Gå til innhold

Victoria's Secret-modellenes treningsprogram, reelt?


Ninian

Anbefalte innlegg

Må kommentere (sorry :p). Skjønner heller ikke helt hva du mener.. Matvarene du lister opp der er vel langt i fra næringsfattige. De er tvert om ganske så næringstette om enn ikke av den største nytteverdi for kroppen. Det ville også vært helt som forventet at du var tynn eller slank om du spiste næringsfattige matvarer som grønnsaker, magert kjøtt osv.

Oisann. Legen min sa det var det som var næringsfattig, men da har jeg nok misforstått, beklager. Men spiste ihvertfall bare "drittmat", som var poenget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange skihopperne, langdistanseløpere og endel forskjellige atleter som har en fordel av å ha en lav fettmasse samtidig som de ikke har så mye muskler - er også "alvorlig undervektige" per definisjon. En slik kropp som mange av disse modellene har, er så klart ikke for alle, det avhenger litt av genetikk og man burde ha litt kunnskap om kosthold, kropp og trening. Det er mye en livsstil. Skulle nesten vært 18-års aldersgrense ;) Underernæring(spiseforstyrrelser, sykdom og sult) derimot er et reelt problem, lav fettmasse - kan være et problem for noen som ikke vet hva de holder på med. Helserisikoene er selvsagt høyere enn en person med normal fettmasse. Og selvsagt finnes det en grense for hvor lite fett man kan ha på kroppen, men siden dette er så individuelt fra person til person går det ikke an å definere det heller - men for å gi deg en liten indikasjon:

Ideal-Body-Fat-Percentage-Chart1.jpg

Body fat percentage - Wikipedia, the free encyclopedia

[ATTACH=full]82239[/ATTACH]

Du kan jo selv prøve å vurdere hvor Victoria Secret modellene passer inn.

Det er veldig mange faktorer som må vurderes før du kan avgjøre om disse modellene er usunne eller ei. Men jeg skjønner det er lett å bli forvirret når man bruker BMI og uttrykk som "undervekt" på en gruppe mennesker som helt tydelig har en annen livsstil enn normalen.

Nå fremstår du som vrang eller willfully ignorant her. Samme hvordan du vrir og vender på det er alvorlig undervekt og overvekt tilstander som fører til helseproblemer (eller tar jeg helt feil, Vegard Lysne?) Undervekt kan ikke klassifiseres ved hjelp av fettprosent alene. En mann på 100kg med 6% kroppsfett er da virkelig ikke mer undervektig enn noen av de tre damene du postet bilde av?

Men! Når en voksen kvinne på 168 cm, som Kate Moss, veier skarve 43-44 kg sier det vel seg selv at dette ikke er en sunn livsstil. Mange med alvorlige spiseforstyrrelser kaller det de driver med et livsstilsvalg, men for å sitere Shakespear: "A rose by any other name would smell as sweet". Alvorlig undervekt er helseskadelig samme hva man velger å kalle det, og mennesker som lever av å skade seg på denne måten må tåle en og annen kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn
Nå fremstår du som vrang eller willfully ignorant her. Samme hvordan du vrir og vender på det er alvorlig undervekt og overvekt tilstander som fører til helseproblemer (eller tar jeg helt feil, Vegard Lysne?) Undervekt kan ikke klassifiseres ved hjelp av fettprosent alene. En mann på 100kg med 6% kroppsfett er da virkelig ikke mer undervektig enn noen av de tre damene du postet bilde av?

Men! Når en voksen kvinne på 168 cm, som Kate Moss, veier skarve 43-44 kg sier det vel seg selv at dette ikke er en sunn livsstil. Mange med alvorlige spiseforstyrrelser kaller det de driver med et livsstilsvalg, men for å sitere Shakespear: "A rose by any other name would smell as sweet". Alvorlig undervekt er helseskadelig samme hva man velger å kalle det, og mennesker som lever av å skade seg på denne måten må tåle en og annen kommentar.

