Jump to content
NinaB

Nybegynner - trenger hjelp

Recommended Posts

Jeg skal starte opp med trening nå fra midten av februar (flytter da og skal starte på senter).

Hva jeg vil ha ut av treningen i første omgang:

Bedre kondisjon

Ned i fettprosent

Pr nå er jeg i såpass lusen form at jeg ikke klarer løpe 1000 meter uten å bli svimmel. Så jeg trenger tips og hjelp til et program.

Er 164cm høy, 21 år og veier 67kg

Har en liten prolaps i ryggen å ta hensyn til.

Fortsetter under...

Start med et fullkroppsprogram som du trener 3 ganger i uken, det vil få deg bra i gang. Ta en titt på Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen , der får du gode ideer og litt mer generell info :) La proteininntaket ditt ligge rundt 2 g pr kroppsvekt, det er viktig for både å klare å bygge muskler og for metthetsfølelsen sin. Pøs på med masse gode grønnsaker til maten, og spis nok mat slik at du ikke føler at du ikke klarer å yte nok på trening. Vi er like høye og er jevngamle, ta en titt innom loggen min, eller andres for ideer og inspirasjon :) Bare å komme i gang med styrketrening og spise det kroppen trenger kan gjøre underverker :)

Egg, karbonadedeig, svinekjøtt, biff, kylling, kalkun, laks, torsk, melk, ost og masse masse grønnsaker. Bare noe jeg hadde i hodet nå :) og mye av det jeg spiser selv.