Gå til innhold

Siste måltid - tråden!


Sweat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For tiden prøver jeg å vende meg til mager kesam (det er noe med den sure smaken som jeg virkelig sliter med å få til å like :( ). I dag testet jeg den som ingrediens i både middag og dessert, og ble faktisk gledelig overrasket:

Tacopizza med karbonadedeig på bunn av spelt polarbrød, salat med "hamburgerdressing" lagd på basis av mager kesam:

post-1830-14440833665986_thumb.jpg

Og så dessert:D ; eggehvitefluff blandet med mager kesam. Testet med to forskjellige smaker: en med frosne skogsbær og en med kakaopulver/litt saft fra appelsin/hakkede biter av 70% sjokolade og salte cashewnøtt. Sto i frysen ca 1/2 time før det ble inntatt.

post-1830-14440833673857_thumb.jpg Sistnevnte er allerede en favoritt! :) men herregud så mektig og hvor mye fluff det blir av 2 eggehviter gitt:eek: Bildet viser bare en brøkdel av hele herligheten :huh:

Jeg er og forblir et matvrak :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@KristinE - Spiser du mager kesam naturelt?

Nei, naturell mager kesam makter jeg rett og slett ikke å svelge uten at jeg brekker meg :( Derfor tester jeg den ut sammen med andre ingredienser og med diverse smaktilsetninger og krydder :) Er heller ikke begeistret for vaniljevarianten. Skyr derimot liker jeg veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp laget meg protein Is som ligg i frysen å blir godt te lørdagskos imorra :thumbsup:

Mens jeg sitter i slikker i meg en nyyyyyyyydelig fluff. Min første sådan, å etter mine øyne å smaks sanser, så blir det ikke den siste jeg inntar :p

2/3 scoop Scitec Nutrition Protein Delite m/ jordbærsmak og hvit sjokolade

1 posjonspose (100g) frossn Ananas, Papaya og Mango

1 liten dose, ca 0,5 dl skummet melk

Tips for dagen:

1. Man bør bruke stavmikser før kjøkkenvisp ( fluffy fluffy )

2. La det være igjen noen småbiter av den frossne bæra

3. Injoy. Det gjorde jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden prøver jeg å vende meg til mager kesam (det er noe med den sure smaken som jeg virkelig sliter med å få til å like :( ). I dag testet jeg den som ingrediens i både middag og dessert, og ble faktisk gledelig overrasket:

Tacopizza med karbonadedeig på bunn av spelt polarbrød, salat med "hamburgerdressing" lagd på basis av mager kesam:

[ATTACH=full]11448[/ATTACH]

Og så dessert:D ; eggehvitefluff blandet med mager kesam. Testet med to forskjellige smaker: en med frosne skogsbær og en med kakaopulver/litt saft fra appelsin/hakkede biter av 70% sjokolade og salte cashewnøtt. Sto i frysen ca 1/2 time før det ble inntatt.

[ATTACH=full]11458[/ATTACH] Sistnevnte er allerede en favoritt! :) men herregud så mektig og hvor mye fluff det blir av 2 eggehviter gitt:eek: Bildet viser bare en brøkdel av hele herligheten :huh:

Jeg er og forblir et matvrak :p

Gjør litt om på det, make it 3 eggehviter -DA ligner det noe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, naturell mager kesam makter jeg rett og slett ikke å svelge uten at jeg brekker meg :( Derfor tester jeg den ut sammen med andre ingredienser og med diverse smaktilsetninger og krydder :) Er heller ikke begeistret for vaniljevarianten. Skyr derimot liker jeg veldig godt :)

Men da ville jeg byttet om til skyr istedenfor! Skyr naturell kan brukes på så og si akkurat samme måte som mager kesam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I know:p Dette er mer et eksperiment "Kristin SKAL lære seg å like mager kesam":D

Jeg hadde et sånt eksperiment med cottage cheese også. Jeg klarte å like det et par ganger, men så var det over. Jeg tror ikke cottage cheese er noe for meg :sick: Lykke til med eksperimentet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk på å lage iskaffe/frappucino-shit. Ble ganske awesome. Fikk ca. et og et halvt glass.

Laget med kaffe, isbiter, melk, eggehvitefluff, proteinpulver, sukrin, kakaopulver og sjokoladebiter :D

Totalt næringsinnhold: 250 kcal/25g protein/23g karb/8,3g fett.

Sjokoladebitene gjorde ikke så mye for hele greia, kan sikkert droppes. De alene er jo 46 kcal.

post-4044-14440833858218_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et sånt eksperiment med cottage cheese også. Jeg klarte å like det et par ganger, men så var det over. Jeg tror ikke cottage cheese er noe for meg :sick: Lykke til med eksperimentet da ;)

Da har du iallfall prøvd:thumbsup: Det er sånn jeg også tenker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...