Jump to content
Guest Slettet

World Of Warcraft Tråden

Recommended Posts

Jeg husker definitivt Vaffel, det er så umiskjennelig norsk at det fryser seg lett fast i hippocampus. :'D

Det er i alle tilfeller et ganske opportunt tidspunkt å handle ny maskin nå, all den tid det nettopp er sluppet nye nVidia- og Intel-serier (Kepler og Haswell). Neste generasjon (altså neste år) vil nok være et enda større skritt fremover (ny arkitektur, altså ytterligere miniatyrisering (flere transistorer etc), det er det ikke denne gang, hverken for nVidia eller Intel), men det er nokså lenge å vente. Inflasjon, lønnsvekst og prisreduksjon tatt i betraktning har man neppe fått mer eller bedre hardware for pengene før, men det er alikevel ikke vits å handle noe for ti tusen spenn hvis man ikke er helt sikker på om man husker hvor gøy det faktisk er å vie ti- og hundretalls timer til dataspillrelaterte aktiviteter. Nostalgi er ganske ambivalent, ofte savner man ikke det å spille, men de gode følelsene man får fra minnene (eller i MMOs tilfelle, endorfinutskillelsen og belønningssystemet som appellerer til vår simple natur..).

I alle tilfeller kult at du spilte WoW og ikke minst på samme serber, flere grunner til at du er awesome. :cat:(y)

Nettop, bare at du gir en fint detaljert innføring i det. :p Så flink med PC er ikke jeg, men nok til å vite at det er grunn til at min PC er verdt F all i dag, og tvilsomt fungerer optimalt enn middels på WoW. Min PC som ble kjøpt for 11-tusen hadde sine glansdager i den tid. WoW er nok gøy, men det blir aldri like engasjerende til annet enn kosespilling. Jeg får se an. :) er nok greit å prøve ut.

Haha i like måte, bare trivelig at noen andre tilfeldigvis spilte på samme (eks) awesome server. :D

Fortsetter under...

Tenkte mer på nettbrett egentlig :D Kanskje det må prøves uansett :D

hehe oja:P nei d går ikke, ikke enda vertfall:P

Nettop, bare at du gir en fint detaljert innføring i det. :p Så flink med PC er ikke jeg, men nok til å vite at det er grunn til at min PC er verdt F all i dag, og tvilsomt fungerer optimalt enn middels på WoW. Min PC som ble kjøpt for 11-tusen hadde sine glansdager i den tid. WoW er nok gøy, men det blir aldri like engasjerende til annet enn kosespilling. Jeg får se an. :) er nok greit å prøve ut.

Haha i like måte, bare trivelig at noen andre tilfeldigvis spilte på samme (eks) awesome server. :D

Den er nok verdt F all hvis man tenker å spille moderne dataspill med tilfredsstillende innstillinger. 11000 i 2006 tilsvarer dog ~12500 eller noe slikt i 2013, i tillegg til at bedre produksjonsteknikker har redusert prisene på nær sagt all elektronikk (50"-flatskjermer til 5000, I'm looking at you!), slik at man får utrolig mye for pengene i dag. Utdannet informatiker, så det er kanskje ikke rart jeg interesserer meg for slikt. :)

Mine beste øyeblikk i WoW stammer fra high-level 40-man raids hvor krav til dynamikk, presisjon, kommunikasjon og 40 mer eller mindre dyktige mennesker som koordinert utførte en plan og eventuelt reddet seg inn dersom småfeil hendte i større grad var tilstede enn i det som i dag representerer WoW. Ganske gøy å være en av de som vant PvP-drage første gang også, i 3v3-ladderen (high-DPS-setup: rogue, warrior, shadowpriest). Var heller ikke langt unna i 2v2 eller 5v5, men jeg tviler på at hverken drage eller tittel var opphopende. :)

Annonse

Er det kun for pc? Digger sånne typer spill :)

Er nok kun for PC ja:)

om du aldri har prøvd spillet før så er det vel artig å prøve det ut!

