Gå til innhold

Treningstights - favoritter


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...
Jeg kan bare liste opp min (subjektive) test av treningstightsene jeg eier:

1. Nike: helt suverene mht både kvalitet og komfort er min mening. Som Nano sier over her: vintertightsene er mindre gjennomsiktige :)

2. Craft capri, løs modell, type "nikkers": også veldig bra. Elsker å trene styrke i denne! (men foretrekker tettsittende tights til løping)

3. Asics; veldig gode!

4. Ronisch Anti-Shake; litt overhypet synes jeg. På meg siger de litt ned i skrittet, og har også opplevd at glidelåsen nederst har røket bare etter et par gangers bruk.

5. H &M: jumboplass. Kan hende det er noe med min kroppsfasong, men jeg synes de er utrolig irriterende/ubehagelige å ha på. Strammer for mye. :(

Håper du finner en tights du blir fornøyd med til slutt Pinglo!

Jeg har en tights fra Ronisch anti-shake modellen, den er gjennomsiktig hos meg, og den er litt for stor også... Så anbefaler deg ikke å kjøpe den til bentrening i alle fall. Jeg la først merke til dette nå på mandag etter 6 mnds bruk :hilarious: Så jeg skal bytte over til en 2xu nå snart! Bruke den til bentrening og ronischen til overkropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er Rohnisch Sofia "anti-shake". Er så sykt god, og sitter som støpt. Jeg har også en fra nike, og en annen fra rohnisch, men ender alltid med å velge Sofia varianten, fordi den er så bra.

Men etter at jeg har fått treningsbuddy har han kommentert at den er gjennomsiktig under knebøy, utrolig kjipt. :(

Så tenker å prøve 2xu istedet.

Ellers har jeg en treningsshorts fra Nike dri fit, som jeg liker veldig veldig godt, så kanskje jeg skal kjøpe meg tighsen i samme typen :) Den sitter kjempefint, og er ikke gjennomsiktig i knebøyposisjon. :p

nike-dri-fit-modern-fit-womens-shorts-profile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne_
Syns H&M funker helt topppers. Er de jeg har som er minst slitt. Har en sånn der røhnisch antishake tights som bare var antishake den første gangen jeg brukte den. :p

Ja, ikke sant! :)

Når det kommer til tights så tror jeg mange blir veldig påvirket av alle disse fitnessbloggene som skriver om hvor awesome tightsene de får gratis i posten i bytte mot at de skriver at de er awesome. Hvis de leser tre av tre blogger at den nye merketightsen er FANTASTISK, så er den vel det da. Men det er jo bare en tights :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gullefornøyd med de fra H&M. Ett av parene har jeg hatt i over ett år og de holder fint økt etter økt og vask etter vask. Bruker de både til løp, styrke og spinn.

Må bare kommentere noe når tema er tights. Syns det er litt småkomisk alle gjennomsiktige tightsene jeg ser i spinnsalen på damer med string..... Nesten så man ser hudtonen på skinkene :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av 2xu tightsene!=) Kjøper man Thermal tightsen så er den ikke gjennomsiktig. Jeg har brukt og vasket mine myyyye, men ingen av merkene har forsvunnet. Thermal compression tightsen har en bedre hold-in effekt en de vanlige til 2xu.

Ellers så bruker jeg craft sine, som er ålreite, men gjennomsiktige.. Men da er det bare å supplere med en hipster som matcher toppen ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av 2xu tightsene!=) Kjøper man Thermal tightsen så er den ikke gjennomsiktig. Jeg har brukt og vasket mine myyyye, men ingen av merkene har forsvunnet. Thermal compression tightsen har en bedre hold-in effekt en de vanlige til 2xu.

Ellers så bruker jeg craft sine, som er ålreite, men gjennomsiktige.. Men da er det bare å supplere med en hipster som matcher toppen ;p

Blir thermal-tightsene veldig varme på sommertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, eg er ikkje fan av H&Ms treningsklede, og tru meg, eg vert absolutt ikkje sponsa.

Dei vert varme, ubehagelige og klamme på meg iallefall.

Her er bruksområdet ganske avgjørende tror jeg. Til vanlig styrketrening/styrkeløft synes jeg H&Mtightsene funker greit (så lenge du ikke kjøper noe med mange "svake ledd" som sømmer på kryss og tvers, glidelåser osv siden disse etter min erfaring fort blir ødelagte), men til kardio blir de fort klamme. I tillegg er de for tjukke i stoffet til å gjøre det lett å f.eks. sprinte i dem (mye tyngre å få opp knærene når man løper), der er det bare lettere modeller som f.eks. Nike sin running-serie som duger.

Det er min innvending mot sports-bher fra samme produsent også, helt fint til "lett" bruk men null fukttransport gjør de klamme og ekle i varmen eller om man trener intensivt :<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...