Misforstå meg rett, jeg anbefaler ingen å veie så lite - det er veldig mange fordeler ved å ha en høyere muskelmasse og heller gå for en "atletisk" fysikk. Det eneste poenget jeg prøver å få frem, er at det er mulig med riktig tilnærmelse å ha en slik kropp uten noen helseproblemer. Man kan ikke generalisere det i så stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, jeg anbefaler ingen å veie så lite - det er veldig mange fordeler ved å ha en høyere muskelmasse og heller gå for en "atletisk" fysikk. Det eneste poenget jeg prøver å få frem, er at det er mulig med riktig tilnærmelse å ha en slik kropp uten noen helseproblemer. Man kan ikke generalisere det i så stor grad.

Enkelte gjør det og er 100% friske, men det beviser ikke noe på samme måte som at min slektning som røykte som en skorstein til nittiårsalderen ikke beviser at røyking ikke er farlig.

Idrettsutøverne mister mensen og får redusert beintetthet og alle de andre festlige bivirkningene av undervekt de også. Mange av dem rammes også av spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ;) De trener ikke på seg noe som helst av muskler skal jeg si deg... Det er et veldig usunt yrke de har, og alle i den bransjen. De som klarer å holde seg friske og sunne står det respekt av, for presset er stort.

Tull. Jobber i modellbransjen selv, og flere jenter i byrået mitt som kun jobber i utland hvor det skal være så stort press merker ikke noe til det. De spiser sunt og trener, i tillegg til å nyte sjokoladekake og annet snacks når de føler for det. De aller fleste modeller er naturlig tynne, og har en forbrenning som gjør at det ikke er noe problem å holde seg tynn. De som ikke er tynne naturlige har ingenting i modellbransjen å gjøre, det er ikke mulig å se bra ut iht hud, hår etc dersom man må sulte seg for å være tynn.

For øvrig synes jeg ikke Candice er noe spesielt ille tynn. De fleste propagandabilder av henne er redigert tynnere. Bildet under er tatt for et par dager siden, synes hun ser sunn og frisk ut jeg, selv om hun er naturlig tynn.

a4b0a59c5b2e11e2816b22000a9f17df_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var et bedre bilde hvor hun så mye friskere og sunnere ut enn jeg har sett henne før :) Men nå tenkte jeg på modellbransjen generelt, og det er mange som bukker under for presset. Snakker også av personlig erfaring. Så som jeg sier, de som klarer å holde seg sunne og friske i den bransjen står det respekt av. Har også flere bekjente som er i bransjen, hvor jeg ser hvordan det har preget dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest SlettetBruker4

for å spore av litt her.. Mange mellomdistanseløpere og langdistanseløpere som Ingvill Bovim og Karoline Grøvdal har ikke så ulike kropper fra VS-modeller, men de er vel sunne??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker4
Nei, det er kun jenter som driver med styrkeløft som er sunne. Hilsen fitnessbloggen.

Bare skrøneri eller litt sannhet bak denne kommentaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hakke kikka på alle bildene. Men noen ser sultne ut. 5 dager bare med veske før showet vitner om målbevissthet. Men dette setter da en farlig standard for unge jenter med fordreide selvbilder? Uansett, når ribbeina står frem som pianotagenter, da er det tynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å fatte dette her... Igjennom flerfoldige tusen år så er det nedarvet i skrotten min at litt formfulle damer med runde hofter og en god barm er det desidert beste for meg å "avle på" for å bruke det uttrykket. Det er i genene mine so to speak, og må være så tett opp imot en naturlov som det går an å komme. (Noe som forøvrig blir bekrefter hver gang jeg ser denne typen kvinne og kjenner det røkker litt i baguetten)

Hvor i himmelens navn var det det skar seg? Hvem i all verden fant på at skjønnheten skal defineres som et stykke ribbe ikledd en litt for liten hudfarget skinnlapp??

Jeg mener, hvem får benner av å se lårben som praktisk talt mangler lårmuskel, rumpe som er krympet ned senefeste og pupper på størrelse med en litt vassen ert... YUK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...