Jump to content
NinaB

Nybegynner - trenger hjelp

Recommended Posts

Jeg skal starte opp med trening nå fra midten av februar (flytter da og skal starte på senter).

Hva jeg vil ha ut av treningen i første omgang:

Bedre kondisjon

Ned i fettprosent

Pr nå er jeg i såpass lusen form at jeg ikke klarer løpe 1000 meter uten å bli svimmel. Så jeg trenger tips og hjelp til et program.

Er 164cm høy, 21 år og veier 67kg

Har en liten prolaps i ryggen å ta hensyn til.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Start med et fullkroppsprogram som du trener 3 ganger i uken, det vil få deg bra i gang. Ta en titt på Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen , der får du gode ideer og litt mer generell info :) La proteininntaket ditt ligge rundt 2 g pr kroppsvekt, det er viktig for både å klare å bygge muskler og for metthetsfølelsen sin. Pøs på med masse gode grønnsaker til maten, og spis nok mat slik at du ikke føler at du ikke klarer å yte nok på trening. Vi er like høye og er jevngamle, ta en titt innom loggen min, eller andres for ideer og inspirasjon :) Bare å komme i gang med styrketrening og spise det kroppen trenger kan gjøre underverker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egg, karbonadedeig, svinekjøtt, biff, kylling, kalkun, laks, torsk, melk, ost og masse masse grønnsaker. Bare noe jeg hadde i hodet nå :) og mye av det jeg spiser selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...