorfor du skal binde det, du kan kjøpe det du trenger. Dette er prikk likt alt annet tilsvarende tull om det er bokklubb, tupperware, dildoer eller brasilianske bær. Det handler om profitt, hva som selges er underordnet.

Etter min mening er dette helt genialt, men hvordan andre ser på dette, får være opp til andre.

Du om det, bare ikke prøv å selg dette inn her.

Ellers vil jeg minne om:

Påstander klassifisert som C er påstander utvalget har vurdert som ulovlige helsepåstander.

Siden de er helsepåstander, vil de ikke medføre at preparatet klassifiseres som et legemiddel,

men de bør likevel være forbudt å benytte om næringsmidler.

Bakgrunnen for at disse anses ulovlige, fremgår i punkt 6.4.5.3, jf. punkt 5.5.6. Påstandene vil

gjerne ha det til felles at de er har et diffust innhold, og dermed er vanskelig å dokumentere.

C omfatter videre påstander som etter utvalgets mening ikke antas å fremstå med et fornuftig

meningsinnhold for en fornuftig gjennomsnittsforbruker, og som dermed ikke kan

dokumenteres.

Det følger av forskrift av 21. desember 1993 om merking av næringsmidler § 5 at

”Merkingen skal ikke villede kjøper med hensyn til næringsmidlets egenskaper, særlig med

hensyn til dets art, identitet, kvalitet, sammensetning, mengde, holdbarhet, opprinnelse eller

opphavssted, fremstillings- eller produksjonsmåte.”

Påstander klassifisert med C antas derfor også å stride mot denne bestemmelsen.

http://www.legemiddelverket.no/Godkjenning_og_regelverk/Klassifisering/Pastandsliste/Documents/198029-syseutredningen.pdf

Som vi ser bryter de galant bestemmelsene for hva de kan markedsføre som:

Multichi Energy gir deg energi og bidrar til å balansere og rense kroppen din. Over 20 urter, satt sammen på en unik måte, gir deg fornyet energi hver dag. I tillegg til den brede urtesammensetningen har vi lagt til de aktive ingrediensene artisjokk og gurkemeie. På denne måten kan man oppnå både ny energi og rensing av kroppen fra ett og samme produkt.

C - gir økt energi

C - energigivende

Som vi ser ovenfor er "gir økt energi og energigivende" direkte klassifisert som C som betyr at de kan du ikke reklamere for. og når det gjelder dette med rensing så er det så vanskelig å definere at de har dratt alt over en kam og sagt bullshit:

"Det er videre foreslått forbud mot generelle uspesifikke påstander, som for eksempel styrker

kroppens motstandskraft, renser organismen osv., da slike påstander er vage, uten mening, og

ikke kan dokumenteres."

Nå tok jeg bare for meg 3 linjer om en av de mange produktene til Eqology, som dere ser er det ganske tidkrevende for det er for mye tull å ta tak i. Men la ved listen så kan dere sjekke selv. Til syvende og sist er det ingenting med Eqology du kan forsvare, om det fungerer så finner du akkurat de samme tingene til halv pris andre plasser, UTEN MLM og om det ikke fungerer så kaster dere pengene i do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bedrifter som eksisterer idag, ER pyramide. Du legger bare ikke like stor merke til det, som man gjør i Eqology.

Forskjellen er at i en vanlig bedrift, så er det grunderen og de som jobber over deg som tjener mer enn deg som er ansatt. Sjansen for at du kan komme på samme nivå som disse, er svært minimal. Isåfall må du jobbe i flere ti talls år, for å i det hele tatt klare det. Du har med andre ord, ingen sjans for å klatre like høyt opp og tjene like godt eller bedre som dem.

I Eqology har du muligheten til det. Om du så jobber under en person, kan du likevel tjene mer enn den personen som jobber over deg. I vårt selskap får alle mulighet til å være sin egen sjef, bestemme sine egne arbeidstider OG lønn, samt drive din egen butikk og business. Forskjellen er at her får du mer frihet. Du må jobbe like hardt som alle andre, men ved å jobbe i Eqology eller andre multi level marketings, kan du bestemme din over din egen arbeidsdag. Å jobbe 17 timer i en bedrift for eksempel (bare for å dra den ut litt ekstra), er ekstremt slitsomt og går ofte på helsa løs hvis du jobber så lenge altfor ofte. Men i dette selskapet, fins det ikke slitsomt i det hele tatt - nettopp fordi du bestemmer din egen arbeidstid. Du får mer frihet - i tillegg til at du kan tjene mer enn det du jobber.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lurt med på et Eqology-"jobbintervju" for noen uker siden. Kunne skrevet en avhandling om de 20 minuttene. Noen umiddelbare gullkorn:

"Du er utvalgt i første omgang som én av 5 potensielle kandidater, men vi trenger bare 3."

