Gå til innhold

TRENING TIL SESJON DEL 2 - hjelp meg på veien!


Hyuna

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ei 18 år gammel jente som holder på å trene/forberede meg til sesjon del 2

I dag var min første forberedelsesøkt, slik ble resultatet:

Forberedelse til Sesjon del 2: Økt nr. 1

  • 3000 m: 19 min 11 sek
  • Push-ups: 20 stk
  • Planke, rett: 2 min
  • Planke, venstre side: 1 min
  • Planke, høyre side: 1 min
  • Knebøy, fri stang: 10 kg. 15, 15, 50 reps
  • Triceps, frivekt: 5 kg, 50 reps

Som dere ser ville jeg strøket på 3000 meteren, siden kravet er under 15 min.

Når det gjelder push-upsene så tror jeg at jeg har bestått kravet? Jeg er usikker, så hvis noen vet hva kravet er så setter jeg pris på svar.

Jeg liker ikke særlig å ta vanlige sit-ups, siden jeg alltid får vondt i ryggen av det. Jeg vil tro planken har samme effekt, noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det bedre?

Et lite problem når det kommer til knebøyene, er at jeg VET at jeg klarer minst 15 kg, iallfall 20 kg, men jeg sliter med å løfte stanga over hodet.

Noen forslag til hvordan jeg kan få til dette?

Er det noe mer jeg har gått glipp av/glemt å trene på?

Setter pris på all opplysning og forslag.

Hilsen jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke det for vanlig førstegangstjeneste. Befalsskolen og ekvivalente har dog opptakskrav. Av de øvelsene som TS nevner, er det bare 3000 m og pushups man testes på, så jeg ser ikke poenget med 50 reps med tricepsøvelser. Det er for kort tid siden skrevet en artikkel om befalsskole, den ligger ganske høyt oppe på "Forsiden".

Tren kondisjon, det går fort, og du har mye å jobbe med. Ellers foreslår jeg å trene målrettet mot øvelsene. Planken er ikke litt lik sit-ups øvelsen. Tren sit-ups som de skal utføres. Drittøvelse, men det er testøvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trodde om det ikke hadde blitt forandringer siden dim i juli. For vi hadde ingen krav, så stussa litt da jeg leste artikkelen også, da det kun er krav for befalskole, grenaderstillinger, HV osv. Samtidig mente jeg det egentlig var snakk om tester ol på sesjon del 2, men da jeg var der var det ikke kommet i gang enda. Vi fikk bare spørsmål om hvordan vi selv lå ann.

Syns forøvrig at det var morsomt at det var soldater fra Sambandsbataljonen som ble brukt som testpersoner i artikkelen, da det er der jeg selv var inne. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke mye help å få her, nei...

Takk likevel. Og takk OJ doe ;-)

Vil du ha hjelp eller bekreftelse?

Jeg spør: hva slags opptak skal du på som har disse øvelsene?

Såvidt jeg vet er det 3000m, hangups, pushups og situps som er testøvelser i forsvaret - men korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Slik jeg ser det ligger du godt an på pushups, men planken vil ike hjelpe deg på situps da dette er e øvelse som går på ren skjer teknikk (hoftebøyerøvelse, idiotiøvelse nr1 spør du meg..)

Hva med hangups? (jenteversjonen sådan)

Som OJ doe sier - tren testøvelsene slik de skal testes i, og det gjelder de alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...