Gå til innhold

Victoria's Secret-modellenes treningsprogram, reelt?


Ninian

Anbefalte innlegg

Må kommentere (sorry :p). Skjønner heller ikke helt hva du mener.. Matvarene du lister opp der er vel langt i fra næringsfattige. De er tvert om ganske så næringstette om enn ikke av den største nytteverdi for kroppen. Det ville også vært helt som forventet at du var tynn eller slank om du spiste næringsfattige matvarer som grønnsaker, magert kjøtt osv.

Jeg gir opp å prøve å dra tråden tilbake til tema, og vil heller kommentere dette.. ;) Grandiosa, hamburgere og annen Junk Food ER næringsfattig. Definisjonen på næringsrik mat er mat med mye nyttige stoffer per gram. At disse tingene inneholder mye KCAL er noe helt annet, og du må gjerne kalle de energirike, men næring er vitaminer, mineraler, sporstoffer, antioksidanter, proteiner, fiber, fettsyrer osv, noe ferdigmat mangler i stor grad, ergo er de næringsfattige. :!:

Det er en av de tingene som irriterer meg mest av alt i hele verden når folk setter likhetstegn mellom sunn mat og kcal-fattig mat. :banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så den videoen i går kveld og rev meg i håret mens jeg lo :roflmao: Makan til sprøyt og tull skal man lete lenge etter. De damene som prøvde det programmet til den insane dustetreneren og den magre modellen vil ALDRI få den kroppen ved hjelp av litt ankelvekter og de øvelsene :facepalm: Kanskje hvis de kun spiser salat og løper 3 mil hver dag, ja da kan de også se ut som vandrende pinnedyr. Ingenting galt i å være naturlig tynn, noe de fleste modeller faktisk er (var selv 30kg som 13åring), men for vanlige kvinner med normal vekt/kropp er det usunt å hige etter å se ut som disse modellene, som trener 3-4 timer om dagen og ikke spiser næringsrik mat:banghead: Hadde de spist riktig hadde de faktisk hatt muskler, eller i hvert fall litt muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kjendis.no/2013/01/07/kjendis/mote/victorias_secret/miranda_kerr/modell/25125785/ og VSX by Victoria's Secret - Train Like An Angel | Facebook (må like siden for å se videoer tror jeg)

Nå er jeg langt fra spesielt imponert over "englenes" fysikker, de er generelt for tynne og spinkle for min smak. Men jeg inrømmer at jeg blir litt nysgjerring når jeg ser disse videoene. Millioner av unge kvinner vil jo gjerne se ut som disse, og kommer sikkert til å sluke disse tipsene.

Jeg vet selvfølgelig at dietten spiller en stor rolle, og at knebøy, markløft og benkpress ++ gir bedre resultater, bla bla bla.. Det jeg lurer på er følgende: Kan disse treningsprogrammene gi resultatene som loves?

Er det sannsynlig at det er disse øvelsene modellene bruker i virkeligheten (i tillegg til timesvis på mølla og alt for lite mat?)?

[ATTACH=full]82107[/ATTACH]

Dette er for så vidt ikke et helt oppdatert bilde, hun er desverre enda tynnere nå. (n)

Norum oppsummerer det fint her: Om noen har sett... | Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troller ikke, setter ting på spissen. Såklart vil du finne eksempler av utsultede fanger fra konsentrasjonsleirer og folk som er så overvektige at de ikke kan gå, men det er ikke ekstremtilfellene det er snakk om her. Det er snakk om kvinnelige modeller og hvordan ingen her kan gjøre annet enn å spekulere og dra inn egne subjektive observasjoner, basert på hva de selv tror er sunt og usunt. Hvor lite fett på kroppen kan man ha før det blir usunt?

Om jeg ikke trodde du trollet fra før, tror jeg det i allefall nå. Er ingen som snakker om konsentrasjonsleire eller "så overvektige at de ikke kan gå". Det er et udiskutabelt faktum at det å være alvorlig under- eller overvektig er nettopp alvorlig, derav definisjonen "alvorlig undervekt" (ref. undervekt (Store medisinske leksikon) – Store norske leksikon). Hva tror du gjør tilstanden alvorlig? En alvorlig fare for at buksa faller av? Nei, alvorlig risiko for helseproblemer. Kate Moss har vel en ganske typisk (og verdenskjent) modellkropp, og et kjapt Google-søk antyder at hun har en BMI rett over 15. Det vil si at hun på sine 168 cm veier 43-44 kg, og man skal være rimelig langt bak mål for å ikke skjønne at det er en vekt som for en voksen person kan medføre alvorlige helseproblemer.

