Jump to content
Kj3rsti

Når bevegelse blir en smertefull lidenskap

Recommended Posts

Vi får alle høre at trening skal være gøy, men jeg synes ikke det er gøy i det hele tatt. Jeg synes tverimot det er motbydelig kjedelig, jeg får jo aldri resultater. Ihvertfall ikke fysiske /utseendet messig resultater. Dansepartneren merker at jeg har fått bedre balanse, at jeg har fått bedre holdning og ramme og slikt, men det hjelper ikke, når jeg synes det er like vanskelig å se meg i speilt. Så hva gjør man da? Jo, man må trene styrke får jeg høre.. Fillern, det jeg er dårligst på. Dersom jeg skal klare dette, må jeg ha noen som veilder meg og som ikke gir meg opp når jeg gir meg opp. Å det beste stedet å gå da er jo et treningssenter. Eller ha en kjæreste som elsker å trene. Siden jeg ikke har en kjæreste som elsker å trene må jeg finne meg et treningssenter med noen som elsker å få andre mennesker i god form. Tips? Bor i Oslo!

Jeg trener nå mellom 10 og 20 timer i uken, da med Ballett -trening, Jazz, Moderne, Strekk og Bøy, Pilates og West Coast Swing og i helgene Workshops. Altså dans! Det inngår masse styrke i både ballet, jazz og moderne, men jeg får ikke den kroppen jeg vil av den grunn, selv om jeg får en sterk kropp.

Så hva gjør jeg da? Hjelp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Hvor vil du anbefale å gå da?

HVOR du går tror jeg ikke spiller noen rolle. Det lureste er nok å finne et sted i nærheten, ift daglig logisitikk.

Det er jo mange store sterke folk på Haralds gym, men har aldri trent der selv så jeg aner ikke hvordan folket er.

Personlig trener jeg på Evo Vika (pga at det ligger på vei til jobb), de har moderne fine lokaler med det du trenger. Stort er det ikke, men hvor stort trenger det å være? De har også flere sentre i byen, og de tilbyr personlige trenere.

Ellers har SATS et program nå, "kom i form på 8 uker" eller noe sånt.

Egentlig bare å velge et sted og prøve ut:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, så morsomt å lese dette nå. Jeg var faktisk innom på EVO i dag å hadde en prøvetime samt satt opp time med personlig trener! Synes det var veldig fint der. Rent og luktet godt! Det liker vi! :D

Da sees vi kanskje på EVO på Vika! :)

Ha en konge onsdagskveld! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

hvordan ser kostholdet ditt ut da? =)

framgangen som handler om "utseende" avgjøres i stor grad av maten du spiser, ikke bare av treninga

Det ser vel ganske normalt ut. Men supersundt er det ikke.

Frukt til frokost

2 brødskiver lunsj nr1

2 brødskiver lunsj nr2

variert mellom måltid

Middag

(det skal sies at jeg sjeldent vet hva jeg putter i meg, jeg er elendig på å lage mat og jeg klarer sjeldent å holde meg til en spiseplan, men det har kanskje noe med at jeg aldri helt har hatt en heller) Så kom gjerne med tips! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sikkert fint om du lister opp f.eks. pålegg på disse brødskivene, og hva mellommåltid og middag består av :)

Ja, det var det da... det er jo bare enormt pinlig.

Pålegg er ofte phiadelfiaost, eller hvordan man skriver det, leverpostei eller skinke.

Middag går i mye kyllingretter, ofte med ris. Pasta, osv... har alt for ofte pizza (hjemmelaget)

men hva jeg spiser nå hjelper meg ikke. Så hva burde man spise?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, det var det da... det er jo bare enormt pinlig.

Pålegg er ofte phiadelfiaost, eller hvordan man skriver det, leverpostei eller skinke.

Middag går i mye kyllingretter, ofte med ris. Pasta, osv... har alt for ofte pizza (hjemmelaget)

men hva jeg spiser nå hjelper meg ikke. Så hva burde man spise?

Det er jo ikke nødvendigvis noe galt i det du spiser nå, men mengden (uten å vite hvilke mengder mellommåltid og middag består av) er kanskje litt liten i forhold til aktivitetsnivået ditt?

Dette gjelder vel spesielt om du skal ha styrketrening inn i dagene dine i tillegg til dansetreningen :)

Kylling, fisk og andre gode proteinkilder er alltid bra å få i seg :)

Og, bare som et forslag: sjansen er vel stor for at du finner noen dedikerte sjeler her som allerede trener på det senteret du bestemmer deg for, så det er absolutt mulig å finne noen treningskamerater/venninner som er med og drar deg med, støtter deg, og hjelper deg med øvelser og teknikk :)

(Kjempeflotte bilder på flicker'en din, forresten(y))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Resultatene uteblir helt sikkert på den grunn at du slurver med kostholdet. Du vet ikke hvor mye kroppen trenger, hva du spiser eller hvor mye du spiser? Dersom du har lyst til å bli sterkere/bygge muskler , må kroppen ha næring. "men når det ikke finnes nok næring tilstede, hvor skal den da hente byggeklossene til å bygge opp kroppen".