#2 guild i europa som bare raider 3 dager i uka :---)

Wow for lyf

de er ranka som #141 i EU ikke #2 :p

Spilt en god del WoW. Startet siden launch og klarte å bli high warlord, har også vært rank 1 i alle 3 arenastørrelser, var på ett punkt rank1 i 5on5, 3on3 og rank2 i 2on2 i battlegroupen.

FOR EN JÆVLA ACHIEVEMENT. FØLER MEG SYKT STOLT AV DET I DAG AS! AT JEG BRUKTE HELE UNGDOMSTIDEN PÅ Å SITTE OG GAME.

200 days /played. 200 dager av livet mitt i wow? ...fy faen.

Men det finnes vel værre ting å bruke ungdomstiden sin på, man er jo på en måte sosial selv om man ikke ser hverandre direkte.

Har også en hypotese jeg har tenkt på av egen erfaring og de hardcore gamerne rundt meg. At hardcore gaming er egentlig en personlighets-trekk som også går igjen i andre deler av livet, der man blir oppslukt og virkelig er en pådriver for å forbedre seg selv. Ser det spessielt i ex-hardcore gamers og trening, at de som gama hardcore er gjerne de som også trener hardest, studerer hardest og jobber hardest for å oppnå målene sine? Vet ikke om andre har merka det samme..

Spilt en god del WoW. Startet siden launch og klarte å bli high warlord, har også vært rank 1 i alle 3 arenastørrelser, var på ett punkt rank1 i 5on5, 3on3 og rank2 i 2on2 i battlegroupen.

FOR EN JÆVLA ACHIEVEMENT. FØLER MEG SYKT STOLT AV DET I DAG AS! AT JEG BRUKTE HELE UNGDOMSTIDEN PÅ Å SITTE OG GAME.

200 days /played. 200 dager av livet mitt i wow? ...fy faen.

Men det finnes vel værre ting å bruke ungdomstiden sin på, man er jo på en måte sosial selv om man ikke ser hverandre direkte.

Har også en hypotese jeg har tenkt på av egen erfaring og de hardcore gamerne rundt meg. At hardcore gaming er egentlig en personlighets-trekk som også går igjen i andre deler av livet, der man blir oppslukt og virkelig er en pådriver for å forbedre seg selv. Ser det spessielt i ex-hardcore gamers og trening, at de som gama hardcore er gjerne de som også trener hardest, studerer hardest og jobber hardest for å oppnå målene sine? Vet ikke om andre har merka det samme..

Trøst deg med at du kanskje var AFK et par dager verdt med spilletid? Things could've been worse. Infinitely much worse. :p

Tror ikke det nødvendigvis er noen likhetstegn mellom hc-gaming og det å etterstrebe perfeksjon i andre livshenseende. Mange spiller fordi det er en veldig low-effort, high-satisfaction, no-commitment form for underholdning. Det har alt et menneske trenger for å føle seg vel, heh. Hadde jeg studert like hardt som jeg gamet ville jeg kanskje oppnådd høyere snitt enn B og kanskje bidratt mer på ekstrakurrikulære aktiviteter..

Savner US closed- og open-beta. Da koste jeg meg virkelig. Savner generelt det å være helt mesmerized, enthralled, captivated, spellbound av og i et spill.. Dumme hjernen som gjør at vi mennesker blir blaserte, kyniske (unge) voksne!

Guest Slettet

Ohh! Lenge siden denne tråden var aktiv!

Vurderer å begynne med "ny" class nå når jeg er "back" til studietid!

Vurderer å gå shaman! Enhancement og resto!

Samtidig tenker jeg at jeg vil ha en ranged+tank eller noe!

Noen som vet hvordan shaman er nowadays?

Edit: Hvis jeg skulle valgt 2 classer: Kriterier:

Kunne funke som dps/healer og tank!

Dvs: tank bare for "fun" i HC/LFR

Dps/healer både for pve og pvp!

Dps: Foretrekker en dps som er stabilt høyt oppe i wow generelt

Healer er healer....

Annonse

Ohh! Lenge siden denne tråden var aktiv!