"Pyramidespill? (hånlig latter) Nei, dette er multilevel marketing dette her"

"Har du ikke hørt om Hogne Vik? Han er nordens mest anerkjente lege..."

"...han fikk omega 3 godkjent som legemiddel i USA"

"Disse produktene er 100% naturlig akkurat som mat!"

"Dokumentert effekt på hjerte-kar-sykdom og benskjørhet"

"Vitenskapelig bevist i en studie på 100 000 kvinner"

"Jeg gikk fra B-menneske til A-menneske etter at jeg begynte med dette"

"Vi er i en utrolig spennende fase med firmaet hvor vi skal til å gå internasjonalt. Dette er egentlig topp hemmelig informasjon, men her er det virkelig muligheter hvis du tør å ta sjansen"

TL;DR: "Hurr durr"

I tillegg presterte frøkna i løpet av de 20 minuttene å benytte seg av hele tre ulike produkter: Tablett i vannglasset, pulver i kaffen, og en pille hun tydeligvis MÅTTE ta etter at vi hadde snakket sammen i 5 minutter. Dette er ganske enkelt en salig blanding av utallige manipulasjonstaktikker. De bruker vitenskapelig terminologi, antydninger om store karrieremuligheter, får det til å virke eksklusivt osv osv. De burde skamme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bedrifter som eksisterer idag, ER pyramide. Du legger bare ikke like stor merke til det, som man gjør i Eqology. (+++++++++)

Morsom salespitch. Dette stemmer ikke.

Her er forskjellen mellom en pyramide og en vanlig bedrift. Se på det som voksenopplæring eller folkeopplysning, alt etter som.

Analogien om at alle bedrifter er pyramider har jeg hørt før, det er jo ganske standard MLM-propaganda, uten at den er noe riktigere av den grunn. Dersom det hadde vært sånn at topplederen i en Rema1000-kjede først og fremst tjente penger på å ta avgifter fra folk som vil drive butikk, så ville det stemt. I Rema 1000-kjeden kommer inntektene først og fremst gjennom salg av *trommevirvel* dagligvarer. Og ikke minst, kjøpmennene, eller de du påstår står nederst i pyramiden, tjener faktisk penger på det de gjør. Det gjør stort sett ikke bunnen i en MLM (rundt 5% var forrige estimat jeg så på folk som faktisk gikk i PLUSS av slike opplegg, alt medberegnet)

Jeg sier ikke at alt med en hierarkisk struktur kalles pyramidespill, jeg sier at pyramidespill har en del lett gjenkjennelige trekk, som man ser igjen i alle MLM også

  1. Inntjening kommer av verving, og ikke gjennom produktsalg (eller en svært liten andel gjennom produktsalg)

  2. Din fremtidige inntjening er fullstendig basert på fortsatt verving av nye medlemmer

  3. Produktene som selges, selges til langt over markedspris for alle andre alternativer (hellå Herbalife, Kyani, Eqology +++)

  4. Den nederste delen av pyramiden tjener ikke penger

Ingen av disse tingene stemmer for Rema 1000. Kjøpmennene kan tjene seg godt rike på å bare drive sin egen butikk uten å skulle "verve" noen til å kunne ta franchise under seg (slik fungerer ikke franchisestrukturen heller). Rema 1000 selger ikke varer til langt over markedspris som de deretter lokker med at folk kan få billigere dersom de bare lar seg verve.

Alle bedrifter med hierarkisk struktur vil IKKE se ut som pyramider. En pyramide blir det først når den eneste muligheten for deg til å tjene penger er å fortsette å verve folk slik at pyramiden vokser under deg. At du selger en eller annen random vare er helt irrelevant, fordi det har så lite å si for inntjeningen. Om det var kosttilskuddsforhandler man ønsket å bli, kunne man funnet langt enklere løsninger
;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...