Vil du ha resultater, får du også investere litt tid i å lese om kosthold og trening.

http://myrevolution.no/forum/f19/hvor-mye-bor-du-spise-pa-dietten-7620/

Share this post


Link to post
Share on other sites

et greit kostholdsprinsipp (syntes jeg!) er å fokusere på hva du KAN spise, og ikke på alt du ikke skal spise ;) Og - tenk "REN" mat - altså kyllingfilet framfor kyllingkjøttdeig, fisk framfor fiskeboller.. minst mulig behandler mat :)

brød - vær sikker på at det er GROVT..

pålegg - makrell i tomat/sardin (likninde fiskepåleg), magre smøreoster, kokt skinke/kalkun/kylling,kvelds

hva med å lage omelett til kvelds innimellom? Mye gode proteiner =)

Wok til middag - strimla svinekjøtt/kylling/laks + grønnskaer + litt ris/byggryn/grovt pitabrød

havregrøt - funker til både frokost eller kveldsmat .Bland gjerne inn proteinpulver, og/eller cottage cheese for litt mer proteiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er jo ikke nødvendigvis noe galt i det du spiser nå, men mengden (uten å vite hvilke mengder mellommåltid og middag består av) er kanskje litt liten i forhold til aktivitetsnivået ditt?

Dette gjelder vel spesielt om du skal ha styrketrening inn i dagene dine i tillegg til dansetreningen :)

Kylling, fisk og andre gode proteinkilder er alltid bra å få i seg :)

Og, bare som et forslag: sjansen er vel stor for at du finner noen dedikerte sjeler her som allerede trener på det senteret du bestemmer deg for, så det er absolutt mulig å finne noen treningskamerater/venninner som er med og drar deg med, støtter deg, og hjelper deg med øvelser og teknikk :)

(Kjempeflotte bilder på flicker'en din, forresten(y))

Jeg er jo veldig glad i kylling, men må bli flinkere til å lage fisk (har det for meg at det er vanskelig å lage fisk)

Merker jo at bare to dager her inne fører til menesker som faktisk er interesserte i å hjelpe så det er superdupert.

Hvor trener du selv?

Oj, tusen tusen takk. Det er en fryd å høre! =D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Resultatene uteblir helt sikkert på den grunn at du slurver med kostholdet. Du vet ikke hvor mye kroppen trenger, hva du spiser eller hvor mye du spiser? Dersom du har lyst til å bli sterkere/bygge muskler , må kroppen ha næring. "men når det ikke finnes nok næring tilstede, hvor skal den da hente byggeklossene til å bygge opp kroppen".

Vil du ha resultater, får du også investere litt tid i å lese om kosthold og trening.

http://myrevolution.no/forum/f19/hvor-mye-bor-du-spise-pa-dietten-7620/

Du har nok mye rett der altså! =) Jeg er jo helt ny i dette gamet så må vel bare starte et sted! :D Her er det jo ihvertdall mange tips å hente!

Dersom jeg trener minimum 2 timer daglig, hvordan bør man spise da? - To av dagene er harde styrkeøkter, mens resten er bevegelighet og kordinasjon!

Og hva bør man ha i kjøleskapet til enhver tid?

Nok en gang, tusen takk for gode tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites
et greit kostholdsprinsipp (syntes jeg!) er å fokusere på hva du KAN spise, og ikke på alt du ikke skal spise ;) Og - tenk "REN" mat - altså kyllingfilet framfor kyllingkjøttdeig, fisk framfor fiskeboller.. minst mulig behandler mat :)

brød - vær sikker på at det er GROVT..

pålegg - makrell i tomat/sardin (likninde fiskepåleg), magre smøreoster, kokt skinke/kalkun/kylling,kvelds

hva med å lage omelett til kvelds innimellom? Mye gode proteiner =)

Wok til middag - strimla svinekjøtt/kylling/laks + grønnskaer + litt ris/byggryn/grovt pitabrød

havregrøt - funker til både frokost eller kveldsmat .Bland gjerne inn proteinpulver, og/eller cottage cheese for litt mer proteiner.

Åååååh, se der! Tusen takk.

Hvor kjøper man slik proteinpulver da? Og hva skal man ikke kjøpe av slike pulvere? :)

Ser jo at det finnes alt for mange mulgiheter. Blir utrolig forvirret, hva er det egentlig man trenger av dette? :s

og hva bør man spise/drikke som mellom måltid? eventuelt når i forhold til treningsøkter.

Trener nesten alltid mellom 15 - 22 ofte har jeg flere økter med ulik trening på dette tidsrommet.

Eksempel: Onsdager: 17-18 styrke, 19.30 - 21.00 Dans (moderne) Hva spiser man mellom der? eventuelt drikker?

Noen som har en god oppskrift på Grovt brød (som selv en udugelig kokk/baker kan klare å lage)

Nok en gang, tusen takk for all respons!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...