Vurderer å begynne med "ny" class nå når jeg er "back" til studietid!

Vurderer å gå shaman! Enhancement og resto!

Samtidig tenker jeg at jeg vil ha en ranged+tank eller noe!

Noen som vet hvordan shaman er nowadays?

Edit: Hvis jeg skulle valgt 2 classer: Kriterier:

Kunne funke som dps/healer og tank!

Dvs: tank bare for "fun" i HC/LFR

Dps/healer både for pve og pvp!

Dps: Foretrekker en dps som er stabilt høyt oppe i wow generelt

Healer er healer....

Shaman Enhancment er generellt sett veldig høyt oppe(når du har fått litt gear), de har mye burst i PvE og gode raidcds. Og fra og med neste patch vil shaman healer være en av de beste på group healing.

Hvis du skal ha en divers klasse så er Paladin/Monk ditt beste bet. Da kan du både tanke/dpse/heale og de er begge blant toppen(paladins og monks er milevis foran neste tank).

Shaman som DPS generelt er veldig sterkt atm, bare å se på DPS rankings (WoW DPS Rankings (Overview) in Patch 5.3 (MoP)) for alle itemlevels, både max og realistic. Holder på å geare en nå, enhancement er ganske gøy, selv om jeg alltid har likt elemental :)

Hvis du vil ha en class som både gjør det bra som DPS, healer og kan tanke, så virker det som alle tre klassene som kan alle rollene (paladin, druid og monk) gjør det relativt greit.

Edit: I was a second too late...

Guest Slettet
Shaman Enhancment er generellt sett veldig høyt oppe(når du har fått litt gear), de har mye burst i PvE og gode raidcds. Og fra og med neste patch vil shaman healer være en av de beste på group healing.

Hvis du skal ha en divers klasse så er Paladin/Monk ditt beste bet. Da kan du både tanke/dpse/heale og de er begge blant toppen(paladins og monks er milevis foran neste tank).

Shaman som DPS generelt er veldig sterkt atm, bare å se på DPS rankings (WoW DPS Rankings (Overview) in Patch 5.3 (MoP)) for alle itemlevels, både max og realistic. Holder på å geare en nå, enhancement er ganske gøy, selv om jeg alltid har likt elemental :)

Hvis du vil ha en class som både gjør det bra som DPS, healer og kan tanke, så virker det som alle tre klassene som kan alle rollene (paladin, druid og monk) gjør det relativt greit.

Edit: I was a second too late...

Stemmer!

Har tenkt litt mer etc..

Ser for meg

Shaman,monk og evt druid!

Monk=brew+windwalker

Druid=pure healer

Shaman: dps+heal !

Har alle i 90.. eller druid er 87 eller noe sånt da xD men men! Tror faktisk det blir slik! Eneste jeg mangler er en "pure" ranged class.. Men shaman kan få være min ranged class da :D er jo skitbillig å respecce anyway!

Stemmer!

Har tenkt litt mer etc..

Ser for meg

Shaman,monk og evt druid!

Monk=brew+windwalker

Druid=pure healer

Shaman: dps+heal !

Har alle i 90.. eller druid er 87 eller noe sånt da xD men men! Tror faktisk det blir slik! Eneste jeg mangler er en "pure" ranged class.. Men shaman kan få være min ranged class da :D er jo skitbillig å respecce anyway!

Hvis du vil ha en pure ranged class for neste raid ville jeg anbefalt enten shadowpriest eller Lock grunnet hvordan mange av fightsa er bra for multidotting klasser

Guest Slettet
Hvis du vil ha en pure ranged class for neste raid ville jeg anbefalt enten shadowpriest eller Lock grunnet hvordan mange av fightsa er bra for multidotting klasser

hmm ok! God tips! Har vært vekke fra WoW siden Mai.... så er en del som går meg "Hus forbi" :) Da blir det nok locken ettersom jeg liker gameplayet til classen!

Shaman: dps+heal mest for fun class i pvp(pve heals)

Monk: brew+wind= mostly pve

Warlock: pure dps class pve