Gå til innhold

Cottage Cheese.


KariKanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg eksperimenterer med denne både titt og ofte. Tror min favoritt for øyeblikket er å blande CC med vaniljeskyr, og med saus av frosne skogsbær med sukrin (tiner på no time i micro'en :)). Blander ellers inn hvis jeg finner noe godt i skap og hyller, f.eks. mandler/nøtter, ekstra frukt :)

Synes også lasagne smaker fantastisk med CC i stedet for "hvit saus" mellom lagene. Dessuten er det jo mye enklere og sparer masse tid også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og gumler i meg en halv boks CC nå for aller første gang, veldig positiv overraskelse dette her! De klumpene har seriøst skremt meg før, hehe. Blandet med jordbærsyltetøy og litt peanøttsmør som foreslått tidligere i tråden, nam nam. :) Dette blir nok fast inventar i kjøleskapet fra nå av. Problemet nå er å velge morgendagens variant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Noen av dere som har testet disse?

http://www.tine.no/produkter/cottage-cheese-og-kesam/cottage-cheese/254669.cms?tine-cottage-cheese-chakalaka

http://www.tine.no/produkter/cottage-cheese-og-kesam/cottage-cheese/254670.cms?tine-cottage-cheese-sjalottlok-og-persille

Har ikke sett disse før, men ble oppmerksom på de nylig og litt nyskjerrig på hvordan de smaker....må vel testes tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har testet disse?

http://www.tine.no/produkter/cottage-cheese-og-kesam/cottage-cheese/254669.cms?tine-cottage-cheese-chakalaka

http://www.tine.no/produkter/cottage-cheese-og-kesam/cottage-cheese/254670.cms?tine-cottage-cheese-sjalottlok-og-persille

Har ikke sett disse før, men ble oppmerksom på de nylig og litt nyskjerrig på hvordan de smaker....må vel testes tenker jeg :)

Den med sjalottløk og persille er ypperlige i kjøttfrie salater som en ekstra proteinkilde - det samme er forsåvidt den andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med sjalottløk og persille er ypperlige i kjøttfrie salater som en ekstra proteinkilde - det samme er forsåvidt den andre også.

Takk for tips :) tror jeg plukker med meg en boks av hver fra butikken i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) tror jeg plukker med meg en boks av hver fra butikken i morgen :)

Vanskelig å beskrive noen av smakene egentlig - må bare prøve selv! Husk at den chakalaka skal være knalloransje... hehe. Den er ikke gått ut på dato eller noe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å beskrive noen av smakene egentlig - må bare prøve selv! Husk at den chakalaka skal være knalloransje... hehe. Den er ikke gått ut på dato eller noe :p

haha, TAKK for den advarselen:eek:......................er jo greit å vite i forkant :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vanlig CC! Spiser det gjerne med skje rett ut av boksen jeg :)

Kan brukes til alt da, det skal jeg si meg enig i!

Har forresten også testet ut de nye variantene.. Anbefaler å prøve den vanlige først, de andre passet ikke mine smaksløker iallefall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at det ligger en brosjyre med Cottage Cheese oppskrifter på Tine sin hjemmeside. Den skal studeres nærmere :) Vil tro at oppskriftene i utgangspunktet er ganske så sunne, og uansett går det sikkert an å justere litt på de etter egne ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmmm! elsker Cottage Cheese <3 Bruker det til alt mulig! feks:

CC med hermetisk ananas og kanel er digg

CC i omelett, i havregrøt, i lasagne i stedet for hvit saus

CC med vanilje kesam/skyr

CC med hvilken som helst frukt

CC med eplesyltetøy

eller bare sånn den er som tilbehør til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.

Skal nå sies at jeg gikk inn med den innstillingen da jeg tenkte at alle jentene jeg skjenner blir mett på en lite måltid med CC, så det måtte vel sikkert 3 bokser til for å mette meg.

Samtidig som jeg var litt vel usikker på denna konsistensen.

Men fikk krabba meg til butikken og kjøpt meg en boks, kom hjem og blandet en halv boks med eple/pære syltetøy (uten sukker), kanel og sukrin, gud bedre hvor godt det var...og hvordan det mettet med kun en halv boks, og dette er fra en kar som kom på 2.plass i spisekonkurranse i militæret med 2,270 gram ren mat. så løp å kjøp!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...