Om du må ha det jeg mener inn med teskje: Å være alvorlig undervektig er farlig for helsa, derav bruken av ordet "alvorlig". Når noen blir så tynne ser man det veldig lett på et bilde der de poserer i undertøy eller bikini, og når personen lever av å vise seg frem for offentligheten kan hvem som helst også uttale seg om det personen viser frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg ut video :D haha

Hvorfor ikke!?! :D bring it on! :joyful:

Altså, hvis JEG finner FORMEN med stooor F... så skal jeg vel LETT både filme og fotografere den for å si det mildt :D JEg har ALDRI vært ripped! ALDRI. Så don`t worry girls, jeg skal bli umulig å overse her inne om jeg blir stolt eier av fiiin fysikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis JEG finner FORMEN med stooor F... så skal jeg vel LETT både filme og fotografere den for å si det mildt :D JEg har ALDRI vært ripped! ALDRI. Så don`t worry girls, jeg skal bli umulig å overse her inne om jeg blir stolt eier av fiiin fysikk :D

Det kommer underveis i dietten det fining. Har trua på deg! :)(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn
Om jeg ikke trodde du trollet fra før, tror jeg det i allefall nå. Er ingen som snakker om konsentrasjonsleire eller "så overvektige at de ikke kan gå". Det er et udiskutabelt faktum at det å være alvorlig under- eller overvektig er nettopp alvorlig, derav definisjonen "alvorlig undervekt" (ref. undervekt (Store medisinske leksikon) – Store norske leksikon). Hva tror du gjør tilstanden alvorlig? En alvorlig fare for at buksa faller av? Nei, alvorlig risiko for helseproblemer. Kate Moss har vel en ganske typisk (og verdenskjent) modellkropp, og et kjapt Google-søk antyder at hun har en BMI rett over 15. Det vil si at hun på sine 168 cm veier 43-44 kg, og man skal være rimelig langt bak mål for å ikke skjønne at det er en vekt som for en voksen person kan medføre alvorlige helseproblemer.

Om du må ha det jeg mener inn med teskje: Å være alvorlig undervektig er farlig for helsa, derav bruken av ordet "alvorlig". Når noen blir så tynne ser man det veldig lett på et bilde der de poserer i undertøy eller bikini, og når personen lever av å vise seg frem for offentligheten kan hvem som helst også uttale seg om det personen viser frem.

Veldig mange skihopperne, langdistanseløpere og endel forskjellige atleter som har en fordel av å ha en lav fettmasse samtidig som de ikke har så mye muskler - er også "alvorlig undervektige" per definisjon. En slik kropp som mange av disse modellene har, er så klart ikke for alle, det avhenger litt av genetikk og man burde ha litt kunnskap om kosthold, kropp og trening. Det er mye en livsstil. Skulle nesten vært 18-års aldersgrense ;) Underernæring(spiseforstyrrelser, sykdom og sult) derimot er et reelt problem, lav fettmasse - kan være et problem for noen som ikke vet hva de holder på med. Helserisikoene er selvsagt høyere enn en person med normal fettmasse. Og selvsagt finnes det en grense for hvor lite fett man kan ha på kroppen, men siden dette er så individuelt fra person til person går det ikke an å definere det heller - men for å gi deg en liten indikasjon:

Ideal-Body-Fat-Percentage-Chart1.jpg

Body fat percentage - Wikipedia, the free encyclopedia

post-2338-14440915740156_thumb.jpg

Du kan jo selv prøve å vurdere hvor Victoria Secret modellene passer inn.

Det er veldig mange faktorer som må vurderes før du kan avgjøre om disse modellene er usunne eller ei. Men jeg skjønner det er lett å bli forvirret når man bruker BMI og uttrykk som "undervekt" på en gruppe mennesker som helt tydelig har en annen livsstil enn normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...